16.8 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Estats Units exhibix els vols de deportació de migrants promesos per Trump

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La Casa Blanca ha confirmat hui divendres l’enlairament dels primers vols amb migrants deportats des de l’arribada al poder del magnat Donald Trump, que ha promès endurir les polítiques migratòries per a posar fi al que ha descrit com una “invasió”.

“El president Trump envia un missatge contundent i clar a tothom: si entres il·legalment a Estats Units, patiràs les conseqüències”, ha proclamat en la xarxa social X la portaveu de la Casa Blanca, Karoline Leavitt, que ha difós també imatges d’estos trasllats.

Les autoritats havien notificat prèviament la detenció de més de mig miler de migrants en situació irregular. Leavitt ha avançat que està en marxa “l’operació de deportació més massiva de la història” d’Estats Units, que afecta a “centenars” de persones.

L’Administració Trump no ha especificat la destinació d’estos vols, amb els quals el magnat republicà busca simbolitzar el canvi de rumb a Washington. Una de les seues primeres ordres executives va implicar la declaració de l’emergència a la frontera amb Mèxic.

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.