15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Estats Units exhibix els vols de deportació de migrants promesos per Trump

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La Casa Blanca ha confirmat hui divendres l’enlairament dels primers vols amb migrants deportats des de l’arribada al poder del magnat Donald Trump, que ha promès endurir les polítiques migratòries per a posar fi al que ha descrit com una “invasió”.

“El president Trump envia un missatge contundent i clar a tothom: si entres il·legalment a Estats Units, patiràs les conseqüències”, ha proclamat en la xarxa social X la portaveu de la Casa Blanca, Karoline Leavitt, que ha difós també imatges d’estos trasllats.

Les autoritats havien notificat prèviament la detenció de més de mig miler de migrants en situació irregular. Leavitt ha avançat que està en marxa “l’operació de deportació més massiva de la història” d’Estats Units, que afecta a “centenars” de persones.

L’Administració Trump no ha especificat la destinació d’estos vols, amb els quals el magnat republicà busca simbolitzar el canvi de rumb a Washington. Una de les seues primeres ordres executives va implicar la declaració de l’emergència a la frontera amb Mèxic.

Últimes notícies

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.

Les reserves del Xúquer pugen 21 hm³ i les del Segura 6 hm³

El Xúquer guanya 21 hm³ i se situa al 52,3%, mentres que el Segura suma 6 hm³ i aconseguix el 26,6%. A Espanya, la reserva hídrica arriba al 56,9% amb 31.865 hm³.

L’IVAM commemora el 150 aniversari de Julio González amb exposicions, xarrades i un taller

L'IVAM dedicarà 2026 a commemorar el 150 aniversari de Julio González amb una gran exposició, un cicle literari, un taller d'escultura i accions educatives. El programa reforça el vincle del museu amb el pioner de l'escultura en ferro i rellig el seu llegat des de noves mirades.

El València Basket busca a Saragossa un pas quasi definitiu cap a la següent ronda d’Eurolliga

L'equip taronja visita al Casademont en la jornada 10 amb 6-3 i aspira a un triomf que l'acoste a la següent fase; guanyar per més de set li donaria el average.

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.