Convent de Jerusalem arrasa en les Falles 2025 amb dos primers premis i el ninot indultat

La Falla Convent de Jerusalem – Matemàtic Marzal ha fet història en les Falles 2025 en aconseguir el primer premi de la Secció Especial, a més de triomfar amb la seua falla infantil i guanyar el ninot indultat. Amb esta fita, la comissió es reafirma com una de les més rellevants del món faller, gràcies a una aposta artística que ha captivat tant el jurat com el públic.

El monument, anomenat “Or”, és obra del prestigiós artista faller David Sánchez Llongo i destaca per la seua espectacularitat i simbolisme. Amb un pressupost de 250.000 euros, es tracta de la falla més cara d’enguany. El disseny representa el paper de l’or en la història de la humanitat, amb imponents figures que simbolitzen la riquesa i el poder, estrelles supernoves i arquitectures de grans civilitzacions. A més, incorpora una crítica subtil sobre els diferents valors de l’or en les distintes cultures.

Les Falles 2025: una competició disputada en la Secció Especial

El podi de la Secció Especial el completen la Falla Monestir de Poblet – Aparicio Albiñana, en segon lloc, i Plaza Na Jordana, que ha obtingut el tercer premi. El quart lloc ha sigut per a la Plaza del Pilar, seguida per la Falla Exposició – Micer Mascó, que ha quedat en cinqué lloc.

La resta de la classificació en la Secció Especial ha quedat així:

  • 6é lloc: Avinguda Regne de València – Duc de Calàbria
  • 7é lloc: Cuba – Literat Azorín
  • 8é lloc: Sueca – Literat Azorín
  • 9é lloc: Almirall Cadarso – Comte d’Altea

Convent de Jerusalem continua demostrant la seua hegemonia en la festa fallera i es consolida com una de les comissions més icòniques de la ciutat. Els visitants poden admirar este espectacular monument en el carrer Convent de Jerusalem, molt prop de l’Estació del Nord.

Últimes notícies

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.

El València encadena quatre anys sense guanyar a la Reial Societat a Anoeta

El València afronta la seua visita de lliga a la Reial Societat a Anoeta amb una ratxa de quatre anys sense véncer, marcada per dos empats i dos derrotes a Sant Sebastià.

Arcadi España urgix a la Generalitat a pujar el salari dels professors i no usar el finançament com a excusa

Arcadi España reclama a la Generalitat que deixe d'usar el finançament com a argument per a no respondre a les demandes salarials del professorat i li insta a dialogar per a resoldre la vaga.

Quatre anys de presó per intentar matar a un perruquer amb un ganivet i un cúter a Benicarló

L'Audiència de Castelló imposa quatre anys de presó a un home que va intentar matar a un perruquer a Benicarló amb un ganivet i un cúter i l'obliga a indemnitzar-li per les greus seqüeles oculars.