Convent de Jerusalem arrasa en les Falles 2025 amb dos primers premis i el ninot indultat

La Falla Convent de Jerusalem – Matemàtic Marzal ha fet història en les Falles 2025 en aconseguir el primer premi de la Secció Especial, a més de triomfar amb la seua falla infantil i guanyar el ninot indultat. Amb esta fita, la comissió es reafirma com una de les més rellevants del món faller, gràcies a una aposta artística que ha captivat tant el jurat com el públic.

El monument, anomenat «Or», és obra del prestigiós artista faller David Sánchez Llongo i destaca per la seua espectacularitat i simbolisme. Amb un pressupost de 250.000 euros, es tracta de la falla més cara d’enguany. El disseny representa el paper de l’or en la història de la humanitat, amb imponents figures que simbolitzen la riquesa i el poder, estrelles supernoves i arquitectures de grans civilitzacions. A més, incorpora una crítica subtil sobre els diferents valors de l’or en les distintes cultures.

Les Falles 2025: una competició disputada en la Secció Especial

El podi de la Secció Especial el completen la Falla Monestir de Poblet – Aparicio Albiñana, en segon lloc, i Plaza Na Jordana, que ha obtingut el tercer premi. El quart lloc ha sigut per a la Plaza del Pilar, seguida per la Falla Exposició – Micer Mascó, que ha quedat en cinqué lloc.

La resta de la classificació en la Secció Especial ha quedat així:

  • 6é lloc: Avinguda Regne de València – Duc de Calàbria
  • 7é lloc: Cuba – Literat Azorín
  • 8é lloc: Sueca – Literat Azorín
  • 9é lloc: Almirall Cadarso – Comte d’Altea

Convent de Jerusalem continua demostrant la seua hegemonia en la festa fallera i es consolida com una de les comissions més icòniques de la ciutat. Els visitants poden admirar este espectacular monument en el carrer Convent de Jerusalem, molt prop de l’Estació del Nord.

Últimes notícies

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.