Convent de Jerusalem arrasa en les Falles 2025 amb dos primers premis i el ninot indultat

La Falla Convent de Jerusalem – Matemàtic Marzal ha fet història en les Falles 2025 en aconseguir el primer premi de la Secció Especial, a més de triomfar amb la seua falla infantil i guanyar el ninot indultat. Amb esta fita, la comissió es reafirma com una de les més rellevants del món faller, gràcies a una aposta artística que ha captivat tant el jurat com el públic.

El monument, anomenat «Or», és obra del prestigiós artista faller David Sánchez Llongo i destaca per la seua espectacularitat i simbolisme. Amb un pressupost de 250.000 euros, es tracta de la falla més cara d’enguany. El disseny representa el paper de l’or en la història de la humanitat, amb imponents figures que simbolitzen la riquesa i el poder, estrelles supernoves i arquitectures de grans civilitzacions. A més, incorpora una crítica subtil sobre els diferents valors de l’or en les distintes cultures.

Les Falles 2025: una competició disputada en la Secció Especial

El podi de la Secció Especial el completen la Falla Monestir de Poblet – Aparicio Albiñana, en segon lloc, i Plaza Na Jordana, que ha obtingut el tercer premi. El quart lloc ha sigut per a la Plaza del Pilar, seguida per la Falla Exposició – Micer Mascó, que ha quedat en cinqué lloc.

La resta de la classificació en la Secció Especial ha quedat així:

  • 6é lloc: Avinguda Regne de València – Duc de Calàbria
  • 7é lloc: Cuba – Literat Azorín
  • 8é lloc: Sueca – Literat Azorín
  • 9é lloc: Almirall Cadarso – Comte d’Altea

Convent de Jerusalem continua demostrant la seua hegemonia en la festa fallera i es consolida com una de les comissions més icòniques de la ciutat. Els visitants poden admirar este espectacular monument en el carrer Convent de Jerusalem, molt prop de l’Estació del Nord.

Últimes notícies

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.

Hosbec exigix canvis urgents en l’Imserso i avisa d’un risc per a 15.000 llocs de feina

Hosbec reclama un gir en la gestió del programa de turisme social de l'Imserso, una actualització urgent de preus i adverteix d'un possible 'efecte desert' en diversos destins de la Comunitat Valenciana.

Una nova anàlisi de sang obri vies per a seguir la malaltia de Huntington

Investigadors d’ISABIAL i de la UMH han aplicat per primera vegada un anàlisi molecular de cèl·lula única en sang per a estudiar la malaltia de Huntington i avançar en la cerca de biomarcadors mínimament invasius.

Així serà el nou curs escolar: menys alumnat però més docents a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 arrencarà en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes, lleugerament menys que l’any passat, però amb 83.921 docents, és a dir, 385 professors més als centres educatius.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre s’allotjava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular que havia estat segrestat durant dos dies, quan en realitat s’allotjava voluntàriament en un hotel. Després de denunciar uns suposats raptors, ha quedat en llibertat amb càrrecs per simulació de delicte.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre estava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular un segrest de dos dies, quan en realitat estava allotjat voluntàriament en un hotel. Ha quedat en llibertat amb càrrecs per un presumpte delicte de simulació de delicte.

El Llevant iguala un dels seus millors inicis recents en Primera amb 5 punts

El Llevant ha iniciat la Lliga 26-27 amb cinc punts en quatre jornades, un balanç que millora diversos començaments recents en Primera Divisió, tot i quedar per darrere del registre del curs 2019-20 i molt lluny del històric de 2011-12.