Convent de Jerusalem arrasa en les Falles 2025 amb dos primers premis i el ninot indultat

La Falla Convent de Jerusalem – Matemàtic Marzal ha fet història en les Falles 2025 en aconseguir el primer premi de la Secció Especial, a més de triomfar amb la seua falla infantil i guanyar el ninot indultat. Amb esta fita, la comissió es reafirma com una de les més rellevants del món faller, gràcies a una aposta artística que ha captivat tant el jurat com el públic.

El monument, anomenat «Or», és obra del prestigiós artista faller David Sánchez Llongo i destaca per la seua espectacularitat i simbolisme. Amb un pressupost de 250.000 euros, es tracta de la falla més cara d’enguany. El disseny representa el paper de l’or en la història de la humanitat, amb imponents figures que simbolitzen la riquesa i el poder, estrelles supernoves i arquitectures de grans civilitzacions. A més, incorpora una crítica subtil sobre els diferents valors de l’or en les distintes cultures.

Les Falles 2025: una competició disputada en la Secció Especial

El podi de la Secció Especial el completen la Falla Monestir de Poblet – Aparicio Albiñana, en segon lloc, i Plaza Na Jordana, que ha obtingut el tercer premi. El quart lloc ha sigut per a la Plaza del Pilar, seguida per la Falla Exposició – Micer Mascó, que ha quedat en cinqué lloc.

La resta de la classificació en la Secció Especial ha quedat així:

  • 6é lloc: Avinguda Regne de València – Duc de Calàbria
  • 7é lloc: Cuba – Literat Azorín
  • 8é lloc: Sueca – Literat Azorín
  • 9é lloc: Almirall Cadarso – Comte d’Altea

Convent de Jerusalem continua demostrant la seua hegemonia en la festa fallera i es consolida com una de les comissions més icòniques de la ciutat. Els visitants poden admirar este espectacular monument en el carrer Convent de Jerusalem, molt prop de l’Estació del Nord.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.