Convent de Jerusalem arrasa en les Falles 2025 amb dos primers premis i el ninot indultat

La Falla Convent de Jerusalem – Matemàtic Marzal ha fet història en les Falles 2025 en aconseguir el primer premi de la Secció Especial, a més de triomfar amb la seua falla infantil i guanyar el ninot indultat. Amb esta fita, la comissió es reafirma com una de les més rellevants del món faller, gràcies a una aposta artística que ha captivat tant el jurat com el públic.

El monument, anomenat «Or», és obra del prestigiós artista faller David Sánchez Llongo i destaca per la seua espectacularitat i simbolisme. Amb un pressupost de 250.000 euros, es tracta de la falla més cara d’enguany. El disseny representa el paper de l’or en la història de la humanitat, amb imponents figures que simbolitzen la riquesa i el poder, estrelles supernoves i arquitectures de grans civilitzacions. A més, incorpora una crítica subtil sobre els diferents valors de l’or en les distintes cultures.

Les Falles 2025: una competició disputada en la Secció Especial

El podi de la Secció Especial el completen la Falla Monestir de Poblet – Aparicio Albiñana, en segon lloc, i Plaza Na Jordana, que ha obtingut el tercer premi. El quart lloc ha sigut per a la Plaza del Pilar, seguida per la Falla Exposició – Micer Mascó, que ha quedat en cinqué lloc.

La resta de la classificació en la Secció Especial ha quedat així:

  • 6é lloc: Avinguda Regne de València – Duc de Calàbria
  • 7é lloc: Cuba – Literat Azorín
  • 8é lloc: Sueca – Literat Azorín
  • 9é lloc: Almirall Cadarso – Comte d’Altea

Convent de Jerusalem continua demostrant la seua hegemonia en la festa fallera i es consolida com una de les comissions més icòniques de la ciutat. Els visitants poden admirar este espectacular monument en el carrer Convent de Jerusalem, molt prop de l’Estació del Nord.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU