Les Falles al límit: Sanitat ja negocia amb la Generalitat la seua suspensió

Imatge de la mascletà

Imatge de la mascletà | València Diari

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en una roda de premsa, este dimarts, que es procedirà a estudiar, cas per cas, tots els esdeveniments d’oci i culturals que es duran a terme en el país, fora de les zones de trasmissió significativa (Madrid, La Rioja i el País Basc).

 

Les declaracions fan desprendre que les negociacions amb l’executiu valencià iniciaran de manera immediata, per a valorar si efectivament se suspenen les Falles en la ciutat de València.

 

De fet, a preguntes del periodistes Illa ha assegurat que amb l’únic objectiu de mantindre la salut pública s’estudiarà amb la Comunitat Valenciana si és viable o no la celebració de les Falles, i sense estudiar el cost polític que puga tindre la cancel·lació d’estes festes.

 

A demés, el ministre també ha apuntat que, segons avancen els dies les mesures podrien incrementar-se en qualsevol de les comunitats autònomes del país, i sempre segons avance el virus.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha recordat que amb dades tancades a les 13.00 hores a Espanya hi haurien 1.622 casos positius, 35 morts i 109 en l’UCI. La majoria a Madrid (782).

 

En esta línia també s’ha determinat que se celebraran a porta tancada tots els esdeveniments deportius, competicions nacionals professionals i no professionals, com la Lliga de Futbol i de bàsquet. En les zones amb més incidència del virus se suspenen totes les activitats col·lectives en centres tancats de més de 1.000 persones i en els de menys de 1.000 es reduiran a un terç de l’aforament.

Últimes notícies

El Roig Arena anuncia per a novembre l’únic concert de Estopa en 2026

El Roig Arena albergarà el 28 de novembre l'únic concert de Estopa en 2026, una cita solidària promoguda per Iberdrola amb motiu del seu 125 aniversari.

Moleiro somia amb el Mundial i reivindica la seua plaça per rendiment i no per lesions

Alberto Moleiro confia a guanyar-se un lloc en la llista definitiva d'Espanya per al Mundial pel seu bon any al Vila-real i no per la lesió d'altres jugadors, i afronta amb ambició el tancament de la temporada davant l'Atlètic i el comiat de Marcelino.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb fins a nou possibles comiats

El València tanca la temporada a Mestalla davant el Barcelona en un dol directe per la Lliga Conferència marcat pel final de contracte o cessió de fins a nou futbolistes.

El València Basket perseguix una Eurolliga històrica en la seua primera Final a Quatre

El València Basket disputa este divendres la seua primera Final a Quatre de l'Eurolliga, un format en el qual només dos debutants van aconseguir proclamar-se campions fa mes de dos decadas.

El professorat manté la pressió davant Educació en una jornada clau per a la vaga indefinida

El professorat torna a concentrar-se davant la Conselleria d'Educació en l'octau dia de vaga indefinida, mentres els sindicats valoren l'última oferta de l'administració amb una pujada salarial progressiva i canvis en plantilles i valencià.

Quasi 40 directors d’instituts de Castelló donen suport a la vaga indefinida i advertixen de possibles dimissions

Quasi quaranta directors i directores d'instituts públics de Castelló recolzen la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana i avisen que podrien dimitir si l'administració no desbloqueja la situació en els centres.

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.

L’excap d’informatius d’À Punt defén que la ràdio va salvar vides durant la dana

L'excap d'informatius d'À Punt sosté davant el jutge que moltes persones van ser rescatades gràcies a les seues anomenades a la ràdio pública i critica la falta de compareixences oficials durant la dana.