Les Falles al límit: Sanitat ja negocia amb la Generalitat la seua suspensió

Imatge de la mascletà

Imatge de la mascletà | València Diari

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en una roda de premsa, este dimarts, que es procedirà a estudiar, cas per cas, tots els esdeveniments d’oci i culturals que es duran a terme en el país, fora de les zones de trasmissió significativa (Madrid, La Rioja i el País Basc).

 

Les declaracions fan desprendre que les negociacions amb l’executiu valencià iniciaran de manera immediata, per a valorar si efectivament se suspenen les Falles en la ciutat de València.

 

De fet, a preguntes del periodistes Illa ha assegurat que amb l’únic objectiu de mantindre la salut pública s’estudiarà amb la Comunitat Valenciana si és viable o no la celebració de les Falles, i sense estudiar el cost polític que puga tindre la cancel·lació d’estes festes.

 

A demés, el ministre també ha apuntat que, segons avancen els dies les mesures podrien incrementar-se en qualsevol de les comunitats autònomes del país, i sempre segons avance el virus.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha recordat que amb dades tancades a les 13.00 hores a Espanya hi haurien 1.622 casos positius, 35 morts i 109 en l’UCI. La majoria a Madrid (782).

 

En esta línia també s’ha determinat que se celebraran a porta tancada tots els esdeveniments deportius, competicions nacionals professionals i no professionals, com la Lliga de Futbol i de bàsquet. En les zones amb més incidència del virus se suspenen totes les activitats col·lectives en centres tancats de més de 1.000 persones i en els de menys de 1.000 es reduiran a un terç de l’aforament.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.