L’Ajuntament obri el termini per a que les comissions falleres demanen l’ajuda del cost de les seues falles

Falla municipal 2020

La falla municipal | Col·loquen una mascareta a la falla municipal

 

Les comissions falleres de la ciutat de València interessades en accedir a la subvenció extraordinària de l’Ajuntament de València per la suspensió de les Falles d’enguany, d’un import total equivalent al 37,5% del cost de les falles, poden fer la seua sol·licitud des d’este dijous fins al pròxim dia 30 d’abril.

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha recordat que esta ajuda se suma a l’habitual amb què les comissions recuperen una quarta part del cost de les seues falles i que ja es va pagar fa unes setmanes.

 

Entre l’ajuda habitual i esta subvenció extraordinària, Galiana ha posat en valor que l’Ajuntament assumix el cost del 62,5 % del total de les falles d’enguany en una «mostra de la implicació d’esta administració amb el principal teixit associatiu de València que suposa un motor cultural, social i econòmic de primer orde per a la nostra ciutat».

 

Per a accedir a la subvenció extraordinària, les comissions interessades han de tramitar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. «En les últimes setmanes hem treballat per a simplificar al màxim este tràmit i que les comissions falleres puguen accedir de forma senzilla a esta nova ajuda municipal», ha explicat Galiana, qui ha anunciat que per a qualsevol dubte es pot recórrer al correu electrònic subvencionsfalles@valencia.es gestionat pel servici municipal de Cultura Festiva.

 

La JCF agilitza el pagament a proveïdors

D’altra banda, la Junta Central Fallera (JCF) també està agilitzant al màxim els pagaments a proveïdors dins de l’objectiu de facilitar liquiditat per a autònoms i xicotetes i mitjanes empreses i pal·liar els efectes econòmics de l’actual crisi sanitària.

 

Segons ha explicat Galiana, ja n’hi ha més de 655.000 euros en factures pagats en només un mes a més de 70 proveïdors, entre els que hi ha empreses que ja han vist pagades les mascletades disparades en març, la macrodespertà o l’espectacle de la Crida.

 

A demés, es preveu agilitzar al màxim la liquidació de les altres factures. En este sentit, Galiana ha volgut traslladar el seu agraïment als treballadors i treballadores de la JCF per la seua faena, «tot i les dificultats a què han hagut de fer front en les últimes setmanes, i a les comissions falleres i totes les empreses vinculades amb les Falles per la comprensió i la contribució per a eixir de la crisi tots a una».

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.