17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

L’Ajuntament obri el termini per a que les comissions falleres demanen l’ajuda del cost de les seues falles

Falla municipal 2020

La falla municipal | Col·loquen una mascareta a la falla municipal

 

Les comissions falleres de la ciutat de València interessades en accedir a la subvenció extraordinària de l’Ajuntament de València per la suspensió de les Falles d’enguany, d’un import total equivalent al 37,5% del cost de les falles, poden fer la seua sol·licitud des d’este dijous fins al pròxim dia 30 d’abril.

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha recordat que esta ajuda se suma a l’habitual amb què les comissions recuperen una quarta part del cost de les seues falles i que ja es va pagar fa unes setmanes.

 

Entre l’ajuda habitual i esta subvenció extraordinària, Galiana ha posat en valor que l’Ajuntament assumix el cost del 62,5 % del total de les falles d’enguany en una «mostra de la implicació d’esta administració amb el principal teixit associatiu de València que suposa un motor cultural, social i econòmic de primer orde per a la nostra ciutat».

 

Per a accedir a la subvenció extraordinària, les comissions interessades han de tramitar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. «En les últimes setmanes hem treballat per a simplificar al màxim este tràmit i que les comissions falleres puguen accedir de forma senzilla a esta nova ajuda municipal», ha explicat Galiana, qui ha anunciat que per a qualsevol dubte es pot recórrer al correu electrònic subvencionsfalles@valencia.es gestionat pel servici municipal de Cultura Festiva.

 

La JCF agilitza el pagament a proveïdors

D’altra banda, la Junta Central Fallera (JCF) també està agilitzant al màxim els pagaments a proveïdors dins de l’objectiu de facilitar liquiditat per a autònoms i xicotetes i mitjanes empreses i pal·liar els efectes econòmics de l’actual crisi sanitària.

 

Segons ha explicat Galiana, ja n’hi ha més de 655.000 euros en factures pagats en només un mes a més de 70 proveïdors, entre els que hi ha empreses que ja han vist pagades les mascletades disparades en març, la macrodespertà o l’espectacle de la Crida.

 

A demés, es preveu agilitzar al màxim la liquidació de les altres factures. En este sentit, Galiana ha volgut traslladar el seu agraïment als treballadors i treballadores de la JCF per la seua faena, «tot i les dificultats a què han hagut de fer front en les últimes setmanes, i a les comissions falleres i totes les empreses vinculades amb les Falles per la comprensió i la contribució per a eixir de la crisi tots a una».

Últimes notícies

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.