L’Ajuntament obri el termini per a que les comissions falleres demanen l’ajuda del cost de les seues falles

Falla municipal 2020

La falla municipal | Col·loquen una mascareta a la falla municipal

 

Les comissions falleres de la ciutat de València interessades en accedir a la subvenció extraordinària de l’Ajuntament de València per la suspensió de les Falles d’enguany, d’un import total equivalent al 37,5% del cost de les falles, poden fer la seua sol·licitud des d’este dijous fins al pròxim dia 30 d’abril.

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha recordat que esta ajuda se suma a l’habitual amb què les comissions recuperen una quarta part del cost de les seues falles i que ja es va pagar fa unes setmanes.

 

Entre l’ajuda habitual i esta subvenció extraordinària, Galiana ha posat en valor que l’Ajuntament assumix el cost del 62,5 % del total de les falles d’enguany en una «mostra de la implicació d’esta administració amb el principal teixit associatiu de València que suposa un motor cultural, social i econòmic de primer orde per a la nostra ciutat».

 

Per a accedir a la subvenció extraordinària, les comissions interessades han de tramitar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. «En les últimes setmanes hem treballat per a simplificar al màxim este tràmit i que les comissions falleres puguen accedir de forma senzilla a esta nova ajuda municipal», ha explicat Galiana, qui ha anunciat que per a qualsevol dubte es pot recórrer al correu electrònic subvencionsfalles@valencia.es gestionat pel servici municipal de Cultura Festiva.

 

La JCF agilitza el pagament a proveïdors

D’altra banda, la Junta Central Fallera (JCF) també està agilitzant al màxim els pagaments a proveïdors dins de l’objectiu de facilitar liquiditat per a autònoms i xicotetes i mitjanes empreses i pal·liar els efectes econòmics de l’actual crisi sanitària.

 

Segons ha explicat Galiana, ja n’hi ha més de 655.000 euros en factures pagats en només un mes a més de 70 proveïdors, entre els que hi ha empreses que ja han vist pagades les mascletades disparades en març, la macrodespertà o l’espectacle de la Crida.

 

A demés, es preveu agilitzar al màxim la liquidació de les altres factures. En este sentit, Galiana ha volgut traslladar el seu agraïment als treballadors i treballadores de la JCF per la seua faena, «tot i les dificultats a què han hagut de fer front en les últimes setmanes, i a les comissions falleres i totes les empreses vinculades amb les Falles per la comprensió i la contribució per a eixir de la crisi tots a una».

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.