L’Ajuntament obri el termini per a que les comissions falleres demanen l’ajuda del cost de les seues falles

Falla municipal 2020

La falla municipal | Col·loquen una mascareta a la falla municipal

 

Les comissions falleres de la ciutat de València interessades en accedir a la subvenció extraordinària de l’Ajuntament de València per la suspensió de les Falles d’enguany, d’un import total equivalent al 37,5% del cost de les falles, poden fer la seua sol·licitud des d’este dijous fins al pròxim dia 30 d’abril.

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha recordat que esta ajuda se suma a l’habitual amb què les comissions recuperen una quarta part del cost de les seues falles i que ja es va pagar fa unes setmanes.

 

Entre l’ajuda habitual i esta subvenció extraordinària, Galiana ha posat en valor que l’Ajuntament assumix el cost del 62,5 % del total de les falles d’enguany en una «mostra de la implicació d’esta administració amb el principal teixit associatiu de València que suposa un motor cultural, social i econòmic de primer orde per a la nostra ciutat».

 

Per a accedir a la subvenció extraordinària, les comissions interessades han de tramitar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. «En les últimes setmanes hem treballat per a simplificar al màxim este tràmit i que les comissions falleres puguen accedir de forma senzilla a esta nova ajuda municipal», ha explicat Galiana, qui ha anunciat que per a qualsevol dubte es pot recórrer al correu electrònic subvencionsfalles@valencia.es gestionat pel servici municipal de Cultura Festiva.

 

La JCF agilitza el pagament a proveïdors

D’altra banda, la Junta Central Fallera (JCF) també està agilitzant al màxim els pagaments a proveïdors dins de l’objectiu de facilitar liquiditat per a autònoms i xicotetes i mitjanes empreses i pal·liar els efectes econòmics de l’actual crisi sanitària.

 

Segons ha explicat Galiana, ja n’hi ha més de 655.000 euros en factures pagats en només un mes a més de 70 proveïdors, entre els que hi ha empreses que ja han vist pagades les mascletades disparades en març, la macrodespertà o l’espectacle de la Crida.

 

A demés, es preveu agilitzar al màxim la liquidació de les altres factures. En este sentit, Galiana ha volgut traslladar el seu agraïment als treballadors i treballadores de la JCF per la seua faena, «tot i les dificultats a què han hagut de fer front en les últimes setmanes, i a les comissions falleres i totes les empreses vinculades amb les Falles per la comprensió i la contribució per a eixir de la crisi tots a una».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.