7.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

L’Ajuntament obri el termini per a que les comissions falleres demanen l’ajuda del cost de les seues falles

Falla municipal 2020

La falla municipal | Col·loquen una mascareta a la falla municipal

 

Les comissions falleres de la ciutat de València interessades en accedir a la subvenció extraordinària de l’Ajuntament de València per la suspensió de les Falles d’enguany, d’un import total equivalent al 37,5% del cost de les falles, poden fer la seua sol·licitud des d’este dijous fins al pròxim dia 30 d’abril.

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha recordat que esta ajuda se suma a l’habitual amb què les comissions recuperen una quarta part del cost de les seues falles i que ja es va pagar fa unes setmanes.

 

Entre l’ajuda habitual i esta subvenció extraordinària, Galiana ha posat en valor que l’Ajuntament assumix el cost del 62,5 % del total de les falles d’enguany en una «mostra de la implicació d’esta administració amb el principal teixit associatiu de València que suposa un motor cultural, social i econòmic de primer orde per a la nostra ciutat».

 

Per a accedir a la subvenció extraordinària, les comissions interessades han de tramitar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. «En les últimes setmanes hem treballat per a simplificar al màxim este tràmit i que les comissions falleres puguen accedir de forma senzilla a esta nova ajuda municipal», ha explicat Galiana, qui ha anunciat que per a qualsevol dubte es pot recórrer al correu electrònic subvencionsfalles@valencia.es gestionat pel servici municipal de Cultura Festiva.

 

La JCF agilitza el pagament a proveïdors

D’altra banda, la Junta Central Fallera (JCF) també està agilitzant al màxim els pagaments a proveïdors dins de l’objectiu de facilitar liquiditat per a autònoms i xicotetes i mitjanes empreses i pal·liar els efectes econòmics de l’actual crisi sanitària.

 

Segons ha explicat Galiana, ja n’hi ha més de 655.000 euros en factures pagats en només un mes a més de 70 proveïdors, entre els que hi ha empreses que ja han vist pagades les mascletades disparades en març, la macrodespertà o l’espectacle de la Crida.

 

A demés, es preveu agilitzar al màxim la liquidació de les altres factures. En este sentit, Galiana ha volgut traslladar el seu agraïment als treballadors i treballadores de la JCF per la seua faena, «tot i les dificultats a què han hagut de fer front en les últimes setmanes, i a les comissions falleres i totes les empreses vinculades amb les Falles per la comprensió i la contribució per a eixir de la crisi tots a una».

Últimes notícies

85-82: el Maccabi desactiva a un València sense punteria en el seu retorn a Israel

El Maccabi Tel Aviv es va imposar 85-82 després d'ofegar al València amb el seu defensa de canvis i el desencert exterior. Els taronja van fallar tres triples per a forçar la pròrroga.

La Comunitat Valenciana acomiada la tardor amb un cap de setmana fred, plujós i amb neu en cotes altes

El cap de setmana marca l'arribada de l'hivern amb cels nuvolosos, pluges localment fortes el dissabte en la costa i neu el diumenge a 1.200-1.600 m. Vent de component oest i ambient fred, amb gelades febles a l'interior nord.

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.