Wizz Air obrirà bases a Madrid, València i Santiago abans de final d’any

Ejemplo de shortcode con estilo
Wizz Air ha anunciat l’obertura de les seues primeres bases a Madrid, València i Santiago de Compostel·la abans de final d’any, amb noves rutes i més ocupació. València guanyarà connexions nacionals i internacionals com Brașov o Nàpols.

Wizz Air ha anunciat que obrirà les seues primeres bases operatives a Madrid, València i Santiago de Compostel·la entre novembre i desembre, amb noves rutes i més vols que reforçaran la connexió entre ciutats espanyoles i amb Europa.

Segons ha informat la companyia en un comunicat, les bases de Madrid i València començaran a operar els pròxims 3 i 2 de novembre, respectivament. La base de Santiago de Compostel·la té prevista l’obertura el 17 de desembre.

Madrid i València arrancaran cadascuna amb dos avions basats, cosa que permetrà a l’aerolínia húngara llançar noves connexions i augmentar freqüències en diverses rutes actuals. En el cas de l’aeroport gallec, Wizz Air destinarà una aeronau de manera permanent.

Més rutes des de València

Des de València, la companyia ha detallat que ampliarà l’oferta amb vols cap a Santiago de Compostel·la, Astúries, Santander, Bilbao i Palma de Mallorca. A més, afegirà destinacions internacionals com Brașov, a Romania, i Nàpols, entre altres rutes previstes.

Esta expansió convertirà València en un punt clau dins de la xarxa de Wizz Air a Espanya. L’augment de rutes i freqüències facilitarà nous enllaços tant per a viatgers de negocis com per a turistes, amb més opcions horàries i noves combinacions de viatge.

En el cas de Madrid, la companyia ha anunciat noves connexions nacionals amb Bilbao, Astúries, Palma de Mallorca i Santiago de Compostel·la. També introduirà nous servicis internacionals, entre els quals ha destacat la ruta a Pisa.

Nova base a Santiago de Compostel·la

La nova base de Santiago de Compostel·la sumarà set rutes noves, cinc d’elles nacionals i dues internacionals. Amb esta ampliació, la xarxa de Wizz Air des de la capital gallega arribarà a 10 destinacions i oferirà prop d’un milió de places anuals.

La companyia ha explicat que aquestes obertures formen part d’un pla de creixement a llarg termini a Espanya. L’objectiu és ampliar la seua presència en el mercat espanyol i construir una xarxa més connectada entre ciutats espanyoles i entre Espanya i la resta d’Europa.

Impacte en l’ocupació i campanya publicitària

L’expansió tindrà també efectes en l’ocupació local. Wizz Air ha avançat que preveu contractar més de 150 nous tripulants de cabina i pilots per a donar suport a les operacions en les noves bases de Madrid i València.

El creixement no es limita a l’activitat als aeroports. La companyia ha posat en marxa una campanya de comunicació 360º amb el lema ‘WIZZ y lo que surja’, amb la qual anima els ciutadans a deixar-se portar i comprovar ‘fins on pot portar-los un viatge’.

Esta campanya es projecta al carrer i als mitjans. Inclou circuits de publicitat digital a Madrid i pantalles de gran format a València, així com tramvies totalment rotulats a València i Tenerife, autobusos a Màlaga i Alacant i mobiliari urbà a Santiago de Compostel·la.

Segons ha remarcat la companyia, l’èmfasi en ciutats com Madrid, València, Tenerife, Santiago de Compostel·la, Màlaga i Alacant mostra la seua ambició d’aconseguir una presència cada vegada més ampla en tota Espanya.

A més de la presència al carrer, la campanya té una forta dimensió digital i d’entreteniment. Wizz Air ha explicat que compta amb col·laboracions amb influencers i amb continguts creats específicament per a TikTok.

Creixement global de Wizz Air

L’estratègia a Espanya s’emmarca en el pla d’expansió global de Wizz Air. L’aerolínia ha transportat 68,6 milions de passatgers en 2025 i preveu arribar als 80 milions enguany, gràcies a una xarxa de més de 1.000 rutes i a una flota que continua creixent.

En el mes d’agost de 2026, la companyia ha transportat 8,7 milions de viatgers, un 26 % més que els 6,9 milions del mateix mes de 2025. Segons les seues dades, ha registrat un índex d’ocupació del 95,6 % en este període, la qual cosa reforça el seu model de creixement basat en l’alta ocupació i l’ampliació constant de rutes.

Últimes notícies

VDS referma València com a pont tecnològic entre Europa, Llatinoamèrica i els EUA

La novena edició de VDS, amb 12.000 professionals de més de 120 països, reforça València com a encreuament tecnològic entre Europa, Llatinoamèrica i els Estats Units, segons Startup Valencia.

Sis dones referents reben els premis ‘Mujeres tenían que SER’ de Radio Valencia

La SER a València ha distingit sis dones referents en comunicació, ciència, literatura, emprenedoria i esport amb els premis ‘Mujeres tenían que SER’, en una gala a La Rambleta amb unes 700 persones.

Cel ennuvolat i pluges dijous al sud de la Comunitat Valenciana

Este dijous el cel estarà ennuvolat amb pluges a la mitat sud de la Comunitat Valenciana, temperatures sense grans canvis i vent fluix variable. Divendres s’espera un ambient més estable i assolellat, amb lleuger augment de les màximes a l’interior sud.

Iniciativa-Compromís tria Alberto Ibáñez per a encapçalar la llista al Congrés

La mesa nacional d’Iniciativa-Compromís ha acordat per unanimitat proposar Alberto Ibáñez com a cap de llista al Congrés el 29 de novembre, amb l’objectiu d’impulsar una candidatura unitària de l’esquerra valenciana.

La compra de vivenda per estrangers cau un 15,4 % a la Comunitat Valenciana en mig d’un fre general

La compravenda de vivenda lliure per part d’estrangers ha retrocedit un 15,4 % en la Comunitat Valenciana en el primer semestre, una de les majors caigudes d’Espanya, en un context de descens generalitzat del 13 % al conjunt de l’Estat.

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.