Els artistes fallers limiten la grandària de tots els monuments

Nou Campanar

Un monument faller de Nou Campanar | Viquipèdia

Les falles de 2020 ja estan calfant motors per a prendre els carrers de València en el mes de març, però els artistes fallers ja han posat l’ull en el pròxim exercici. 

 

Els monuments que planten les comissions en 2021 mesuraran entre 4,5 metres, els més modestos, i els 14, de la Secció Especial. Ni un metre més, ni un menys. 

 

D’eixa manera ho han establit les juntes directives de la Federació Gremial de València i Borriana, seguint l’acord de 14 metres que la Secció Especial, excepte la falla Plaza del Pilar, ja ha establit per a 2020. Les restriccions també es mantindran en la categoria de plata, 1ªA, amb 12 metres d’alt.

 

Els limts arriben ara a totes les categories, després de què la Federació d’Artistes Fallers i Foguerers de la Comunitat Valenciana, hagen recolzat els límits d’altura i diàmetre de les falles, segons la seua secció i pressupost per a 2020/2021:

 

 

  • Secció Especial: 14 metres d’alt
  • Secció 1A: 12 metres d’alt
  • Secció 1B: 10 metres d’alt i 7 metres de diàmetre
  • Secció 2A i 2B: 8 metres d’alt i 7 metres de diàmetre
  • Secció 3A, 3B i 3C: 7 metres d’alt i 6,5 metres de diàmetre
  • Secció 4A, 4B i 4C: 7 metres d’alt i 6 metres de diàmetre
  • Secció 5A, 5B i 5C: 6,5 metres d’alt i 6 metres de diàmetre
  • Secció 6A, 6B i 6C: 6 metres d’alt i 5,5 metres de diàmetre
  • Secció 7A, 7B i 7C: 5,5 metres d’alt i 5 metres de diàmetre
  • Secció 8A, 8B i 8C: 4,5 metres d’alt i 4 metres de diàmetre

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Taxistes valencians es visten de negre i escenifiquen un enterrament contra el decret del Consell

Centenars de taxistes de la Comunitat Valenciana han protestat a València, vestits de negre i amb un taüt simbòlic, contra el decret del Consell que regularitza els VTC i permet trajectes urbans sense temps d’espera.

Marlaska resta importància a l’agressió policial a una docent a València i la qualifica de cas esporàdic

Fernando Grande-Marlaska ha demanat en el Congrés no qüestionar la faena de la Policia per l’agressió per l’esquena d’un agent a una professora jubilada en una manifestació a València, que ha reconegut com a desproporcionada però ha definit com un cas esporàdic.

Un 12 % d’alumnes de secundària admet que ha rebut missatges sexuals en línia de desconeguts

Un estudi de la Fundació SOL i la Guàrdia Civil alerta que un 12 % d’alumnes de secundària i un 4 % de primària han rebut missatges sexuals en línia de desconeguts, i que quasi quatre de cada deu jóvens han contactat per internet amb persones que no coneixien.

Espanya tindrà quasi un terç de població major de 65 anys i un 40 % nascuda fora en 50 anys

Les projeccions de l INE indiquen que Espanya arribarà als 53,8 milions d habitants en 2041 i que en 2076 el 30,9 % tindrà 65 anys o més i el 40,4 % haurà nascut fora.

Espanya encara la primera onada de calor de l’estiu amb nits tropicals i més de 40 graus

L’Aemet alerta que Espanya es troba probablement davant la primera onada de calor de l’estiu, amb més de 40 graus en zones de l’interior, nits tropicals generalitzades i tempestes puntuals al nord i oest. Alhora, confirma que la primavera de 2026 ha sigut la segona més càlida des de 1961, amb 1,6 graus per damunt de la mitjana històrica.

Borja Sémper reclama a València una política ‘normal’ front als blocs i la crispació

Borja Sémper ha defensat a València el que anomena 'epica de la normalitat' i ha reclamat lideratges dialogants front als 'murs' i la divisio politica.

València tindrà el primer centre públic d’intel·ligència artificial aplicada compartit per empreses i universitats

València acollirà el primer centre públic d’intel·ligència artificial aplicada compartit per empreses, administracions i centres d’investigació, segons ha anunciat l’alcaldessa María José Catalá en el Fórum Europa Tribuna Mediterránea.

Macrooperació contra les samarretes falses del Mundial: 66.000 requisades i 95 detinguts

La Policia Nacional ha incautat més de 66.000 samarretes de futbol falsificades vinculades al Mundial de 2026 i ha detingut 95 persones en 15 punts d’Espanya, inclosos els municipis alacantins d’Elx i Dénia.