Els artistes fallers limiten la grandària de tots els monuments

Nou Campanar

Un monument faller de Nou Campanar | Viquipèdia

Les falles de 2020 ja estan calfant motors per a prendre els carrers de València en el mes de març, però els artistes fallers ja han posat l’ull en el pròxim exercici. 

 

Els monuments que planten les comissions en 2021 mesuraran entre 4,5 metres, els més modestos, i els 14, de la Secció Especial. Ni un metre més, ni un menys. 

 

D’eixa manera ho han establit les juntes directives de la Federació Gremial de València i Borriana, seguint l’acord de 14 metres que la Secció Especial, excepte la falla Plaza del Pilar, ja ha establit per a 2020. Les restriccions també es mantindran en la categoria de plata, 1ªA, amb 12 metres d’alt.

 

Els limts arriben ara a totes les categories, després de què la Federació d’Artistes Fallers i Foguerers de la Comunitat Valenciana, hagen recolzat els límits d’altura i diàmetre de les falles, segons la seua secció i pressupost per a 2020/2021:

 

 

  • Secció Especial: 14 metres d’alt
  • Secció 1A: 12 metres d’alt
  • Secció 1B: 10 metres d’alt i 7 metres de diàmetre
  • Secció 2A i 2B: 8 metres d’alt i 7 metres de diàmetre
  • Secció 3A, 3B i 3C: 7 metres d’alt i 6,5 metres de diàmetre
  • Secció 4A, 4B i 4C: 7 metres d’alt i 6 metres de diàmetre
  • Secció 5A, 5B i 5C: 6,5 metres d’alt i 6 metres de diàmetre
  • Secció 6A, 6B i 6C: 6 metres d’alt i 5,5 metres de diàmetre
  • Secció 7A, 7B i 7C: 5,5 metres d’alt i 5 metres de diàmetre
  • Secció 8A, 8B i 8C: 4,5 metres d’alt i 4 metres de diàmetre

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.