Bétera no celebrarà les Falles enguany

Ofrena de Flors en Bétera (València)

Bétera no celebrarà les Falles enguany | Ajuntament de Bétera

 

Este dimecres, s’han reunit per videoconferència l’alcaldessa de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València), Elia Verdevío, i el regidor de Festes, Manuel Pérez, a demés del president de la Junta Local Fallera, Edgar Jorro, i els representants de la Falla Albereda, Falla la Barraca, Falla Carraixet, Falla Gran Via de l’Est i Falla Gran Via del Sud. En esta reunió, han decidit consensuadament que no se celebren les Falles 2020 en Bétera amb la finalitat de salvaguardar la salut de tots els fallers i falleres del municipi.

 

L’acord ha arribat després de consensuar entre tots unes mesures que tinguen la mínima repercussió en el món faller. D’esta manera, s’ha decidit que els monuments d’enguany s’utilitzen en l’exercici 2021, però que les comissions falleres amplien els seus monuments per al pròxim exercici amb el mateix artista faller. D’altra banda, s’ha decidit que els representants de l’exercici 2020 continuen l’any que ve i disfruten del seu regnat.

 

Durant la reunió, també s’ha plantejat la possibilitat, sempre que les condicions sanitàries ho permeten, de celebrar cap a final d’any un cap de setmana faller per a que, d’alguna forma, els fallers i falleres que hagen deixat de ser-ho després de l’exercici 2020 puguen disfrutar d’un cap de setmana carregat d’ambient faller.

 

L’Ajuntament, per la seua part, s’ha oferit a ajudar i facilitar en tot el que siga possible per a que «les nostres festes falleres, les que ens identifiquen com a valencians, estiguen presents en el nostre municipi amb les màximes garanties de seguretat», ha assenyalat Verdevío. «L’Ajuntament sempre estarà ací per al món faller, és moment d’estar units i treballar per a continuar plantant monuments i traient la festa al carrer. Bétera és un municipi de sentiment faller hui, demà i sempre», ha conclòs.

Últimes notícies

Les pedregades en la Ribera causen 14,3 milions en danys al camp valencià

La Unió Llauradora ha xifrat en 14,3 milions d’euros les pèrdues al camp valencià per les fortes tempestes de dijous, que han afectat 6.584 hectàrees, sobretot de caqui i cítrics a la Ribera Alta i Baixa.

Les infraccions penals baixen un 9 % a Torrevieja fins juliol però l’alcalde demana més agents

Les infraccions penals a Torrevieja han caigut un 9 % fins juliol de 2026 respecte a 2025, segons el Govern, però l’alcalde denuncia falta de guàrdies civils per a una població en creixement.

Gàtova espera alçar el confinament dilluns si l’incendi continua estabilitzat

Gàtova confia a quedar desconfina este dilluns de vesprada si l’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe manté l’evolució positiva i les condicions no empitjoren.

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.