Bétera no celebrarà les Falles enguany

Ofrena de Flors en Bétera (València)

Bétera no celebrarà les Falles enguany | Ajuntament de Bétera

 

Este dimecres, s’han reunit per videoconferència l’alcaldessa de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València), Elia Verdevío, i el regidor de Festes, Manuel Pérez, a demés del president de la Junta Local Fallera, Edgar Jorro, i els representants de la Falla Albereda, Falla la Barraca, Falla Carraixet, Falla Gran Via de l’Est i Falla Gran Via del Sud. En esta reunió, han decidit consensuadament que no se celebren les Falles 2020 en Bétera amb la finalitat de salvaguardar la salut de tots els fallers i falleres del municipi.

 

L’acord ha arribat després de consensuar entre tots unes mesures que tinguen la mínima repercussió en el món faller. D’esta manera, s’ha decidit que els monuments d’enguany s’utilitzen en l’exercici 2021, però que les comissions falleres amplien els seus monuments per al pròxim exercici amb el mateix artista faller. D’altra banda, s’ha decidit que els representants de l’exercici 2020 continuen l’any que ve i disfruten del seu regnat.

 

Durant la reunió, també s’ha plantejat la possibilitat, sempre que les condicions sanitàries ho permeten, de celebrar cap a final d’any un cap de setmana faller per a que, d’alguna forma, els fallers i falleres que hagen deixat de ser-ho després de l’exercici 2020 puguen disfrutar d’un cap de setmana carregat d’ambient faller.

 

L’Ajuntament, per la seua part, s’ha oferit a ajudar i facilitar en tot el que siga possible per a que «les nostres festes falleres, les que ens identifiquen com a valencians, estiguen presents en el nostre municipi amb les màximes garanties de seguretat», ha assenyalat Verdevío. «L’Ajuntament sempre estarà ací per al món faller, és moment d’estar units i treballar per a continuar plantant monuments i traient la festa al carrer. Bétera és un municipi de sentiment faller hui, demà i sempre», ha conclòs.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.