8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Bétera no celebrarà les Falles enguany

Ofrena de Flors en Bétera (València)

Bétera no celebrarà les Falles enguany | Ajuntament de Bétera

 

Este dimecres, s’han reunit per videoconferència l’alcaldessa de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València), Elia Verdevío, i el regidor de Festes, Manuel Pérez, a demés del president de la Junta Local Fallera, Edgar Jorro, i els representants de la Falla Albereda, Falla la Barraca, Falla Carraixet, Falla Gran Via de l’Est i Falla Gran Via del Sud. En esta reunió, han decidit consensuadament que no se celebren les Falles 2020 en Bétera amb la finalitat de salvaguardar la salut de tots els fallers i falleres del municipi.

 

L’acord ha arribat després de consensuar entre tots unes mesures que tinguen la mínima repercussió en el món faller. D’esta manera, s’ha decidit que els monuments d’enguany s’utilitzen en l’exercici 2021, però que les comissions falleres amplien els seus monuments per al pròxim exercici amb el mateix artista faller. D’altra banda, s’ha decidit que els representants de l’exercici 2020 continuen l’any que ve i disfruten del seu regnat.

 

Durant la reunió, també s’ha plantejat la possibilitat, sempre que les condicions sanitàries ho permeten, de celebrar cap a final d’any un cap de setmana faller per a que, d’alguna forma, els fallers i falleres que hagen deixat de ser-ho després de l’exercici 2020 puguen disfrutar d’un cap de setmana carregat d’ambient faller.

 

L’Ajuntament, per la seua part, s’ha oferit a ajudar i facilitar en tot el que siga possible per a que «les nostres festes falleres, les que ens identifiquen com a valencians, estiguen presents en el nostre municipi amb les màximes garanties de seguretat», ha assenyalat Verdevío. «L’Ajuntament sempre estarà ací per al món faller, és moment d’estar units i treballar per a continuar plantant monuments i traient la festa al carrer. Bétera és un municipi de sentiment faller hui, demà i sempre», ha conclòs.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.