La Cavalcada de Reis tindrà un espai sense sorolls per als nens amb TEA a Vila-real

Els reis Melchor, Gaspar i Baltasar preparen la seua arribada a Vila-real, de la mà de la Joventut Antoniana, en una cavalcada que enguany serà més inclusiva que mai. En col·laboració amb Els Lluïsos, les regidories de Joventut i d'Educació habilitaran un espai en el recorregut de la desfilada de benvinguda als Reis Mags perquè tots els xiquets i xiquetes amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) que ho desitgen puguen gaudir de l'espectacle sense la sobrecàrrega d'estímuls que pot suposar la Cavalcada. Per a això, es condicionarà la sala d'exposicions de l'edifici social de Els Lluïsos, un espai ampli i envidrat des d'on els nens amb hipersensibilitat auditiva o a altres estímuls com la llum puguen participar també de l'arribada dels Reis Mags amb major comoditat i tranquil·litat.

"La Cavalcada de Reis de Vila-real, declarada Festa d'Interés Turístic, ja destaca pel seu caràcter solidari, gràcies al treball de la Joventut Antoniana i a les aportacions de les famílies vila-realenses. Ara, volem fer un pas més i anar treballant, de nou de la mà de les nostres associacions, per a fer de la nostra Cavalcada una desfilada inclusiva, per a tots els xiquets i xiquetes de la ciutat", assenyala la regidora de Joventut, Anna Vicens, qui ha coordinat amb Els Lluïsos el dispositiu. La decisió d'habilitar este espai en la seu social de l'avinguda la Murà, acordada també amb la Joventut Antoniana, s'ha pres després de valorar altres opcions, com la possibilitat de delimitar un tram silenciós del recorregut dels Mags pels carrers de la ciutat. "No obstant això, en el cas de Vila-real disposem d'un espai immillorable en l'itinerari de la desfilada perquè els xiquets i xiquetes amb TEA puguen gaudir de l'espectacle en les millors condicions per a ells, sense exposar-se a la sobrecàrrega d'estímuls sensorials que poden suposar la música, llums o fins i tot la bullícia pròpia de la Cavalcada", assenyala Vicens.

Esta acció se suma a altres iniciatives recents per a fer de Vila-real una ciutat més inclusiva amb les persones amb Trastorns de l'Espectre Autista. En este sentit, recentment la Regidoria d'Educació ha retolat un total de 118 espais públics amb pictogrames que afavoreixen la identificació d'estos llocs, com poden ser col·legis, oficines administratives, bancs o seus culturals.

Últimes notícies

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.

Directors de centres reclamen a Educació una resposta urgent després de tretze dies de vaga

Directors de centres públics de la Comunitat Valenciana exigixen a la Conselleria d'Educació una resposta urgent per a desbloquejar la vaga indefinida, alertant que estan al límit i que el final de curs pot quedar seriosament afectat.

València llança València Conviu perquè majors i jóvens compartisquen vivenda i temps

L'Ajuntament de València impulsa València Conviu, un programa intergeneracional que unix a majors que viuen solos amb universitaris que necessiten allotjament assequible.

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.