La Cavalcada de Reis tindrà un espai sense sorolls per als nens amb TEA a Vila-real

Els reis Melchor, Gaspar i Baltasar preparen la seua arribada a Vila-real, de la mà de la Joventut Antoniana, en una cavalcada que enguany serà més inclusiva que mai. En col·laboració amb Els Lluïsos, les regidories de Joventut i d'Educació habilitaran un espai en el recorregut de la desfilada de benvinguda als Reis Mags perquè tots els xiquets i xiquetes amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) que ho desitgen puguen gaudir de l'espectacle sense la sobrecàrrega d'estímuls que pot suposar la Cavalcada. Per a això, es condicionarà la sala d'exposicions de l'edifici social de Els Lluïsos, un espai ampli i envidrat des d'on els nens amb hipersensibilitat auditiva o a altres estímuls com la llum puguen participar també de l'arribada dels Reis Mags amb major comoditat i tranquil·litat.

"La Cavalcada de Reis de Vila-real, declarada Festa d'Interés Turístic, ja destaca pel seu caràcter solidari, gràcies al treball de la Joventut Antoniana i a les aportacions de les famílies vila-realenses. Ara, volem fer un pas més i anar treballant, de nou de la mà de les nostres associacions, per a fer de la nostra Cavalcada una desfilada inclusiva, per a tots els xiquets i xiquetes de la ciutat", assenyala la regidora de Joventut, Anna Vicens, qui ha coordinat amb Els Lluïsos el dispositiu. La decisió d'habilitar este espai en la seu social de l'avinguda la Murà, acordada també amb la Joventut Antoniana, s'ha pres després de valorar altres opcions, com la possibilitat de delimitar un tram silenciós del recorregut dels Mags pels carrers de la ciutat. "No obstant això, en el cas de Vila-real disposem d'un espai immillorable en l'itinerari de la desfilada perquè els xiquets i xiquetes amb TEA puguen gaudir de l'espectacle en les millors condicions per a ells, sense exposar-se a la sobrecàrrega d'estímuls sensorials que poden suposar la música, llums o fins i tot la bullícia pròpia de la Cavalcada", assenyala Vicens.

Esta acció se suma a altres iniciatives recents per a fer de Vila-real una ciutat més inclusiva amb les persones amb Trastorns de l'Espectre Autista. En este sentit, recentment la Regidoria d'Educació ha retolat un total de 118 espais públics amb pictogrames que afavoreixen la identificació d'estos llocs, com poden ser col·legis, oficines administratives, bancs o seus culturals.

Últimes notícies

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus després de donar suport a la proposta d’Educació

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus de Castelló després de recolzar la proposta salarial de la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

La jutgessa de la DANA torna a citar com a testimoni a Vicent Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA torna a citar com a testimoni al president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de la declaració de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

Educació garantix una PAU amb normalitat malgrat la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació assegura que les PAU se celebraran amb normalitat en la Comunitat Valenciana, avança la constitució de tribunals i recorda que els correctors voluntaris han de complir el seu compromís.

Compromís porta al Tribunal de Comptes el finançament a col·legis que segreguen per sexe

Compromís denuncia davant el Tribunal de Comptes el finançament de 72,6 milions d'euros a col·legis vinculats a l'Opus Dei que segreguen per sexe i demana que es depuren responsabilitats i es retornen els fons.

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’aplicar el dividix i venceràs amb els sindicats docents

Pilar Bernabé critica que el Consell negocie per separat amb els sindicats docents que sostenen la vaga i acusa a Juanfran Pérez Llorca de dividir al col·lectiu del professorat.