8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

El Consell de la Joventut de València organitza un concurs de ninots de falla fets a mà

 

El Consell de la Joventut de València ha organitzat un concurs de ninots de falla fets a mà dirigit a les persones jóvens de la ciutat, en el que els dos millors seran premiats amb una visita al taller de l’artista Manuel Algarra i podran gaudir d’una mascletà des de l’Ajuntament de València, quan la festa puga tornar a celebrar-se.

 

Segons ha indicat l’organisme en un comunicat, amb l’objectiu de mobilitzar a les persones jóvens de la ciutat apassionades de les Falles, des del Consell de la Joventut de València (CJV) han llançat, a través d’Instagram, un concurs de ninots artesans dirigit a menors de 30 anys. Fins al pròxim 15 de març es podrà participar en el concurs, seguint les bases publicades en la web.

 

Finançat gràcies a una subvenció de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport per al foment del valencià en l’àmbit social, este concurs busca premiar el ninot més original, elaborat de forma no contaminant per jóvens d’entre 16 i 30 anys, residents o estudiants en la ciutat de València.

 

18 de març, la data clau per als guanyadors del concurs

Un jurat triarà el pròxim 18 de març, en plena setmana fallera, els dos ninots més cridaners.

 

La crisi provocada pel coronavirus ha trencat les expectatives dels qui esperaven poder celebrar el mes vinent de març l’enyorada festa de les Falles de València, la primera volta en tota la seua història que no es podran gaudir per segon any consecutiu.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.