La cremà posa el punt final a les falles més maleïdes de la història

Han estat unes falles que han passat examen als fallers i les han aprovat amb nota.

Unes celebracions marcades per la suspensió de les festes el 14 de març de 2020 quan Ximo Puig anunciava la suspensió de les celebracions després de la declaració de l’Estat d’Alarma. En este moment es detenia la maquinària fallera i el col·lectiu fester contenia l’alé en un moment que no es repetia des de la guerra civil espanyola.

Malgrat els intents de celebrar les falles, una versió molt light es va poder fer en març de 2021, Una agenda carregada d’actes virtuals en un moment de la pandèmia marcat per la quarta onada de coronavirus i en una situació en què l’hostaleria de forma tímida podia tornar a pujar la persiana.

Les falles finalment tenien data, de l’1 al 5 de setembre. No obstant això les adversitats meteorològiques van marcar la setmana fallera posant a prova el pols dels artistes fallers. Després de la retirada de monuments de Fira València com un símbol que “el pitjor havia acabat” el temps tenia molt a dir: primer una tempesta d’estiu i posteriorment una despietada DANA van marcar la plantà. Centenars de monuments van patir danys per l’aigua, el vent i la calamarsa.

A sobre de mals els fallers van haver de passar l’examen del jurat gairebé sense temps en molts casos per reparar danys, però els membres de Junta Central Fallera van ser “benevolents” amb els afectats.

No sense incidents com el vandalisme les falles han estat en el punt de mira pels protocols covid, es tracta de les primeres grans festes d’Espanya que es realitzen després de la pandèmia i suposa la prova de si es poden o no celebrar festejos d’esta magnitud en altres ciutats d’Espanya.

Les circumstàncies de la pandèmia obliguen a ser rigorosament estrictes, ja que l’experiència ha demostrat que qualsevol relliscada fa disparar els contagis.

L’Ofrena, amb extremes mesures i un sol radiant també va posar a prova als fallers, acostumats a una indumentària regional pròpia de la finalitat de l’hivern van lluir en ple estiu seus vestits de gala per passar davant la Mare de Déu sense incidents malgrat el poc lluït de l’acte per les circumstàncies.

La cremà, no exempta d’incidents puntuals en algunes comissions, ha posat el punt final a unes falles que en molts aspectes era necessàries: com un èxit moral “açò també passarà” fa veure que en la pandèmia també es pot albirar la llum al final de túnel amb la vacunació.

No obstant això és aviat per cantar victòria, caldran dos setmanes per a veure si la setmana fallera dispara o no una altra vegada la taxa de contagis i es pot parlar d’unes festes segures. Dels resultats que done Sanitat també dependrà la relaxació de mesures o el seu manteniment.

Per als fallers hi ha ara una altra pregunta, si en circumstàncies normals tenen tot un any per tornar a alçar els nous monuments, ara només compten amb mig any per posar-se a treballar sempre que les circumstàncies de 2022 permeten una setmana fallera en ple març.

Si alguna cosa ha ensenyat la pandèmia, és que els plans a llarg termini són complicats de fer.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.

Les víctimes de la DANA impulsen mocions als ajuntaments per a exigir l’acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024 enviarà mocions als ajuntaments per a reclamar l'acta de diputat de Carlos Mazón i reforçar les polítiques de protecció davant emergències.

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.