La possibilitat de celebrar les Falles es decidirà el 15 de juny

Falla municipal 2020

La falla municipal | Arxiu

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha manifestat, sobre la possibilitat de celebrar les Falles del 15 al 19 de juliol –dates triades per a traslladar-les després de l’ajornament per la Covid-19– que és una cosa possible, encara que «no segur» i ha posat en mitjan juny la data per a conéixer la resolució definitiva. «Eixa possibilitat existix. És segura?, no; és possible?, sí; la decisió, el 15 de juny».

 

D’eixa manera ho ha manifestat el primer edil, en una roda de premsa al costat dels vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo, en ser preguntat per si l’equip de govern municipal encara considera «realista» el desenvolupament de les festes en el mes de juliol.

 

Sobre este tema, Ribó ha recordat que «quan es va prendre la decisió ja es va dir sempre que sobre el 15 de juny es voria si era possible o no en funció de les decisions que es prenguen des de la Conselleria de Sanitat i a escala estatal».

 

«En estos moments no tinc una bola –ha asseverat– però les decisions estan perfectament delimitades. Si és possible ho farem i si no és possible no ho farem». I ha agregat: «Espere i desitge que es puguen fer del 15 al 19 de juliol. Crec que no és impossible perquè a partir de molt prompte pot haver-hi una certa desescalada».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La dana, centrada en el Mediterrani, deixarà 100 litres per metre quadrat a Alacant

La dana manté l'alerta groga en Comunitat Valenciana, Balears i Múrcia, amb xàfecs que podran deixar més de 100 l/m² a Alacant en 12 hores. Hi haurà neu en cotes mitjanes d'Andalusia i ratxes de 70 km/h a Canàries, amb tendència a estabilitzar-se des del dijous.

Nova manifestació a València el 28 de març per a exigir presó a Carlos Mazón per la dana

Col·lectius socials, cívics i sindicals han convocat el 28 de març una nova marxa a València. Reclamen presó per a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024.

Quatre ferits en una col·lisió entre dos cotxes en Novetlé

Quatre persones han resultat ferides en la col·lisió de dos cotxes al carrer Enric Valor de Novetlé. Dos ocupants han hagut de ser excarcerats.

La Policia ha assajat la seua resposta davant un atac terrorista en l’estadi del Llevant

La Policia Nacional ha realitzat un simulacre amb víctimes i ostatges en el Ciutat de València per a avaluar temps de reacció i coordinació en un supòsit partit. El dispositiu ha implicat a GEO, ENITE, UIP, TEDAX-NRBQ, Guies Canins i Policia Científica, sota la coordinació de la Sala CIMACC 091.

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.