13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

La possibilitat de celebrar les Falles es decidirà el 15 de juny

Falla municipal 2020

La falla municipal | Arxiu

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha manifestat, sobre la possibilitat de celebrar les Falles del 15 al 19 de juliol –dates triades per a traslladar-les després de l’ajornament per la Covid-19– que és una cosa possible, encara que «no segur» i ha posat en mitjan juny la data per a conéixer la resolució definitiva. «Eixa possibilitat existix. És segura?, no; és possible?, sí; la decisió, el 15 de juny».

 

D’eixa manera ho ha manifestat el primer edil, en una roda de premsa al costat dels vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo, en ser preguntat per si l’equip de govern municipal encara considera «realista» el desenvolupament de les festes en el mes de juliol.

 

Sobre este tema, Ribó ha recordat que «quan es va prendre la decisió ja es va dir sempre que sobre el 15 de juny es voria si era possible o no en funció de les decisions que es prenguen des de la Conselleria de Sanitat i a escala estatal».

 

«En estos moments no tinc una bola –ha asseverat– però les decisions estan perfectament delimitades. Si és possible ho farem i si no és possible no ho farem». I ha agregat: «Espere i desitge que es puguen fer del 15 al 19 de juliol. Crec que no és impossible perquè a partir de molt prompte pot haver-hi una certa desescalada».

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.