20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

‘Desapareix’ el camió de seguretat de la falla Mossén Sorell-Corona, amb 52 milions d’euros dins

El monument de la comisió Mossen Sorell-Corona, ‘Jo per a ser feliç vull un camió‘, réplica exacta d’un furgó blindat produit en madera que contenia 52 milions d’euros en billets de 100, ha desaparegut durant esta matinada i la comissió demanen ajuda per poder localitzar-lo dins d’una performance organitzada per a criticar la societat de consum.

Es per això, els membres de la comissió demanen ajuda al colectiu faller per a localitzar-lo i han iniciat una campanya en les xarxes socials per a què es publique qualsevol pista sobre el parader final del camió amb el ‘hasthtag#SeBuscaFallaCorona. “Si algú veu el camió que ens ho diga”, han demanat.

La desaparició d’este monument faller convertit en camió forma part de una ‘performance’ que pretende representar “una crítica a la societat del consum”. En este sentit, la comisió ha subratllat que l’objectiu d’este projecte es conseguir que “la gent se dopne conter de que tampoc passa res” si desapareix un camió de 52 milions d’euros i “posar en valor que hi han altres coses més importants, altres maneres de viure i de gaudir”. “És una crida d’atenció”, han explicat.

La falla té una sospita

La falla sospita que ha desaparegut durant les primeres hores del toc de queda i no comprén com algú s’ha pogut emportar “una falla que pesa 750 quilos“. Tan sols han quedat en terra les marques de les rodes d’este camió, dissenyat per l’estudi Yinsen i produït pel taller de Manolo Martín. Per a poder trobar el monument a hora de la Cremà, la comissió demana a qualsevol persona que puga tindre alguna informació que utilitze el coixinet #SeBuscaFallaCorona en les xarxes socials perquè puga fer-li-la arribar.

Pere Fuset i Eugeni Alemany s’han fet ressò

Pere Fuset, regidor d’Administració Electrònica i Agenda Digital de l’Ajuntament de València, s’ha fet ressò de l’incident, així com l’humorista Eugeni Alemany.

<

>

 

<

>

Poques hores abans de la Nit de la Cremà falta saber si el furgó apareixerà a temps per a ser devorat per les flames. Es trobaran dins els 52 milions d’euros intactes? El que està clar és que l’experiència de les Falles cada any es renova incloent nous elements com performances i xarxes socials. Tot per a viure-les d’una manera innovadora, divertida i col·laborativa.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.

El cap d’escortes de Mazón declara que no era la primera vegada que prescindia del servici

El cap del dispositiu de seguretat de Carlos Mazón ha declarat que el 29-O el llavors president va prescindir de l'escorta i que eixa situació ja s'havia donat. Detalla que l'orde es va comunicar per telèfon, sense registre escrit, i explica la cronologia d'aquella vesprada durant la DANA.