‘Desapareix’ el camió de seguretat de la falla Mossén Sorell-Corona, amb 52 milions d’euros dins

El monument de la comisió Mossen Sorell-Corona, ‘Jo per a ser feliç vull un camió‘, réplica exacta d’un furgó blindat produit en madera que contenia 52 milions d’euros en billets de 100, ha desaparegut durant esta matinada i la comissió demanen ajuda per poder localitzar-lo dins d’una performance organitzada per a criticar la societat de consum.

Es per això, els membres de la comissió demanen ajuda al colectiu faller per a localitzar-lo i han iniciat una campanya en les xarxes socials per a què es publique qualsevol pista sobre el parader final del camió amb el ‘hasthtag#SeBuscaFallaCorona. «Si algú veu el camió que ens ho diga», han demanat.

La desaparició d’este monument faller convertit en camió forma part de una ‘performance’ que pretende representar «una crítica a la societat del consum». En este sentit, la comisió ha subratllat que l’objectiu d’este projecte es conseguir que «la gent se dopne conter de que tampoc passa res» si desapareix un camió de 52 milions d’euros i «posar en valor que hi han altres coses més importants, altres maneres de viure i de gaudir». «És una crida d’atenció», han explicat.

La falla té una sospita

La falla sospita que ha desaparegut durant les primeres hores del toc de queda i no comprén com algú s’ha pogut emportar «una falla que pesa 750 quilos«. Tan sols han quedat en terra les marques de les rodes d’este camió, dissenyat per l’estudi Yinsen i produït pel taller de Manolo Martín. Per a poder trobar el monument a hora de la Cremà, la comissió demana a qualsevol persona que puga tindre alguna informació que utilitze el coixinet #SeBuscaFallaCorona en les xarxes socials perquè puga fer-li-la arribar.

Pere Fuset i Eugeni Alemany s’han fet ressò

Pere Fuset, regidor d’Administració Electrònica i Agenda Digital de l’Ajuntament de València, s’ha fet ressò de l’incident, així com l’humorista Eugeni Alemany.

<

>

 

<

>

Poques hores abans de la Nit de la Cremà falta saber si el furgó apareixerà a temps per a ser devorat per les flames. Es trobaran dins els 52 milions d’euros intactes? El que està clar és que l’experiència de les Falles cada any es renova incloent nous elements com performances i xarxes socials. Tot per a viure-les d’una manera innovadora, divertida i col·laborativa.

 

 

Últimes notícies

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.