‘Desapareix’ el camió de seguretat de la falla Mossén Sorell-Corona, amb 52 milions d’euros dins

El monument de la comisió Mossen Sorell-Corona, ‘Jo per a ser feliç vull un camió‘, réplica exacta d’un furgó blindat produit en madera que contenia 52 milions d’euros en billets de 100, ha desaparegut durant esta matinada i la comissió demanen ajuda per poder localitzar-lo dins d’una performance organitzada per a criticar la societat de consum.

Es per això, els membres de la comissió demanen ajuda al colectiu faller per a localitzar-lo i han iniciat una campanya en les xarxes socials per a què es publique qualsevol pista sobre el parader final del camió amb el ‘hasthtag#SeBuscaFallaCorona. “Si algú veu el camió que ens ho diga”, han demanat.

La desaparició d’este monument faller convertit en camió forma part de una ‘performance’ que pretende representar “una crítica a la societat del consum”. En este sentit, la comisió ha subratllat que l’objectiu d’este projecte es conseguir que “la gent se dopne conter de que tampoc passa res” si desapareix un camió de 52 milions d’euros i “posar en valor que hi han altres coses més importants, altres maneres de viure i de gaudir”. “És una crida d’atenció”, han explicat.

La falla té una sospita

La falla sospita que ha desaparegut durant les primeres hores del toc de queda i no comprén com algú s’ha pogut emportar “una falla que pesa 750 quilos“. Tan sols han quedat en terra les marques de les rodes d’este camió, dissenyat per l’estudi Yinsen i produït pel taller de Manolo Martín. Per a poder trobar el monument a hora de la Cremà, la comissió demana a qualsevol persona que puga tindre alguna informació que utilitze el coixinet #SeBuscaFallaCorona en les xarxes socials perquè puga fer-li-la arribar.

Pere Fuset i Eugeni Alemany s’han fet ressò

Pere Fuset, regidor d’Administració Electrònica i Agenda Digital de l’Ajuntament de València, s’ha fet ressò de l’incident, així com l’humorista Eugeni Alemany.

<

>

 

<

>

Poques hores abans de la Nit de la Cremà falta saber si el furgó apareixerà a temps per a ser devorat per les flames. Es trobaran dins els 52 milions d’euros intactes? El que està clar és que l’experiència de les Falles cada any es renova incloent nous elements com performances i xarxes socials. Tot per a viure-les d’una manera innovadora, divertida i col·laborativa.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.