11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

‘Desapareix’ el camió de seguretat de la falla Mossén Sorell-Corona, amb 52 milions d’euros dins

El monument de la comisió Mossen Sorell-Corona, ‘Jo per a ser feliç vull un camió‘, réplica exacta d’un furgó blindat produit en madera que contenia 52 milions d’euros en billets de 100, ha desaparegut durant esta matinada i la comissió demanen ajuda per poder localitzar-lo dins d’una performance organitzada per a criticar la societat de consum.

Es per això, els membres de la comissió demanen ajuda al colectiu faller per a localitzar-lo i han iniciat una campanya en les xarxes socials per a què es publique qualsevol pista sobre el parader final del camió amb el ‘hasthtag#SeBuscaFallaCorona. “Si algú veu el camió que ens ho diga”, han demanat.

La desaparició d’este monument faller convertit en camió forma part de una ‘performance’ que pretende representar “una crítica a la societat del consum”. En este sentit, la comisió ha subratllat que l’objectiu d’este projecte es conseguir que “la gent se dopne conter de que tampoc passa res” si desapareix un camió de 52 milions d’euros i “posar en valor que hi han altres coses més importants, altres maneres de viure i de gaudir”. “És una crida d’atenció”, han explicat.

La falla té una sospita

La falla sospita que ha desaparegut durant les primeres hores del toc de queda i no comprén com algú s’ha pogut emportar “una falla que pesa 750 quilos“. Tan sols han quedat en terra les marques de les rodes d’este camió, dissenyat per l’estudi Yinsen i produït pel taller de Manolo Martín. Per a poder trobar el monument a hora de la Cremà, la comissió demana a qualsevol persona que puga tindre alguna informació que utilitze el coixinet #SeBuscaFallaCorona en les xarxes socials perquè puga fer-li-la arribar.

Pere Fuset i Eugeni Alemany s’han fet ressò

Pere Fuset, regidor d’Administració Electrònica i Agenda Digital de l’Ajuntament de València, s’ha fet ressò de l’incident, així com l’humorista Eugeni Alemany.

<

>

 

<

>

Poques hores abans de la Nit de la Cremà falta saber si el furgó apareixerà a temps per a ser devorat per les flames. Es trobaran dins els 52 milions d’euros intactes? El que està clar és que l’experiència de les Falles cada any es renova incloent nous elements com performances i xarxes socials. Tot per a viure-les d’una manera innovadora, divertida i col·laborativa.

 

 

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.