10.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

‘Desapareix’ el camió de seguretat de la falla Mossén Sorell-Corona, amb 52 milions d’euros dins

El monument de la comisió Mossen Sorell-Corona, ‘Jo per a ser feliç vull un camió‘, réplica exacta d’un furgó blindat produit en madera que contenia 52 milions d’euros en billets de 100, ha desaparegut durant esta matinada i la comissió demanen ajuda per poder localitzar-lo dins d’una performance organitzada per a criticar la societat de consum.

Es per això, els membres de la comissió demanen ajuda al colectiu faller per a localitzar-lo i han iniciat una campanya en les xarxes socials per a què es publique qualsevol pista sobre el parader final del camió amb el ‘hasthtag#SeBuscaFallaCorona. “Si algú veu el camió que ens ho diga”, han demanat.

La desaparició d’este monument faller convertit en camió forma part de una ‘performance’ que pretende representar “una crítica a la societat del consum”. En este sentit, la comisió ha subratllat que l’objectiu d’este projecte es conseguir que “la gent se dopne conter de que tampoc passa res” si desapareix un camió de 52 milions d’euros i “posar en valor que hi han altres coses més importants, altres maneres de viure i de gaudir”. “És una crida d’atenció”, han explicat.

La falla té una sospita

La falla sospita que ha desaparegut durant les primeres hores del toc de queda i no comprén com algú s’ha pogut emportar “una falla que pesa 750 quilos“. Tan sols han quedat en terra les marques de les rodes d’este camió, dissenyat per l’estudi Yinsen i produït pel taller de Manolo Martín. Per a poder trobar el monument a hora de la Cremà, la comissió demana a qualsevol persona que puga tindre alguna informació que utilitze el coixinet #SeBuscaFallaCorona en les xarxes socials perquè puga fer-li-la arribar.

Pere Fuset i Eugeni Alemany s’han fet ressò

Pere Fuset, regidor d’Administració Electrònica i Agenda Digital de l’Ajuntament de València, s’ha fet ressò de l’incident, així com l’humorista Eugeni Alemany.

<

>

 

<

>

Poques hores abans de la Nit de la Cremà falta saber si el furgó apareixerà a temps per a ser devorat per les flames. Es trobaran dins els 52 milions d’euros intactes? El que està clar és que l’experiència de les Falles cada any es renova incloent nous elements com performances i xarxes socials. Tot per a viure-les d’una manera innovadora, divertida i col·laborativa.

 

 

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.