Entitats locals demanen la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles

 

Numeroses Juntes Locals Falleres i comissions de localitats que no s’organitzen davall d’esta classe d’organismes han proposat a la Generalitat Valenciana «la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles en tot el territori». 

 

En el comunicat, que s’ha traslladat a la Secretària Autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, els dirigents fallers asseguren que «la crisi sanitària generada per la COVID-19 i la suspensió de la celebració de les Falles el passat 10 de març ha posat de manifest la necessitat d’una coordinació a nivell autonòmic».

 

En este sentit, argumenten que cada població ha hagut de prendre les decisions «que generen desconcert entre els diferents sectors vinculats amb la festa de les Falles» de manera individual i d’àmbit local. És més, moltes localitats ja havien pres la decisió de posposar la festa fins al 2021, abans de què la Junta Central Fallera suspenguera definitivament les Falles ahir mateix.

 

Però els autors del comunicat asseguren que «la coordinació autonòmica no és només necessària en estos moments, sinó que pot ser una bona ferramenta per al futur de la festa de les Falles», motiu pel que han sol·licitat una reunió amb Tamarit quan la situació d’emergència sanitària millore.

 

Un altre dels arguments d’esta petició és la crisi econòmica que està assotant a sectors específics, relacionats amb la festa, pel que «seria convenient estudiar possibles ajudes per a professionals com els artistes fallers, pirotècnics o indumentaristes», que depenen directament de les Falles.

 

D’altra banda, recorden que la declaració de les Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial de la humanitat de la UNESCO suposa «una responsabilitat del món faller, institucions i administracions públiques en la salvaguarda i protecció del Patrimoni que s’escenifica amb el treball de les més de 1.000 comissions falleres» de tot el territori valencià.

Últimes notícies

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.