Entitats locals demanen la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles

 

Numeroses Juntes Locals Falleres i comissions de localitats que no s’organitzen davall d’esta classe d’organismes han proposat a la Generalitat Valenciana «la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles en tot el territori». 

 

En el comunicat, que s’ha traslladat a la Secretària Autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, els dirigents fallers asseguren que «la crisi sanitària generada per la COVID-19 i la suspensió de la celebració de les Falles el passat 10 de març ha posat de manifest la necessitat d’una coordinació a nivell autonòmic».

 

En este sentit, argumenten que cada població ha hagut de prendre les decisions «que generen desconcert entre els diferents sectors vinculats amb la festa de les Falles» de manera individual i d’àmbit local. És més, moltes localitats ja havien pres la decisió de posposar la festa fins al 2021, abans de què la Junta Central Fallera suspenguera definitivament les Falles ahir mateix.

 

Però els autors del comunicat asseguren que «la coordinació autonòmica no és només necessària en estos moments, sinó que pot ser una bona ferramenta per al futur de la festa de les Falles», motiu pel que han sol·licitat una reunió amb Tamarit quan la situació d’emergència sanitària millore.

 

Un altre dels arguments d’esta petició és la crisi econòmica que està assotant a sectors específics, relacionats amb la festa, pel que «seria convenient estudiar possibles ajudes per a professionals com els artistes fallers, pirotècnics o indumentaristes», que depenen directament de les Falles.

 

D’altra banda, recorden que la declaració de les Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial de la humanitat de la UNESCO suposa «una responsabilitat del món faller, institucions i administracions públiques en la salvaguarda i protecció del Patrimoni que s’escenifica amb el treball de les més de 1.000 comissions falleres» de tot el territori valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.