10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Entitats locals demanen la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles

 

Numeroses Juntes Locals Falleres i comissions de localitats que no s’organitzen davall d’esta classe d’organismes han proposat a la Generalitat Valenciana «la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles en tot el territori». 

 

En el comunicat, que s’ha traslladat a la Secretària Autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, els dirigents fallers asseguren que «la crisi sanitària generada per la COVID-19 i la suspensió de la celebració de les Falles el passat 10 de març ha posat de manifest la necessitat d’una coordinació a nivell autonòmic».

 

En este sentit, argumenten que cada població ha hagut de prendre les decisions «que generen desconcert entre els diferents sectors vinculats amb la festa de les Falles» de manera individual i d’àmbit local. És més, moltes localitats ja havien pres la decisió de posposar la festa fins al 2021, abans de què la Junta Central Fallera suspenguera definitivament les Falles ahir mateix.

 

Però els autors del comunicat asseguren que «la coordinació autonòmica no és només necessària en estos moments, sinó que pot ser una bona ferramenta per al futur de la festa de les Falles», motiu pel que han sol·licitat una reunió amb Tamarit quan la situació d’emergència sanitària millore.

 

Un altre dels arguments d’esta petició és la crisi econòmica que està assotant a sectors específics, relacionats amb la festa, pel que «seria convenient estudiar possibles ajudes per a professionals com els artistes fallers, pirotècnics o indumentaristes», que depenen directament de les Falles.

 

D’altra banda, recorden que la declaració de les Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial de la humanitat de la UNESCO suposa «una responsabilitat del món faller, institucions i administracions públiques en la salvaguarda i protecció del Patrimoni que s’escenifica amb el treball de les més de 1.000 comissions falleres» de tot el territori valencià.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.