16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Entitats locals demanen la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles

 

Numeroses Juntes Locals Falleres i comissions de localitats que no s’organitzen davall d’esta classe d’organismes han proposat a la Generalitat Valenciana «la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles en tot el territori». 

 

En el comunicat, que s’ha traslladat a la Secretària Autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, els dirigents fallers asseguren que «la crisi sanitària generada per la COVID-19 i la suspensió de la celebració de les Falles el passat 10 de març ha posat de manifest la necessitat d’una coordinació a nivell autonòmic».

 

En este sentit, argumenten que cada població ha hagut de prendre les decisions «que generen desconcert entre els diferents sectors vinculats amb la festa de les Falles» de manera individual i d’àmbit local. És més, moltes localitats ja havien pres la decisió de posposar la festa fins al 2021, abans de què la Junta Central Fallera suspenguera definitivament les Falles ahir mateix.

 

Però els autors del comunicat asseguren que «la coordinació autonòmica no és només necessària en estos moments, sinó que pot ser una bona ferramenta per al futur de la festa de les Falles», motiu pel que han sol·licitat una reunió amb Tamarit quan la situació d’emergència sanitària millore.

 

Un altre dels arguments d’esta petició és la crisi econòmica que està assotant a sectors específics, relacionats amb la festa, pel que «seria convenient estudiar possibles ajudes per a professionals com els artistes fallers, pirotècnics o indumentaristes», que depenen directament de les Falles.

 

D’altra banda, recorden que la declaració de les Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial de la humanitat de la UNESCO suposa «una responsabilitat del món faller, institucions i administracions públiques en la salvaguarda i protecció del Patrimoni que s’escenifica amb el treball de les més de 1.000 comissions falleres» de tot el territori valencià.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.