12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Entitats locals demanen la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles

 

Numeroses Juntes Locals Falleres i comissions de localitats que no s’organitzen davall d’esta classe d’organismes han proposat a la Generalitat Valenciana «la creació d’un organisme autonòmic que coordine les Falles en tot el territori». 

 

En el comunicat, que s’ha traslladat a la Secretària Autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, els dirigents fallers asseguren que «la crisi sanitària generada per la COVID-19 i la suspensió de la celebració de les Falles el passat 10 de març ha posat de manifest la necessitat d’una coordinació a nivell autonòmic».

 

En este sentit, argumenten que cada població ha hagut de prendre les decisions «que generen desconcert entre els diferents sectors vinculats amb la festa de les Falles» de manera individual i d’àmbit local. És més, moltes localitats ja havien pres la decisió de posposar la festa fins al 2021, abans de què la Junta Central Fallera suspenguera definitivament les Falles ahir mateix.

 

Però els autors del comunicat asseguren que «la coordinació autonòmica no és només necessària en estos moments, sinó que pot ser una bona ferramenta per al futur de la festa de les Falles», motiu pel que han sol·licitat una reunió amb Tamarit quan la situació d’emergència sanitària millore.

 

Un altre dels arguments d’esta petició és la crisi econòmica que està assotant a sectors específics, relacionats amb la festa, pel que «seria convenient estudiar possibles ajudes per a professionals com els artistes fallers, pirotècnics o indumentaristes», que depenen directament de les Falles.

 

D’altra banda, recorden que la declaració de les Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial de la humanitat de la UNESCO suposa «una responsabilitat del món faller, institucions i administracions públiques en la salvaguarda i protecció del Patrimoni que s’escenifica amb el treball de les més de 1.000 comissions falleres» de tot el territori valencià.

Últimes notícies

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.