Les Falles 2020 se suspenen definitivament

La 'meditadora' de la falla municipal 2020 se salva de les flames

Les Falles 2020 ja són història | Ajuntament de València

 

Les Falles 2020 ja són història. La Junta Central Fallera (JCF), que s’ha reunit este dimecres amb els col·lectius fallers en l’Ajuntament de València, ha decidit finalment posposar les festes a l’any 2021 a causa de la pandèmia del coronavirus.

 

En el moment de la seua cancel·lació, en un primer moment, des de l’Ajuntament de València, es va afirmar que es posposarien al mes de juliol i se celebrarien entre el 15 i el 19 d’eixe mes. A pesar d’això, la suspensió de les Fogueres, este dimarts, i de la Magdalena, hui mateixa, ja apuntaven a que les Falles no anaven a ser més.

 

També el fet que moltes Juntes Locals Falleres i ajuntaments hagen suspés ja les seues Falles en les últimes setmanes i els últims dies ha forçat a que la Junta Central Fallera prenga esta decisió. Una decisió que finalment el Consistori a deixat pràcticament en mans d’esta entitat encarregada de l’organització de la festa.

 

Ara, les comissions falleres hauran de decidir què fer amb els monuments que ja tenien preparats per a enguany, i que molts es troben guardats en Fira València o en la Marina, a demés d’amb els contractes de pirotècnia, il·luminació o festes i amb els seus representants. En este sentit, moltes comissions locals ja han decidit que seran els mateixos.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.