Les Falles 2020 se suspenen definitivament

La 'meditadora' de la falla municipal 2020 se salva de les flames

Les Falles 2020 ja són història | Ajuntament de València

 

Les Falles 2020 ja són història. La Junta Central Fallera (JCF), que s’ha reunit este dimecres amb els col·lectius fallers en l’Ajuntament de València, ha decidit finalment posposar les festes a l’any 2021 a causa de la pandèmia del coronavirus.

 

En el moment de la seua cancel·lació, en un primer moment, des de l’Ajuntament de València, es va afirmar que es posposarien al mes de juliol i se celebrarien entre el 15 i el 19 d’eixe mes. A pesar d’això, la suspensió de les Fogueres, este dimarts, i de la Magdalena, hui mateixa, ja apuntaven a que les Falles no anaven a ser més.

 

També el fet que moltes Juntes Locals Falleres i ajuntaments hagen suspés ja les seues Falles en les últimes setmanes i els últims dies ha forçat a que la Junta Central Fallera prenga esta decisió. Una decisió que finalment el Consistori a deixat pràcticament en mans d’esta entitat encarregada de l’organització de la festa.

 

Ara, les comissions falleres hauran de decidir què fer amb els monuments que ja tenien preparats per a enguany, i que molts es troben guardats en Fira València o en la Marina, a demés d’amb els contractes de pirotècnia, il·luminació o festes i amb els seus representants. En este sentit, moltes comissions locals ja han decidit que seran els mateixos.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.