Se suspenen les festes de la Magdalena de Castelló 2020

Magdalena Castelló

El 75 aniversari de la Magdalena se celebrarà en 2021 | Facebook

 

Castelló ha suspés les seues festes de la Magdalena 2020, que van ser posposades a causa de la pandèmia del coronavirus. La decisió s’ha pres este dimarts de vesprada de forma consensuada, després de què ho demanara el ‘món de la festa’ i el mateix dia que s’ha anunciat la suspensió de les Fogueres d’Alacant.

 

Els representants d’esta festivitat han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021, davant la falta de garanties sanitàries a curt i mitjà termini i la incertesa de què es puguen celebrar o no actes multitudinaris en els pròxims mesos, han indicat des del consistori en un comunicat.

 

«Hui ens hem reunit amb representants del ‘món de la festa’ per a abordar el futur de la Magdalena d’enguany i ens han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021 davant l’actual crisi del coronavirus i la falta de garanties sanitàries per a poder celebrar-la en condicions. Per això, després d’escoltar a gaiates, colles, ens vinculats, Festes de Carrer, reines i pregoners, hem decidit de forma consensuada que la pròxima Magdalena serà en 2021», ha explicat l’alcaldessa i presidenta del Patronat Municipal de Festes, Amparo Marco.

 

A demés, i a petició del ‘món de la festa’, «s’ha decidit també que el pressupost de les festes es destine a pal·liar els efectes de la COVID-19 en la ciutat, per a mesures que contribuïsquen a la reactivació econòmica i per a la cobertura social», ha detallat Marco.

 

La Magdalena 2020 anava a ser la 75 edició de la festa fundacional de Castelló de la Plana. Al març, la Generalitat va decidir posposar la seua celebració el mateix dia que es va decidir no celebrar les Falles de València. Al contrari que en València, en Castelló no s’havia elegit una data alternativa per a celebrar la festa.

 

El portaveu del grup municipal de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha valorat amb un comunicat la cancel·lació de les festes de la Magdalena com un pas «que pareixia inevitable», davant les circumstàncies actuals i previsibles de la crisi sanitària. Per a Garcia, «la celebració del 75 aniversari de les festes de la Magdalena es mereix tota la dignitat i tots els mitjans per a que la gent de la ciutat i la que ens visita el difrute de veres».

Últimes notícies

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.