9.7 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Se suspenen les festes de la Magdalena de Castelló 2020

Magdalena Castelló

El 75 aniversari de la Magdalena se celebrarà en 2021 | Facebook

 

Castelló ha suspés les seues festes de la Magdalena 2020, que van ser posposades a causa de la pandèmia del coronavirus. La decisió s’ha pres este dimarts de vesprada de forma consensuada, després de què ho demanara el ‘món de la festa’ i el mateix dia que s’ha anunciat la suspensió de les Fogueres d’Alacant.

 

Els representants d’esta festivitat han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021, davant la falta de garanties sanitàries a curt i mitjà termini i la incertesa de què es puguen celebrar o no actes multitudinaris en els pròxims mesos, han indicat des del consistori en un comunicat.

 

«Hui ens hem reunit amb representants del ‘món de la festa’ per a abordar el futur de la Magdalena d’enguany i ens han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021 davant l’actual crisi del coronavirus i la falta de garanties sanitàries per a poder celebrar-la en condicions. Per això, després d’escoltar a gaiates, colles, ens vinculats, Festes de Carrer, reines i pregoners, hem decidit de forma consensuada que la pròxima Magdalena serà en 2021», ha explicat l’alcaldessa i presidenta del Patronat Municipal de Festes, Amparo Marco.

 

A demés, i a petició del ‘món de la festa’, «s’ha decidit també que el pressupost de les festes es destine a pal·liar els efectes de la COVID-19 en la ciutat, per a mesures que contribuïsquen a la reactivació econòmica i per a la cobertura social», ha detallat Marco.

 

La Magdalena 2020 anava a ser la 75 edició de la festa fundacional de Castelló de la Plana. Al març, la Generalitat va decidir posposar la seua celebració el mateix dia que es va decidir no celebrar les Falles de València. Al contrari que en València, en Castelló no s’havia elegit una data alternativa per a celebrar la festa.

 

El portaveu del grup municipal de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha valorat amb un comunicat la cancel·lació de les festes de la Magdalena com un pas «que pareixia inevitable», davant les circumstàncies actuals i previsibles de la crisi sanitària. Per a Garcia, «la celebració del 75 aniversari de les festes de la Magdalena es mereix tota la dignitat i tots els mitjans per a que la gent de la ciutat i la que ens visita el difrute de veres».

Últimes notícies

Vox rebutja el ‘circ mediàtic’ i negociarà amb discreció amb el PP en la Comunitat Valenciana

Vox ha assegurat que evitarà el 'circ mediàtic' i que negociarà 'amb discreció' amb el PP després de la dimissió de Carlos Mazón. Demana al PP un candidat per a obrir una negociació ordenada i centrada en l'estabilitat.

Manifestació el 29 de novembre a València exigirà l’enjudiciament de Mazón i la reconstrucció després de la DANA

Organitzacions socials convoquen una marxa el 29 de novembre a València per a exigir l'enjudiciament de Carlos Mazón i la reconstrucció social després de la DANA. Hi haurà concentracions l'11 i 17 i una campanya de plantació d'oliveres en memòria i solidaritat.

El Atticgo Elx repetix triomf a Skopje (19-25) i segella el passe a octaus

L'equip il·licità ha vençut de nou al HC Gjorche Petrov-WHC AD Skopje i ha aconseguit el bitllet a octaus de la EHF Copa Europea amb un global de +9.

El Circuit Ricardo Tormo decidix el títol de Moto2 entre Diogo Moreira i Manu González

El GP Motul de la Comunitat Valenciana (14-16 de novembre) tanca la temporada amb el títol de Moto2 en joc entre Diogo Moreira i Manu González, separats per 24 punts.

El PSPV ha acusat el PP d’abandonar els mercats municipals de València

El PSPV ha denunciat deterioració, avaries i falta de manteniment en els mercats municipals de València. Ruzafa s'ha convertit en l'exemple més visible per un ascensor inoperatiu durant mesos.

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.