11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Se suspenen les festes de la Magdalena de Castelló 2020

Magdalena Castelló

El 75 aniversari de la Magdalena se celebrarà en 2021 | Facebook

 

Castelló ha suspés les seues festes de la Magdalena 2020, que van ser posposades a causa de la pandèmia del coronavirus. La decisió s’ha pres este dimarts de vesprada de forma consensuada, després de què ho demanara el ‘món de la festa’ i el mateix dia que s’ha anunciat la suspensió de les Fogueres d’Alacant.

 

Els representants d’esta festivitat han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021, davant la falta de garanties sanitàries a curt i mitjà termini i la incertesa de què es puguen celebrar o no actes multitudinaris en els pròxims mesos, han indicat des del consistori en un comunicat.

 

«Hui ens hem reunit amb representants del ‘món de la festa’ per a abordar el futur de la Magdalena d’enguany i ens han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021 davant l’actual crisi del coronavirus i la falta de garanties sanitàries per a poder celebrar-la en condicions. Per això, després d’escoltar a gaiates, colles, ens vinculats, Festes de Carrer, reines i pregoners, hem decidit de forma consensuada que la pròxima Magdalena serà en 2021», ha explicat l’alcaldessa i presidenta del Patronat Municipal de Festes, Amparo Marco.

 

A demés, i a petició del ‘món de la festa’, «s’ha decidit també que el pressupost de les festes es destine a pal·liar els efectes de la COVID-19 en la ciutat, per a mesures que contribuïsquen a la reactivació econòmica i per a la cobertura social», ha detallat Marco.

 

La Magdalena 2020 anava a ser la 75 edició de la festa fundacional de Castelló de la Plana. Al març, la Generalitat va decidir posposar la seua celebració el mateix dia que es va decidir no celebrar les Falles de València. Al contrari que en València, en Castelló no s’havia elegit una data alternativa per a celebrar la festa.

 

El portaveu del grup municipal de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha valorat amb un comunicat la cancel·lació de les festes de la Magdalena com un pas «que pareixia inevitable», davant les circumstàncies actuals i previsibles de la crisi sanitària. Per a Garcia, «la celebració del 75 aniversari de les festes de la Magdalena es mereix tota la dignitat i tots els mitjans per a que la gent de la ciutat i la que ens visita el difrute de veres».

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.