Se suspenen les festes de la Magdalena de Castelló 2020

Magdalena Castelló

El 75 aniversari de la Magdalena se celebrarà en 2021 | Facebook

 

Castelló ha suspés les seues festes de la Magdalena 2020, que van ser posposades a causa de la pandèmia del coronavirus. La decisió s’ha pres este dimarts de vesprada de forma consensuada, després de què ho demanara el ‘món de la festa’ i el mateix dia que s’ha anunciat la suspensió de les Fogueres d’Alacant.

 

Els representants d’esta festivitat han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021, davant la falta de garanties sanitàries a curt i mitjà termini i la incertesa de què es puguen celebrar o no actes multitudinaris en els pròxims mesos, han indicat des del consistori en un comunicat.

 

«Hui ens hem reunit amb representants del ‘món de la festa’ per a abordar el futur de la Magdalena d’enguany i ens han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021 davant l’actual crisi del coronavirus i la falta de garanties sanitàries per a poder celebrar-la en condicions. Per això, després d’escoltar a gaiates, colles, ens vinculats, Festes de Carrer, reines i pregoners, hem decidit de forma consensuada que la pròxima Magdalena serà en 2021», ha explicat l’alcaldessa i presidenta del Patronat Municipal de Festes, Amparo Marco.

 

A demés, i a petició del ‘món de la festa’, «s’ha decidit també que el pressupost de les festes es destine a pal·liar els efectes de la COVID-19 en la ciutat, per a mesures que contribuïsquen a la reactivació econòmica i per a la cobertura social», ha detallat Marco.

 

La Magdalena 2020 anava a ser la 75 edició de la festa fundacional de Castelló de la Plana. Al març, la Generalitat va decidir posposar la seua celebració el mateix dia que es va decidir no celebrar les Falles de València. Al contrari que en València, en Castelló no s’havia elegit una data alternativa per a celebrar la festa.

 

El portaveu del grup municipal de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha valorat amb un comunicat la cancel·lació de les festes de la Magdalena com un pas «que pareixia inevitable», davant les circumstàncies actuals i previsibles de la crisi sanitària. Per a Garcia, «la celebració del 75 aniversari de les festes de la Magdalena es mereix tota la dignitat i tots els mitjans per a que la gent de la ciutat i la que ens visita el difrute de veres».

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.