Se suspenen les festes de la Magdalena de Castelló 2020

Magdalena Castelló

El 75 aniversari de la Magdalena se celebrarà en 2021 | Facebook

 

Castelló ha suspés les seues festes de la Magdalena 2020, que van ser posposades a causa de la pandèmia del coronavirus. La decisió s’ha pres este dimarts de vesprada de forma consensuada, després de què ho demanara el ‘món de la festa’ i el mateix dia que s’ha anunciat la suspensió de les Fogueres d’Alacant.

 

Els representants d’esta festivitat han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021, davant la falta de garanties sanitàries a curt i mitjà termini i la incertesa de què es puguen celebrar o no actes multitudinaris en els pròxims mesos, han indicat des del consistori en un comunicat.

 

«Hui ens hem reunit amb representants del ‘món de la festa’ per a abordar el futur de la Magdalena d’enguany i ens han demanat per unanimitat la suspensió definitiva fins al 2021 davant l’actual crisi del coronavirus i la falta de garanties sanitàries per a poder celebrar-la en condicions. Per això, després d’escoltar a gaiates, colles, ens vinculats, Festes de Carrer, reines i pregoners, hem decidit de forma consensuada que la pròxima Magdalena serà en 2021», ha explicat l’alcaldessa i presidenta del Patronat Municipal de Festes, Amparo Marco.

 

A demés, i a petició del ‘món de la festa’, «s’ha decidit també que el pressupost de les festes es destine a pal·liar els efectes de la COVID-19 en la ciutat, per a mesures que contribuïsquen a la reactivació econòmica i per a la cobertura social», ha detallat Marco.

 

La Magdalena 2020 anava a ser la 75 edició de la festa fundacional de Castelló de la Plana. Al març, la Generalitat va decidir posposar la seua celebració el mateix dia que es va decidir no celebrar les Falles de València. Al contrari que en València, en Castelló no s’havia elegit una data alternativa per a celebrar la festa.

 

El portaveu del grup municipal de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha valorat amb un comunicat la cancel·lació de les festes de la Magdalena com un pas «que pareixia inevitable», davant les circumstàncies actuals i previsibles de la crisi sanitària. Per a Garcia, «la celebració del 75 aniversari de les festes de la Magdalena es mereix tota la dignitat i tots els mitjans per a que la gent de la ciutat i la que ens visita el difrute de veres».

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.