Les falles començaran a eixir el dijous de Fira València per a la ‘plantà’

 

Els artistes fallers esperen començar la retirada de les peces dels monuments emmagatzemats en Fira València a partir d’aquest dijous 19 i realitzar la ‘plantà’ fins al 31 d’agost durant el dia per a complir amb el toc de queda, alguna cosa que també preveuen ajustar per a la ‘cremà’.

 

“Assumim que hi ha toc de queda; els treballs es plantejaran perquè done temps, amb antelació suficient fins a la una del matí”, garanteix el mestre major del gremi, Paco Pellicer.

 

Aquestes Falles atípiques estan programades de l’1 al 5 de setembre, any i mig després que foren les primeres festes d’Espanya cancel·lades pel coronavirus. El calendari definitiu es començarà a tancar aquest dimarts, 17 d’agost, en una reunió entre la Conselleria de Sanitat i les comissions.

 

A l’espera de saber els actes i de l’evolució de la situació epidemiològica, els artistes fallers preveuen traure les peces guardades en Fira València a partir d’aquest dijous 19 des de les nou del matí. Aquestes peces descansen en el recinte firal des del 13 de març de 2020, després que hagueren de ser desmuntades dels carrers de la ciutat de València.

 

Un calendari d’últim dia

Per part seua, els artistes que tenien guardats els monuments en espais propis els retiraran previsiblement el dilluns 23 i les falles de Secció Especial preveuen fer-ho des d’aquest divendres per a iniciar el muntatge amb grua aqueix mateix dilluns, alguna cosa que no creuen que es complique per les altes temperatures. “Tampoc anem molt més avançats que al març”, remarca el president de la Federació de Secció Especial, Rafa Mengó.

 

Es tracta d’un calendari “d’últim dia” programat amb antelació suficient per a acabar abans de la una de la matinada, tenint en compte que molts treballadors de transport estan de vacances. “És una qüestió de temps, imagine que s’anirà ajustant”, apunta el mestre major.

 

També s’ha previst que alguns dels punts de la zona de ‘plantà’ de les falles es troben en obres, per la qual cosa s’ha reorganitzat l’entrada a algunes places com la de Doctor Collado, i les comissions ja disposen dels permisos pertinents, expliquen fonts de la Regidoria de Cultura Festiva i de Interagrupació de Falles.

 

Ja de cara a la setmana fallera, els artistes no temen que es produïsquen aglomeracions com les d’anys sense pandèmia per a contemplar els monuments i confien en el protocol de seguretat que consensuen la Conselleria de Sanitat i les comissions.

 

Finalment, la vetlada de la ‘cremà’ s’ajustarà al toc de queda vigent a València fins al 6 de setembre, alguna cosa que des del gremi no veuen complicat perquè bastaria amb avançar-la. “Potser el problema és la retirada”, reconeix Pellicer.

 

La meditadora torna a la plaça de l’Ajuntament

El ja icònic cap de la meditadora, la falla municipal de l’Ajuntament de València de la qual només es va cremar el cos a porta tancada en 2020, eixirà del taller el dimarts 25 i se situarà en una part de la plaça que s’acordarà aquest dijous en una reunió amb el consistori, previsiblement uns metres més endavant d’on va estar l’any passat.

 

Es cremarà tot el cap, de muscles cap amunt inclosa la coleta, per al que els artistes fallers Manolo Martín i José Ramón Espuig –responsables de la peça al costat del dissenyador Escif– col·locaran un cavallet de tres metres d’altura.

 

Aquesta falla, amb el nom ‘Açò també passarà‘, incloïa diversos elements que estaven repartits per la plaça de l’Ajuntament i que finalment es col·locaran al voltant del cap.

 

La incògnita és si la ‘cremà’ de la meditadora serà de nou a porta tancada, alguna cosa que Espuig rebutja perquè creu que hauria de congregar a públic en la plaça, sempre que ho permeta Sanitat. “Que no siga com quan cremem el cos, que va ser bastant patètic, no vull que es repetisca aqueixa imatge”, assevera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.