14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Na Jordana i la Malva d’Alzira guanyen els premis als llibrets de Falles

Gala dels Premis als llibrets de Falles 2016

Imatge d’arxiu d’una Gala de Premis als Llibrets de Falles | JCF

Les comissions Na Jornada, en la secció de la ciutat de València, i la Malva d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), en la secció de la resta del territori valencià, han sigut les guanyadores dels premis de la Generalitat a la promoció del valencià en els llibrets de falla del 2020, han informat fonts de la Conselleria d’Educació i Cultura.

En la ciutat de València, després de Na Jordana han obtingut premi les comissions de Duc de Gaeta-Pobla de Farnals (2n premi), Reina-Pau-Sant Vicent (3r premi), Borrull-Socors (4t premi) i Marqués de Montortal-Bení i Català (5t premi).

Pel que fa a les falles de fora de la ciutat de València, després de la Malva d’Alzira han obtingut premi les comissions Penya Mocador de Sagunt (2n premi), Molina-Claret de Xàtiva (3r premi), Xúquer de Sueca (4t premi) i Sant Nicolau-Mosquit de Gandia (5t premi).

105 premis dotats amb 145.000 euros

Per a les falles de 2020, la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació ha establit 105 premis per a llibrets amb una dotació econòmica total de 145.000 euros.

Per a les comissions de la ciutat de València s’han establit 25 premis, mentres que per a les altres poblacions del territori valencià s’han establit 80 premis. En els dos casos, la dotació econòmica és de 5.000 euros per al primer premi, 4.500 euros per al segon premi, 4.000 euros per al tercer premi, 3.500 euros per al quart premi i 3.000 euros per al quint premi.

Últimes notícies

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.

Ajornen el lliurament del Premi Convivència de la Fundació Broseta a Edmundo González per un viatge

La Fundació Manuel Broseta ha ajornat el lliurament del Premi Convivència a Edmundo González prevista en el Palau de la Generalitat per un viatge de l'opositor. La cerimònia es reprogramarà i es manté l'ofrena floral del 15 de gener.

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.

Més del 82% dels docents valencians denuncien falta de suport a l’educació pública

Un 82,9% percep escàs suport institucional i un 78,3% veu recursos insuficients. L'estudi de STEs assenyala a més ràtios altes, més burocràcia i un clima d'aula més tibant.

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.

Víctimes de la DANA increpen a Pradas i Cuenca en el jutjat amb crits de ‘assassins’

Diverses desenes de membres d'associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat en el jutjat de Catarroja i han rebut a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca amb crits de 'assassins'. La protesta ha precedit a l'acarament entre els dos, acordat per la jutgessa per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.