Na Jordana i la Malva d’Alzira guanyen els premis als llibrets de Falles

Gala dels Premis als llibrets de Falles 2016

Imatge d’arxiu d’una Gala de Premis als Llibrets de Falles | JCF

Les comissions Na Jornada, en la secció de la ciutat de València, i la Malva d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), en la secció de la resta del territori valencià, han sigut les guanyadores dels premis de la Generalitat a la promoció del valencià en els llibrets de falla del 2020, han informat fonts de la Conselleria d’Educació i Cultura.

En la ciutat de València, després de Na Jordana han obtingut premi les comissions de Duc de Gaeta-Pobla de Farnals (2n premi), Reina-Pau-Sant Vicent (3r premi), Borrull-Socors (4t premi) i Marqués de Montortal-Bení i Català (5t premi).

Pel que fa a les falles de fora de la ciutat de València, després de la Malva d’Alzira han obtingut premi les comissions Penya Mocador de Sagunt (2n premi), Molina-Claret de Xàtiva (3r premi), Xúquer de Sueca (4t premi) i Sant Nicolau-Mosquit de Gandia (5t premi).

105 premis dotats amb 145.000 euros

Per a les falles de 2020, la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació ha establit 105 premis per a llibrets amb una dotació econòmica total de 145.000 euros.

Per a les comissions de la ciutat de València s’han establit 25 premis, mentres que per a les altres poblacions del territori valencià s’han establit 80 premis. En els dos casos, la dotació econòmica és de 5.000 euros per al primer premi, 4.500 euros per al segon premi, 4.000 euros per al tercer premi, 3.500 euros per al quart premi i 3.000 euros per al quint premi.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.