Na Jordana i la Malva d’Alzira guanyen els premis als llibrets de Falles

Gala dels Premis als llibrets de Falles 2016

Imatge d’arxiu d’una Gala de Premis als Llibrets de Falles | JCF

Les comissions Na Jornada, en la secció de la ciutat de València, i la Malva d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), en la secció de la resta del territori valencià, han sigut les guanyadores dels premis de la Generalitat a la promoció del valencià en els llibrets de falla del 2020, han informat fonts de la Conselleria d’Educació i Cultura.

En la ciutat de València, després de Na Jordana han obtingut premi les comissions de Duc de Gaeta-Pobla de Farnals (2n premi), Reina-Pau-Sant Vicent (3r premi), Borrull-Socors (4t premi) i Marqués de Montortal-Bení i Català (5t premi).

Pel que fa a les falles de fora de la ciutat de València, després de la Malva d’Alzira han obtingut premi les comissions Penya Mocador de Sagunt (2n premi), Molina-Claret de Xàtiva (3r premi), Xúquer de Sueca (4t premi) i Sant Nicolau-Mosquit de Gandia (5t premi).

105 premis dotats amb 145.000 euros

Per a les falles de 2020, la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació ha establit 105 premis per a llibrets amb una dotació econòmica total de 145.000 euros.

Per a les comissions de la ciutat de València s’han establit 25 premis, mentres que per a les altres poblacions del territori valencià s’han establit 80 premis. En els dos casos, la dotació econòmica és de 5.000 euros per al primer premi, 4.500 euros per al segon premi, 4.000 euros per al tercer premi, 3.500 euros per al quart premi i 3.000 euros per al quint premi.

Últimes notícies

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.