Na Jordana i la Malva d’Alzira guanyen els premis als llibrets de Falles

Gala dels Premis als llibrets de Falles 2016

Imatge d’arxiu d’una Gala de Premis als Llibrets de Falles | JCF

Les comissions Na Jornada, en la secció de la ciutat de València, i la Malva d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), en la secció de la resta del territori valencià, han sigut les guanyadores dels premis de la Generalitat a la promoció del valencià en els llibrets de falla del 2020, han informat fonts de la Conselleria d’Educació i Cultura.

En la ciutat de València, després de Na Jordana han obtingut premi les comissions de Duc de Gaeta-Pobla de Farnals (2n premi), Reina-Pau-Sant Vicent (3r premi), Borrull-Socors (4t premi) i Marqués de Montortal-Bení i Català (5t premi).

Pel que fa a les falles de fora de la ciutat de València, després de la Malva d’Alzira han obtingut premi les comissions Penya Mocador de Sagunt (2n premi), Molina-Claret de Xàtiva (3r premi), Xúquer de Sueca (4t premi) i Sant Nicolau-Mosquit de Gandia (5t premi).

105 premis dotats amb 145.000 euros

Per a les falles de 2020, la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació ha establit 105 premis per a llibrets amb una dotació econòmica total de 145.000 euros.

Per a les comissions de la ciutat de València s’han establit 25 premis, mentres que per a les altres poblacions del territori valencià s’han establit 80 premis. En els dos casos, la dotació econòmica és de 5.000 euros per al primer premi, 4.500 euros per al segon premi, 4.000 euros per al tercer premi, 3.500 euros per al quart premi i 3.000 euros per al quint premi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida a València

La policia adscrita a la Comunitat Valenciana ha intervingut set reproduccions no autoritzades d'obres de Yturralde i Chillida a València. El venedor ha sigut investigat i les peces han quedat sota custòdia policial.

Kambwala rep l’alta mèdica després de set mesos de baixa al Vila-real

El central del Vila-real va rebre l'alta mèdica i podrà reintegrar-se al treball de grup als ordes de Marcelino després de set mesos fora de l'equip.

Toni Pérez reivindica a Alacant que el Dia Europeu de les víctimes del terrorisme ‘no pertany al passat’

La Diputació d'Alacant ha guardat un minut de silenci pel Dia Europeu de les víctimes del terrorisme. Toni Pérez ha apel·lat a memòria, unitat i dignitat, i la Generalitat ha reafirmat el seu compromís de reparació

Aznar: Espanya hauria d’estar al costat dels seus aliats i no dels seus adversaris

L'expresident ha defés que el conflicte amb l'Iran està 'més que justificat' i ha urgit a Espanya a alinear-se amb els seus aliats. També ha reclamat rellançar Europa i aprofitar l'oportunitat llatinoamericana.

Bernabé acusa a Catalá de demanar el tall de Rodalia a l’estació del Nord durant la mascletà

La delegada del Govern ha retret a l'alcaldessa que no assumisca responsabilitats i ha recordat que l'Ajuntament va demanar per escrit tallar els trens entre les 12.00 i les 15.00 durant la mascletà. Renfe ha oferit alternatives i reforços, mentres l'EMT ha rebutjat augmentar autobusos a San Isidro i Font de Sant Lluís.

Pérez Llorca anuncia un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

La Generalitat ha anunciat un pla per a habilitar vivendes en sòl dotacional municipal sense desenrotllar i ha xifrat el seu potencial en 120.000 llars. A més, posarà en marxa tres noves estacions d'ITV a Segorbe, Onda i Torrent per a sumar 50.000 inspeccions.

València guarda un minut de silenci per les víctimes del 11-M

L'Ajuntament de València ha homenatjat este dimecres a les víctimes del 11-M amb un minut de silenci. Tota la corporació s'ha unit en la plaça.

Pérez Llorca anuncia que obrirà un diàleg amb Vox per a pactar nous pressupostos

El president ha anunciat que obrirà un diàleg amb Vox per a tirar avant nous pressupostos i ha defés l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha abordat fiscalitat, finançament, el congrés del PPCV i el topònim de València.