Na Jordana i la Malva d’Alzira guanyen els premis als llibrets de Falles

Gala dels Premis als llibrets de Falles 2016

Imatge d’arxiu d’una Gala de Premis als Llibrets de Falles | JCF

Les comissions Na Jornada, en la secció de la ciutat de València, i la Malva d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), en la secció de la resta del territori valencià, han sigut les guanyadores dels premis de la Generalitat a la promoció del valencià en els llibrets de falla del 2020, han informat fonts de la Conselleria d’Educació i Cultura.

En la ciutat de València, després de Na Jordana han obtingut premi les comissions de Duc de Gaeta-Pobla de Farnals (2n premi), Reina-Pau-Sant Vicent (3r premi), Borrull-Socors (4t premi) i Marqués de Montortal-Bení i Català (5t premi).

Pel que fa a les falles de fora de la ciutat de València, després de la Malva d’Alzira han obtingut premi les comissions Penya Mocador de Sagunt (2n premi), Molina-Claret de Xàtiva (3r premi), Xúquer de Sueca (4t premi) i Sant Nicolau-Mosquit de Gandia (5t premi).

105 premis dotats amb 145.000 euros

Per a les falles de 2020, la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació ha establit 105 premis per a llibrets amb una dotació econòmica total de 145.000 euros.

Per a les comissions de la ciutat de València s’han establit 25 premis, mentres que per a les altres poblacions del territori valencià s’han establit 80 premis. En els dos casos, la dotació econòmica és de 5.000 euros per al primer premi, 4.500 euros per al segon premi, 4.000 euros per al tercer premi, 3.500 euros per al quart premi i 3.000 euros per al quint premi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.