10.3 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La Junta Central Fallera comença la iniciativa #ParlemAmbArtistesFallers

Falla del Convent de Jerusalem del 2018

Imatge d’arxiu | Wikipedia

 

La Junta Central Fallera (JCF) ha començat este dimecres una sèrie de vídeo-entrevistes amb diferents artistes fallers en les que expliquen la seua trajectòria, els seus rècords o projectes per al futur i també anècdotes i altres característiques de l’ofici.

 

Els vídeos, baix del lema #ParlemAmbArtistesFallers, es publicaran a partir d’este dijous en les diferents xarxes socials de la JCF (Facebook, Instagram i Twitter), des d’on podran ser seguits, comentats i compartits per les seguidores i els seguidors.

 

Esta iniciativa té la finalitat de donar veu als i les artistes fallers per a que expliquen la seua trajectòria, els seus records o les seues anècdotes. D’eixa manera, entre altres preguntes, respondran per què van decidir ser artistes fallers, el millor moment que recorden com a artistes, què ha de tindre una persona per a dedicar-se a este món, els seus referents, la seua característica més identificativa, un projecte apassionant pendent de fer o un desig per al futur.

 

A demés, cada artista plantejarà un repte a un altre company o companya de la professió per a que continue la iniciativa. El primer artista faller en participar en la iniciativa serà José Ramón Espuig, Mestre Major del Gremi d’Artistes Fallers de València, qui, a demés, ha sigut l’encarregat, juntament amb Manolo Martín i el dissenyador Escif, de fer la falla municipal 2020, amb el lema ‘Açò també passarà’.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.