La Junta Central Fallera comença la iniciativa #ParlemAmbArtistesFallers

Falla del Convent de Jerusalem del 2018

Imatge d’arxiu | Wikipedia

 

La Junta Central Fallera (JCF) ha començat este dimecres una sèrie de vídeo-entrevistes amb diferents artistes fallers en les que expliquen la seua trajectòria, els seus rècords o projectes per al futur i també anècdotes i altres característiques de l’ofici.

 

Els vídeos, baix del lema #ParlemAmbArtistesFallers, es publicaran a partir d’este dijous en les diferents xarxes socials de la JCF (Facebook, Instagram i Twitter), des d’on podran ser seguits, comentats i compartits per les seguidores i els seguidors.

 

Esta iniciativa té la finalitat de donar veu als i les artistes fallers per a que expliquen la seua trajectòria, els seus records o les seues anècdotes. D’eixa manera, entre altres preguntes, respondran per què van decidir ser artistes fallers, el millor moment que recorden com a artistes, què ha de tindre una persona per a dedicar-se a este món, els seus referents, la seua característica més identificativa, un projecte apassionant pendent de fer o un desig per al futur.

 

A demés, cada artista plantejarà un repte a un altre company o companya de la professió per a que continue la iniciativa. El primer artista faller en participar en la iniciativa serà José Ramón Espuig, Mestre Major del Gremi d’Artistes Fallers de València, qui, a demés, ha sigut l’encarregat, juntament amb Manolo Martín i el dissenyador Escif, de fer la falla municipal 2020, amb el lema ‘Açò també passarà’.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.