La Junta Central Fallera comença la iniciativa #ParlemAmbArtistesFallers

Falla del Convent de Jerusalem del 2018

Imatge d’arxiu | Wikipedia

 

La Junta Central Fallera (JCF) ha començat este dimecres una sèrie de vídeo-entrevistes amb diferents artistes fallers en les que expliquen la seua trajectòria, els seus rècords o projectes per al futur i també anècdotes i altres característiques de l’ofici.

 

Els vídeos, baix del lema #ParlemAmbArtistesFallers, es publicaran a partir d’este dijous en les diferents xarxes socials de la JCF (Facebook, Instagram i Twitter), des d’on podran ser seguits, comentats i compartits per les seguidores i els seguidors.

 

Esta iniciativa té la finalitat de donar veu als i les artistes fallers per a que expliquen la seua trajectòria, els seus records o les seues anècdotes. D’eixa manera, entre altres preguntes, respondran per què van decidir ser artistes fallers, el millor moment que recorden com a artistes, què ha de tindre una persona per a dedicar-se a este món, els seus referents, la seua característica més identificativa, un projecte apassionant pendent de fer o un desig per al futur.

 

A demés, cada artista plantejarà un repte a un altre company o companya de la professió per a que continue la iniciativa. El primer artista faller en participar en la iniciativa serà José Ramón Espuig, Mestre Major del Gremi d’Artistes Fallers de València, qui, a demés, ha sigut l’encarregat, juntament amb Manolo Martín i el dissenyador Escif, de fer la falla municipal 2020, amb el lema ‘Açò també passarà’.

Últimes notícies

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.

El nou coet Miura 9 de PLD Space impulsarà Espanya a la vanguarda espacial

Pedro Sánchez ha visitat la fàbrica il·licitana de PLD Space i ha assegurat que el futur coet Miura 9 col·locarà Espanya a la vanguarda de la indústria espacial europea i mundial. L’empresa, amb més de 550 treballadors, ha aconseguit també un contracte clau de l’ESA per al projecte Miura 5.

Compromís i PSPV reclamen una alternativa per a les 800 persones del vell circuit de F1

Compromís i PSPV han demanat que es paralitze el PAI de l’antic circuit de Fórmula 1 de València fins que les 800 persones que hi viuen tinguen una alternativa social digna i amb garanties judicials.

Detinguts uns pares a València per emportar-se la seua bebé tutelada de l’hospital

La Policia Nacional ha detingut a València uns pares i l’avi de una bebé acabada de nàixer per emportar-se-la de l’hospital, malgrat que la menuda anava a quedar tutelada per la Conselleria de Serveis Socials.

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.