Més de 2.000 efectius vetllaran per la seguretat del Medusa Festival amb especial atenció a possibles burxades

Més de 300.000 persones passaran des d’aquest dimecres i fins dilluns que ve per Cullera per a assistir al Medusa Sunbeach Festival. Després de les restriccions dels últims dos anys, l’edició d’aquest 2022 del festival ja està batent rècords. La localitat espera una repercussió econòmica “sense precedents”.

Així ho ha manifestat aquest matí l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, durant la roda de premsa de presentació del Medusa Sunbeach Festival 2022. «És el festival de música electrònica més important del país i serà un focus d’atracció per al turisme valencià», ha assegurat Major.

«L’impacte és incalculable. Un festival com a Medusa transcendeix a un municipi com Cullera, a la província de València i fins i tot a la Comunitat Valenciana. Que aquí estiguin artistes de primer nivell internacional és el millor impacte que es pot buscar, és la imatge que generem a més de l’experiència turística dels visitants», ha afegit l’alcalde.

Per part seva, Andreu Piqueras, copropietari del festival Medusa, ha afirmat que es tracta de «un dels festivals amb més afluència a nivell nacional» i a més ha assegurat que «la gent té moltíssimes ganes» i que per tant esperen una edició «molt bona».

A la presentació del festival també ha assistit Francesc Colomer, secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat Valenciana. Colomer ha destacat que “El Medusa és el festival de la bellesa, la versió més genuïna d’un plantejament escultòric, de l’ADN valencià”.

Espai co-working per a la promoció turística

Per primera vegada, enguany l’Ajuntament de Cullera comptarà amb un espai de co-*working dins del Medusa on més de 30 turoperadors i localitzadors de cinema de tota Espanya, podran treballar per a promocionar a nivell turístic no sols la ciutat de Cullera sinó de tota la província de València i de la Comunitat Valenciana.

Es tracta d’un conveni signat entre el consistori cullerense, l’organització del festival, Turisme Comunitat Valenciana i la Diputació de València amb l’objectiu de fomentar el turisme valencià.

«Es tracta que la gent sàpiga que a Cullera, a València i a la Comunitat Valenciana tenim la millor música, les millors experiències turístiques i això sens dubte ajudarà a enfortir la nostra imatge turística», ha explicat Jordi Mayor.

Donatiu benèfic

Una altra de les novetats d’aquesta edició és que les entrades al Medusa Sunbeach Festival tenen un caràcter social ja que un percentatge dels ingressos de taquilla es destinaran a cinc entitats benèfiques de Cullera: AFACU, BALADRE, ÀNEC, AECC i AFASW.

Fort dispositiu de seguretat

Perquè tots dies del festival discorrin sense incidències s’ha organitzat un ampli dispositiu de seguretat per terra, mar i aire, de més de dos mil agents entre Guàrdia Civil, Policia Nacional, Policia Local i Protecció Civil de Cullera.

«Es fa un esforç molt important per a donar-li seguretat a aquest festival», ha afirmat José Antonio Fernández de Llum de les Heras, Coronel Cap de la Comandància de la Guàrdia Civil de València. «Hi haurà seguretat durant les 24 hores del dia. Participen 800 agents de totes les unitats de la Guàrdia Civil, com per exemple, cavalleria, un helicòpter, unitat canina, GEAS, drons…entre altres efectius», ha afegit.

Pel que respecta al trànsit, s’ha dissenyat un pla per a agilitar l’entrada i sortida al festival i evitar així el col·lapse de les vies d’accés. S’han habilitat a més dues àmplies zones d’aparcament en la rodalia del recinte.

Punt Violeta
Davant la creixent alarma social a causa de l’augment de casos de les anomenades ‘burxades’, les autoritats han llançat un missatge de tranquil·litat. «Les dones poden estar molt tranquil·les, Medusa i Cullera són espais segurs. Cullera és un lloc lliure de violència contra les dones», ha assegurat el primer edil.

El Medusa Sunbeach Festival comptarà amb un Punt Violeta que oferirà informació i orientarà sobre la prevenció i assistència en delictes relacionats amb agressions sexuals. Igualment en el Punt Violeta s’oferirà tota la informació necessària sobre aquest nou mètode de submissió química.

«S’ha creat un protocol especial per a actuar en aquests casos que seguirà tant la Policia Nacional, com la Guàrdia Civil, la Policia Local i la seguretat privada del Medusa», ha destacat María Andrés Benlloch, secretària general de la delegació del Govern a la Comunitat Valenciana.

A més el festival també compta amb un protocol intern sobre com actuar en aquests casos a causa del ferm compromís de l’organització de Medusa Festival i l’Ajuntament de Cullera en la lluita contra qualsevol mena de violència cap a les dones.

Els millors DJs i cantants trien Cullera

El Medusa d’enguany és més gran que en l’edició de 2019 quant a l’aforament permès i també respecte a la zona dedicada als concerts.

Quatre escenaris esperen l’arribada dels millors DJs i cantants del panorama actual com són Steve Aoki o David Guetta, entre molts altres músics. Així, en l’escenari principal, punxant EDM, estaran D-Block, S-et-Fan, Nervo o Giuseppe Ottaviani. L’espai reservat per al techno quedarà inundat per la música de Carl Coix, Michel Bibi o Wade entre altres grans.

En l’àrea de l’Hardcore i Bombass, els assistents vibraran amb el ritme de Broken Minds, Deadly Guns o Lady Dammahge.

 

Últimes notícies

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.