Més de 2.000 efectius vetllaran per la seguretat del Medusa Festival amb especial atenció a possibles burxades

Més de 300.000 persones passaran des d’aquest dimecres i fins dilluns que ve per Cullera per a assistir al Medusa Sunbeach Festival. Després de les restriccions dels últims dos anys, l’edició d’aquest 2022 del festival ja està batent rècords. La localitat espera una repercussió econòmica “sense precedents”.

Així ho ha manifestat aquest matí l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, durant la roda de premsa de presentació del Medusa Sunbeach Festival 2022. «És el festival de música electrònica més important del país i serà un focus d’atracció per al turisme valencià», ha assegurat Major.

«L’impacte és incalculable. Un festival com a Medusa transcendeix a un municipi com Cullera, a la província de València i fins i tot a la Comunitat Valenciana. Que aquí estiguin artistes de primer nivell internacional és el millor impacte que es pot buscar, és la imatge que generem a més de l’experiència turística dels visitants», ha afegit l’alcalde.

Per part seva, Andreu Piqueras, copropietari del festival Medusa, ha afirmat que es tracta de «un dels festivals amb més afluència a nivell nacional» i a més ha assegurat que «la gent té moltíssimes ganes» i que per tant esperen una edició «molt bona».

A la presentació del festival també ha assistit Francesc Colomer, secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat Valenciana. Colomer ha destacat que “El Medusa és el festival de la bellesa, la versió més genuïna d’un plantejament escultòric, de l’ADN valencià”.

Espai co-working per a la promoció turística

Per primera vegada, enguany l’Ajuntament de Cullera comptarà amb un espai de co-*working dins del Medusa on més de 30 turoperadors i localitzadors de cinema de tota Espanya, podran treballar per a promocionar a nivell turístic no sols la ciutat de Cullera sinó de tota la província de València i de la Comunitat Valenciana.

Es tracta d’un conveni signat entre el consistori cullerense, l’organització del festival, Turisme Comunitat Valenciana i la Diputació de València amb l’objectiu de fomentar el turisme valencià.

«Es tracta que la gent sàpiga que a Cullera, a València i a la Comunitat Valenciana tenim la millor música, les millors experiències turístiques i això sens dubte ajudarà a enfortir la nostra imatge turística», ha explicat Jordi Mayor.

Donatiu benèfic

Una altra de les novetats d’aquesta edició és que les entrades al Medusa Sunbeach Festival tenen un caràcter social ja que un percentatge dels ingressos de taquilla es destinaran a cinc entitats benèfiques de Cullera: AFACU, BALADRE, ÀNEC, AECC i AFASW.

Fort dispositiu de seguretat

Perquè tots dies del festival discorrin sense incidències s’ha organitzat un ampli dispositiu de seguretat per terra, mar i aire, de més de dos mil agents entre Guàrdia Civil, Policia Nacional, Policia Local i Protecció Civil de Cullera.

«Es fa un esforç molt important per a donar-li seguretat a aquest festival», ha afirmat José Antonio Fernández de Llum de les Heras, Coronel Cap de la Comandància de la Guàrdia Civil de València. «Hi haurà seguretat durant les 24 hores del dia. Participen 800 agents de totes les unitats de la Guàrdia Civil, com per exemple, cavalleria, un helicòpter, unitat canina, GEAS, drons…entre altres efectius», ha afegit.

Pel que respecta al trànsit, s’ha dissenyat un pla per a agilitar l’entrada i sortida al festival i evitar així el col·lapse de les vies d’accés. S’han habilitat a més dues àmplies zones d’aparcament en la rodalia del recinte.

Punt Violeta
Davant la creixent alarma social a causa de l’augment de casos de les anomenades ‘burxades’, les autoritats han llançat un missatge de tranquil·litat. «Les dones poden estar molt tranquil·les, Medusa i Cullera són espais segurs. Cullera és un lloc lliure de violència contra les dones», ha assegurat el primer edil.

El Medusa Sunbeach Festival comptarà amb un Punt Violeta que oferirà informació i orientarà sobre la prevenció i assistència en delictes relacionats amb agressions sexuals. Igualment en el Punt Violeta s’oferirà tota la informació necessària sobre aquest nou mètode de submissió química.

«S’ha creat un protocol especial per a actuar en aquests casos que seguirà tant la Policia Nacional, com la Guàrdia Civil, la Policia Local i la seguretat privada del Medusa», ha destacat María Andrés Benlloch, secretària general de la delegació del Govern a la Comunitat Valenciana.

A més el festival també compta amb un protocol intern sobre com actuar en aquests casos a causa del ferm compromís de l’organització de Medusa Festival i l’Ajuntament de Cullera en la lluita contra qualsevol mena de violència cap a les dones.

Els millors DJs i cantants trien Cullera

El Medusa d’enguany és més gran que en l’edició de 2019 quant a l’aforament permès i també respecte a la zona dedicada als concerts.

Quatre escenaris esperen l’arribada dels millors DJs i cantants del panorama actual com són Steve Aoki o David Guetta, entre molts altres músics. Així, en l’escenari principal, punxant EDM, estaran D-Block, S-et-Fan, Nervo o Giuseppe Ottaviani. L’espai reservat per al techno quedarà inundat per la música de Carl Coix, Michel Bibi o Wade entre altres grans.

En l’àrea de l’Hardcore i Bombass, els assistents vibraran amb el ritme de Broken Minds, Deadly Guns o Lady Dammahge.

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.