Més de 2.000 efectius vetllaran per la seguretat del Medusa Festival amb especial atenció a possibles burxades

Ejemplo de shortcode con estilo
Pel festival de música electrònica més gran del país, a Cullera, passaran entre demà i el dilluns 300.000 persones

Més de 300.000 persones passaran des d’aquest dimecres i fins dilluns que ve per Cullera per a assistir al Medusa Sunbeach Festival. Després de les restriccions dels últims dos anys, l’edició d’aquest 2022 del festival ja està batent rècords. La localitat espera una repercussió econòmica “sense precedents”.

Així ho ha manifestat aquest matí l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, durant la roda de premsa de presentació del Medusa Sunbeach Festival 2022. «És el festival de música electrònica més important del país i serà un focus d’atracció per al turisme valencià», ha assegurat Major.

«L’impacte és incalculable. Un festival com a Medusa transcendeix a un municipi com Cullera, a la província de València i fins i tot a la Comunitat Valenciana. Que aquí estiguin artistes de primer nivell internacional és el millor impacte que es pot buscar, és la imatge que generem a més de l’experiència turística dels visitants», ha afegit l’alcalde.

Per part seva, Andreu Piqueras, copropietari del festival Medusa, ha afirmat que es tracta de «un dels festivals amb més afluència a nivell nacional» i a més ha assegurat que «la gent té moltíssimes ganes» i que per tant esperen una edició «molt bona».

A la presentació del festival també ha assistit Francesc Colomer, secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat Valenciana. Colomer ha destacat que “El Medusa és el festival de la bellesa, la versió més genuïna d’un plantejament escultòric, de l’ADN valencià”.

Espai co-working per a la promoció turística

Per primera vegada, enguany l’Ajuntament de Cullera comptarà amb un espai de co-*working dins del Medusa on més de 30 turoperadors i localitzadors de cinema de tota Espanya, podran treballar per a promocionar a nivell turístic no sols la ciutat de Cullera sinó de tota la província de València i de la Comunitat Valenciana.

Es tracta d’un conveni signat entre el consistori cullerense, l’organització del festival, Turisme Comunitat Valenciana i la Diputació de València amb l’objectiu de fomentar el turisme valencià.

«Es tracta que la gent sàpiga que a Cullera, a València i a la Comunitat Valenciana tenim la millor música, les millors experiències turístiques i això sens dubte ajudarà a enfortir la nostra imatge turística», ha explicat Jordi Mayor.

Donatiu benèfic

Una altra de les novetats d’aquesta edició és que les entrades al Medusa Sunbeach Festival tenen un caràcter social ja que un percentatge dels ingressos de taquilla es destinaran a cinc entitats benèfiques de Cullera: AFACU, BALADRE, ÀNEC, AECC i AFASW.

Fort dispositiu de seguretat

Perquè tots dies del festival discorrin sense incidències s’ha organitzat un ampli dispositiu de seguretat per terra, mar i aire, de més de dos mil agents entre Guàrdia Civil, Policia Nacional, Policia Local i Protecció Civil de Cullera.

«Es fa un esforç molt important per a donar-li seguretat a aquest festival», ha afirmat José Antonio Fernández de Llum de les Heras, Coronel Cap de la Comandància de la Guàrdia Civil de València. «Hi haurà seguretat durant les 24 hores del dia. Participen 800 agents de totes les unitats de la Guàrdia Civil, com per exemple, cavalleria, un helicòpter, unitat canina, GEAS, drons…entre altres efectius», ha afegit.

Pel que respecta al trànsit, s’ha dissenyat un pla per a agilitar l’entrada i sortida al festival i evitar així el col·lapse de les vies d’accés. S’han habilitat a més dues àmplies zones d’aparcament en la rodalia del recinte.

Punt Violeta
Davant la creixent alarma social a causa de l’augment de casos de les anomenades ‘burxades’, les autoritats han llançat un missatge de tranquil·litat. «Les dones poden estar molt tranquil·les, Medusa i Cullera són espais segurs. Cullera és un lloc lliure de violència contra les dones», ha assegurat el primer edil.

El Medusa Sunbeach Festival comptarà amb un Punt Violeta que oferirà informació i orientarà sobre la prevenció i assistència en delictes relacionats amb agressions sexuals. Igualment en el Punt Violeta s’oferirà tota la informació necessària sobre aquest nou mètode de submissió química.

«S’ha creat un protocol especial per a actuar en aquests casos que seguirà tant la Policia Nacional, com la Guàrdia Civil, la Policia Local i la seguretat privada del Medusa», ha destacat María Andrés Benlloch, secretària general de la delegació del Govern a la Comunitat Valenciana.

A més el festival també compta amb un protocol intern sobre com actuar en aquests casos a causa del ferm compromís de l’organització de Medusa Festival i l’Ajuntament de Cullera en la lluita contra qualsevol mena de violència cap a les dones.

Els millors DJs i cantants trien Cullera

El Medusa d’enguany és més gran que en l’edició de 2019 quant a l’aforament permès i també respecte a la zona dedicada als concerts.

Quatre escenaris esperen l’arribada dels millors DJs i cantants del panorama actual com són Steve Aoki o David Guetta, entre molts altres músics. Així, en l’escenari principal, punxant EDM, estaran D-Block, S-et-Fan, Nervo o Giuseppe Ottaviani. L’espai reservat per al techno quedarà inundat per la música de Carl Coix, Michel Bibi o Wade entre altres grans.

En l’àrea de l’Hardcore i Bombass, els assistents vibraran amb el ritme de Broken Minds, Deadly Guns o Lady Dammahge.

 

Últimes notícies

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.