15.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Morante, Manzanares i Talavante, en la Fira Taurina de les Fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha qualificat aquest com a “històrica” la Fira de Fogueres 2022 amb la presència de Morante de la Puebla en dos vesprades –24 i 25 de juny-, la doble compareixença de Jose Mari Manzanares23 i 24 de juny-, i el retorn d’Alejandro Talavante al cus de la Plaça d’Espanya.

Oferir una setmana sencera de bous anunciada amb un cartell de Luis Francisco Esplá, un alacantí universal que transcendeix més enllà de l’àmbit de la Tauromàquia, i la promoció per a la ciutat amb la presència de José Tomás a l’agost suposen un notable esforç per a l’empresa”, ha explicat el primer edil.

Barcala ha fet aquestes declaracions en el Saló Blau de l’Ajuntament, acompanyat per la regidora de la plaça de bous, Mari Carmen de España, durant la presentació de les combinacions que ha elaborat l’empresa Eventos Mare Nostrum S. L., al càrrec del qual estan Nacho Lloret i David Caballero.

L’alcalde ha agraït el “professional i econòmic” esforç que ha fet l’empresa adjudicatària “perquè oferir una setmana sencera de bous, tal com està la situació, suposa un malbaratament d’hores i hores de treball”. Ha valorat, al mateix temps, “la incalculable promoció exterior que tindrà per a Alacant una Fira de Fogueres d’aquest calat, al que se suma la presència de José Tomás a l’agost. Que s’haja decantat per Alacant és un èxit que cal atribuir a la bona gestió d’un alacantí, com és Nacho Lloret”.

En valorar a grans trets els cartells, ha destacat el 25 aniversari d’alternativa d’Andy Cartagena, la doble compareixença de Jose Mari Manzanaresamb la qual es tancarà en el rode l’Any Manzanares, en homenatge al seu pare”, els dos paseíllos de Morante de la Puebla, el retorn d’Alejandro Talavante a una plaça de la Comunitat Valenciana, o les presentacions de Pablo Aguado i Tomás Rufo.

També ha destacat que seran tres els alacantins -Borja Ximelis, Santiago Esplá i Borja Escudero- els qui toregen la novillada, i sis alumnes de l’Escola Taurina, els que participen en les dues classes pràctiques del cicle continuat de festejos que començarà el diumenge 19 de juny amb el festeig de piques, i finalitzarà el diumenge 26 amb la novillada amb picadors.

El cartell anunciador

Barcala, que té a la pintura entre les seues aficions, ha valorat el cartell de Luis Francisco Esplá que anunciarà el cicle de juny: “A una Fira de Fogueres com la d’enguany, només li faltava la rematada d’un cartell de categoria. Aquest li ho posa Esplá amb aquesta obra que, dins del seu particular estil, conjuga el Rapte d’Europa amb un toc d’alacantinisme que fa que estiguem davant una creació singular”.

Que el cartell d’una històrica Fira de Fogueres l’haja fet una persona que està en possessió de la Medalla d’Or de les Belles arts, també contribueix a exportar la imatge d’Alacant”, ha finalitzat el primer edil.

Impacte econòmic

Nacho Lloret ha ressaltat que l’“objectiu és posar Alacant com a referent taurí de l’estiu després de les grans fires de principi de temporada com València, Sevilla i Madrid”.

En valorar el conjunt de la temporada anunciada aquest dimecres, ha subratllat que “quan s’està assistint a un gradual descens en el nombre de festejos programats, es pretén que Alacant tinga l’esquema d’una plaça de temporada adequada a les circumstàncies actuals. És una programació completa que abasta des dels festejos de promoció a la presència d’una figura mundial i indiscutible com és José Tomás”.

Sobre la contractació del torero madrileny ha apuntat que “el repte és implicar a tota la ciutat com a promotora de l’esdeveniment i dimensionar-lo a l’altura de la mobilització d’aficionats de tot el món que genera, i crear un impacte econòmic semblant”.

Nacho Lloret ha destacat la importància que la presència de José Tomás es puga dur a terme en una plaça de propietat pública amb un plec prou versàtil per a permetre adaptar-se a esdeveniments extraordinaris com el del 7 d’agost”. Ha postil·lat que “el millor empresari que licita per una plaça, no és el que paga més a la propietat i cobra més barata l’entrada, sinó el que trobe l’equilibri per a oferir el millor espectacle possible”.

Les combinacions

Els cartells de la Fira Taurina de Fogueres que aquest dimecres ha aprovat la Comissió Taurina Municipal són els següents:

Diumenge 19 de juny. Bous de Fermín Bohórquez. Andy Cartagena, Llija Vicens, Guillermo Hermoso de Mendoza

Dilluns 20 de juny. Classe Pràctica. Vedells d’Aida Jovani. Cid de María (Escola Taurina de Guadalajara), Daniel Encinas (Alacant), Roberto Martín (Saragossa), Alejandro Troia (Alacant), Joaquín García (Alacant), Javier Cuartero (Alacant)

Dimarts 21 de juny. Classe Pràctica. Vedells del Parralejo. Ángel Delgado (Úbeda), Nek Romero (València), Angelín (Alacant), Javier Poley (Osca), Kevin Alcolado (Alacant), Miguel Losana (Toledo)

Dimecres 22 de juny. Bous de Font Ymbro. Antonio Ferrera, Miguel Ángel Perera, Ginés Marín

Dijous 23 de juny. Bous de Victoriano del Río-Bous de Cortés. El Fandi, Jose Mari Manzanares, Roca Rey

Divendres 24 de juny. Bous d’Álvaro Núñez. Morante de la Puebla, Jose Mari Manzanares, Pablo Aguado

Dissabte 25 de juny. Bous de Juan Pedro Domecq. Morante de la Puebla, Alejandro Talavante, Tomás Rufo

Diumenge 26 de juny. Vedells de Zacarías Moreno. Borja Ximelis, Santiago Esplá, Borja Escudero -debut amb picadors-

Diumenge 7 d’agost. Quatre bous de diferents ramaderies. José Tomás. Correguda Extraordinària (Fora d’abonament).

Tots els festejos de la Fira de Fogueres començaran a les 19 hores. El d’agost, a les 19.30 hores. L’entrada a les classes pràctiques seran gratuïta. Les entrades per a presenciar el festeig extraordinari del 7 d’agost es posaran a la venda el 28 de maig, a partir de les 12 hores, en www.bacantix.com

La renovació i venda d’abonaments per a la Fira de Fogueres serà a partir del 30 de maig i la venda d’entrada soltes, des del 13 de juny. Els abonats de 2019 tindran entrada reservada per al 7 d’agost.

Últimes notícies

L’Sporting reaviva la il·lusió copera davant el València en El Molinón

L'Sporting rep al València en setzens amb El Molinón espentant i l'opció de rescabalar-se tres anys després. Els asturians remenen rotacions per calendari i virus.

El València prova el seu caràcter en la pista del Olympiacos per a defendre la segona plaça

El València Basket visita la pista del Olympiacos en la jornada 16 de l'Eurolliga amb quatre victòries seguides que li han ajudat a pujar al segon lloc. Un triomf igualaria la seua millor ratxa històrica en la competició.

Condemnat a dos anys de presó i multa per abusar sexualment d’una menor d’11 anys

L'Audiència de Castelló ha condemnat a un home a dos anys de presó per abusar d'una xiqueta d'11 anys. La sentència fixa 10.000 € d'indemnització i multa per exhibicionisme.

La comissió de la dana de Les Corts seguix amb tècnics i encara sense data per a les víctimes

La comissió de la dana de Les Corts ha celebrat la seua quarta sessió amb declaracions de tècnics i experts i seguix sense citar a les víctimes. El debat polític s'ha intensificat mentres s'han assenyalat millores de protocols i obres pendents.

El grup de Leire Díez hauria cobrat sobrecostos del 50% en dos contractes de Enusa adjudicats a Acciona

La Guàrdia Civil atribuïx a Leire Díez, Vicente Fernández i Antxon Alonso una mediació perquè Acciona obtinguera dos explotacions de Enusa amb sobrecostos del 50%. L'UCO enquadra esta i altres quatre operatives en un esquema de comissions que sumaria almenys 750.614 euros.

Pradas admet fallades en la gestió de la DANA i defén que va estar al peu del canó

La exconsellera ha admés que és innegable reconéixer fallades, però ha reivindicat que va estar al peu del canó i que no va frenar l'ÉS-Alert. La compareixença ha derivat en un encreuament polític pels temps de resposta i la coordinació.

Quart de Poblet denuncia missatges d’odi contra l’alcaldessa després de les mesures pel temporal

L'Ajuntament de Quart de Poblet ha remés a les autoritats missatges d'odi i amenaces sorgits després de comunicar mesures enfront del temporal. Condemna la desinformació i recorda que la crítica no empara insults ni intimidacions.

Els municipis que van suspendre les classes reobriran els centres entre esta vesprada i demà

Després de la fi de les alertes roja i taronja per pluges, 13 municipis de la província de València reobriran els centres entre esta vesprada i demà. Vila-real manté la suspensió per dificultats de reorganització.