Morante, Manzanares i Talavante, en la Fira Taurina de les Fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha qualificat aquest com a “històrica” la Fira de Fogueres 2022 amb la presència de Morante de la Puebla en dos vesprades –24 i 25 de juny-, la doble compareixença de Jose Mari Manzanares23 i 24 de juny-, i el retorn d’Alejandro Talavante al cus de la Plaça d’Espanya.

Oferir una setmana sencera de bous anunciada amb un cartell de Luis Francisco Esplá, un alacantí universal que transcendeix més enllà de l’àmbit de la Tauromàquia, i la promoció per a la ciutat amb la presència de José Tomás a l’agost suposen un notable esforç per a l’empresa”, ha explicat el primer edil.

Barcala ha fet aquestes declaracions en el Saló Blau de l’Ajuntament, acompanyat per la regidora de la plaça de bous, Mari Carmen de España, durant la presentació de les combinacions que ha elaborat l’empresa Eventos Mare Nostrum S. L., al càrrec del qual estan Nacho Lloret i David Caballero.

L’alcalde ha agraït el “professional i econòmic” esforç que ha fet l’empresa adjudicatària “perquè oferir una setmana sencera de bous, tal com està la situació, suposa un malbaratament d’hores i hores de treball”. Ha valorat, al mateix temps, “la incalculable promoció exterior que tindrà per a Alacant una Fira de Fogueres d’aquest calat, al que se suma la presència de José Tomás a l’agost. Que s’haja decantat per Alacant és un èxit que cal atribuir a la bona gestió d’un alacantí, com és Nacho Lloret”.

En valorar a grans trets els cartells, ha destacat el 25 aniversari d’alternativa d’Andy Cartagena, la doble compareixença de Jose Mari Manzanaresamb la qual es tancarà en el rode l’Any Manzanares, en homenatge al seu pare”, els dos paseíllos de Morante de la Puebla, el retorn d’Alejandro Talavante a una plaça de la Comunitat Valenciana, o les presentacions de Pablo Aguado i Tomás Rufo.

També ha destacat que seran tres els alacantins -Borja Ximelis, Santiago Esplá i Borja Escudero- els qui toregen la novillada, i sis alumnes de l’Escola Taurina, els que participen en les dues classes pràctiques del cicle continuat de festejos que començarà el diumenge 19 de juny amb el festeig de piques, i finalitzarà el diumenge 26 amb la novillada amb picadors.

El cartell anunciador

Barcala, que té a la pintura entre les seues aficions, ha valorat el cartell de Luis Francisco Esplá que anunciarà el cicle de juny: “A una Fira de Fogueres com la d’enguany, només li faltava la rematada d’un cartell de categoria. Aquest li ho posa Esplá amb aquesta obra que, dins del seu particular estil, conjuga el Rapte d’Europa amb un toc d’alacantinisme que fa que estiguem davant una creació singular”.

Que el cartell d’una històrica Fira de Fogueres l’haja fet una persona que està en possessió de la Medalla d’Or de les Belles arts, també contribueix a exportar la imatge d’Alacant”, ha finalitzat el primer edil.

Impacte econòmic

Nacho Lloret ha ressaltat que l’“objectiu és posar Alacant com a referent taurí de l’estiu després de les grans fires de principi de temporada com València, Sevilla i Madrid”.

En valorar el conjunt de la temporada anunciada aquest dimecres, ha subratllat que “quan s’està assistint a un gradual descens en el nombre de festejos programats, es pretén que Alacant tinga l’esquema d’una plaça de temporada adequada a les circumstàncies actuals. És una programació completa que abasta des dels festejos de promoció a la presència d’una figura mundial i indiscutible com és José Tomás”.

Sobre la contractació del torero madrileny ha apuntat que “el repte és implicar a tota la ciutat com a promotora de l’esdeveniment i dimensionar-lo a l’altura de la mobilització d’aficionats de tot el món que genera, i crear un impacte econòmic semblant”.

Nacho Lloret ha destacat la importància que la presència de José Tomás es puga dur a terme en una plaça de propietat pública amb un plec prou versàtil per a permetre adaptar-se a esdeveniments extraordinaris com el del 7 d’agost”. Ha postil·lat que “el millor empresari que licita per una plaça, no és el que paga més a la propietat i cobra més barata l’entrada, sinó el que trobe l’equilibri per a oferir el millor espectacle possible”.

Les combinacions

Els cartells de la Fira Taurina de Fogueres que aquest dimecres ha aprovat la Comissió Taurina Municipal són els següents:

Diumenge 19 de juny. Bous de Fermín Bohórquez. Andy Cartagena, Llija Vicens, Guillermo Hermoso de Mendoza

Dilluns 20 de juny. Classe Pràctica. Vedells d’Aida Jovani. Cid de María (Escola Taurina de Guadalajara), Daniel Encinas (Alacant), Roberto Martín (Saragossa), Alejandro Troia (Alacant), Joaquín García (Alacant), Javier Cuartero (Alacant)

Dimarts 21 de juny. Classe Pràctica. Vedells del Parralejo. Ángel Delgado (Úbeda), Nek Romero (València), Angelín (Alacant), Javier Poley (Osca), Kevin Alcolado (Alacant), Miguel Losana (Toledo)

Dimecres 22 de juny. Bous de Font Ymbro. Antonio Ferrera, Miguel Ángel Perera, Ginés Marín

Dijous 23 de juny. Bous de Victoriano del Río-Bous de Cortés. El Fandi, Jose Mari Manzanares, Roca Rey

Divendres 24 de juny. Bous d’Álvaro Núñez. Morante de la Puebla, Jose Mari Manzanares, Pablo Aguado

Dissabte 25 de juny. Bous de Juan Pedro Domecq. Morante de la Puebla, Alejandro Talavante, Tomás Rufo

Diumenge 26 de juny. Vedells de Zacarías Moreno. Borja Ximelis, Santiago Esplá, Borja Escudero -debut amb picadors-

Diumenge 7 d’agost. Quatre bous de diferents ramaderies. José Tomás. Correguda Extraordinària (Fora d’abonament).

Tots els festejos de la Fira de Fogueres començaran a les 19 hores. El d’agost, a les 19.30 hores. L’entrada a les classes pràctiques seran gratuïta. Les entrades per a presenciar el festeig extraordinari del 7 d’agost es posaran a la venda el 28 de maig, a partir de les 12 hores, en www.bacantix.com

La renovació i venda d’abonaments per a la Fira de Fogueres serà a partir del 30 de maig i la venda d’entrada soltes, des del 13 de juny. Els abonats de 2019 tindran entrada reservada per al 7 d’agost.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut un regidor d’Altea de Compromís per bufetejar i causar lesions a la seua parella

L'edil de Servicis Jurídics, Contractació i Patrimoni d'Altea, Rafael Ramón Mompó (Compromís), ha sigut detingut a Xàbia per presumpta agressió a la seua parella. La Guàrdia Civil ho va detindre després d'un episodi que va deixar lesions no greus, mentres l'alcalde analitza possibles mesures.

Pujada de temperatures i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló este dilluns

Cels poc nuvolosos i màximes a l'alça marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. L'interior nord de Castelló registrarà ratxes de vent molt forts al matí.

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.