Així és el mural de la Mare de Déu que ha pintat un artista valencià durant dotze hores

L’artista valencià Luis Lonjedo ha pintat este dimecres durant dotze hores un quadre gegant en honor a la Mare de Déu a la porta de la Basílica. Així mateix, tal com ha detallat l’artista, la principal novetat és que “pinte la imatge de la Verge i el xiquet Jesús sobre un llenç on està escrit a mà l’Himne de la Coronació, així li dona un toc d’autenticitat i és més personal”. Treballar amb esta base fa que, “a poc a poc, el dibuix va prenent protagonisme sobre la lletra i comença a sorgir la imatge, encara que queden paraules soltes”, al·lega.

La iniciativa és de Javier García, fundador d’ONGAKU, i consisteix en l’elaboració d’un llenç de grans dimensions, amb la imatge de la Verge dels Desemparats. Lonjedo ha començat a les 9 h del matí i ha finalitzat a les 00 h, en una de les portes de la Basílica, a la vista del divers públic que discorre per la plaça de la Verge.

El quadre romandrà exposat a l’interior de la Basílica durant uns dies i després passarà a formar part dels fons del Museu Mariano de la Basílica (MUMA).

Per realitzar esta obra, Lonjedo ha fet servir unes canyes de 2,5 metres de llarg on ha inserit els pinzells “per tindre una bona perspectiva i veure quina incidència té cada pinzellada al conjunt. En allunyar-me puc fer traços que amb la mà, de prop, no podria fer, és una tècnica emprada per molts pintors”, subratlla.

Així mateix, l’objectiu “és apropar la Verge als valencians, amb ajuda de l’art, tant amb la càmera de vídeo com amb els pinzells, per mostrar esta imatge a una plaça tan concorreguda com esta, amb la col·laboració de la Basílica”.

Per la seua banda, Javier García, impulsor d’este projecte, ha explicat que amb esta iniciativa senten que tenen “un altaveu per poder arribar a molta gent i reforçar valors, com la devoció per la patrona dels valencians, volem donar veu a tots els valencians que senten la Mare de Déu, i més encara, a Falles i este any del Centenari de la Coronació”. 

Últimes notícies

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.

Morant assegura que el PSPV posarà de nou l’educació pública al centre del Consell

Diana Morant pronostica que és l’última tornada a classe amb el PP al Consell i detalla quatre compromisos del PSPV per a reforçar l’educació pública des del pròxim curs.