17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Així és el mural de la Mare de Déu que ha pintat un artista valencià durant dotze hores

L’artista valencià Luis Lonjedo ha pintat este dimecres durant dotze hores un quadre gegant en honor a la Mare de Déu a la porta de la Basílica. Així mateix, tal com ha detallat l’artista, la principal novetat és que “pinte la imatge de la Verge i el xiquet Jesús sobre un llenç on està escrit a mà l’Himne de la Coronació, així li dona un toc d’autenticitat i és més personal”. Treballar amb esta base fa que, “a poc a poc, el dibuix va prenent protagonisme sobre la lletra i comença a sorgir la imatge, encara que queden paraules soltes”, al·lega.

La iniciativa és de Javier García, fundador d’ONGAKU, i consisteix en l’elaboració d’un llenç de grans dimensions, amb la imatge de la Verge dels Desemparats. Lonjedo ha començat a les 9 h del matí i ha finalitzat a les 00 h, en una de les portes de la Basílica, a la vista del divers públic que discorre per la plaça de la Verge.

El quadre romandrà exposat a l’interior de la Basílica durant uns dies i després passarà a formar part dels fons del Museu Mariano de la Basílica (MUMA).

Per realitzar esta obra, Lonjedo ha fet servir unes canyes de 2,5 metres de llarg on ha inserit els pinzells “per tindre una bona perspectiva i veure quina incidència té cada pinzellada al conjunt. En allunyar-me puc fer traços que amb la mà, de prop, no podria fer, és una tècnica emprada per molts pintors”, subratlla.

Així mateix, l’objectiu “és apropar la Verge als valencians, amb ajuda de l’art, tant amb la càmera de vídeo com amb els pinzells, per mostrar esta imatge a una plaça tan concorreguda com esta, amb la col·laboració de la Basílica”.

Per la seua banda, Javier García, impulsor d’este projecte, ha explicat que amb esta iniciativa senten que tenen “un altaveu per poder arribar a molta gent i reforçar valors, com la devoció per la patrona dels valencians, volem donar veu a tots els valencians que senten la Mare de Déu, i més encara, a Falles i este any del Centenari de la Coronació”. 

Últimes notícies

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model on ningú perd

Morant ha defés que el nou sistema manté l'statu quo, sense perdedors, i ha destacat que aportaria 3.700 milions anuals a la Comunitat. Agents socials han recolzat la reforma mentres reclamen un fons d'anivellament i condonació de deute per l'infrafinançament.

Cultura anuncia candidatura de Potries i altres huit ciutats a Capital Europea de la Cultura 2031

Nou ciutats espanyoles, entre elles Potries i Toledo, optaran a la Capital Europea de la Cultura en 2031. Cultura ha fixat el calendari: finalistes al març i decisió al desembre.

Pérez Llorca recorda que l’acta de Mazón la decidixen els votants

Preguntat per si el PP demanarà l'acta de diputat a Carlos Mazón, Pérez Llorca ha subratllat que l'atorga i la quitació l'electorat. Ha defés que Mazón ja va assumir responsabilitats en dimitir.

Morant compartix que cal baixar la crispació, però no amb la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha recolzat la idea de reduir la crispació política, però ha rebutjat la 'recepta' proposada per Jordi Sevilla. Defén que el Govern sí que aplica polítiques socialdemòcrates.

Aemet denuncia el degoteig constant d’atacs i desinformació contra divulgadors climàtics

Aemet ha lamentat l'augment sostingut d'atacs i desinformació contra divulgadors i organismes científics. Advertix que minar la confiança debilita la resposta ciutadana.

Estela Carbonell, campiona de la Supercopa d’Itàlia amb la Juve: ‘Volem guanyar tot el que puguem’

La lateral valenciana ha alçat la Supercopa d'Itàlia amb la Juventus i reivindica l'ambició de l'equip: Lliga, Copa i avançar en la Champions després de superar a la Roma.

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

Morant ha defés que la proposta del Govern manté l'statu quo i que ningú sale perdent. Ha reclamat responsabilitat per a culminar un acord que beneficiaria a la Comunitat Valenciana.