Així és el mural de la Mare de Déu que ha pintat un artista valencià durant dotze hores

L’artista valencià Luis Lonjedo ha pintat este dimecres durant dotze hores un quadre gegant en honor a la Mare de Déu a la porta de la Basílica. Així mateix, tal com ha detallat l’artista, la principal novetat és que “pinte la imatge de la Verge i el xiquet Jesús sobre un llenç on està escrit a mà l’Himne de la Coronació, així li dona un toc d’autenticitat i és més personal”. Treballar amb esta base fa que, “a poc a poc, el dibuix va prenent protagonisme sobre la lletra i comença a sorgir la imatge, encara que queden paraules soltes”, al·lega.

La iniciativa és de Javier García, fundador d’ONGAKU, i consisteix en l’elaboració d’un llenç de grans dimensions, amb la imatge de la Verge dels Desemparats. Lonjedo ha començat a les 9 h del matí i ha finalitzat a les 00 h, en una de les portes de la Basílica, a la vista del divers públic que discorre per la plaça de la Verge.

El quadre romandrà exposat a l’interior de la Basílica durant uns dies i després passarà a formar part dels fons del Museu Mariano de la Basílica (MUMA).

Per realitzar esta obra, Lonjedo ha fet servir unes canyes de 2,5 metres de llarg on ha inserit els pinzells “per tindre una bona perspectiva i veure quina incidència té cada pinzellada al conjunt. En allunyar-me puc fer traços que amb la mà, de prop, no podria fer, és una tècnica emprada per molts pintors”, subratlla.

Així mateix, l’objectiu “és apropar la Verge als valencians, amb ajuda de l’art, tant amb la càmera de vídeo com amb els pinzells, per mostrar esta imatge a una plaça tan concorreguda com esta, amb la col·laboració de la Basílica”.

Per la seua banda, Javier García, impulsor d’este projecte, ha explicat que amb esta iniciativa senten que tenen “un altaveu per poder arribar a molta gent i reforçar valors, com la devoció per la patrona dels valencians, volem donar veu a tots els valencians que senten la Mare de Déu, i més encara, a Falles i este any del Centenari de la Coronació”. 

Últimes notícies

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.