Ofrena 2023: Sense clavells blancs però amb el seu recorregut habitual

Falten només 4 dies per a que tinga lloc l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, cal recordar les principals normes que estableix Junta Central Fallera, les quals han canviat considerablement respecte al 2022, ja que no és obligatori portar la màscara o anar en files de tres persones.

Així mateix, la principal novetat és que l’escassetat de clavells blancs i el seu cost elevat ha obligat a substituir-los per margarides. D’altra banda, s’ha recuperat el tradicional recorregut pel carrer de Paz i per Sant Vicent, ja que l’any passat es feien dos desfilades pels carrers de La Paz, Luis Vives, Avellanes i del Palau i, una altra per Guillem de Castro, Quart i Caballeros.

La manca de clavells blancs per a l’Ofrena obliga a substituir-los per margarides

A més d’això, la normativa ha establit que les comissions hauran de desfilar en files de cinc fallers com a mínim a diferència del 2022 que únicament podien haver-hi tres persones. En cas que el nombre d’integrants de la comissió no siga múltiple de cinc, s’hauran de formar tantes files de cinc components com es puga, a més de les necessàries de quatre components per completar el total de participants i, si cal una fila de tres.

Respecte a la distància entre les files, les normes indiquen que serà d’aproximadament tres metres, inclosos l’estendard de la comissió, la Senyera i les cistelles de flors que siguen portades. A més, només s’admetrà l’excepció a la distància que guardaran les falleres majors de la comissió respecte de la resta de components, que podrà ser aproximadament de cinc metres.

D’altra banda, recorden que no està permés fer corredors de rebuda pels components de la comissió a les falleres majors en arribar a la plaça de la Verge, a la mateixa plaça o a les eixides establides del recorregut oficial, perquè suposaria “una paralització de la desfilada” en este punt del recorregut que “repercuteix en el desplaçament de la resta de comissions que segueixen el mateix”, detallen.

A la normativa també s’estableix que tots els fallers i falleres que participen en l’Ofrena hauran de vestir la indumentària tradicional valenciana aprovada i contemplada als articles 64 i 65 del Reglament Faller.

Finalment, s’indica que l’organització de l’Ofrena garantirà la participació de totes les persones atenent criteris d’igualtat i accessibilitat” per tal de “continuar fomentant la diversitat i inclusió a la festa de les Marres”.

Lliurament de premis a les Falles Grans i Infantils

Pel que fa als lliuraments de premis, en el cas de les falles infantils, concurs de presentacions infantils, cavalcada del ninot, llibrets i Exposició del Ninot, el dia 16 de març, la desfilada començarà a les 16 hores per la secció 30a i finalitzarà a les 22 hores amb els premis de secció Especial.

El 17 de març, es lliuraran els premis de les falles grans i dels concursos de carrers il·luminats, llibrets de falla, presentacions Exposició del Ninot. La desfilada començarà a les 09.30 hores amb els premis de secció 8aC fins a les 12.30 hores amb els de secció Especial.

Recorregut 17 de març

OFRENA- RECORREGUT:: Carrer de la Pau

  • 15:30 h: Malva-rosa – Cabanyal-Beteró
  • 16:45 h: Algirós
  • 17:45 h: Poblats Al Sud
  • 19:00 h: Quatre Carreres
  • 20:30 h: Pla del Remei – Gran Via
  • 22:00 h: Benimamet-Burjassot-Beniferri

OFRENA- RECORREGUT:  Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: Olivereta
  • 17:15 h: La Saïdia
  • 18:45 h: El Carme
  • 19.30 h: Benicalap
  • 20:45 h: Campanar
  • 21:45 h: La Roqueta – Arrancapins
  • 23:30 h: Cases regionals
  • 23:35 h: Junts locals
  • 23:40 h: Falla de la fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina, Falla Azcárraga – Ferran el Catòlic.
  • 23 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant.
  • 23:50 h: Últims cinc fallers majors infantils de València.
  • 23:55 h: Fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina i la seua cort d’honor. Acompanyades pels components de JCF i la Banda Municipal de València.

Recorregut 18 de març

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de la Pau

  • 15 h: Pla del Reial – Benimaclet
  • 17 h: Canyamelar-Grau-Natzaret.
  • 18:15 h: La Xerea
  • 18:45 h: Rascanya
  • 20:15 h: Camins al Grau
  • 22:00 h: Russafa A
  • 23:00 h: Russafa B

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: La Creu Coberta
  • 16:45 h: El Pilar – Sant Francesc
  • 17:45 h: Patraix
  • 19:00 h: La Seu – El Mercat
  • 19:30 h: Botànic – La Petxina
  • 20:30 h: Quart de Poblet – Xirivella
  • 22:00 h: Jesús
  • 23:15 h: Mislata
  • 00:30 h: Cases regionals
  • 00:40 h: Entitats convidades
  • 00:50 h: Falla de la fallera major de València, Laura Mengó Hernández, falla Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana L’Antiga de Campanar
  • 00:55 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant
  • 01:00 h: Últims cinc fallers majors de València
  • 01:05 h: Fallera major de València, Laura Mengó Hernández, i la seua cort d’honor. Acompanyats pels components de JCF i Banda Municipal de València

Últimes notícies

Morant acusa a Pérez Llorca de fer “apartheid en llei” amb els pressupostos de 2026

Diana Morant ha acusat Juanfran Pérez Llorca de convertir l’apartheid en llei amb els pressupostos de la Generalitat de 2026, que el PP ha aprovat amb el suport de Vox, i que qualifica de retallades i racistes.

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.

Quasi 29.000 persones migrants ja cotitzen en la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana

Un total de 28.700 persones de les 167.000 sol·licituds de regularització presentades a la Comunitat Valenciana ja han començat a treballar i cotitzar, segons ha informat la ministra Elma Saiz després d’una reunió amb agents socials a València.

El 16 de setembre serà el Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana

El Consell ha anunciat que fixarà el 16 de setembre com a Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, data vinculada a l’atemptat d’ETA a Mutxamel en 1991.

Óscar López acusa Feijóo d’“agorer” i de “banyar Espanya de fang”

Óscar López ha acusat Alberto Núñez Feijóo de ser “un agorer” que ha “inundat Espanya de fang” i de liderar una oposició “fallida”, durant una visita als estudis Ciudad de la Luz d’Alacant.

Ayala es penja i oferix disculpes a Dani Olmo pel seu empentó en la final del Mundial

Roberto Fabián Ayala, ajudant de Scaloni en l’Argentina, s’ha mostrat penedit pel seu empentó a Dani Olmo en la final del Mundial 2026 i ha assegurat que li demanarà disculpes en persona. També ha reconegut la superioritat d’Espanya i ha negat qualsevol gest de despege cap a la selecció campiona.

Cauen nou detinguts i 40 armes requisades en una xarxa d’armes liderada des de presó

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de tràfic d’armes dirigida des d’una presó de Barcelona, amb nou detinguts i més de quaranta armes decomissades.

Morant tanca files amb Mascarell i denuncia l’“assetjament” del PP al PSPV

Diana Morant referma el seu suport a Vicent Mascarell després que un jutjat haja obert juí oral contra ell per presumptes calúmnies al PP i critica el clima d’odi en la política espanyola.