21.9 C
València
Divendres, 17 octubre, 2025

Ofrena 2023: Sense clavells blancs però amb el seu recorregut habitual

Falten només 4 dies per a que tinga lloc l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, cal recordar les principals normes que estableix Junta Central Fallera, les quals han canviat considerablement respecte al 2022, ja que no és obligatori portar la màscara o anar en files de tres persones.

Així mateix, la principal novetat és que l’escassetat de clavells blancs i el seu cost elevat ha obligat a substituir-los per margarides. D’altra banda, s’ha recuperat el tradicional recorregut pel carrer de Paz i per Sant Vicent, ja que l’any passat es feien dos desfilades pels carrers de La Paz, Luis Vives, Avellanes i del Palau i, una altra per Guillem de Castro, Quart i Caballeros.

A més d’això, la normativa ha establit que les comissions hauran de desfilar en files de cinc fallers com a mínim a diferència del 2022 que únicament podien haver-hi tres persones. En cas que el nombre d’integrants de la comissió no siga múltiple de cinc, s’hauran de formar tantes files de cinc components com es puga, a més de les necessàries de quatre components per completar el total de participants i, si cal una fila de tres.

Respecte a la distància entre les files, les normes indiquen que serà d’aproximadament tres metres, inclosos l’estendard de la comissió, la Senyera i les cistelles de flors que siguen portades. A més, només s’admetrà l’excepció a la distància que guardaran les falleres majors de la comissió respecte de la resta de components, que podrà ser aproximadament de cinc metres.

D’altra banda, recorden que no està permés fer corredors de rebuda pels components de la comissió a les falleres majors en arribar a la plaça de la Verge, a la mateixa plaça o a les eixides establides del recorregut oficial, perquè suposaria “una paralització de la desfilada” en este punt del recorregut que “repercuteix en el desplaçament de la resta de comissions que segueixen el mateix”, detallen.

A la normativa també s’estableix que tots els fallers i falleres que participen en l’Ofrena hauran de vestir la indumentària tradicional valenciana aprovada i contemplada als articles 64 i 65 del Reglament Faller.

Finalment, s’indica que l’organització de l’Ofrena garantirà la participació de totes les persones atenent criteris d’igualtat i accessibilitat” per tal de “continuar fomentant la diversitat i inclusió a la festa de les Marres”.

Lliurament de premis a les Falles Grans i Infantils

Pel que fa als lliuraments de premis, en el cas de les falles infantils, concurs de presentacions infantils, cavalcada del ninot, llibrets i Exposició del Ninot, el dia 16 de març, la desfilada començarà a les 16 hores per la secció 30a i finalitzarà a les 22 hores amb els premis de secció Especial.

El 17 de març, es lliuraran els premis de les falles grans i dels concursos de carrers il·luminats, llibrets de falla, presentacions Exposició del Ninot. La desfilada començarà a les 09.30 hores amb els premis de secció 8aC fins a les 12.30 hores amb els de secció Especial.

Recorregut 17 de març

OFRENA- RECORREGUT:: Carrer de la Pau

  • 15:30 h: Malva-rosa – Cabanyal-Beteró
  • 16:45 h: Algirós
  • 17:45 h: Poblats Al Sud
  • 19:00 h: Quatre Carreres
  • 20:30 h: Pla del Remei – Gran Via
  • 22:00 h: Benimamet-Burjassot-Beniferri

OFRENA- RECORREGUT:  Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: Olivereta
  • 17:15 h: La Saïdia
  • 18:45 h: El Carme
  • 19.30 h: Benicalap
  • 20:45 h: Campanar
  • 21:45 h: La Roqueta – Arrancapins
  • 23:30 h: Cases regionals
  • 23:35 h: Junts locals
  • 23:40 h: Falla de la fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina, Falla Azcárraga – Ferran el Catòlic.
  • 23 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant.
  • 23:50 h: Últims cinc fallers majors infantils de València.
  • 23:55 h: Fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina i la seua cort d’honor. Acompanyades pels components de JCF i la Banda Municipal de València.

Recorregut 18 de març

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de la Pau

  • 15 h: Pla del Reial – Benimaclet
  • 17 h: Canyamelar-Grau-Natzaret.
  • 18:15 h: La Xerea
  • 18:45 h: Rascanya
  • 20:15 h: Camins al Grau
  • 22:00 h: Russafa A
  • 23:00 h: Russafa B

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: La Creu Coberta
  • 16:45 h: El Pilar – Sant Francesc
  • 17:45 h: Patraix
  • 19:00 h: La Seu – El Mercat
  • 19:30 h: Botànic – La Petxina
  • 20:30 h: Quart de Poblet – Xirivella
  • 22:00 h: Jesús
  • 23:15 h: Mislata
  • 00:30 h: Cases regionals
  • 00:40 h: Entitats convidades
  • 00:50 h: Falla de la fallera major de València, Laura Mengó Hernández, falla Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana L’Antiga de Campanar
  • 00:55 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant
  • 01:00 h: Últims cinc fallers majors de València
  • 01:05 h: Fallera major de València, Laura Mengó Hernández, i la seua cort d’honor. Acompanyats pels components de JCF i Banda Municipal de València

Últimes notícies

Bolaños acusa el PP d’usar la compareixença de Sánchez per a tapar la gestió de Mazón

Bolaños sosté que el PP va fixar la compareixença de Sánchez al Senat per al 30 d'octubre, un dia després del funeral d'Estat per la DANA, per a desviar el focus de la gestió de Mazón.

Ricardo Ten i Alfonso Cabello aconseguixen l’or en els Mundials de pista paralímpica de Riu

Ricardo Ten (C1) i Alfonso Cabello (C5) es pengen l'or en el quilòmetre i obrin el medaller d'Espanya en els Mundials de pista de Riu. Ten aconseguix el seu títol mundial número 18 i Cabell suma el sèptim.

Detingut a Dénia un pròfug buscat per Bèlgica per robatori de joies i tinença d’armes

Un jove de 25 anys va ser arrestat a Dénia en confirmar-se una orde europea de detenció i lliurament emés per Bèlgica. Se li atribuïxen robatoris violents de joies, amenaces i tinença il·lícita d'armes a Anvers.

Les demandes de dissolució matrimonial cauen un 12% en la Comunitat Valenciana en el segon trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 2.771 demandes de dissolució matrimonial entre abril i juny de 2025, un 12,1% menys interanual. El descens es deu a la menor activitat tant en divorcis contenciosos com de mutu acord.

Morant entén que les famílies de la DANA no vulguen a Mazón en el funeral

La ministra i líder del PSPV-PSOE diu respectar que els familiars demanen que Mazón no acudisca al funeral d'Estat a València. Evita una postura taxativa sobre la seua assistència, critica la seua actitud i reclama eleccions.

Un emprenedor alacantí llança Twofaces, l’app per a comprar i vendre llibres de segona mà

Twofaces permet vendre i comprar llibres usats a través de WhatsApp amb una taxació automàtica. Recollida gratuïta i pagament en 24 hores per als venedors.

El TSJCV força al Consell a entregar informació a Compromís sobre el 29-O

Tres resolucions del TSJCV obliguen el Consell de Carlos Mazón a entregar a Compromís dades sobre el 29-O en el Cecopi i descarten l'empara en la Llei de Transparència.

Bioparc València culmina el trasllat de l’elefanta prenyada Metzi a Hongria

Bioparc València culmina el trasllat de l'elefanta prenyada Metzi al Zoo de Sosto per a reforçar la cria controlada. L'operatiu, de 2.529 km per cinc països, es va executar en una finestra segura de gestació i amb seguiment veterinari.