15.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Ofrena 2023: Sense clavells blancs però amb el seu recorregut habitual

Falten només 4 dies per a que tinga lloc l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, cal recordar les principals normes que estableix Junta Central Fallera, les quals han canviat considerablement respecte al 2022, ja que no és obligatori portar la màscara o anar en files de tres persones.

Així mateix, la principal novetat és que l’escassetat de clavells blancs i el seu cost elevat ha obligat a substituir-los per margarides. D’altra banda, s’ha recuperat el tradicional recorregut pel carrer de Paz i per Sant Vicent, ja que l’any passat es feien dos desfilades pels carrers de La Paz, Luis Vives, Avellanes i del Palau i, una altra per Guillem de Castro, Quart i Caballeros.

A més d’això, la normativa ha establit que les comissions hauran de desfilar en files de cinc fallers com a mínim a diferència del 2022 que únicament podien haver-hi tres persones. En cas que el nombre d’integrants de la comissió no siga múltiple de cinc, s’hauran de formar tantes files de cinc components com es puga, a més de les necessàries de quatre components per completar el total de participants i, si cal una fila de tres.

Respecte a la distància entre les files, les normes indiquen que serà d’aproximadament tres metres, inclosos l’estendard de la comissió, la Senyera i les cistelles de flors que siguen portades. A més, només s’admetrà l’excepció a la distància que guardaran les falleres majors de la comissió respecte de la resta de components, que podrà ser aproximadament de cinc metres.

D’altra banda, recorden que no està permés fer corredors de rebuda pels components de la comissió a les falleres majors en arribar a la plaça de la Verge, a la mateixa plaça o a les eixides establides del recorregut oficial, perquè suposaria “una paralització de la desfilada” en este punt del recorregut que “repercuteix en el desplaçament de la resta de comissions que segueixen el mateix”, detallen.

A la normativa també s’estableix que tots els fallers i falleres que participen en l’Ofrena hauran de vestir la indumentària tradicional valenciana aprovada i contemplada als articles 64 i 65 del Reglament Faller.

Finalment, s’indica que l’organització de l’Ofrena garantirà la participació de totes les persones atenent criteris d’igualtat i accessibilitat” per tal de “continuar fomentant la diversitat i inclusió a la festa de les Marres”.

Lliurament de premis a les Falles Grans i Infantils

Pel que fa als lliuraments de premis, en el cas de les falles infantils, concurs de presentacions infantils, cavalcada del ninot, llibrets i Exposició del Ninot, el dia 16 de març, la desfilada començarà a les 16 hores per la secció 30a i finalitzarà a les 22 hores amb els premis de secció Especial.

El 17 de març, es lliuraran els premis de les falles grans i dels concursos de carrers il·luminats, llibrets de falla, presentacions Exposició del Ninot. La desfilada començarà a les 09.30 hores amb els premis de secció 8aC fins a les 12.30 hores amb els de secció Especial.

Recorregut 17 de març

OFRENA- RECORREGUT:: Carrer de la Pau

  • 15:30 h: Malva-rosa – Cabanyal-Beteró
  • 16:45 h: Algirós
  • 17:45 h: Poblats Al Sud
  • 19:00 h: Quatre Carreres
  • 20:30 h: Pla del Remei – Gran Via
  • 22:00 h: Benimamet-Burjassot-Beniferri

OFRENA- RECORREGUT:  Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: Olivereta
  • 17:15 h: La Saïdia
  • 18:45 h: El Carme
  • 19.30 h: Benicalap
  • 20:45 h: Campanar
  • 21:45 h: La Roqueta – Arrancapins
  • 23:30 h: Cases regionals
  • 23:35 h: Junts locals
  • 23:40 h: Falla de la fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina, Falla Azcárraga – Ferran el Catòlic.
  • 23 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant.
  • 23:50 h: Últims cinc fallers majors infantils de València.
  • 23:55 h: Fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina i la seua cort d’honor. Acompanyades pels components de JCF i la Banda Municipal de València.

Recorregut 18 de març

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de la Pau

  • 15 h: Pla del Reial – Benimaclet
  • 17 h: Canyamelar-Grau-Natzaret.
  • 18:15 h: La Xerea
  • 18:45 h: Rascanya
  • 20:15 h: Camins al Grau
  • 22:00 h: Russafa A
  • 23:00 h: Russafa B

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: La Creu Coberta
  • 16:45 h: El Pilar – Sant Francesc
  • 17:45 h: Patraix
  • 19:00 h: La Seu – El Mercat
  • 19:30 h: Botànic – La Petxina
  • 20:30 h: Quart de Poblet – Xirivella
  • 22:00 h: Jesús
  • 23:15 h: Mislata
  • 00:30 h: Cases regionals
  • 00:40 h: Entitats convidades
  • 00:50 h: Falla de la fallera major de València, Laura Mengó Hernández, falla Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana L’Antiga de Campanar
  • 00:55 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant
  • 01:00 h: Últims cinc fallers majors de València
  • 01:05 h: Fallera major de València, Laura Mengó Hernández, i la seua cort d’honor. Acompanyats pels components de JCF i Banda Municipal de València

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.