Ofrena 2023: Sense clavells blancs però amb el seu recorregut habitual

Falten només 4 dies per a que tinga lloc l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, cal recordar les principals normes que estableix Junta Central Fallera, les quals han canviat considerablement respecte al 2022, ja que no és obligatori portar la màscara o anar en files de tres persones.

Així mateix, la principal novetat és que l’escassetat de clavells blancs i el seu cost elevat ha obligat a substituir-los per margarides. D’altra banda, s’ha recuperat el tradicional recorregut pel carrer de Paz i per Sant Vicent, ja que l’any passat es feien dos desfilades pels carrers de La Paz, Luis Vives, Avellanes i del Palau i, una altra per Guillem de Castro, Quart i Caballeros.

La manca de clavells blancs per a l’Ofrena obliga a substituir-los per margarides

A més d’això, la normativa ha establit que les comissions hauran de desfilar en files de cinc fallers com a mínim a diferència del 2022 que únicament podien haver-hi tres persones. En cas que el nombre d’integrants de la comissió no siga múltiple de cinc, s’hauran de formar tantes files de cinc components com es puga, a més de les necessàries de quatre components per completar el total de participants i, si cal una fila de tres.

Respecte a la distància entre les files, les normes indiquen que serà d’aproximadament tres metres, inclosos l’estendard de la comissió, la Senyera i les cistelles de flors que siguen portades. A més, només s’admetrà l’excepció a la distància que guardaran les falleres majors de la comissió respecte de la resta de components, que podrà ser aproximadament de cinc metres.

D’altra banda, recorden que no està permés fer corredors de rebuda pels components de la comissió a les falleres majors en arribar a la plaça de la Verge, a la mateixa plaça o a les eixides establides del recorregut oficial, perquè suposaria “una paralització de la desfilada” en este punt del recorregut que “repercuteix en el desplaçament de la resta de comissions que segueixen el mateix”, detallen.

A la normativa també s’estableix que tots els fallers i falleres que participen en l’Ofrena hauran de vestir la indumentària tradicional valenciana aprovada i contemplada als articles 64 i 65 del Reglament Faller.

Finalment, s’indica que l’organització de l’Ofrena garantirà la participació de totes les persones atenent criteris d’igualtat i accessibilitat” per tal de “continuar fomentant la diversitat i inclusió a la festa de les Marres”.

Lliurament de premis a les Falles Grans i Infantils

Pel que fa als lliuraments de premis, en el cas de les falles infantils, concurs de presentacions infantils, cavalcada del ninot, llibrets i Exposició del Ninot, el dia 16 de març, la desfilada començarà a les 16 hores per la secció 30a i finalitzarà a les 22 hores amb els premis de secció Especial.

El 17 de març, es lliuraran els premis de les falles grans i dels concursos de carrers il·luminats, llibrets de falla, presentacions Exposició del Ninot. La desfilada començarà a les 09.30 hores amb els premis de secció 8aC fins a les 12.30 hores amb els de secció Especial.

Recorregut 17 de març

OFRENA- RECORREGUT:: Carrer de la Pau

  • 15:30 h: Malva-rosa – Cabanyal-Beteró
  • 16:45 h: Algirós
  • 17:45 h: Poblats Al Sud
  • 19:00 h: Quatre Carreres
  • 20:30 h: Pla del Remei – Gran Via
  • 22:00 h: Benimamet-Burjassot-Beniferri

OFRENA- RECORREGUT:  Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: Olivereta
  • 17:15 h: La Saïdia
  • 18:45 h: El Carme
  • 19.30 h: Benicalap
  • 20:45 h: Campanar
  • 21:45 h: La Roqueta – Arrancapins
  • 23:30 h: Cases regionals
  • 23:35 h: Junts locals
  • 23:40 h: Falla de la fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina, Falla Azcárraga – Ferran el Catòlic.
  • 23 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant.
  • 23:50 h: Últims cinc fallers majors infantils de València.
  • 23:55 h: Fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina i la seua cort d’honor. Acompanyades pels components de JCF i la Banda Municipal de València.

Recorregut 18 de març

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de la Pau

  • 15 h: Pla del Reial – Benimaclet
  • 17 h: Canyamelar-Grau-Natzaret.
  • 18:15 h: La Xerea
  • 18:45 h: Rascanya
  • 20:15 h: Camins al Grau
  • 22:00 h: Russafa A
  • 23:00 h: Russafa B

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: La Creu Coberta
  • 16:45 h: El Pilar – Sant Francesc
  • 17:45 h: Patraix
  • 19:00 h: La Seu – El Mercat
  • 19:30 h: Botànic – La Petxina
  • 20:30 h: Quart de Poblet – Xirivella
  • 22:00 h: Jesús
  • 23:15 h: Mislata
  • 00:30 h: Cases regionals
  • 00:40 h: Entitats convidades
  • 00:50 h: Falla de la fallera major de València, Laura Mengó Hernández, falla Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana L’Antiga de Campanar
  • 00:55 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant
  • 01:00 h: Últims cinc fallers majors de València
  • 01:05 h: Fallera major de València, Laura Mengó Hernández, i la seua cort d’honor. Acompanyats pels components de JCF i Banda Municipal de València

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.