La plaça de l’Ajuntament haurà d’estar buida a les 19.00 hores el dia de la Cremà

 

La Plaça de l’Ajuntament de València quedarà tancada el dia de la ‘Cremà‘ a partir de les 19.00 hores i es farà un seguiment «especial», ja que enguany, a més de la Falla municipal, estan situats els monuments fallers de la plaça del Mercat i de la plaça de la Reina a causa de les obres. Els locals localitzats en la Plaça de l’Ajuntament també hauran de tancar.

 

Així ho ha confirmat als mitjans l’alcalde de València, Joan Ribó, després de la reunió de la Junta de Seguretat prèvia a les Falles, a la qual han assistit la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i l’edil de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, entre altres.

 

Ribó ha reiterat el seu desig que en aquests actes fallers «la gent puga gaudir, però alhora tinga responsabilitat que sàpiga que no podem fer unes Falles com són les Falles normals perquè no estem en una situació normal i tenim unes normes epidemiològiques que hem de complir, que volem complir».

 

Així mateix, Ribó ha indicat que, pel fet que Espanya es troba en el Nivell 4 d’Alerta Antiterrorista (NAA), es treballarà de manera específica en aquest aspecte, igual que davant possibles agressions sexuals. També es desplegaran dispositius dissuasius per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i garantir el compliment de les restriccions a la mobilitat. Per a això s’ha reforçat la quantitat d’agents de la Policia Local, la Policia Nacional, la Policia Autonòmica i les Forces de Seguretat.

 

La crida de Joan Ribó

«Jo vull fer una crida i reiterar que és molt important que es complisquen les normes. Som la primera ciutat d’Espanya que tindrà unes grans festes i volem donar exemple de ser una ciutat que, a més de tindre unes festes, la primera, sap complir amb les normes de seguretat epidemiològica i de tota mena», ha assenyalat Ribó qui ha recordat que el protocol a seguir és «el de sempre» i per això s’han avançat els actes fallers perquè «a les 00.30 hores aproximadament tothom puga estar anant cap a la seua casa».

 

Vint auxiliars en l’Ofrena

D’altra banda, i entre moltes altres mesures, hi haurà uns vint auxiliars de seguretat que controlaran, els dos dies de l’Ofrena a la Mare de Déu, que no hi haja persones alienes a les comissions que es «colen» en el recorregut.

 

Durant la reunió s’ha manifestat la preocupació per un possible trencament de la norma posterior als actes i sobre les mesures que es prendran a través de reforços de policia i bombers per a evitar botellons, trencament del toc queda o festes clandestines.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.