La plaça de l’Ajuntament haurà d’estar buida a les 19.00 hores el dia de la Cremà

 

La Plaça de l’Ajuntament de València quedarà tancada el dia de la ‘Cremà‘ a partir de les 19.00 hores i es farà un seguiment «especial», ja que enguany, a més de la Falla municipal, estan situats els monuments fallers de la plaça del Mercat i de la plaça de la Reina a causa de les obres. Els locals localitzats en la Plaça de l’Ajuntament també hauran de tancar.

 

Així ho ha confirmat als mitjans l’alcalde de València, Joan Ribó, després de la reunió de la Junta de Seguretat prèvia a les Falles, a la qual han assistit la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i l’edil de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, entre altres.

 

Ribó ha reiterat el seu desig que en aquests actes fallers «la gent puga gaudir, però alhora tinga responsabilitat que sàpiga que no podem fer unes Falles com són les Falles normals perquè no estem en una situació normal i tenim unes normes epidemiològiques que hem de complir, que volem complir».

 

Així mateix, Ribó ha indicat que, pel fet que Espanya es troba en el Nivell 4 d’Alerta Antiterrorista (NAA), es treballarà de manera específica en aquest aspecte, igual que davant possibles agressions sexuals. També es desplegaran dispositius dissuasius per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i garantir el compliment de les restriccions a la mobilitat. Per a això s’ha reforçat la quantitat d’agents de la Policia Local, la Policia Nacional, la Policia Autonòmica i les Forces de Seguretat.

 

La crida de Joan Ribó

«Jo vull fer una crida i reiterar que és molt important que es complisquen les normes. Som la primera ciutat d’Espanya que tindrà unes grans festes i volem donar exemple de ser una ciutat que, a més de tindre unes festes, la primera, sap complir amb les normes de seguretat epidemiològica i de tota mena», ha assenyalat Ribó qui ha recordat que el protocol a seguir és «el de sempre» i per això s’han avançat els actes fallers perquè «a les 00.30 hores aproximadament tothom puga estar anant cap a la seua casa».

 

Vint auxiliars en l’Ofrena

D’altra banda, i entre moltes altres mesures, hi haurà uns vint auxiliars de seguretat que controlaran, els dos dies de l’Ofrena a la Mare de Déu, que no hi haja persones alienes a les comissions que es «colen» en el recorregut.

 

Durant la reunió s’ha manifestat la preocupació per un possible trencament de la norma posterior als actes i sobre les mesures que es prendran a través de reforços de policia i bombers per a evitar botellons, trencament del toc queda o festes clandestines.

Últimes notícies

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.

Detingut a Novelda un fugitiu alemany reclamat amb dues Ordres Europees de Detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys amb dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l'ordre públic, després d’un control de vehicles on també han intervingut la furgoneta en què viatjava.

Juan Gea alerta que la societat té por de perdre drets i acaba tragant massa coses

L’actor valencià Juan Gea torna al Festival de Teatre Clàssic de Mérida amb una Electra actualitzada i reflexiona sobre la por social a perdre drets, el trencament del diàleg i el valor del pensament humà front a la intel·ligència artificial.

A presó el conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 en Alicante

Un home ha ingressat a presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte a la N-332, a la província d’Alacant.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat a presó provisional, comunicada i sense fiança, acusat de causar un accident mortal entre un cotxe i una moto a la N-332, a la província d’Alacant, dissabte passat.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat en presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu, lesions i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte passat a la N-332, a la província d’Alacant.