La plaça de l’Ajuntament haurà d’estar buida a les 19.00 hores el dia de la Cremà

 

La Plaça de l’Ajuntament de València quedarà tancada el dia de la ‘Cremà‘ a partir de les 19.00 hores i es farà un seguiment “especial”, ja que enguany, a més de la Falla municipal, estan situats els monuments fallers de la plaça del Mercat i de la plaça de la Reina a causa de les obres. Els locals localitzats en la Plaça de l’Ajuntament també hauran de tancar.

 

Així ho ha confirmat als mitjans l’alcalde de València, Joan Ribó, després de la reunió de la Junta de Seguretat prèvia a les Falles, a la qual han assistit la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i l’edil de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, entre altres.

 

Ribó ha reiterat el seu desig que en aquests actes fallers “la gent puga gaudir, però alhora tinga responsabilitat que sàpiga que no podem fer unes Falles com són les Falles normals perquè no estem en una situació normal i tenim unes normes epidemiològiques que hem de complir, que volem complir”.

 

Així mateix, Ribó ha indicat que, pel fet que Espanya es troba en el Nivell 4 d’Alerta Antiterrorista (NAA), es treballarà de manera específica en aquest aspecte, igual que davant possibles agressions sexuals. També es desplegaran dispositius dissuasius per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i garantir el compliment de les restriccions a la mobilitat. Per a això s’ha reforçat la quantitat d’agents de la Policia Local, la Policia Nacional, la Policia Autonòmica i les Forces de Seguretat.

 

La crida de Joan Ribó

“Jo vull fer una crida i reiterar que és molt important que es complisquen les normes. Som la primera ciutat d’Espanya que tindrà unes grans festes i volem donar exemple de ser una ciutat que, a més de tindre unes festes, la primera, sap complir amb les normes de seguretat epidemiològica i de tota mena”, ha assenyalat Ribó qui ha recordat que el protocol a seguir és “el de sempre” i per això s’han avançat els actes fallers perquè “a les 00.30 hores aproximadament tothom puga estar anant cap a la seua casa”.

 

Vint auxiliars en l’Ofrena

D’altra banda, i entre moltes altres mesures, hi haurà uns vint auxiliars de seguretat que controlaran, els dos dies de l’Ofrena a la Mare de Déu, que no hi haja persones alienes a les comissions que es “colen” en el recorregut.

 

Durant la reunió s’ha manifestat la preocupació per un possible trencament de la norma posterior als actes i sobre les mesures que es prendran a través de reforços de policia i bombers per a evitar botellons, trencament del toc queda o festes clandestines.

Últimes notícies

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.