La plaça de l’Ajuntament haurà d’estar buida a les 19.00 hores el dia de la Cremà

 

La Plaça de l’Ajuntament de València quedarà tancada el dia de la ‘Cremà‘ a partir de les 19.00 hores i es farà un seguiment «especial», ja que enguany, a més de la Falla municipal, estan situats els monuments fallers de la plaça del Mercat i de la plaça de la Reina a causa de les obres. Els locals localitzats en la Plaça de l’Ajuntament també hauran de tancar.

 

Així ho ha confirmat als mitjans l’alcalde de València, Joan Ribó, després de la reunió de la Junta de Seguretat prèvia a les Falles, a la qual han assistit la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i l’edil de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, entre altres.

 

Ribó ha reiterat el seu desig que en aquests actes fallers «la gent puga gaudir, però alhora tinga responsabilitat que sàpiga que no podem fer unes Falles com són les Falles normals perquè no estem en una situació normal i tenim unes normes epidemiològiques que hem de complir, que volem complir».

 

Així mateix, Ribó ha indicat que, pel fet que Espanya es troba en el Nivell 4 d’Alerta Antiterrorista (NAA), es treballarà de manera específica en aquest aspecte, igual que davant possibles agressions sexuals. També es desplegaran dispositius dissuasius per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i garantir el compliment de les restriccions a la mobilitat. Per a això s’ha reforçat la quantitat d’agents de la Policia Local, la Policia Nacional, la Policia Autonòmica i les Forces de Seguretat.

 

La crida de Joan Ribó

«Jo vull fer una crida i reiterar que és molt important que es complisquen les normes. Som la primera ciutat d’Espanya que tindrà unes grans festes i volem donar exemple de ser una ciutat que, a més de tindre unes festes, la primera, sap complir amb les normes de seguretat epidemiològica i de tota mena», ha assenyalat Ribó qui ha recordat que el protocol a seguir és «el de sempre» i per això s’han avançat els actes fallers perquè «a les 00.30 hores aproximadament tothom puga estar anant cap a la seua casa».

 

Vint auxiliars en l’Ofrena

D’altra banda, i entre moltes altres mesures, hi haurà uns vint auxiliars de seguretat que controlaran, els dos dies de l’Ofrena a la Mare de Déu, que no hi haja persones alienes a les comissions que es «colen» en el recorregut.

 

Durant la reunió s’ha manifestat la preocupació per un possible trencament de la norma posterior als actes i sobre les mesures que es prendran a través de reforços de policia i bombers per a evitar botellons, trencament del toc queda o festes clandestines.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.