La plaça de l’Ajuntament haurà d’estar buida a les 19.00 hores el dia de la Cremà

 

La Plaça de l’Ajuntament de València quedarà tancada el dia de la ‘Cremà‘ a partir de les 19.00 hores i es farà un seguiment «especial», ja que enguany, a més de la Falla municipal, estan situats els monuments fallers de la plaça del Mercat i de la plaça de la Reina a causa de les obres. Els locals localitzats en la Plaça de l’Ajuntament també hauran de tancar.

 

Així ho ha confirmat als mitjans l’alcalde de València, Joan Ribó, després de la reunió de la Junta de Seguretat prèvia a les Falles, a la qual han assistit la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i l’edil de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, entre altres.

 

Ribó ha reiterat el seu desig que en aquests actes fallers «la gent puga gaudir, però alhora tinga responsabilitat que sàpiga que no podem fer unes Falles com són les Falles normals perquè no estem en una situació normal i tenim unes normes epidemiològiques que hem de complir, que volem complir».

 

Així mateix, Ribó ha indicat que, pel fet que Espanya es troba en el Nivell 4 d’Alerta Antiterrorista (NAA), es treballarà de manera específica en aquest aspecte, igual que davant possibles agressions sexuals. També es desplegaran dispositius dissuasius per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i garantir el compliment de les restriccions a la mobilitat. Per a això s’ha reforçat la quantitat d’agents de la Policia Local, la Policia Nacional, la Policia Autonòmica i les Forces de Seguretat.

 

La crida de Joan Ribó

«Jo vull fer una crida i reiterar que és molt important que es complisquen les normes. Som la primera ciutat d’Espanya que tindrà unes grans festes i volem donar exemple de ser una ciutat que, a més de tindre unes festes, la primera, sap complir amb les normes de seguretat epidemiològica i de tota mena», ha assenyalat Ribó qui ha recordat que el protocol a seguir és «el de sempre» i per això s’han avançat els actes fallers perquè «a les 00.30 hores aproximadament tothom puga estar anant cap a la seua casa».

 

Vint auxiliars en l’Ofrena

D’altra banda, i entre moltes altres mesures, hi haurà uns vint auxiliars de seguretat que controlaran, els dos dies de l’Ofrena a la Mare de Déu, que no hi haja persones alienes a les comissions que es «colen» en el recorregut.

 

Durant la reunió s’ha manifestat la preocupació per un possible trencament de la norma posterior als actes i sobre les mesures que es prendran a través de reforços de policia i bombers per a evitar botellons, trencament del toc queda o festes clandestines.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.