Turespaña difon un text ple d’errors per a promocionar la Magdalena en Internet

Turespaña festes Magdalena

Turespaña difon un text ple d’errors per a promocionar la Magdalena en Internet | Turespaña
 

La intenció era difondre les festes de la Magdalena en tot el món gràcies a internet, però el resultat ha sigut una sèrie d’errors significatius. És el resultat del text en castellà que ha publicat Turespaña, l’entitat encarregada de promocionar Espanya com a destinació turística en el mercat exterior, i que conté nombrosos errors històrics i de traducció en les onze línies que parlen de les festes de la Magdalena.

El fet ho posa hui de manifest la televisió autonòmica À Punt detallant en una notícia els errors i les incorreccions amb què, suposadament, s’intenta promoure la Magdalena del 2022.

 

“Un dels errors del text que es pot llegir en el web de Turespaña és la de la data de la fundació de la ciutat. El text, que convida a participar en les festes data la fundació de Castelló de la Plana en el segle XV, en lloc del XIII”.

 

D’altra banda, segons sembla, a més, a aquestes incorreccions se sumen altres fallades que provenen de l’ús del traductor automàtic sense revisió posterior. I és que es parla d’una processó nocturna del “devuelvo”, per a referir-se a la Tornà de la Romeria, que es fa la vesprada després d’anar a l’ermita de la Magdalena.

 

Una altra dels errors més cridaners del text oficial que es pot llegir en internet és la referida a la descripció de les gaiates, que qualifica de «un desfile con tejos y cayados con iluminación policroma«, alguna cosa que ja ha indignat al món fester.

 

En aquest enllaç es pot veure el text anteriorment citat.

 

 

 

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.