Turespaña difon un text ple d’errors per a promocionar la Magdalena en Internet

Turespaña festes Magdalena

Turespaña difon un text ple d’errors per a promocionar la Magdalena en Internet | Turespaña
 

La intenció era difondre les festes de la Magdalena en tot el món gràcies a internet, però el resultat ha sigut una sèrie d’errors significatius. És el resultat del text en castellà que ha publicat Turespaña, l’entitat encarregada de promocionar Espanya com a destinació turística en el mercat exterior, i que conté nombrosos errors històrics i de traducció en les onze línies que parlen de les festes de la Magdalena.

El fet ho posa hui de manifest la televisió autonòmica À Punt detallant en una notícia els errors i les incorreccions amb què, suposadament, s’intenta promoure la Magdalena del 2022.

 

“Un dels errors del text que es pot llegir en el web de Turespaña és la de la data de la fundació de la ciutat. El text, que convida a participar en les festes data la fundació de Castelló de la Plana en el segle XV, en lloc del XIII”.

 

D’altra banda, segons sembla, a més, a aquestes incorreccions se sumen altres fallades que provenen de l’ús del traductor automàtic sense revisió posterior. I és que es parla d’una processó nocturna del “devuelvo”, per a referir-se a la Tornà de la Romeria, que es fa la vesprada després d’anar a l’ermita de la Magdalena.

 

Una altra dels errors més cridaners del text oficial que es pot llegir en internet és la referida a la descripció de les gaiates, que qualifica de «un desfile con tejos y cayados con iluminación policroma«, alguna cosa que ja ha indignat al món fester.

 

En aquest enllaç es pot veure el text anteriorment citat.

 

 

 

Últimes notícies

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.