Turespaña difon un text ple d’errors per a promocionar la Magdalena en Internet

Turespaña festes Magdalena

Turespaña difon un text ple d’errors per a promocionar la Magdalena en Internet | Turespaña
 

La intenció era difondre les festes de la Magdalena en tot el món gràcies a internet, però el resultat ha sigut una sèrie d’errors significatius. És el resultat del text en castellà que ha publicat Turespaña, l’entitat encarregada de promocionar Espanya com a destinació turística en el mercat exterior, i que conté nombrosos errors històrics i de traducció en les onze línies que parlen de les festes de la Magdalena.

El fet ho posa hui de manifest la televisió autonòmica À Punt detallant en una notícia els errors i les incorreccions amb què, suposadament, s’intenta promoure la Magdalena del 2022.

 

“Un dels errors del text que es pot llegir en el web de Turespaña és la de la data de la fundació de la ciutat. El text, que convida a participar en les festes data la fundació de Castelló de la Plana en el segle XV, en lloc del XIII”.

 

D’altra banda, segons sembla, a més, a aquestes incorreccions se sumen altres fallades que provenen de l’ús del traductor automàtic sense revisió posterior. I és que es parla d’una processó nocturna del “devuelvo”, per a referir-se a la Tornà de la Romeria, que es fa la vesprada després d’anar a l’ermita de la Magdalena.

 

Una altra dels errors més cridaners del text oficial que es pot llegir en internet és la referida a la descripció de les gaiates, que qualifica de «un desfile con tejos y cayados con iluminación policroma«, alguna cosa que ja ha indignat al món fester.

 

En aquest enllaç es pot veure el text anteriorment citat.

 

 

 

Últimes notícies

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.