Última Hora: Les Falles es queden sense mascletaes a l’Ajuntament ni castells en el riu

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, s’ha reunit aquest dimarts amb el regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, així com amb representants del col·lectiu faller de la Comunitat Valenciana per a abordar la celebració d’actes fallers a partir del pròxim 1 de setembre. 

 

En la trobada s’ha concretat quins són els actes que es podran celebrar en el marc de la normativa per al control de la pandèmia, tenint en compte sempre la necessitat de preservar la salut i la seguretat de la ciutadania. Per aquest motiu tots els actes fallers se celebraran establint l’obligatorietat de l’ús de la màscara, fins i tot en espais a l’aire lliure, amb aforaments limitats i garantint en tot moment la distància de seguretat.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que “la situació epidemiològica només permet el desenvolupament de determinats actes complint la normativa vigent”. 

 

Durant la reunió s’ha acordat que la “Cremà” es desenvoluparà amb unes condicions concretes, entre les quals destaquen l’avanç dels horaris amb l’objectiu de poder complir amb el toc de queda en aquelles poblacions en les quals està en vigor, així com el control d’aforaments, distància de seguretat i grups de no més de 10 persones. També s’ha concretat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. No obstant això, la consellera ha recordat que “encara hi ha temps i continuem treballant en la concreció de detalls”. 

 

Per part seua, el regidor Carlos Galiana ha destacat “la responsabilitat del món faller des que va començar la pandèmia” i ha ressaltat “la renúncia a la celebració d’actes multitudinaris com les “mascletaes” de la plaça de l’Ajuntament, i els castells de focs artificials del Jardí del Túria, entre altres, així com la formació de coordinadors i coordinadores Covid en cada comissió”. 
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.