12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Última Hora: Les Falles es queden sense mascletaes a l’Ajuntament ni castells en el riu

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, s’ha reunit aquest dimarts amb el regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, així com amb representants del col·lectiu faller de la Comunitat Valenciana per a abordar la celebració d’actes fallers a partir del pròxim 1 de setembre. 

 

En la trobada s’ha concretat quins són els actes que es podran celebrar en el marc de la normativa per al control de la pandèmia, tenint en compte sempre la necessitat de preservar la salut i la seguretat de la ciutadania. Per aquest motiu tots els actes fallers se celebraran establint l’obligatorietat de l’ús de la màscara, fins i tot en espais a l’aire lliure, amb aforaments limitats i garantint en tot moment la distància de seguretat.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que “la situació epidemiològica només permet el desenvolupament de determinats actes complint la normativa vigent”. 

 

Durant la reunió s’ha acordat que la “Cremà” es desenvoluparà amb unes condicions concretes, entre les quals destaquen l’avanç dels horaris amb l’objectiu de poder complir amb el toc de queda en aquelles poblacions en les quals està en vigor, així com el control d’aforaments, distància de seguretat i grups de no més de 10 persones. També s’ha concretat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. No obstant això, la consellera ha recordat que “encara hi ha temps i continuem treballant en la concreció de detalls”. 

 

Per part seua, el regidor Carlos Galiana ha destacat “la responsabilitat del món faller des que va començar la pandèmia” i ha ressaltat “la renúncia a la celebració d’actes multitudinaris com les “mascletaes” de la plaça de l’Ajuntament, i els castells de focs artificials del Jardí del Túria, entre altres, així com la formació de coordinadors i coordinadores Covid en cada comissió”. 
 

Últimes notícies

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.

València Basket i AS Mònaco xoquen en la zona alta de l’Eurolliga amb estils oposats en atac

Dos equips en ratxa s'enfronten este dijous en el Roig Arena, separats per un triomf, per a mesurar dos atacs molt productius i oposats. La pintura i el triple es perfilen com a claus en un partit amb impacte directe en la classificació.

La jutgessa de la dana cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La magistrada que investiga la gestió de la dana ha citat al subsecretari de Justícia i a dos advocats per les contradiccions entre un informe i una versió prèvia. El jutjat afig a la causa l'informe de l'Advocacia i els wasaps Feijoo-Mazon amb acta notarial.

El València encarrila el fitxatge de Sadiq Umar després del seu comiat en Zubieta

El València veu encaminada l'arribada de Sadiq Umar i el davanter s'ha acomiadat dels seus companys en Zubieta. Els clubs negocien un traspàs definitiu.

El PP insta el PSPV a publicar les seues comunicacions de la dana i reclama transparència

Fernando Pastor ha reclamat al PSPV que faça públiques les seues comunicacions del 29 d'octubre de 2024, com ja ha fet el PP. També ha anomenat a consensos en Les Corts i ha alertat de riscos per a la Comunitat davant la reunió Sánchez-ERC.

Compromís denuncia un Nadal a València amb transport col·lapsat i boicot a vianants

Compromís ha acusat a María José Catalá d'impulsar el cotxe privat durant Nadal i de deixar el transport públic desbordat. La coalició reclama una reforma ambiciosa en Colón i advertix de costos per la falta de ZBE.

Indonèsia amplia dos dies la busca del menor valencià desaparegut després del naufragi

Les autoritats indonèsies van estendre fins al divendres el dispositiu per a localitzar al xiquet de 10 anys desaparegut després del naufragi. La pròrroga arriba després d'un dia sense troballes i després de recuperar el cos de Mateo, de 9 anys.