11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Última Hora: Les Falles es queden sense mascletaes a l’Ajuntament ni castells en el riu

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, s’ha reunit aquest dimarts amb el regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, així com amb representants del col·lectiu faller de la Comunitat Valenciana per a abordar la celebració d’actes fallers a partir del pròxim 1 de setembre. 

 

En la trobada s’ha concretat quins són els actes que es podran celebrar en el marc de la normativa per al control de la pandèmia, tenint en compte sempre la necessitat de preservar la salut i la seguretat de la ciutadania. Per aquest motiu tots els actes fallers se celebraran establint l’obligatorietat de l’ús de la màscara, fins i tot en espais a l’aire lliure, amb aforaments limitats i garantint en tot moment la distància de seguretat.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que “la situació epidemiològica només permet el desenvolupament de determinats actes complint la normativa vigent”. 

 

Durant la reunió s’ha acordat que la “Cremà” es desenvoluparà amb unes condicions concretes, entre les quals destaquen l’avanç dels horaris amb l’objectiu de poder complir amb el toc de queda en aquelles poblacions en les quals està en vigor, així com el control d’aforaments, distància de seguretat i grups de no més de 10 persones. També s’ha concretat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. No obstant això, la consellera ha recordat que “encara hi ha temps i continuem treballant en la concreció de detalls”. 

 

Per part seua, el regidor Carlos Galiana ha destacat “la responsabilitat del món faller des que va començar la pandèmia” i ha ressaltat “la renúncia a la celebració d’actes multitudinaris com les “mascletaes” de la plaça de l’Ajuntament, i els castells de focs artificials del Jardí del Túria, entre altres, així com la formació de coordinadors i coordinadores Covid en cada comissió”. 
 

Últimes notícies

Desxifren l”idioma intern’ de la tomaca per a resistir la sequera i millorar la qualitat

Un equip ha mapatge les xarxes gèniques de la tomaca que coordinen la maduració del fruit i la resposta a la sequera, identificant nodes clau per a la millora. L'estudi ha creat a més ferramentes obertes que permeten explorar eixes xarxes i accelerar la selecció de varietats més resilients.

Pla Cabanyal-Canyamelar adjudica la venda de 6 vivendes a veïns, 5 per a menors de 35

La societat ha adjudicat provisionalment sis vivendes amb preus d'eixida entre 95.000 i 160.000 euros. Tots els adjudicataris les destinaran a residència habitual i disposen de 10 dies per a firmar arres.

Sadiq Umar confia en Corberán per a traure la seua millor versió al València

Sadiq Umar va ser presentat com a jugador del València i va afirmar que Carlos Corberán pot donar-li l'impuls definitiu. Va assegurar que està en forma i disponible davant l'Elx.

La jutgessa manté la declaració de Feijóo i obri l’interrogatori per la DANA

La instructora ha negat suspendre la compareixença del líder del PP, demanada per l'acusació popular de Ciutadans, i ha començat a preguntar-li. La sessió seguix el pla previst.

Comença la declaració de Núñez Feijóo davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana

La jutgessa de Catarroja ha iniciat a les 09.45 la declaració, com a testimoni, d'Alberto Núñez Feijóo per la gestió de la dana. La compareixença és telemàtica i Ciutadans demana que siga presencial.

Feijóo afronta tranquil la seua declaració davant la jutgessa per la gestió de la dana

Feijóo ha assegurat que afronta absolutament tranquil la seua obligació de declarar davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la dana. Compareix per videoconferència com a testimoni i el focus estarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024.

Detingut per maltractar i mutilar 19 galls de baralla a Crevillent

Un home de 40 anys ha sigut detingut a Crevillent per suposadament maltractar i mutilar 19 galls de baralla en la seua vivenda. La policia va trobar drogues i utensilis per a combats, i l'arrestat tenia una inhabilitació per a treballar amb animals.

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.