Última Hora: Les Falles es queden sense mascletaes a l’Ajuntament ni castells en el riu

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, s’ha reunit aquest dimarts amb el regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, així com amb representants del col·lectiu faller de la Comunitat Valenciana per a abordar la celebració d’actes fallers a partir del pròxim 1 de setembre. 

 

En la trobada s’ha concretat quins són els actes que es podran celebrar en el marc de la normativa per al control de la pandèmia, tenint en compte sempre la necessitat de preservar la salut i la seguretat de la ciutadania. Per aquest motiu tots els actes fallers se celebraran establint l’obligatorietat de l’ús de la màscara, fins i tot en espais a l’aire lliure, amb aforaments limitats i garantint en tot moment la distància de seguretat.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que “la situació epidemiològica només permet el desenvolupament de determinats actes complint la normativa vigent”. 

 

Durant la reunió s’ha acordat que la “Cremà” es desenvoluparà amb unes condicions concretes, entre les quals destaquen l’avanç dels horaris amb l’objectiu de poder complir amb el toc de queda en aquelles poblacions en les quals està en vigor, així com el control d’aforaments, distància de seguretat i grups de no més de 10 persones. També s’ha concretat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. No obstant això, la consellera ha recordat que “encara hi ha temps i continuem treballant en la concreció de detalls”. 

 

Per part seua, el regidor Carlos Galiana ha destacat “la responsabilitat del món faller des que va començar la pandèmia” i ha ressaltat “la renúncia a la celebració d’actes multitudinaris com les “mascletaes” de la plaça de l’Ajuntament, i els castells de focs artificials del Jardí del Túria, entre altres, així com la formació de coordinadors i coordinadores Covid en cada comissió”. 
 

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.