16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

València suspén la ‘Nit del Foc’ del 19 de març davant de l’«alt risc» d’incomplir la norma sanitària

 

La Regidoria de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València ha descartat la celebració del tret de focs artificials previst per a la nit del 19 de març, ‘La nit del foc’, després de rebre un informe de la Conselleria de Sanitat que alerta de l’«alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població».

 

Segons han indicat fonts municipals, l’informe de Sanitat advertix que l’acte «podria ser de difícil gestió per les autoritats locals» i afig que és possible que es generen situacions que incrementen el risc de transmissió de coronavirus, a demés d’incidir en «el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de cases de persones de diferents unitats de convivència per a observar el tret en millors condicions».

 

Davant d’este informe, que qüestiona la viabilitat de l’espectacle tal com era entesa dimarts passat en la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 en València, i donada la «difícil gestió» que el mateix informe assenyala i que s’ha corroborat amb els servicis de Policia Local i Bombers, l’Ajuntament ha anunciat que «es descarta poder seguir avant amb l’organització d’este espectacle pirotècnic proposat per Piroval».

 

Les autoritats sanitàries entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, ha reiterat que es manté «la voluntat de fer el màxim possible dins dels límits que marquen les autoritats sanitàries», però que si en este cas les autoritats sanitàries han reconsiderat la seua viabilitat i finalment entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis, l’Ajuntament i el sector festiu continuaran «contribuint com fins ara a la millora de la situació sanitària amb un comportament responsable i exemplar».

 

A demés, ha afirmat que «tot el pressupost destinat a la pirotècnia per l’Ajuntament de València seguirà reservat per a pirotècnia. Quan ens indiquen que podem organitzar espectacles d’esta classe tornarem a programar-los i disfrutar-los», ha assegurat.

Últimes notícies

El PSPV portarà a Antifrau el suposat pelotazo de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV-PSOE va anunciar que portarà a l'Agència Antifrau les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Reclama dimissions i un ple extraordinari després de l'obertura d'un expedient i la renúncia d'una alta càrrec municipal.

Massificació en la costa i crisi climàtica deixen els litorals més vulnerables a les borrasques

Els últims temporals han evidenciat la debilitat del litoral espanyol per la pressió urbanística, la falta de sediments i l'ascens de la mar. Experts demanen replantejar obres i permetre que les platges recuperen la seua dinàmica natural.

Detinguda una parella per robar amb violència joies a majors en diverses localitats de València

La Guàrdia Civil ha arrestat en Port de Sagunt a una parella per quatre robatoris amb estirada a persones majors a Alfafar, Catarroja, Albal i Benetússer. Operaven amb motocicleta i atacaven quan les víctimes caminaven pel carrer.

Dimitix l’alt càrrec d’Alacant després de sospites en adjudicacions de vivendes públiques

La directora general municipal María Pérez-Hickman ha presentat la seua dimissió per les suposades irregularitats en una promoció pública en La Condomina. L'alcalde Luis Barcala va obrir un expedient d'aclariment i va advertir que portarà a Fiscalia la menor sospita.

Ha dimitit l’alt càrrec d’Alacant vinculada a irregularitats en vivendes públiques

María Pérez-Hickman deixa el seu lloc després de conéixer-se adjudicacions de la promoció pública en La Condomina que van esguitar a càrrecs i familiars. L'alcalde obri un expedient i avisa que portarà 'la menor sospita' a la Fiscalia.

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

La UPV implantarà 10 noves titulacions al seu campus de la Xina des de 2026

La UPV ha aprovat deu titulacions per al seu campus BVPI en Hangzhou, que començaran en 2026 amb docència en anglés. L'accés serà via Gaokao i es preveuen 2000 estudiants.

Mor un mariner en el port de València després d’un desplaçament de contenidors

Un mariner ha mort en el port de València després que es desplaçaren contenidors en el vaixell SVS VEGA, atracat en la terminal APM. La Policia Judicial investiga les causes del sinistre.