València suspén la ‘Nit del Foc’ del 19 de març davant de l’«alt risc» d’incomplir la norma sanitària

 

La Regidoria de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València ha descartat la celebració del tret de focs artificials previst per a la nit del 19 de març, ‘La nit del foc’, després de rebre un informe de la Conselleria de Sanitat que alerta de l’«alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població».

 

Segons han indicat fonts municipals, l’informe de Sanitat advertix que l’acte «podria ser de difícil gestió per les autoritats locals» i afig que és possible que es generen situacions que incrementen el risc de transmissió de coronavirus, a demés d’incidir en «el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de cases de persones de diferents unitats de convivència per a observar el tret en millors condicions».

 

Davant d’este informe, que qüestiona la viabilitat de l’espectacle tal com era entesa dimarts passat en la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 en València, i donada la «difícil gestió» que el mateix informe assenyala i que s’ha corroborat amb els servicis de Policia Local i Bombers, l’Ajuntament ha anunciat que «es descarta poder seguir avant amb l’organització d’este espectacle pirotècnic proposat per Piroval».

 

Les autoritats sanitàries entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, ha reiterat que es manté «la voluntat de fer el màxim possible dins dels límits que marquen les autoritats sanitàries», però que si en este cas les autoritats sanitàries han reconsiderat la seua viabilitat i finalment entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis, l’Ajuntament i el sector festiu continuaran «contribuint com fins ara a la millora de la situació sanitària amb un comportament responsable i exemplar».

 

A demés, ha afirmat que «tot el pressupost destinat a la pirotècnia per l’Ajuntament de València seguirà reservat per a pirotècnia. Quan ens indiquen que podem organitzar espectacles d’esta classe tornarem a programar-los i disfrutar-los», ha assegurat.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.