València suspén la ‘Nit del Foc’ del 19 de març davant de l’«alt risc» d’incomplir la norma sanitària

 

La Regidoria de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València ha descartat la celebració del tret de focs artificials previst per a la nit del 19 de març, ‘La nit del foc’, després de rebre un informe de la Conselleria de Sanitat que alerta de l’«alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població».

 

Segons han indicat fonts municipals, l’informe de Sanitat advertix que l’acte «podria ser de difícil gestió per les autoritats locals» i afig que és possible que es generen situacions que incrementen el risc de transmissió de coronavirus, a demés d’incidir en «el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de cases de persones de diferents unitats de convivència per a observar el tret en millors condicions».

 

Davant d’este informe, que qüestiona la viabilitat de l’espectacle tal com era entesa dimarts passat en la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 en València, i donada la «difícil gestió» que el mateix informe assenyala i que s’ha corroborat amb els servicis de Policia Local i Bombers, l’Ajuntament ha anunciat que «es descarta poder seguir avant amb l’organització d’este espectacle pirotècnic proposat per Piroval».

 

Les autoritats sanitàries entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, ha reiterat que es manté «la voluntat de fer el màxim possible dins dels límits que marquen les autoritats sanitàries», però que si en este cas les autoritats sanitàries han reconsiderat la seua viabilitat i finalment entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis, l’Ajuntament i el sector festiu continuaran «contribuint com fins ara a la millora de la situació sanitària amb un comportament responsable i exemplar».

 

A demés, ha afirmat que «tot el pressupost destinat a la pirotècnia per l’Ajuntament de València seguirà reservat per a pirotècnia. Quan ens indiquen que podem organitzar espectacles d’esta classe tornarem a programar-los i disfrutar-los», ha assegurat.

Últimes notícies

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.