València suspén la ‘Nit del Foc’ del 19 de març davant de l’«alt risc» d’incomplir la norma sanitària

 

La Regidoria de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València ha descartat la celebració del tret de focs artificials previst per a la nit del 19 de març, ‘La nit del foc’, després de rebre un informe de la Conselleria de Sanitat que alerta de l’«alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població».

 

Segons han indicat fonts municipals, l’informe de Sanitat advertix que l’acte «podria ser de difícil gestió per les autoritats locals» i afig que és possible que es generen situacions que incrementen el risc de transmissió de coronavirus, a demés d’incidir en «el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de cases de persones de diferents unitats de convivència per a observar el tret en millors condicions».

 

Davant d’este informe, que qüestiona la viabilitat de l’espectacle tal com era entesa dimarts passat en la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 en València, i donada la «difícil gestió» que el mateix informe assenyala i que s’ha corroborat amb els servicis de Policia Local i Bombers, l’Ajuntament ha anunciat que «es descarta poder seguir avant amb l’organització d’este espectacle pirotècnic proposat per Piroval».

 

Les autoritats sanitàries entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, ha reiterat que es manté «la voluntat de fer el màxim possible dins dels límits que marquen les autoritats sanitàries», però que si en este cas les autoritats sanitàries han reconsiderat la seua viabilitat i finalment entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis, l’Ajuntament i el sector festiu continuaran «contribuint com fins ara a la millora de la situació sanitària amb un comportament responsable i exemplar».

 

A demés, ha afirmat que «tot el pressupost destinat a la pirotècnia per l’Ajuntament de València seguirà reservat per a pirotècnia. Quan ens indiquen que podem organitzar espectacles d’esta classe tornarem a programar-los i disfrutar-los», ha assegurat.

Últimes notícies

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.
FILMOTECA D'ESTIU