València torna a celebrar el dia de la seua patrona

Torna la tradició després de dos anys de pandèmia. El segon de maig se celebra el dia de la patrona de la ciutat de València, la Mare de Déu dels Desemparats. Cinemes de devots de la Geperudeta s’han retrobat amb els tradicionals actes d’aquest dia, enguany sense cap mena de restricció.

Aquest matí s’ha celebrat la tradicional Missa d’Infants per a commemorar el Dia de la Verge dels Desemparaments, amb totes les mesures contra el coronavirus a València.

La Plaça de la Verge de València, sota el marc de la Festa de la Patrona de València, ha acollit a una gran multitud de persones sota un estricte control. En anteriors ocasions aquest esdeveniment, en circumstàncies normals pot arribar a reunir unes 20.000 persones. Però a causa de la recent pandèmia viscuda i la volta a la normalitat actual, per a aquesta ocasió s’ha restringit només a unes 750 persones que han ocupat les cadires disponibles. Així mateix, els seients s’han habilitat en diferents blocs, amb la distància de seguretat de metre i mig entre ells.

La Basílica s’ha obert quan ha acabat l’acte per a acollir les visites dels fidels.

Any Jubilar
Amb aquesta celebració ha tingut lloc l’obertura de l’Any Jubilar del Centenari de la Coronació Canònica de la imatge de la Mare de Déu, que es prolongarà fins a maig de 2023.

Al llarg del dia de hui se celebraran més actes per la patrona, com el trasllat de la Mare de Déu des de la Basílica a la Catedral, “Vols del Trasllat” des del campanar del Micalet, una Missa Pontifical en la Catedral, la Mascletà en la plaça de l’Ajuntament ( a càrrec de la Pirotècnia Aitana, “Senyal de processó General i Repic” des del campanar del Micalet i la Processó General.

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.