València torna a celebrar el dia de la seua patrona

Torna la tradició després de dos anys de pandèmia. El segon de maig se celebra el dia de la patrona de la ciutat de València, la Mare de Déu dels Desemparats. Cinemes de devots de la Geperudeta s’han retrobat amb els tradicionals actes d’aquest dia, enguany sense cap mena de restricció.

Aquest matí s’ha celebrat la tradicional Missa d’Infants per a commemorar el Dia de la Verge dels Desemparaments, amb totes les mesures contra el coronavirus a València.

La Plaça de la Verge de València, sota el marc de la Festa de la Patrona de València, ha acollit a una gran multitud de persones sota un estricte control. En anteriors ocasions aquest esdeveniment, en circumstàncies normals pot arribar a reunir unes 20.000 persones. Però a causa de la recent pandèmia viscuda i la volta a la normalitat actual, per a aquesta ocasió s’ha restringit només a unes 750 persones que han ocupat les cadires disponibles. Així mateix, els seients s’han habilitat en diferents blocs, amb la distància de seguretat de metre i mig entre ells.

La Basílica s’ha obert quan ha acabat l’acte per a acollir les visites dels fidels.

Any Jubilar
Amb aquesta celebració ha tingut lloc l’obertura de l’Any Jubilar del Centenari de la Coronació Canònica de la imatge de la Mare de Déu, que es prolongarà fins a maig de 2023.

Al llarg del dia de hui se celebraran més actes per la patrona, com el trasllat de la Mare de Déu des de la Basílica a la Catedral, “Vols del Trasllat” des del campanar del Micalet, una Missa Pontifical en la Catedral, la Mascletà en la plaça de l’Ajuntament ( a càrrec de la Pirotècnia Aitana, “Senyal de processó General i Repic” des del campanar del Micalet i la Processó General.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.