València torna a celebrar el dia de la seua patrona

Torna la tradició després de dos anys de pandèmia. El segon de maig se celebra el dia de la patrona de la ciutat de València, la Mare de Déu dels Desemparats. Cinemes de devots de la Geperudeta s’han retrobat amb els tradicionals actes d’aquest dia, enguany sense cap mena de restricció.

Aquest matí s’ha celebrat la tradicional Missa d’Infants per a commemorar el Dia de la Verge dels Desemparaments, amb totes les mesures contra el coronavirus a València.

La Plaça de la Verge de València, sota el marc de la Festa de la Patrona de València, ha acollit a una gran multitud de persones sota un estricte control. En anteriors ocasions aquest esdeveniment, en circumstàncies normals pot arribar a reunir unes 20.000 persones. Però a causa de la recent pandèmia viscuda i la volta a la normalitat actual, per a aquesta ocasió s’ha restringit només a unes 750 persones que han ocupat les cadires disponibles. Així mateix, els seients s’han habilitat en diferents blocs, amb la distància de seguretat de metre i mig entre ells.

La Basílica s’ha obert quan ha acabat l’acte per a acollir les visites dels fidels.

Any Jubilar
Amb aquesta celebració ha tingut lloc l’obertura de l’Any Jubilar del Centenari de la Coronació Canònica de la imatge de la Mare de Déu, que es prolongarà fins a maig de 2023.

Al llarg del dia de hui se celebraran més actes per la patrona, com el trasllat de la Mare de Déu des de la Basílica a la Catedral, “Vols del Trasllat” des del campanar del Micalet, una Missa Pontifical en la Catedral, la Mascletà en la plaça de l’Ajuntament ( a càrrec de la Pirotècnia Aitana, “Senyal de processó General i Repic” des del campanar del Micalet i la Processó General.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.