19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

València torna a celebrar el dia de la seua patrona

Torna la tradició després de dos anys de pandèmia. El segon de maig se celebra el dia de la patrona de la ciutat de València, la Mare de Déu dels Desemparats. Cinemes de devots de la Geperudeta s’han retrobat amb els tradicionals actes d’aquest dia, enguany sense cap mena de restricció.

Aquest matí s’ha celebrat la tradicional Missa d’Infants per a commemorar el Dia de la Verge dels Desemparaments, amb totes les mesures contra el coronavirus a València.

La Plaça de la Verge de València, sota el marc de la Festa de la Patrona de València, ha acollit a una gran multitud de persones sota un estricte control. En anteriors ocasions aquest esdeveniment, en circumstàncies normals pot arribar a reunir unes 20.000 persones. Però a causa de la recent pandèmia viscuda i la volta a la normalitat actual, per a aquesta ocasió s’ha restringit només a unes 750 persones que han ocupat les cadires disponibles. Així mateix, els seients s’han habilitat en diferents blocs, amb la distància de seguretat de metre i mig entre ells.

La Basílica s’ha obert quan ha acabat l’acte per a acollir les visites dels fidels.

Any Jubilar
Amb aquesta celebració ha tingut lloc l’obertura de l’Any Jubilar del Centenari de la Coronació Canònica de la imatge de la Mare de Déu, que es prolongarà fins a maig de 2023.

Al llarg del dia de hui se celebraran més actes per la patrona, com el trasllat de la Mare de Déu des de la Basílica a la Catedral, “Vols del Trasllat” des del campanar del Micalet, una Missa Pontifical en la Catedral, la Mascletà en la plaça de l’Ajuntament ( a càrrec de la Pirotècnia Aitana, “Senyal de processó General i Repic” des del campanar del Micalet i la Processó General.

Últimes notícies

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.

Localitzen en el Palau de Llíria ‘La Camusa’ de Sorolla, desapareguda des dels 70

La Policia Nacional ha recuperat el retrat 'La Camusa' de Joaquín Sorolla en el Palau de Llíria, al costat de dos obres de José Moreno Carbonero. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat en constatar-se la seua titularitat pública.

Catorze artistes valencians exploren el cos en ‘Cos. Resistència. Combat’

L'esbarzer de la Saïdia inaugura este divendres 'Cos. Resistència. Combat', amb 14 artistes valencians que exploren el cos com a territori de resistència des de l'esport, la sexualitat i la guerra. La mostra recorre a fotografia, il·lustració, escultura, videoart i performance i inclou un homenatge a Roberta Marrero.

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.