València torna a celebrar el dia de la seua patrona

Torna la tradició després de dos anys de pandèmia. El segon de maig se celebra el dia de la patrona de la ciutat de València, la Mare de Déu dels Desemparats. Cinemes de devots de la Geperudeta s’han retrobat amb els tradicionals actes d’aquest dia, enguany sense cap mena de restricció.

Aquest matí s’ha celebrat la tradicional Missa d’Infants per a commemorar el Dia de la Verge dels Desemparaments, amb totes les mesures contra el coronavirus a València.

La Plaça de la Verge de València, sota el marc de la Festa de la Patrona de València, ha acollit a una gran multitud de persones sota un estricte control. En anteriors ocasions aquest esdeveniment, en circumstàncies normals pot arribar a reunir unes 20.000 persones. Però a causa de la recent pandèmia viscuda i la volta a la normalitat actual, per a aquesta ocasió s’ha restringit només a unes 750 persones que han ocupat les cadires disponibles. Així mateix, els seients s’han habilitat en diferents blocs, amb la distància de seguretat de metre i mig entre ells.

La Basílica s’ha obert quan ha acabat l’acte per a acollir les visites dels fidels.

Any Jubilar
Amb aquesta celebració ha tingut lloc l’obertura de l’Any Jubilar del Centenari de la Coronació Canònica de la imatge de la Mare de Déu, que es prolongarà fins a maig de 2023.

Al llarg del dia de hui se celebraran més actes per la patrona, com el trasllat de la Mare de Déu des de la Basílica a la Catedral, “Vols del Trasllat” des del campanar del Micalet, una Missa Pontifical en la Catedral, la Mascletà en la plaça de l’Ajuntament ( a càrrec de la Pirotècnia Aitana, “Senyal de processó General i Repic” des del campanar del Micalet i la Processó General.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.