Una família valenciana que va perdre a un bebé amb síndrome de Down crea una tenda per a ajudar-ne a altres

 

Una família valenciana que va patir fa tres anys la mort d’un fill de 20 mesos, Matías, amb síndrome de Down i greus problemes de salut des del seu naixement, ha creat ara una tenda virtual amb la marcaEMM el mundown de Matías’ per a ajudar a altres famílies amb dificultats econòmiques i amb situacions paregudes a la seua.

 

Segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat, en 2016 Mariam Saguar i Iván Alamar van conéixer que anaven a tindre al seu tercer fill però, després d’una ecografia els van comunicar que serien bessons, una xiqueta i un xiquet, i que este últim tindria síndrome de Down.

 

En la setmana 26 d’embaràs, els metges van informar els pares que el sac amniòtic amb el seu futur fill s’havia trencat i els van donar «molt poques esperances» de vida per al xicotet; els van comunicar que la xiqueta també podia morir o que la mare podia tindre una infecció, detalla el periòdic ‘Paraula’.

 

La finalitat és ajudar a altres famílies

El matrimoni va decidir continuar amb l’embaràs i Matías i la seua germana, María, van nàixer en les primeres hores del dia de Nadal. Els dos van ser ingressats res més nàixer en l’UCI. María va passar a nounats als dos mesos, però la situació de Matías va empitjorar i va quedar ingressat en l’hospital, a on va morir vint mesos després, el 27 d’agost de 2018.

 

Tres anys després, la família ha creat una tenda virtual amb productes que cus la mare, com coixins, i també amb altres estris que els arriben com a jaquetes o motxilles, per a ajudar amb l’obtingut amb la seua venda a famílies que es troben amb dificultats econòmiques i amb una situació pareguda a la seua, amb fills amb síndrome de Down.

 

En un primer moment, la família va crear un blog per a narrar el dia a dia de Matías i un compte en Instagram, @elmundowndematias, a on van donar a conéixer la seua història i des de la que van compartir experiències amb famílies amb fills amb síndrome de Down o en situacions similars a la seua.

 

Ara, la família ha creat també la tenda virtual en la que els productes es poden adquirir a través del perfil d’Instagram @EMM_elmundowndematias i pròximament en la web que estan fent  al costat dels seus fills majors.

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica a Benidorm el model turístic equilibrat i sostenible de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca defensa a Benidorm que el model turístic de la Comunitat Valenciana és equilibrat i sostenible, anuncia més pressupost per al sector i avança un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030.

Un nou tractament amb insulina reduïx a la mitat les hipoglucèmies en pacients amb diabetis tipus 2 hospitalitzats

Quasi mil pacients del General Doctor Balmis d'Alacant han sigut tractats amb un model que combina insulina i fàrmacs orals, amb millor control de la glucosa i la mitat d'hipoglucèmies clíniques greus.

El Valencia Basket negocia una rebaixa per a ser propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està en converses amb la Eurolliga per entrar en l’estructura de propietaris i intenta rebaixar una tarifa que pot arribar als 50 milions d’euros.

L’alumnat d’alt rendiment retrocedeix a Espanya i la Comunitat Valenciana se queda lleugerament per davall de la mitjana

Un estudi de l’Ivie revela que només el 10,6 % de l’alumnat de 15 anys a Espanya aconseguix alt rendiment en PISA, tres punts per davall de l’OCDE. La Comunitat Valenciana se situa lleugerament per davall de la mitjana estatal, amb un 10,5 %.

Pradilla estudia una oferta millorada del Valencia Basket davant l’interés del Real Madrid

El Valencia Basket ha millorat el contracte de Jaime Pradilla després de saber que el Real Madrid li ha fet una proposta i queda a l’espera de la decisió de l’ala-pivot, en un context d’eixida quasi segura de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.