Una família valenciana que va perdre a un bebé amb síndrome de Down crea una tenda per a ajudar-ne a altres

 

Una família valenciana que va patir fa tres anys la mort d’un fill de 20 mesos, Matías, amb síndrome de Down i greus problemes de salut des del seu naixement, ha creat ara una tenda virtual amb la marcaEMM el mundown de Matías’ per a ajudar a altres famílies amb dificultats econòmiques i amb situacions paregudes a la seua.

 

Segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat, en 2016 Mariam Saguar i Iván Alamar van conéixer que anaven a tindre al seu tercer fill però, després d’una ecografia els van comunicar que serien bessons, una xiqueta i un xiquet, i que este últim tindria síndrome de Down.

 

En la setmana 26 d’embaràs, els metges van informar els pares que el sac amniòtic amb el seu futur fill s’havia trencat i els van donar «molt poques esperances» de vida per al xicotet; els van comunicar que la xiqueta també podia morir o que la mare podia tindre una infecció, detalla el periòdic ‘Paraula’.

 

La finalitat és ajudar a altres famílies

El matrimoni va decidir continuar amb l’embaràs i Matías i la seua germana, María, van nàixer en les primeres hores del dia de Nadal. Els dos van ser ingressats res més nàixer en l’UCI. María va passar a nounats als dos mesos, però la situació de Matías va empitjorar i va quedar ingressat en l’hospital, a on va morir vint mesos després, el 27 d’agost de 2018.

 

Tres anys després, la família ha creat una tenda virtual amb productes que cus la mare, com coixins, i també amb altres estris que els arriben com a jaquetes o motxilles, per a ajudar amb l’obtingut amb la seua venda a famílies que es troben amb dificultats econòmiques i amb una situació pareguda a la seua, amb fills amb síndrome de Down.

 

En un primer moment, la família va crear un blog per a narrar el dia a dia de Matías i un compte en Instagram, @elmundowndematias, a on van donar a conéixer la seua història i des de la que van compartir experiències amb famílies amb fills amb síndrome de Down o en situacions similars a la seua.

 

Ara, la família ha creat també la tenda virtual en la que els productes es poden adquirir a través del perfil d’Instagram @EMM_elmundowndematias i pròximament en la web que estan fent  al costat dels seus fills majors.

Últimes notícies

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.

Les Corts allarguen fins a finals de juliol per deixar tancada la llei d’Acompanyament de 2026

Les Corts han decidit allargar el període de sessions fins al 31 de juliol per aprovar la llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat de 2026 abans de les vacacions d’estiu.

Comparació de penes: 24 anys per a Ábalos davant dels 22 de Maje reactiva la batalla política a València

La condemna de 24 anys de presó a José Luis Ábalos, superior a la de casos com Maje o Asunta, ha obert un intens debat polític en Les Corts, amb el PSPV qüestionant la proporcionalitat de les penes i PP i Vox reclamant eleccions generals urgents.

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.