Una família valenciana que va perdre a un bebé amb síndrome de Down crea una tenda per a ajudar-ne a altres

 

Una família valenciana que va patir fa tres anys la mort d’un fill de 20 mesos, Matías, amb síndrome de Down i greus problemes de salut des del seu naixement, ha creat ara una tenda virtual amb la marcaEMM el mundown de Matías’ per a ajudar a altres famílies amb dificultats econòmiques i amb situacions paregudes a la seua.

 

Segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat, en 2016 Mariam Saguar i Iván Alamar van conéixer que anaven a tindre al seu tercer fill però, després d’una ecografia els van comunicar que serien bessons, una xiqueta i un xiquet, i que este últim tindria síndrome de Down.

 

En la setmana 26 d’embaràs, els metges van informar els pares que el sac amniòtic amb el seu futur fill s’havia trencat i els van donar «molt poques esperances» de vida per al xicotet; els van comunicar que la xiqueta també podia morir o que la mare podia tindre una infecció, detalla el periòdic ‘Paraula’.

 

La finalitat és ajudar a altres famílies

El matrimoni va decidir continuar amb l’embaràs i Matías i la seua germana, María, van nàixer en les primeres hores del dia de Nadal. Els dos van ser ingressats res més nàixer en l’UCI. María va passar a nounats als dos mesos, però la situació de Matías va empitjorar i va quedar ingressat en l’hospital, a on va morir vint mesos després, el 27 d’agost de 2018.

 

Tres anys després, la família ha creat una tenda virtual amb productes que cus la mare, com coixins, i també amb altres estris que els arriben com a jaquetes o motxilles, per a ajudar amb l’obtingut amb la seua venda a famílies que es troben amb dificultats econòmiques i amb una situació pareguda a la seua, amb fills amb síndrome de Down.

 

En un primer moment, la família va crear un blog per a narrar el dia a dia de Matías i un compte en Instagram, @elmundowndematias, a on van donar a conéixer la seua història i des de la que van compartir experiències amb famílies amb fills amb síndrome de Down o en situacions similars a la seua.

 

Ara, la família ha creat també la tenda virtual en la que els productes es poden adquirir a través del perfil d’Instagram @EMM_elmundowndematias i pròximament en la web que estan fent  al costat dels seus fills majors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.

Denuncien a un coordinador de seguretat per no auxiliar a un vigilant amb símptomes d’infart en FGV

Alternativa Sindical denúncia a un coordinador de seguretat d'FGV per una presumpta omision de socors a un vigilant que sufria sintomas d'infart en el lloc de comandament de València.

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.