FAMPA-València demana a Rovira els informes d»experts’ que defensen la llibertat d’elecció de llengua en exàmens

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

FAMPA-València, la federació majoritària d’AMPA de la província de Valencia, ha demanat el divendres al conseller d’Educació, José Antonio Rovira, els informes elaborats per «experts» que des de la Conselleria afirmen que tenen i en els quals, segons el departament, es recomana la llibertat d’elecció de l’alumnat a l’hora d’escollir la llengua en la qual «l’alumnat realitzarà els exàmens perquè l’alumnat pot estudiar una assignatura perfectament en dues llengües però expressar-se millor en una d’elles en l’expressió escrita».

La federació pretén analitzar els estudis i contrastar-los amb altres estudis com els elaborats per la Universitat de València (UV). El conseller va afirmar el dijous que té els informes, després que PP i Vox –partits que formen part del Consell– hagen aprovat esta setmana les seues esmenes a la Llei de Llibertat Educativa per a permetre triar la llengua en què els alumnes volen fer els exàmens de Primària, «al no saber respondre en una entrevista si la llibertat també s’aplica a assignatures no lingüístiques vehiculades en anglès».

FAMPA-València denuncia que l’esmena va en contra de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i «farà que l’alumnat no tinga la competència adequada en les dues llengües oficials».

«És necessària una continuïtat real de l’aprenentatge plurilingüe des de l’educació Primària a la Secundària, utilitzar oralment i per escrit el valencià en igualtat de condicions que el castellà, com realment afirmen tots els experts, en contra del que afirma el conseller d’Educació», defensa en un comunicat.

Paral·lelament, l’entitat assenyala que «equiparar l’aprenentatge en valencià i en castellà a l’ensenyament és pretendre que partixen de situacions similars, quan tots els experts coincidixen en el fet que la llengua minoritzada ha de tenir un tractament preferent».

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.