Anuncios

FAMPA-València demana a Rovira els informes d”experts’ que defensen la llibertat d’elecció de llengua en exàmens

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

FAMPA-València, la federació majoritària d’AMPA de la província de Valencia, ha demanat el divendres al conseller d’Educació, José Antonio Rovira, els informes elaborats per “experts” que des de la Conselleria afirmen que tenen i en els quals, segons el departament, es recomana la llibertat d’elecció de l’alumnat a l’hora d’escollir la llengua en la qual “l’alumnat realitzarà els exàmens perquè l’alumnat pot estudiar una assignatura perfectament en dues llengües però expressar-se millor en una d’elles en l’expressió escrita”.

Anuncios

La federació pretén analitzar els estudis i contrastar-los amb altres estudis com els elaborats per la Universitat de València (UV). El conseller va afirmar el dijous que té els informes, després que PP i Vox –partits que formen part del Consell– hagen aprovat esta setmana les seues esmenes a la Llei de Llibertat Educativa per a permetre triar la llengua en què els alumnes volen fer els exàmens de Primària, “al no saber respondre en una entrevista si la llibertat també s’aplica a assignatures no lingüístiques vehiculades en anglès”.

FAMPA-València denuncia que l’esmena va en contra de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i “farà que l’alumnat no tinga la competència adequada en les dues llengües oficials”.

“És necessària una continuïtat real de l’aprenentatge plurilingüe des de l’educació Primària a la Secundària, utilitzar oralment i per escrit el valencià en igualtat de condicions que el castellà, com realment afirmen tots els experts, en contra del que afirma el conseller d’Educació”, defensa en un comunicat.

Paral·lelament, l’entitat assenyala que “equiparar l’aprenentatge en valencià i en castellà a l’ensenyament és pretendre que partixen de situacions similars, quan tots els experts coincidixen en el fet que la llengua minoritzada ha de tenir un tractament preferent”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios