8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

FAMPA-València demana a Rovira els informes d”experts’ que defensen la llibertat d’elecció de llengua en exàmens

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

FAMPA-València, la federació majoritària d’AMPA de la província de Valencia, ha demanat el divendres al conseller d’Educació, José Antonio Rovira, els informes elaborats per “experts” que des de la Conselleria afirmen que tenen i en els quals, segons el departament, es recomana la llibertat d’elecció de l’alumnat a l’hora d’escollir la llengua en la qual “l’alumnat realitzarà els exàmens perquè l’alumnat pot estudiar una assignatura perfectament en dues llengües però expressar-se millor en una d’elles en l’expressió escrita”.

La federació pretén analitzar els estudis i contrastar-los amb altres estudis com els elaborats per la Universitat de València (UV). El conseller va afirmar el dijous que té els informes, després que PP i Vox –partits que formen part del Consell– hagen aprovat esta setmana les seues esmenes a la Llei de Llibertat Educativa per a permetre triar la llengua en què els alumnes volen fer els exàmens de Primària, “al no saber respondre en una entrevista si la llibertat també s’aplica a assignatures no lingüístiques vehiculades en anglès”.

FAMPA-València denuncia que l’esmena va en contra de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i “farà que l’alumnat no tinga la competència adequada en les dues llengües oficials”.

“És necessària una continuïtat real de l’aprenentatge plurilingüe des de l’educació Primària a la Secundària, utilitzar oralment i per escrit el valencià en igualtat de condicions que el castellà, com realment afirmen tots els experts, en contra del que afirma el conseller d’Educació”, defensa en un comunicat.

Paral·lelament, l’entitat assenyala que “equiparar l’aprenentatge en valencià i en castellà a l’ensenyament és pretendre que partixen de situacions similars, quan tots els experts coincidixen en el fet que la llengua minoritzada ha de tenir un tractament preferent”.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.