Anuncios

FAMPA-València demana a Rovira els informes d”experts’ que defensen la llibertat d’elecció de llengua en exàmens

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

FAMPA-València, la federació majoritària d’AMPA de la província de Valencia, ha demanat el divendres al conseller d’Educació, José Antonio Rovira, els informes elaborats per “experts” que des de la Conselleria afirmen que tenen i en els quals, segons el departament, es recomana la llibertat d’elecció de l’alumnat a l’hora d’escollir la llengua en la qual “l’alumnat realitzarà els exàmens perquè l’alumnat pot estudiar una assignatura perfectament en dues llengües però expressar-se millor en una d’elles en l’expressió escrita”.

Anuncios

La federació pretén analitzar els estudis i contrastar-los amb altres estudis com els elaborats per la Universitat de València (UV). El conseller va afirmar el dijous que té els informes, després que PP i Vox –partits que formen part del Consell– hagen aprovat esta setmana les seues esmenes a la Llei de Llibertat Educativa per a permetre triar la llengua en què els alumnes volen fer els exàmens de Primària, “al no saber respondre en una entrevista si la llibertat també s’aplica a assignatures no lingüístiques vehiculades en anglès”.

FAMPA-València denuncia que l’esmena va en contra de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i “farà que l’alumnat no tinga la competència adequada en les dues llengües oficials”.

“És necessària una continuïtat real de l’aprenentatge plurilingüe des de l’educació Primària a la Secundària, utilitzar oralment i per escrit el valencià en igualtat de condicions que el castellà, com realment afirmen tots els experts, en contra del que afirma el conseller d’Educació”, defensa en un comunicat.

Paral·lelament, l’entitat assenyala que “equiparar l’aprenentatge en valencià i en castellà a l’ensenyament és pretendre que partixen de situacions similars, quan tots els experts coincidixen en el fet que la llengua minoritzada ha de tenir un tractament preferent”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.
Anuncios