FAMPA-València demana a Rovira els informes d”experts’ que defensen la llibertat d’elecció de llengua en exàmens

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

FAMPA-València, la federació majoritària d’AMPA de la província de Valencia, ha demanat el divendres al conseller d’Educació, José Antonio Rovira, els informes elaborats per “experts” que des de la Conselleria afirmen que tenen i en els quals, segons el departament, es recomana la llibertat d’elecció de l’alumnat a l’hora d’escollir la llengua en la qual “l’alumnat realitzarà els exàmens perquè l’alumnat pot estudiar una assignatura perfectament en dues llengües però expressar-se millor en una d’elles en l’expressió escrita”.

La federació pretén analitzar els estudis i contrastar-los amb altres estudis com els elaborats per la Universitat de València (UV). El conseller va afirmar el dijous que té els informes, després que PP i Vox –partits que formen part del Consell– hagen aprovat esta setmana les seues esmenes a la Llei de Llibertat Educativa per a permetre triar la llengua en què els alumnes volen fer els exàmens de Primària, “al no saber respondre en una entrevista si la llibertat també s’aplica a assignatures no lingüístiques vehiculades en anglès”.

FAMPA-València denuncia que l’esmena va en contra de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i “farà que l’alumnat no tinga la competència adequada en les dues llengües oficials”.

“És necessària una continuïtat real de l’aprenentatge plurilingüe des de l’educació Primària a la Secundària, utilitzar oralment i per escrit el valencià en igualtat de condicions que el castellà, com realment afirmen tots els experts, en contra del que afirma el conseller d’Educació”, defensa en un comunicat.

Paral·lelament, l’entitat assenyala que “equiparar l’aprenentatge en valencià i en castellà a l’ensenyament és pretendre que partixen de situacions similars, quan tots els experts coincidixen en el fet que la llengua minoritzada ha de tenir un tractament preferent”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.