17.1 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Feijóo ataca el Govern central amb l’SMI i el ‘paripé’ entre els seus ministres

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha carregat contra el Govern central després d’anunciar que la pujada de l’SMI tributarà en l’IRPF i ha denunciat el “paripé” entre els seus ministres pel xoc que van protagonitzar la vicepresidenta Yolanda Díaz i la portaveu Pilar Alegría. No obstant això, el cap de l’executiu, Pedro Sánchez, ha replicat que amb el govern de Mariano Rajoy es “va congelar”.

“Ara entenc per què vostès quan governaven van congelar el salari mínim, perquè no tinguera retenció en l’IRPF. Molt millor viure amb 735 euros al mes, que era com el van deixar el 2017-2018, que no als 1.184 euros al mes que el Govern d’Espanya està deixant l’SMI”, ha contestat amb ironia Sánchez a Feijóo en la primera sessió de control al Govern central de 2025 durant el ple del Congrés.

Sánchez ha recalcat al Grup Popular que tenen este debat perquè el seu executiu en set anys “ha apujat un 61%” l’SMI i amb el PP “sempre en contra”. “En tot cas, benvingut a l’escut social, senyor Feijóo”, ha exclamat.

No obstant això, el cap de l’oposició ha assegurat que “quedar-se amb la meitat de la pujada de l’SMI ni és progressista ni és justícia social”, i ha criticat el “paripé que ahir van muntar els ministres de Sumar amb els ministres socialistes”. “Senyora Díaz, a Pablo Iglesias això no l’hi haurien colat”, ha etzibat a la vicepresidenta i ministra de Treball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.