Feijóo ataca el Govern central amb l’SMI i el ‘paripé’ entre els seus ministres

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha carregat contra el Govern central després d’anunciar que la pujada de l’SMI tributarà en l’IRPF i ha denunciat el «paripé» entre els seus ministres pel xoc que van protagonitzar la vicepresidenta Yolanda Díaz i la portaveu Pilar Alegría. No obstant això, el cap de l’executiu, Pedro Sánchez, ha replicat que amb el govern de Mariano Rajoy es «va congelar».

«Ara entenc per què vostès quan governaven van congelar el salari mínim, perquè no tinguera retenció en l’IRPF. Molt millor viure amb 735 euros al mes, que era com el van deixar el 2017-2018, que no als 1.184 euros al mes que el Govern d’Espanya està deixant l’SMI», ha contestat amb ironia Sánchez a Feijóo en la primera sessió de control al Govern central de 2025 durant el ple del Congrés.

Sánchez ha recalcat al Grup Popular que tenen este debat perquè el seu executiu en set anys «ha apujat un 61%» l’SMI i amb el PP «sempre en contra». «En tot cas, benvingut a l’escut social, senyor Feijóo», ha exclamat.

No obstant això, el cap de l’oposició ha assegurat que «quedar-se amb la meitat de la pujada de l’SMI ni és progressista ni és justícia social», i ha criticat el «paripé que ahir van muntar els ministres de Sumar amb els ministres socialistes». «Senyora Díaz, a Pablo Iglesias això no l’hi haurien colat», ha etzibat a la vicepresidenta i ministra de Treball.

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.