Feijóo ataca el Govern central amb l’SMI i el ‘paripé’ entre els seus ministres

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha carregat contra el Govern central després d’anunciar que la pujada de l’SMI tributarà en l’IRPF i ha denunciat el «paripé» entre els seus ministres pel xoc que van protagonitzar la vicepresidenta Yolanda Díaz i la portaveu Pilar Alegría. No obstant això, el cap de l’executiu, Pedro Sánchez, ha replicat que amb el govern de Mariano Rajoy es «va congelar».

«Ara entenc per què vostès quan governaven van congelar el salari mínim, perquè no tinguera retenció en l’IRPF. Molt millor viure amb 735 euros al mes, que era com el van deixar el 2017-2018, que no als 1.184 euros al mes que el Govern d’Espanya està deixant l’SMI», ha contestat amb ironia Sánchez a Feijóo en la primera sessió de control al Govern central de 2025 durant el ple del Congrés.

Sánchez ha recalcat al Grup Popular que tenen este debat perquè el seu executiu en set anys «ha apujat un 61%» l’SMI i amb el PP «sempre en contra». «En tot cas, benvingut a l’escut social, senyor Feijóo», ha exclamat.

No obstant això, el cap de l’oposició ha assegurat que «quedar-se amb la meitat de la pujada de l’SMI ni és progressista ni és justícia social», i ha criticat el «paripé que ahir van muntar els ministres de Sumar amb els ministres socialistes». «Senyora Díaz, a Pablo Iglesias això no l’hi haurien colat», ha etzibat a la vicepresidenta i ministra de Treball.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU