14.9 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Feijóo ataca el Govern central amb l’SMI i el ‘paripé’ entre els seus ministres

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha carregat contra el Govern central després d’anunciar que la pujada de l’SMI tributarà en l’IRPF i ha denunciat el “paripé” entre els seus ministres pel xoc que van protagonitzar la vicepresidenta Yolanda Díaz i la portaveu Pilar Alegría. No obstant això, el cap de l’executiu, Pedro Sánchez, ha replicat que amb el govern de Mariano Rajoy es “va congelar”.

“Ara entenc per què vostès quan governaven van congelar el salari mínim, perquè no tinguera retenció en l’IRPF. Molt millor viure amb 735 euros al mes, que era com el van deixar el 2017-2018, que no als 1.184 euros al mes que el Govern d’Espanya està deixant l’SMI”, ha contestat amb ironia Sánchez a Feijóo en la primera sessió de control al Govern central de 2025 durant el ple del Congrés.

Sánchez ha recalcat al Grup Popular que tenen este debat perquè el seu executiu en set anys “ha apujat un 61%” l’SMI i amb el PP “sempre en contra”. “En tot cas, benvingut a l’escut social, senyor Feijóo”, ha exclamat.

No obstant això, el cap de l’oposició ha assegurat que “quedar-se amb la meitat de la pujada de l’SMI ni és progressista ni és justícia social”, i ha criticat el “paripé que ahir van muntar els ministres de Sumar amb els ministres socialistes”. “Senyora Díaz, a Pablo Iglesias això no l’hi haurien colat”, ha etzibat a la vicepresidenta i ministra de Treball.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.