16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Feijóo ataca el Govern central amb l’SMI i el ‘paripé’ entre els seus ministres

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha carregat contra el Govern central després d’anunciar que la pujada de l’SMI tributarà en l’IRPF i ha denunciat el “paripé” entre els seus ministres pel xoc que van protagonitzar la vicepresidenta Yolanda Díaz i la portaveu Pilar Alegría. No obstant això, el cap de l’executiu, Pedro Sánchez, ha replicat que amb el govern de Mariano Rajoy es “va congelar”.

“Ara entenc per què vostès quan governaven van congelar el salari mínim, perquè no tinguera retenció en l’IRPF. Molt millor viure amb 735 euros al mes, que era com el van deixar el 2017-2018, que no als 1.184 euros al mes que el Govern d’Espanya està deixant l’SMI”, ha contestat amb ironia Sánchez a Feijóo en la primera sessió de control al Govern central de 2025 durant el ple del Congrés.

Sánchez ha recalcat al Grup Popular que tenen este debat perquè el seu executiu en set anys “ha apujat un 61%” l’SMI i amb el PP “sempre en contra”. “En tot cas, benvingut a l’escut social, senyor Feijóo”, ha exclamat.

No obstant això, el cap de l’oposició ha assegurat que “quedar-se amb la meitat de la pujada de l’SMI ni és progressista ni és justícia social”, i ha criticat el “paripé que ahir van muntar els ministres de Sumar amb els ministres socialistes”. “Senyora Díaz, a Pablo Iglesias això no l’hi haurien colat”, ha etzibat a la vicepresidenta i ministra de Treball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a València per emprar de manera irregular a estrangers i usurpar identitat

La Policia Nacional ha detingut a València a un empresari de 49 anys per emprar estrangers de manera irregular usant la identitat d'una altra persona. La investigació va acreditar amenaces, pagaments en mà de 50 euros i suplantació per a eludir controls.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a famílies de víctimes i persones amb incapacitat absoluta per la DANA

El Consell ha aprovat este divendres un decret que concedix una ajuda directa de 80.000 euros a famílies de víctimes de la DANA d'octubre de 2024 i a persones amb incapacitat absoluta i permanent. El termini per a demanar-la serà de tres mesos des de la seua publicació en el DOGV, amb tramitació telemàtica o presencial i possibilitat de fer-ho mitjançant representant.

A disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El detingut pel presumpte doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes va passar a disposició judicial a Vila-real. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets.

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.