Feijóo avisa a Sánchez que un finançament singular per a Catalunya ‘està fora de l’ordenament jurídic’

Creu que cap CCAA recolzarà el finançament «una comunitat en contra de les altres» i que serà un «fracàs» si no hi ha multilateralitat

BRUSSEL·LES, 17 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha alertat el dilluns que un finançament singular per a Catalunya està «fora de l’ordenament jurídic» i ha defensat una negociació del finançament de forma «multilateral» en el marc del Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF). Segons ha subratllat, cap dels altres presidents de CCAA va a «renunciar al que li correspon» en benefici de Catalunya i, per tant, l’escenari que planteja el Govern està «abocat al fracàs».

Feijóo ha llançat l’advertiment al cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, després que este veja factible el tracte singular per a Catalunya. «És compatible millorar el sistema de finançament autonòmic des del plànol multilateral i al mateix temps articular un finançament singular per a un territori tan important com Catalunya», va dir el diumenge en La Vanguardia.

En declaracions als mitjans a Brussel·les després d’assistir al cimera de líders del Partit Popular Europeu (PPE) després de les eleccions del 9 de juny, Feijóo ha dit que no creu que hi ha una sola comunitat autònoma a Espanya «que estiga d’acord amb un finançament singular d’una comunitat en contra de les altres».

És més, ha dit que no creu que tampoc existisca si més no un sol president autonòmic socialista «que estiga en disposició de renunciar al que li correspon en benefici d’una única comunitat autònoma». «No ha ocorregut mai, mai des dels anys 80 que comencem a aprovar els Estatuts d’autonomia», ha emfatitzat.

SI NO HI HA «MULTILATERALITAT», ESTARÀ «ABOCADA AL FRACÀS»

En este sentit, el president del PP ha indicat que un finançament autonòmic que isca de l'»escenari de la multilateralitat del Consell de Política Fiscal i Financera» estarà «abocada al fracàs».

«Estic convençut que no hi ha un sol president de comunitat, del PSOE o del PP que estiga d’acord a renunciar al que li pertany, que és un sistema multilateral acordat en el CPFF i que mantinga el sistema de finançament de la Llei Orgànica de Finançament de Comunitats Autònomes (LOFCA)», ha manifestat.

Segons Feijóo, «tot la resta està fora de l’ordenament jurídic». «Tota la resta està fora dels principis bàsics que hem mantingut durant 45 anys, el sistema de finançament de les comunitats autònomes», ha resolt.

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.