Feijóo avisa a Sánchez que un finançament singular per a Catalunya ‘està fora de l’ordenament jurídic’

Creu que cap CCAA recolzarà el finançament «una comunitat en contra de les altres» i que serà un «fracàs» si no hi ha multilateralitat

BRUSSEL·LES, 17 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha alertat el dilluns que un finançament singular per a Catalunya està «fora de l’ordenament jurídic» i ha defensat una negociació del finançament de forma «multilateral» en el marc del Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF). Segons ha subratllat, cap dels altres presidents de CCAA va a «renunciar al que li correspon» en benefici de Catalunya i, per tant, l’escenari que planteja el Govern està «abocat al fracàs».

Feijóo ha llançat l’advertiment al cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, després que este veja factible el tracte singular per a Catalunya. «És compatible millorar el sistema de finançament autonòmic des del plànol multilateral i al mateix temps articular un finançament singular per a un territori tan important com Catalunya», va dir el diumenge en La Vanguardia.

En declaracions als mitjans a Brussel·les després d’assistir al cimera de líders del Partit Popular Europeu (PPE) després de les eleccions del 9 de juny, Feijóo ha dit que no creu que hi ha una sola comunitat autònoma a Espanya «que estiga d’acord amb un finançament singular d’una comunitat en contra de les altres».

És més, ha dit que no creu que tampoc existisca si més no un sol president autonòmic socialista «que estiga en disposició de renunciar al que li correspon en benefici d’una única comunitat autònoma». «No ha ocorregut mai, mai des dels anys 80 que comencem a aprovar els Estatuts d’autonomia», ha emfatitzat.

SI NO HI HA «MULTILATERALITAT», ESTARÀ «ABOCADA AL FRACÀS»

En este sentit, el president del PP ha indicat que un finançament autonòmic que isca de l'»escenari de la multilateralitat del Consell de Política Fiscal i Financera» estarà «abocada al fracàs».

«Estic convençut que no hi ha un sol president de comunitat, del PSOE o del PP que estiga d’acord a renunciar al que li pertany, que és un sistema multilateral acordat en el CPFF i que mantinga el sistema de finançament de la Llei Orgànica de Finançament de Comunitats Autònomes (LOFCA)», ha manifestat.

Segons Feijóo, «tot la resta està fora de l’ordenament jurídic». «Tota la resta està fora dels principis bàsics que hem mantingut durant 45 anys, el sistema de finançament de les comunitats autònomes», ha resolt.

Últimes notícies

Ruixats probables a l’interior sud i temperatures sense canvis este dimarts

L’oratge d’este dimarts estarà marcat pels núvols i possibles ruixats a l’interior de la mitat sud, amb temperatures estables i vent fluix de component sud al centre del dia. L’Aemet preveu que dimecres continuen els núvols i els xàfecs, sobretot al nord, i avança el pronòstic marítim per a les aigües de Castelló, València i Alacant.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.