13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Feijóo avisa a Sánchez que un finançament singular per a Catalunya ‘està fora de l’ordenament jurídic’

Creu que cap CCAA recolzarà el finançament “una comunitat en contra de les altres” i que serà un “fracàs” si no hi ha multilateralitat

BRUSSEL·LES, 17 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha alertat el dilluns que un finançament singular per a Catalunya està “fora de l’ordenament jurídic” i ha defensat una negociació del finançament de forma “multilateral” en el marc del Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF). Segons ha subratllat, cap dels altres presidents de CCAA va a “renunciar al que li correspon” en benefici de Catalunya i, per tant, l’escenari que planteja el Govern està “abocat al fracàs”.

Feijóo ha llançat l’advertiment al cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, després que este veja factible el tracte singular per a Catalunya. “És compatible millorar el sistema de finançament autonòmic des del plànol multilateral i al mateix temps articular un finançament singular per a un territori tan important com Catalunya”, va dir el diumenge en La Vanguardia.

En declaracions als mitjans a Brussel·les després d’assistir al cimera de líders del Partit Popular Europeu (PPE) després de les eleccions del 9 de juny, Feijóo ha dit que no creu que hi ha una sola comunitat autònoma a Espanya “que estiga d’acord amb un finançament singular d’una comunitat en contra de les altres”.

És més, ha dit que no creu que tampoc existisca si més no un sol president autonòmic socialista “que estiga en disposició de renunciar al que li correspon en benefici d’una única comunitat autònoma”. “No ha ocorregut mai, mai des dels anys 80 que comencem a aprovar els Estatuts d’autonomia”, ha emfatitzat.

SI NO HI HA “MULTILATERALITAT”, ESTARÀ “ABOCADA AL FRACÀS”

En este sentit, el president del PP ha indicat que un finançament autonòmic que isca de l'”escenari de la multilateralitat del Consell de Política Fiscal i Financera” estarà “abocada al fracàs”.

“Estic convençut que no hi ha un sol president de comunitat, del PSOE o del PP que estiga d’acord a renunciar al que li pertany, que és un sistema multilateral acordat en el CPFF i que mantinga el sistema de finançament de la Llei Orgànica de Finançament de Comunitats Autònomes (LOFCA)”, ha manifestat.

Segons Feijóo, “tot la resta està fora de l’ordenament jurídic”. “Tota la resta està fora dels principis bàsics que hem mantingut durant 45 anys, el sistema de finançament de les comunitats autònomes”, ha resolt.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.