8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Feijóo avisa a Sánchez que un finançament singular per a Catalunya ‘està fora de l’ordenament jurídic’

Creu que cap CCAA recolzarà el finançament “una comunitat en contra de les altres” i que serà un “fracàs” si no hi ha multilateralitat

BRUSSEL·LES, 17 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha alertat el dilluns que un finançament singular per a Catalunya està “fora de l’ordenament jurídic” i ha defensat una negociació del finançament de forma “multilateral” en el marc del Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF). Segons ha subratllat, cap dels altres presidents de CCAA va a “renunciar al que li correspon” en benefici de Catalunya i, per tant, l’escenari que planteja el Govern està “abocat al fracàs”.

Feijóo ha llançat l’advertiment al cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, després que este veja factible el tracte singular per a Catalunya. “És compatible millorar el sistema de finançament autonòmic des del plànol multilateral i al mateix temps articular un finançament singular per a un territori tan important com Catalunya”, va dir el diumenge en La Vanguardia.

En declaracions als mitjans a Brussel·les després d’assistir al cimera de líders del Partit Popular Europeu (PPE) després de les eleccions del 9 de juny, Feijóo ha dit que no creu que hi ha una sola comunitat autònoma a Espanya “que estiga d’acord amb un finançament singular d’una comunitat en contra de les altres”.

És més, ha dit que no creu que tampoc existisca si més no un sol president autonòmic socialista “que estiga en disposició de renunciar al que li correspon en benefici d’una única comunitat autònoma”. “No ha ocorregut mai, mai des dels anys 80 que comencem a aprovar els Estatuts d’autonomia”, ha emfatitzat.

SI NO HI HA “MULTILATERALITAT”, ESTARÀ “ABOCADA AL FRACÀS”

En este sentit, el president del PP ha indicat que un finançament autonòmic que isca de l'”escenari de la multilateralitat del Consell de Política Fiscal i Financera” estarà “abocada al fracàs”.

“Estic convençut que no hi ha un sol president de comunitat, del PSOE o del PP que estiga d’acord a renunciar al que li pertany, que és un sistema multilateral acordat en el CPFF i que mantinga el sistema de finançament de la Llei Orgànica de Finançament de Comunitats Autònomes (LOFCA)”, ha manifestat.

Segons Feijóo, “tot la resta està fora de l’ordenament jurídic”. “Tota la resta està fora dels principis bàsics que hem mantingut durant 45 anys, el sistema de finançament de les comunitats autònomes”, ha resolt.

Últimes notícies

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i sud de València i per neu a l’interior de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous avise groc per pluges intenses en el litoral nord d'Alacant i sud de València, i per nevades a l'interior nord de Castelló.

Nadal amb pluges en el sud de València i nord d’Alacant i descens de les màximes

Cels nuvolosos i precipitacions persistents en els litorals del sud de València i nord d'Alacant, amb cota de neu entre 1.200 i 1.400 metres i mar en augment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i nevades a l’interior de Castelló

Aemet ha establit l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en dotze. També ha activat l'avís per nevades a l'interior nord de Castelló, amb 8 cm des de 700 metres.

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.