Feijóo avisa a Sánchez que un finançament singular per a Catalunya ‘està fora de l’ordenament jurídic’

Creu que cap CCAA recolzarà el finançament «una comunitat en contra de les altres» i que serà un «fracàs» si no hi ha multilateralitat

BRUSSEL·LES, 17 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha alertat el dilluns que un finançament singular per a Catalunya està «fora de l’ordenament jurídic» i ha defensat una negociació del finançament de forma «multilateral» en el marc del Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF). Segons ha subratllat, cap dels altres presidents de CCAA va a «renunciar al que li correspon» en benefici de Catalunya i, per tant, l’escenari que planteja el Govern està «abocat al fracàs».

Feijóo ha llançat l’advertiment al cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, després que este veja factible el tracte singular per a Catalunya. «És compatible millorar el sistema de finançament autonòmic des del plànol multilateral i al mateix temps articular un finançament singular per a un territori tan important com Catalunya», va dir el diumenge en La Vanguardia.

En declaracions als mitjans a Brussel·les després d’assistir al cimera de líders del Partit Popular Europeu (PPE) després de les eleccions del 9 de juny, Feijóo ha dit que no creu que hi ha una sola comunitat autònoma a Espanya «que estiga d’acord amb un finançament singular d’una comunitat en contra de les altres».

És més, ha dit que no creu que tampoc existisca si més no un sol president autonòmic socialista «que estiga en disposició de renunciar al que li correspon en benefici d’una única comunitat autònoma». «No ha ocorregut mai, mai des dels anys 80 que comencem a aprovar els Estatuts d’autonomia», ha emfatitzat.

SI NO HI HA «MULTILATERALITAT», ESTARÀ «ABOCADA AL FRACÀS»

En este sentit, el president del PP ha indicat que un finançament autonòmic que isca de l'»escenari de la multilateralitat del Consell de Política Fiscal i Financera» estarà «abocada al fracàs».

«Estic convençut que no hi ha un sol president de comunitat, del PSOE o del PP que estiga d’acord a renunciar al que li pertany, que és un sistema multilateral acordat en el CPFF i que mantinga el sistema de finançament de la Llei Orgànica de Finançament de Comunitats Autònomes (LOFCA)», ha manifestat.

Segons Feijóo, «tot la resta està fora de l’ordenament jurídic». «Tota la resta està fora dels principis bàsics que hem mantingut durant 45 anys, el sistema de finançament de les comunitats autònomes», ha resolt.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.