Feijóo confirma que acceptaran acollir 400 menors i diu a Vox que ‘no es pot amenaçar a ningú per complir el seu deure’

Demana al Govern assumir «el que no puguen gestionar» les comunitats i defensa preservar les fronteres de «més devessalls d’immigració»

ERMUA (BISCAIA), 10 (OTR/PRESS)

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha confirmat que, en la reunió d’esta vesprada entre Govern i comunitats autònomes prevista a Tenerife, els responsables populars acceptaran acollir els 400 menors que els planteja el Govern central, al que li ha demanat que «assumisca la part que no poden gestionar les comunitats» perquè superen la seua capacitat. En este sentit, davant de l’advertiment de Vox que trencaran els seus governs autonòmics amb el PP, ha dit a la formació de Santiago Abascal que «no es pot amenaçar a ningú per complir el seu deure».

Núñez Feijóo s’ha desplaçat este dimecres a Ermua (Biscaia) a participar, de nou enguany, en l’homenatge del Partit Popular al que fóra edil en esta localitat, Miguel Ángel Blanco, del segrest de la qual i assassinat a mans de ETA es complixen 27 anys.

Al final de l’homenatge, Nüñez Feijóo s’ha referit a la Conferència Sectorial d’Infància i Adolescència que se celebra este divendres a Tenerife on el Govern i les comunitats autònomes abordaran el repartiment de menors migrants no acompanyats entre els territoris.

El principal objectiu de la trobada serà abordar la reforma de l’article 35 de la Llei d’Estrangeria perquè les comunitats autònomes acullen a xiquets migrants no acompanyats de forma «solidària i vinculant» amb els territoris d’arribada. Canàries té actualment prop de 6.000 menors. Una iniciativa que és rebutjada per Vox que ha advertit al PP que trencarà els governs autonòmics en els quals són socis si en aquest comunitats s’acull a menors.

Núñez Feijóo, que no ha arribat a contestar si recolzaran esta reforma de la Llei, sí ha assegurat que van a complir amb les seues obligacions, com han dit «des del principi».

En este sentit, ha afirmat que les comunitats autònomes que en este moment gestiona el Partit Popular atenen ja a més de 5.000 menors, -«que és més o menys el 80% dels menors que hi ha en els centres d’acolliment a Espanya»-, i van a seguir sent «solidàries».

Segons ha indicat, això significa que tots els presidents autonòmics del PP, a través de les seues conselleries, esta vesprada «van a assumir el repartiment dels 400 menors que el Govern els ha plantejat fa uns mesos i que figuren una altra vegada més en l’ordre del dia».

«Anem a ser, una altra vegada, solidaris i coherents amb la nostra política d’acolliment al menor, anem a ocupar tota la capacitat instal·lada als centres de menors en les comunitats autònomes, fins i tot algunes d’elles la van a depassar», ha agregat.

Al seu juí, la situació «excepcional» que està travessant Canàries per l'»absència de política migratòria reiterada» del Govern central, «no significa que no es faça l’últim esforç».

Núñez Feijóo ha recordat que estan ja amb «el màxim esforç» i hi ha comunitats autònomes que estan «excedides», que tenen més menors que el que la seua capacitat instal·lada li permet, però «cal cuidar-los i que cal ser tots els solidari» que es puga dins de les seues capacitats amb el Govern de Canàries».

«ABSÈNCIA DE POLÍTICA MIGRATÒRIA»

«I així ho anem a fer, insistisc, malgrat l’absència absoluta de política migratòria del Govern central. Portem amb això molt temps. Som la frontera més permeable a la immigració il·legal de tota la Unió Europea. No hem gestionat amb la UE les responsabilitats que li corresponen a la Unió, no hem declarat l’emergència migratòria. Tot això cal fer-ho, no hem dotat de recursos a les comunitats autònomes perquè gestionen menors fins als 21 anys, la seua educació, la seua sanitat, la seua cura, els seus serveis socials», ha remarcat.

Núñez Feijóo ha manifestat que, «encara així», van a acceptar els 400 menors que els planteja el Govern central. No obstant això, ha realitzat una petició a l’Executiu de Sánchez i ha assenyalat que, «una vegada que les comunitats autònomes han demostrat la seua solidaritat i estan al límit de les seues capacitats, el Govern central hauria de «assumir la part que no poden gestionar les comunitats autònomes».

VOX

Qüestionat per si tem que Vox puga trencar els governs autonòmics en els quals són socis, ha indicat que no sap «el que va a fer Vox», perquè amb ells no s’han posat en contacte.

«El que sí dic és que nosaltres estem complint taxativament els compromisos d’un partit d’Estat i també estem complint taxativament els acords d’estabilitat entre comunitats autònomes en les quals gestiona Vox i també dir-li als responsables de Vox que en les pròpies comunitats on estan gestionant ja hem acollit menors», ha detallat.

Núñez Feijóo ha insistit que ja estan gestionant 5.000 menors en comunitats del PP i, en comunitats en la qual governa el Partit Popular i Vox, a al voltant d’1.800 menors se’ls està «donant recer, cura, educació i sanitat».

Per tant, ha assegurat que «esta és la realitat i entenc que no es pot amenaçar a ningú per complir amb el seu deure». «I nosaltres hem de complir amb el nostre deure», ha assegurat.

Últimes notícies

La Universitat de València reivindica el llegat democràtic i científic de Joan Baptista Peset

La Universitat de València ha retut homenatge a Joan Baptista Peset Aleixandre en el 85 aniversari del seu afusellament, destacant el seu compromís democràtic, la seua labor científica i el seu paper com a referent de la memòria històrica.

Controlat l’incendi a l’Hospital de Torrevieja, amb un ferit greu en l’UCI

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha sigut controlat després de la intervenció de diverses dotacions de bombers. Una persona roman ingressada en l'UCI per inhalació de fum i diverses més han resultat afectades.

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.

Corberán promet que el València ho donarà tot per Europa davant el Barcelona

Carlos Corberán assegura que el València ho donarà tot per a aconseguir la classificació a la Lliga Conferència, encara que reconeix que no depenen de si mateixos i han de guanyar al Barcelona i esperar altres resultats.

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.