Felipe González: ‘No li llevaran res de deute a ningú, és mentida, el pagarem d’una manera o una altra’

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

L’expresident del Govern Felipe González ha afirmat a València que «llevar deute a una comunitat autònoma no significa llevar deute als espanyols», sinó «canviar el deute» de lloc, «però no és llevar-ho».

«La Comunitat Valenciana està infrafinanciada fa molt de temps i fins que no s’arregle de debò el finançament de les comunitats autònomes, tindrem el problema d’en quant està infrafinançada. Quant li llevaran ara de deute? No li llevaran res de deute o d’interès, no dic a la Comunitat Valenciana, a ningú, és mentida. El deute ens ho anem a engolir, ho pagarem d’una manera o d’una altra, és igual, però ens ho engolirem entre tots», ha asseverat.

Així s’ha expressat durant la seua intervenció en l’Assemblea General de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), en la part oberta al públic en la qual han participat també el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el president d’AVE, Vicente Boluda.

González ha defensat durant la seua intervenció que «s’han de posar d’acord les grans forces polítiques per a no deixar-se arrossegar per les demagògies, perfectament explicables, no dic justificables, dels menuts».

Així mateix, ha exposat que «governar és donar previsibilitat» a la població i als actors econòmics, i que açò es fa mitjançant l’aprovació d’uns Pressupostos Generals de l’Estat, però que ell no està d’acord en què ara es donen les condicions i siga el moment per a «discutir-los».

«Els pressupostos es presenten, d’acord amb la Constitució, tres mesos abans d’acabar l’any, el passat. Quins pressupost discutirem si no hi ha pressupostos? Tot el que es faça generarà desconfiança i tensions», ha advertit.

D’altra banda, Felipe González també ha criticat durant la seua intervenció que la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, conjumine el seu càrrec amb la candidatura a les eleccions de la Junta d’Andalusia: «No perquè ho diu la Constitució o la llei, per sentit comú, qui està assegut en la caixa no pot estar repartint el que té en la caixa i ser candidat de tal o de qual cosa».

Últimes notícies

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.
FILMOTECA D'ESTIU