Felipe González, sobre Carles Puigdemont: Ningú és més capaç de fer el ridícul que Puigdemont

L’expresident del Govern, Felipe González, ha manifestat que no creu que hi haja ningú «més capaç de fer el ridícul» que l’expresident català Carles Puigdemont. Ho feia en un debat celebrat en la vesprada del passat divendres.

Partidari del diàleg

González també s’ha mostrat partidari de mantenir el diàleg «amb el govern independentista» català «i amb la societat catalana «per a resoldre el conflicte. «Ací fa falta política, però política dins de la Constitució», que és «el nostre primer cinturó de seguretat», assenyala Felipe González.

Considera que, si no es vol judicialitzar el conflicte català, «el que no es pot és incomplir les regles del joc» i voler fer un referèndum d’independència.

Felipe González: «Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul»

Estes declaracions de l’expresident del Govern Felipe González responen a les primeres paraules de Puigdemont en la seua eixida de la presó de Bancari, en Sàsser: «Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul«.

Així mateix, l’expresident català ha assenyalat que sempre ha pensat que la detenció podia passar, «però sabíem també com pot acabar, perquè la decisió del Tribunal General de la UE és claríssima, i hui s’ha vist«.

Felipe González també critica que el PP no vulga renovar el CGPJ

Felipe González també ha tingut unes paraules per al Partit Popular davant la negativa d’estos a renovar els vocals del Consell General del Poder Judicial, ha comentat que li «irrita més» que els que incompleixen la Constitució siguen «els que la defensen».

Segons apunta González, el PP se situa amb la seua negativa a renovar el CGPJ «en el terreny» de Carles Puigdemont «incomplint la legalitat». «Els pregue que facen l’exercici de mostrar que per a defensar una norma cal complir-la», ha insistit. Per a González, «no sembla lògic» que, «un partit com el PP que s’autoproclama constitucionalista, no complisca amb la llei».

Política «de trinxeres»

A més, Felipe González també ha manifestat que la política actual és «una política de trinxeres» i «molt més crispada». En la seua opinió, la crispació està generant «mal a la convivència democràtica, a la política i al periodisme«.

«Fa molt temps que estem en la política de trinxeres, jo no vull política de trinxeres, vull política de l’enteniment«, assegura.

Últimes notícies

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.