10.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Ferits i destrosses en Califòrnia per un fort terratrèmol de 7,1

 

El sud de Califòrnia, en els Estats Units, ha tremolat amb força esta matinada (hora valenciana) amb un fort terratrèmol de 7,1 graus en l’escala de Richter que ha provocat una gran quantitat de ferits lleus i destrosses en edificis i cases, alguns afonaments i, fins i tot, incendis. Els geòlegs ja han qualificat este sisme com el més fort dels últims 25 anys, després que dijous ja se’n produïra un de 6,4 en una zona remota del desert californià.

 

 

La diferència entre els dos terratrèmols és que este últim s’ha sentit amb força en moltes zones poblades, incloent la gran ciutat de Los Angeles. Segons el Servici Geològic dels Estats Units, l’epicentre del fort moviment s’ha registrat en la ciutat de Ridgecrest, a uns 200 quilòmetres al nord-oest de Los Angeles.

 

Destrosses i pànic pel terratrèmol

El sisme ha durat 15 segons i no ha afectat amb virulència la zona més poblada de la costa californiana, però sí que ha sigut fort en diferents municipis del sud de l’estat. Per eixa raó, hi ha hagut la caiguda de diferents murs, cables elèctrics, esquerdes en prou habitatges, canonades trencades i talls en el subministrament d’aigua, gas i llum. També hi ha hagut alguns ferits, mentres que el metro de Los Ángeles ha suspés el servici preventivament.

 

A més, este fort sisme ha causat el pànic entre la població per la seua intensitat, generant un fort guirigall en les xarxes socials, a on es poden vore imàtgens de partits de beisbol afectats pel sisme o piscines que pareixen un mar en ple temporal amb l’aigua eixint-se’n. Estes són algunes de les imàtgens més impactants:

 

 

Des del primer terratrèmol del dijous, s’han produït diferents rèpliques i hi ha punts del desert de Mojave amb molts rastres dels moviments sísmics. Este és el sisme més important registrat en el sud de Califòrnia des de l’any 1994, quan un fort moviment de 6,7 va deixar 57 morts i prop de 9.000 ferits. En aquella ocasió, el moviment es va detectar a poca profunditat i en una zona densament poblada, cosa que va multiplicar els danys de manera espectacular.

 

 

També pots llegir..

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els detinguts per matar al seu veí a Benimàmet passaran el dimecres a disposició judicial

La família arrestada per la mort a punyalades d'un veí a Benimàmet passarà previsiblement el dimecres a disposició judicial. El crim va ocórrer el diumenge a la vesprada després de l'alerta d'una veïna al 112.

A presó un home sense antecedents amb 17 quilos de cocaïna en el maleter

Un veí de Múrcia de 44 anys ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut a San Isidro amb 15 paquets de cocaïna que sumaven uns 17 quilos. La Guàrdia Civil va intervindre el cotxe i va trobar la droga oculta en bosses en el portaequipajes.

Presó provisional per a tres detinguts després d’un assalt violent a una vivenda a Castelló

Tres hòmens han sigut detinguts a Castelló, Seseña i Madrid per un robatori amb violència a casa habitada comesa en 2025. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Igualtat proposa a Fiscalia i al Poder Judicial reforçar la protecció a les víctimes

Igualtat envia recomanacions a jutges i fiscals per a fer més efectiva la protecció enfront de la violència de gènere, amb més distància d'allunyament i control de l'ús de polseres. El paquet arriba després de deu assassinats en el que va d'any, sis amb denúncies prèvies.

La Comunitat Valenciana va liderar l’ocupació turística al gener amb una alça del 4,1% i 7.825 afiliats més

La Comunitat Valenciana va encapçalar el creixement de l'ocupació turística al gener, amb un 4,1% interanual i 7.825 altes fins a 199.991 afiliats. Va ser el segon major augment absolut.

Detenen a un home pel robatori de huit patinets enfront d’un gimnàs de València

La Policia Nacional ha detingut en Patraix a un home de 24 anys després de sorprendre'l quan intentava un nou furt. Se li atribuïxen almenys huit robatoris de patinets elèctrics.

Investiguen a un motorista per anar a 194 km/h en la CV-30 de València

Un conductor de 31 anys ha sigut investigat després de ser captat a 194 km/h en la CV-30, limitada a 80. S'enfronta a penes de l'article 379.1 del Codi Penal.

Vinya Rock confirma la seua desvinculació de KKR i obri nova etapa

Vinya Rock ha confirmat que s'ha deslligat del fons KKR i inicia una etapa sota Orange Alive Art S.L., dirigida per Juan Carlos Gutiérrez. L'organització ha posat el focus en identitat, comunitat, continuïtat i seguretat, i ha ratificat que l'edició del 30 d'abril al 2 de maig se celebrarà amb normalitat.