FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant pel 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) facilita durant este cap de setmana vinent l’accés a les diferents activitats programades amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat, a les ciutats de València i Alacant, amb els servicis de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, respectivament.

La Generalitat ha organitzat concerts, espectacles i altres activitats que se sumen a les jornades de portes obertes del Palau de la Generalitat i a la projecció de videomapping en la seua façana, així com a altres iniciatives com a tallers infantils, concerts de bandes de música i focs artificials.

Este divendres, a partir de les 21.30 hores, s’oferirà un espectacle de drones que sobrevolaran el cel de la Marina de València, fins a on es pot arribar amb la Línia 8 de tramvia de Metrovalencia, fins a la parada a Neptú.

A més, el dissabte dia 5 es projectarà sobre la Torre Vella del Palau, a les 22.30 hores, els vídeos participants en la primera edició del Concurs Internacional d’Històries Mapeadas. I el dia 8 es projectarà un videomapping, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores. Els usuaris poden desplaçar-se amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Quant a les activitats dirigides al públic infantil, el dissabte 5 d’octubre s’ha programat una fira circense a la plaça Gabriel Miró d’Alacant, a la qual es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, i una fira medieval al carrer de Cavallers de València, a la qual es pot accedir des de les estacions de Colón i Xàtiva del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

El dissabte dia 5 també està prevista la celebració del Festival ‘Som de la Terreta’ dirigit a tots els públics. D’esta manera, en horari d’11.00 a 15.00 hores, els assistents podran gaudir d’una àmplia programació de tallers, activitats infantils i degustar productes gastronòmics, i a la vesprada, a partir de les 16.00 hores, donarà començament la programació musical.

El festival ‘Som de la Terreta’ de la ciutat d’Alacant se celebrarà en el Moll XII del Port, al que es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, mentre que a València es desenvoluparà en la Ciutat dels Arts i els Ciències, on està situada la parada del mateix nom de la Línia 10 de tramvia de Metrovalencia.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge, 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12.00 hores en el passeig de l’Esplanada d’Alacant, amb l’actuació de la Unió Lírica Pinosense, accessible des de la parada de Porta del Mar de TRAM d’Alacant, mentre que a València el lloc triat és la plaça de la Verge, a la qual es pot arribar amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Finalment, en la matinada del 8 al 9 d’octubre es dispararan els castells de focs artificials, com a primer acte del Dia de la Comunitat Valenciana, des del pont de Monteolivete de València amb les parades d’Estimat Granell-Montolivet, Quatre Carreres i Ciutat de Les Arts i Ciències-Justícia de la Línia 10 de Metrovalencia.

Últimes notícies

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.