17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant pel 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) facilita durant este cap de setmana vinent l’accés a les diferents activitats programades amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat, a les ciutats de València i Alacant, amb els servicis de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, respectivament.

La Generalitat ha organitzat concerts, espectacles i altres activitats que se sumen a les jornades de portes obertes del Palau de la Generalitat i a la projecció de videomapping en la seua façana, així com a altres iniciatives com a tallers infantils, concerts de bandes de música i focs artificials.

Este divendres, a partir de les 21.30 hores, s’oferirà un espectacle de drones que sobrevolaran el cel de la Marina de València, fins a on es pot arribar amb la Línia 8 de tramvia de Metrovalencia, fins a la parada a Neptú.

A més, el dissabte dia 5 es projectarà sobre la Torre Vella del Palau, a les 22.30 hores, els vídeos participants en la primera edició del Concurs Internacional d’Històries Mapeadas. I el dia 8 es projectarà un videomapping, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores. Els usuaris poden desplaçar-se amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Quant a les activitats dirigides al públic infantil, el dissabte 5 d’octubre s’ha programat una fira circense a la plaça Gabriel Miró d’Alacant, a la qual es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, i una fira medieval al carrer de Cavallers de València, a la qual es pot accedir des de les estacions de Colón i Xàtiva del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

El dissabte dia 5 també està prevista la celebració del Festival ‘Som de la Terreta’ dirigit a tots els públics. D’esta manera, en horari d’11.00 a 15.00 hores, els assistents podran gaudir d’una àmplia programació de tallers, activitats infantils i degustar productes gastronòmics, i a la vesprada, a partir de les 16.00 hores, donarà començament la programació musical.

El festival ‘Som de la Terreta’ de la ciutat d’Alacant se celebrarà en el Moll XII del Port, al que es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, mentre que a València es desenvoluparà en la Ciutat dels Arts i els Ciències, on està situada la parada del mateix nom de la Línia 10 de tramvia de Metrovalencia.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge, 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12.00 hores en el passeig de l’Esplanada d’Alacant, amb l’actuació de la Unió Lírica Pinosense, accessible des de la parada de Porta del Mar de TRAM d’Alacant, mentre que a València el lloc triat és la plaça de la Verge, a la qual es pot arribar amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Finalment, en la matinada del 8 al 9 d’octubre es dispararan els castells de focs artificials, com a primer acte del Dia de la Comunitat Valenciana, des del pont de Monteolivete de València amb les parades d’Estimat Granell-Montolivet, Quatre Carreres i Ciutat de Les Arts i Ciències-Justícia de la Línia 10 de Metrovalencia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.