10.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant pel 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) facilita durant este cap de setmana vinent l’accés a les diferents activitats programades amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat, a les ciutats de València i Alacant, amb els servicis de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, respectivament.

La Generalitat ha organitzat concerts, espectacles i altres activitats que se sumen a les jornades de portes obertes del Palau de la Generalitat i a la projecció de videomapping en la seua façana, així com a altres iniciatives com a tallers infantils, concerts de bandes de música i focs artificials.

Este divendres, a partir de les 21.30 hores, s’oferirà un espectacle de drones que sobrevolaran el cel de la Marina de València, fins a on es pot arribar amb la Línia 8 de tramvia de Metrovalencia, fins a la parada a Neptú.

A més, el dissabte dia 5 es projectarà sobre la Torre Vella del Palau, a les 22.30 hores, els vídeos participants en la primera edició del Concurs Internacional d’Històries Mapeadas. I el dia 8 es projectarà un videomapping, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores. Els usuaris poden desplaçar-se amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Quant a les activitats dirigides al públic infantil, el dissabte 5 d’octubre s’ha programat una fira circense a la plaça Gabriel Miró d’Alacant, a la qual es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, i una fira medieval al carrer de Cavallers de València, a la qual es pot accedir des de les estacions de Colón i Xàtiva del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

El dissabte dia 5 també està prevista la celebració del Festival ‘Som de la Terreta’ dirigit a tots els públics. D’esta manera, en horari d’11.00 a 15.00 hores, els assistents podran gaudir d’una àmplia programació de tallers, activitats infantils i degustar productes gastronòmics, i a la vesprada, a partir de les 16.00 hores, donarà començament la programació musical.

El festival ‘Som de la Terreta’ de la ciutat d’Alacant se celebrarà en el Moll XII del Port, al que es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, mentre que a València es desenvoluparà en la Ciutat dels Arts i els Ciències, on està situada la parada del mateix nom de la Línia 10 de tramvia de Metrovalencia.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge, 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12.00 hores en el passeig de l’Esplanada d’Alacant, amb l’actuació de la Unió Lírica Pinosense, accessible des de la parada de Porta del Mar de TRAM d’Alacant, mentre que a València el lloc triat és la plaça de la Verge, a la qual es pot arribar amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Finalment, en la matinada del 8 al 9 d’octubre es dispararan els castells de focs artificials, com a primer acte del Dia de la Comunitat Valenciana, des del pont de Monteolivete de València amb les parades d’Estimat Granell-Montolivet, Quatre Carreres i Ciutat de Les Arts i Ciències-Justícia de la Línia 10 de Metrovalencia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.