FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant pel 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) facilita durant este cap de setmana vinent l’accés a les diferents activitats programades amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat, a les ciutats de València i Alacant, amb els servicis de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, respectivament.

La Generalitat ha organitzat concerts, espectacles i altres activitats que se sumen a les jornades de portes obertes del Palau de la Generalitat i a la projecció de videomapping en la seua façana, així com a altres iniciatives com a tallers infantils, concerts de bandes de música i focs artificials.

Este divendres, a partir de les 21.30 hores, s’oferirà un espectacle de drones que sobrevolaran el cel de la Marina de València, fins a on es pot arribar amb la Línia 8 de tramvia de Metrovalencia, fins a la parada a Neptú.

A més, el dissabte dia 5 es projectarà sobre la Torre Vella del Palau, a les 22.30 hores, els vídeos participants en la primera edició del Concurs Internacional d’Històries Mapeadas. I el dia 8 es projectarà un videomapping, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores. Els usuaris poden desplaçar-se amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Quant a les activitats dirigides al públic infantil, el dissabte 5 d’octubre s’ha programat una fira circense a la plaça Gabriel Miró d’Alacant, a la qual es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, i una fira medieval al carrer de Cavallers de València, a la qual es pot accedir des de les estacions de Colón i Xàtiva del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

El dissabte dia 5 també està prevista la celebració del Festival ‘Som de la Terreta’ dirigit a tots els públics. D’esta manera, en horari d’11.00 a 15.00 hores, els assistents podran gaudir d’una àmplia programació de tallers, activitats infantils i degustar productes gastronòmics, i a la vesprada, a partir de les 16.00 hores, donarà començament la programació musical.

El festival ‘Som de la Terreta’ de la ciutat d’Alacant se celebrarà en el Moll XII del Port, al que es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, mentre que a València es desenvoluparà en la Ciutat dels Arts i els Ciències, on està situada la parada del mateix nom de la Línia 10 de tramvia de Metrovalencia.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge, 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12.00 hores en el passeig de l’Esplanada d’Alacant, amb l’actuació de la Unió Lírica Pinosense, accessible des de la parada de Porta del Mar de TRAM d’Alacant, mentre que a València el lloc triat és la plaça de la Verge, a la qual es pot arribar amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Finalment, en la matinada del 8 al 9 d’octubre es dispararan els castells de focs artificials, com a primer acte del Dia de la Comunitat Valenciana, des del pont de Monteolivete de València amb les parades d’Estimat Granell-Montolivet, Quatre Carreres i Ciutat de Les Arts i Ciències-Justícia de la Línia 10 de Metrovalencia.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.