14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Fira València destina set pavellons, centre d’esdeveniments i cuines a tasques logístiques i humanitàries

La Generalitat habilita un espai d’assistència psicològica a familiars de les víctimes amb deu consultes i 30 psicòlegs

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Fira València ha destinat set pavellons, el Centre d’Esdeveniments i les cuines a diverses tasques logístiques i humanitàries per a lluitar contra els efectes de la DANA que ha afectat la Comunitat Valenciana i especialment a la província de València.

Segons la Generalitat, el recinte de Benimàmet es convertix “en un dels principals centres operatius per a fer front a la catàstrofe”.

El pavelló 8 del recinte alberga un dipòsit de cadàvers on els cossos de les víctimes de la DANA, després d’identificats, són lliurats a les funeràries.

El Centre d’Esdeveniments de Fira València ha habilitat un espai per a poder prestar assistència psicològica als familiars de les víctimes que s’acosten al recinte. En este espai de Fira es muntaran un total de deu consultes que seran ateses per 30 psicòlegs i psiquiatres a partir de dimecres.

D’altra banda, els pavellons 2 i 5 de Fira València servixen de base d’operacions als militars desplaçats a València per a col·laborar en les tasques de rescat i recuperació. S’espera que, en una primera fase, almenys 3.000 militars pernocten en estos dos espais del recinte.

El pavelló 7 està a l’espera de les necessitats de l’expercit que, en principi, preveu augmentar la seua dotació d’efectius desplaçats a València. Per a recolzar el personal, la Fira servix de zona d’aparcament a 350 vehicles militars pesants que s’utilitzen en les tasques de recuperació i que són situats en un altre pavelló firal.

En paral·lel, els pavellons 3 i 4 estan sent utilitzats com a base logística per a canalitzar cap a les persones perjudicades donacions que arriben des de totes les parts d’Espanya. El trànsit de vehicles en estes tasques és continu.

De fet, Fira València serà el centre logístic dels productes que distribuïx el Banc d’Aliments i l’associació Acompartir, que és el banc de productes no alimentaris d’Espanya.

Les cuines de Fira València, a través de la seua fira Gastrónoma i en col·laboració amb l’empresa Alapar i amb Alacant Gastronòmica Solidària, estan dispensant 8.000 menús diaris per a damnificats i voluntaris que treballen en tasques de recuperació.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.