15.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Fira València destina set pavellons, centre d’esdeveniments i cuines a tasques logístiques i humanitàries

La Generalitat habilita un espai d’assistència psicològica a familiars de les víctimes amb deu consultes i 30 psicòlegs

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Fira València ha destinat set pavellons, el Centre d’Esdeveniments i les cuines a diverses tasques logístiques i humanitàries per a lluitar contra els efectes de la DANA que ha afectat la Comunitat Valenciana i especialment a la província de València.

Segons la Generalitat, el recinte de Benimàmet es convertix “en un dels principals centres operatius per a fer front a la catàstrofe”.

El pavelló 8 del recinte alberga un dipòsit de cadàvers on els cossos de les víctimes de la DANA, després d’identificats, són lliurats a les funeràries.

El Centre d’Esdeveniments de Fira València ha habilitat un espai per a poder prestar assistència psicològica als familiars de les víctimes que s’acosten al recinte. En este espai de Fira es muntaran un total de deu consultes que seran ateses per 30 psicòlegs i psiquiatres a partir de dimecres.

D’altra banda, els pavellons 2 i 5 de Fira València servixen de base d’operacions als militars desplaçats a València per a col·laborar en les tasques de rescat i recuperació. S’espera que, en una primera fase, almenys 3.000 militars pernocten en estos dos espais del recinte.

El pavelló 7 està a l’espera de les necessitats de l’expercit que, en principi, preveu augmentar la seua dotació d’efectius desplaçats a València. Per a recolzar el personal, la Fira servix de zona d’aparcament a 350 vehicles militars pesants que s’utilitzen en les tasques de recuperació i que són situats en un altre pavelló firal.

En paral·lel, els pavellons 3 i 4 estan sent utilitzats com a base logística per a canalitzar cap a les persones perjudicades donacions que arriben des de totes les parts d’Espanya. El trànsit de vehicles en estes tasques és continu.

De fet, Fira València serà el centre logístic dels productes que distribuïx el Banc d’Aliments i l’associació Acompartir, que és el banc de productes no alimentaris d’Espanya.

Les cuines de Fira València, a través de la seua fira Gastrónoma i en col·laboració amb l’empresa Alapar i amb Alacant Gastronòmica Solidària, estan dispensant 8.000 menús diaris per a damnificats i voluntaris que treballen en tasques de recuperació.

Últimes notícies

El grup de Leire Díez hauria cobrat sobrecostos del 50% en dos contractes de Enusa adjudicats a Acciona

La Guàrdia Civil atribuïx a Leire Díez, Vicente Fernández i Antxon Alonso una mediació perquè Acciona obtinguera dos explotacions de Enusa amb sobrecostos del 50%. L'UCO enquadra esta i altres quatre operatives en un esquema de comissions que sumaria almenys 750.614 euros.

Pradas admet fallades en la gestió de la DANA i defén que va estar al peu del canó

La exconsellera ha admés que és innegable reconéixer fallades, però ha reivindicat que va estar al peu del canó i que no va frenar l'ÉS-Alert. La compareixença ha derivat en un encreuament polític pels temps de resposta i la coordinació.

Quart de Poblet denuncia missatges d’odi contra l’alcaldessa després de les mesures pel temporal

L'Ajuntament de Quart de Poblet ha remés a les autoritats missatges d'odi i amenaces sorgits després de comunicar mesures enfront del temporal. Condemna la desinformació i recorda que la crítica no empara insults ni intimidacions.

Els municipis que van suspendre les classes reobriran els centres entre esta vesprada i demà

Després de la fi de les alertes roja i taronja per pluges, 13 municipis de la província de València reobriran els centres entre esta vesprada i demà. Vila-real manté la suspensió per dificultats de reorganització.

La jutgessa de Catarroja rebutja citar a Pedro Sánchez com a testimoni en la causa per la DANA

La magistrada ha desestimat la petició per a citar a Pedro Sánchez, en considerar que el seu missatge a Mazón de les 22.50 va quedar fora del moment de decisions. Manté la testifical de Feijóo i sol·licita un informe per a recuperar els WhatsApp de Mazón i el seu equip

L’Eibar repta en Ipurua a un Elx en hores baixes fora de casa

Eibar i Elx es mesuren en Ipurua en els setzens de la Copa del Rei a partit únic. Els armeros busquen impuls i els il·licitans alleujar la seua mala ratxa fora.

Pérez Llorca valora les obres del port de Torrevieja per a acostar la mar a la ciutat

El president ha destacat una inversió de més de 100 milions i la col·laboració públic-privada per a modernitzar el port amb un passeig marítim i una nova llotja. El pla s'ha presentat com a model sostenible per a connectar ports i ciutats en la Comunitat.

UPV i UV reprenen les classes presencials després de normalitzar-se les alertes a nivell groc

Les universitats de València i Politècnica reprenen hui la docència presencial després de passar a nivell groc l'avís meteorològic en tota la Comunitat. La UV torna des de les 15.00 i la UPV des de les 14.00 a València i Gandia, amb Alcoi operant amb normalitat.