Fira València destina set pavellons, centre d’esdeveniments i cuines a tasques logístiques i humanitàries

La Generalitat habilita un espai d’assistència psicològica a familiars de les víctimes amb deu consultes i 30 psicòlegs

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Fira València ha destinat set pavellons, el Centre d’Esdeveniments i les cuines a diverses tasques logístiques i humanitàries per a lluitar contra els efectes de la DANA que ha afectat la Comunitat Valenciana i especialment a la província de València.

Segons la Generalitat, el recinte de Benimàmet es convertix “en un dels principals centres operatius per a fer front a la catàstrofe”.

El pavelló 8 del recinte alberga un dipòsit de cadàvers on els cossos de les víctimes de la DANA, després d’identificats, són lliurats a les funeràries.

El Centre d’Esdeveniments de Fira València ha habilitat un espai per a poder prestar assistència psicològica als familiars de les víctimes que s’acosten al recinte. En este espai de Fira es muntaran un total de deu consultes que seran ateses per 30 psicòlegs i psiquiatres a partir de dimecres.

D’altra banda, els pavellons 2 i 5 de Fira València servixen de base d’operacions als militars desplaçats a València per a col·laborar en les tasques de rescat i recuperació. S’espera que, en una primera fase, almenys 3.000 militars pernocten en estos dos espais del recinte.

El pavelló 7 està a l’espera de les necessitats de l’expercit que, en principi, preveu augmentar la seua dotació d’efectius desplaçats a València. Per a recolzar el personal, la Fira servix de zona d’aparcament a 350 vehicles militars pesants que s’utilitzen en les tasques de recuperació i que són situats en un altre pavelló firal.

En paral·lel, els pavellons 3 i 4 estan sent utilitzats com a base logística per a canalitzar cap a les persones perjudicades donacions que arriben des de totes les parts d’Espanya. El trànsit de vehicles en estes tasques és continu.

De fet, Fira València serà el centre logístic dels productes que distribuïx el Banc d’Aliments i l’associació Acompartir, que és el banc de productes no alimentaris d’Espanya.

Les cuines de Fira València, a través de la seua fira Gastrónoma i en col·laboració amb l’empresa Alapar i amb Alacant Gastronòmica Solidària, estan dispensant 8.000 menús diaris per a damnificats i voluntaris que treballen en tasques de recuperació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.