9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Fira València destina set pavellons, centre d’esdeveniments i cuines a tasques logístiques i humanitàries

La Generalitat habilita un espai d’assistència psicològica a familiars de les víctimes amb deu consultes i 30 psicòlegs

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Fira València ha destinat set pavellons, el Centre d’Esdeveniments i les cuines a diverses tasques logístiques i humanitàries per a lluitar contra els efectes de la DANA que ha afectat la Comunitat Valenciana i especialment a la província de València.

Segons la Generalitat, el recinte de Benimàmet es convertix “en un dels principals centres operatius per a fer front a la catàstrofe”.

El pavelló 8 del recinte alberga un dipòsit de cadàvers on els cossos de les víctimes de la DANA, després d’identificats, són lliurats a les funeràries.

El Centre d’Esdeveniments de Fira València ha habilitat un espai per a poder prestar assistència psicològica als familiars de les víctimes que s’acosten al recinte. En este espai de Fira es muntaran un total de deu consultes que seran ateses per 30 psicòlegs i psiquiatres a partir de dimecres.

D’altra banda, els pavellons 2 i 5 de Fira València servixen de base d’operacions als militars desplaçats a València per a col·laborar en les tasques de rescat i recuperació. S’espera que, en una primera fase, almenys 3.000 militars pernocten en estos dos espais del recinte.

El pavelló 7 està a l’espera de les necessitats de l’expercit que, en principi, preveu augmentar la seua dotació d’efectius desplaçats a València. Per a recolzar el personal, la Fira servix de zona d’aparcament a 350 vehicles militars pesants que s’utilitzen en les tasques de recuperació i que són situats en un altre pavelló firal.

En paral·lel, els pavellons 3 i 4 estan sent utilitzats com a base logística per a canalitzar cap a les persones perjudicades donacions que arriben des de totes les parts d’Espanya. El trànsit de vehicles en estes tasques és continu.

De fet, Fira València serà el centre logístic dels productes que distribuïx el Banc d’Aliments i l’associació Acompartir, que és el banc de productes no alimentaris d’Espanya.

Les cuines de Fira València, a través de la seua fira Gastrónoma i en col·laboració amb l’empresa Alapar i amb Alacant Gastronòmica Solidària, estan dispensant 8.000 menús diaris per a damnificats i voluntaris que treballen en tasques de recuperació.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.