Florida-Portatge, primer premi d’Especial de Fogueres 2024

ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

La foguera Florida-Portatge ha resultat guanyadora del primer premi de la secció Especial del concurs de Fogueres 2024. El monument, titulat ‘Geometria vital’, és obra de l’artista Pere Baenas.

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, juntament amb la regidora de Festes, Cristina Cutanda, i la bellesa del Foc, Alba Muñoz, ha fet públic este divendres a la vesprada la resolució del jurat en les diferents categories de les fogueres.

El monument ‘Geometria vital’ fa referència a la cultura clàssica grega, amb al·lusions a Pitàgores, Euclides o la deessa Gea, i inclou una colorida al·legoria que recorda l’afany de l’ésser humà en l’estudi del cosmos.

El monument era el que més pressupost tenia de les deu de categoria especial, amb 110.000 euros, i es tracta de la cinquena vegada que aconseguix el primer premi, després del 2008, 2009, 2010 i 2022. Per la seua banda, l’artista Baenas s’ha adjudicat en nou ocasions el guardó, l’última amb la mateixa foguera de Florida-Portatge el 2022, detalla l’Ajuntament d’Alacant.

Florida-Portatge s’ha imposat a la resta de les aspirants de la màxima categoria per 66 punts. La segona classificada ha sigut Sèneca-Autobusos, amb 61 punts, –que, a més, ha sigut distingida amb el guardó de millor crítica– mentre que Polígon de Sant Blai s’ha quedat en el tercer lloc, amb 56.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha felicitat a la foguera guanyadora i a l’artista. En un missatge en xarxes socials ha estès la seua enhorabona “a la resta de Fogueres i a les seues foguerers i barraquers pel seu treball i implicació i per mantenir aquesta festa tan viva”.

RESTA DEL PALMARÈS

La resta dels llocs fins a completar les deu comissions inscrites especialment enguany han sigut els següents: 4º, Baver Els Antigons; 5º, La Ceràmica; 6º, Diputació-Renfe; 7º, Port d’Alacant; 8º, Sagrada Família; 9º, Carolinas Altes; 10º, Florida-Plaza La Vinya.

Els primers premis de les diferents categories han sigut els que segueixen: 1ª, Calvo Sotelo; 2ª, Plaza Santa María; 3ª, Doctor Bergez-Carolinas; 4ª, Avenida Costa Blanca-Entreplayas; 5ª, Sant Blai de Dalt; 6ª A, Barrio José Antonio; 6ª B, Campoamor. Per la seua banda, la barraca Els Chuanos ha sumat al seu palmarès el primer premi de la categoria Especial, seguida de El Cabasset, La Millor de Totes, Penya Los Gorilas i Trons i Bacores.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.