Florida-Portatge, primer premi d’Especial de Fogueres 2024

ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

La foguera Florida-Portatge ha resultat guanyadora del primer premi de la secció Especial del concurs de Fogueres 2024. El monument, titulat ‘Geometria vital’, és obra de l’artista Pere Baenas.

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, juntament amb la regidora de Festes, Cristina Cutanda, i la bellesa del Foc, Alba Muñoz, ha fet públic este divendres a la vesprada la resolució del jurat en les diferents categories de les fogueres.

El monument ‘Geometria vital’ fa referència a la cultura clàssica grega, amb al·lusions a Pitàgores, Euclides o la deessa Gea, i inclou una colorida al·legoria que recorda l’afany de l’ésser humà en l’estudi del cosmos.

El monument era el que més pressupost tenia de les deu de categoria especial, amb 110.000 euros, i es tracta de la cinquena vegada que aconseguix el primer premi, després del 2008, 2009, 2010 i 2022. Per la seua banda, l’artista Baenas s’ha adjudicat en nou ocasions el guardó, l’última amb la mateixa foguera de Florida-Portatge el 2022, detalla l’Ajuntament d’Alacant.

Florida-Portatge s’ha imposat a la resta de les aspirants de la màxima categoria per 66 punts. La segona classificada ha sigut Sèneca-Autobusos, amb 61 punts, –que, a més, ha sigut distingida amb el guardó de millor crítica– mentre que Polígon de Sant Blai s’ha quedat en el tercer lloc, amb 56.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha felicitat a la foguera guanyadora i a l’artista. En un missatge en xarxes socials ha estès la seua enhorabona “a la resta de Fogueres i a les seues foguerers i barraquers pel seu treball i implicació i per mantenir aquesta festa tan viva”.

RESTA DEL PALMARÈS

La resta dels llocs fins a completar les deu comissions inscrites especialment enguany han sigut els següents: 4º, Baver Els Antigons; 5º, La Ceràmica; 6º, Diputació-Renfe; 7º, Port d’Alacant; 8º, Sagrada Família; 9º, Carolinas Altes; 10º, Florida-Plaza La Vinya.

Els primers premis de les diferents categories han sigut els que segueixen: 1ª, Calvo Sotelo; 2ª, Plaza Santa María; 3ª, Doctor Bergez-Carolinas; 4ª, Avenida Costa Blanca-Entreplayas; 5ª, Sant Blai de Dalt; 6ª A, Barrio José Antonio; 6ª B, Campoamor. Per la seua banda, la barraca Els Chuanos ha sumat al seu palmarès el primer premi de la categoria Especial, seguida de El Cabasset, La Millor de Totes, Penya Los Gorilas i Trons i Bacores.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.