Anuncios

Florida-Portatge, primer premi d’Especial de Fogueres 2024

ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

La foguera Florida-Portatge ha resultat guanyadora del primer premi de la secció Especial del concurs de Fogueres 2024. El monument, titulat ‘Geometria vital’, és obra de l’artista Pere Baenas.

Anuncios

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, juntament amb la regidora de Festes, Cristina Cutanda, i la bellesa del Foc, Alba Muñoz, ha fet públic este divendres a la vesprada la resolució del jurat en les diferents categories de les fogueres.

El monument ‘Geometria vital’ fa referència a la cultura clàssica grega, amb al·lusions a Pitàgores, Euclides o la deessa Gea, i inclou una colorida al·legoria que recorda l’afany de l’ésser humà en l’estudi del cosmos.

El monument era el que més pressupost tenia de les deu de categoria especial, amb 110.000 euros, i es tracta de la cinquena vegada que aconseguix el primer premi, després del 2008, 2009, 2010 i 2022. Per la seua banda, l’artista Baenas s’ha adjudicat en nou ocasions el guardó, l’última amb la mateixa foguera de Florida-Portatge el 2022, detalla l’Ajuntament d’Alacant.

Florida-Portatge s’ha imposat a la resta de les aspirants de la màxima categoria per 66 punts. La segona classificada ha sigut Sèneca-Autobusos, amb 61 punts, –que, a més, ha sigut distingida amb el guardó de millor crítica– mentre que Polígon de Sant Blai s’ha quedat en el tercer lloc, amb 56.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha felicitat a la foguera guanyadora i a l’artista. En un missatge en xarxes socials ha estès la seua enhorabona “a la resta de Fogueres i a les seues foguerers i barraquers pel seu treball i implicació i per mantenir aquesta festa tan viva”.

RESTA DEL PALMARÈS

La resta dels llocs fins a completar les deu comissions inscrites especialment enguany han sigut els següents: 4º, Baver Els Antigons; 5º, La Ceràmica; 6º, Diputació-Renfe; 7º, Port d’Alacant; 8º, Sagrada Família; 9º, Carolinas Altes; 10º, Florida-Plaza La Vinya.

Els primers premis de les diferents categories han sigut els que segueixen: 1ª, Calvo Sotelo; 2ª, Plaza Santa María; 3ª, Doctor Bergez-Carolinas; 4ª, Avenida Costa Blanca-Entreplayas; 5ª, Sant Blai de Dalt; 6ª A, Barrio José Antonio; 6ª B, Campoamor. Per la seua banda, la barraca Els Chuanos ha sumat al seu palmarès el primer premi de la categoria Especial, seguida de El Cabasset, La Millor de Totes, Penya Los Gorilas i Trons i Bacores.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.
Anuncios