13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Florida-Portatge, primer premi d’Especial de Fogueres 2024

ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

La foguera Florida-Portatge ha resultat guanyadora del primer premi de la secció Especial del concurs de Fogueres 2024. El monument, titulat ‘Geometria vital’, és obra de l’artista Pere Baenas.

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, juntament amb la regidora de Festes, Cristina Cutanda, i la bellesa del Foc, Alba Muñoz, ha fet públic este divendres a la vesprada la resolució del jurat en les diferents categories de les fogueres.

El monument ‘Geometria vital’ fa referència a la cultura clàssica grega, amb al·lusions a Pitàgores, Euclides o la deessa Gea, i inclou una colorida al·legoria que recorda l’afany de l’ésser humà en l’estudi del cosmos.

El monument era el que més pressupost tenia de les deu de categoria especial, amb 110.000 euros, i es tracta de la cinquena vegada que aconseguix el primer premi, després del 2008, 2009, 2010 i 2022. Per la seua banda, l’artista Baenas s’ha adjudicat en nou ocasions el guardó, l’última amb la mateixa foguera de Florida-Portatge el 2022, detalla l’Ajuntament d’Alacant.

Florida-Portatge s’ha imposat a la resta de les aspirants de la màxima categoria per 66 punts. La segona classificada ha sigut Sèneca-Autobusos, amb 61 punts, –que, a més, ha sigut distingida amb el guardó de millor crítica– mentre que Polígon de Sant Blai s’ha quedat en el tercer lloc, amb 56.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha felicitat a la foguera guanyadora i a l’artista. En un missatge en xarxes socials ha estès la seua enhorabona “a la resta de Fogueres i a les seues foguerers i barraquers pel seu treball i implicació i per mantenir aquesta festa tan viva”.

RESTA DEL PALMARÈS

La resta dels llocs fins a completar les deu comissions inscrites especialment enguany han sigut els següents: 4º, Baver Els Antigons; 5º, La Ceràmica; 6º, Diputació-Renfe; 7º, Port d’Alacant; 8º, Sagrada Família; 9º, Carolinas Altes; 10º, Florida-Plaza La Vinya.

Els primers premis de les diferents categories han sigut els que segueixen: 1ª, Calvo Sotelo; 2ª, Plaza Santa María; 3ª, Doctor Bergez-Carolinas; 4ª, Avenida Costa Blanca-Entreplayas; 5ª, Sant Blai de Dalt; 6ª A, Barrio José Antonio; 6ª B, Campoamor. Per la seua banda, la barraca Els Chuanos ha sumat al seu palmarès el primer premi de la categoria Especial, seguida de El Cabasset, La Millor de Totes, Penya Los Gorilas i Trons i Bacores.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.