Florida-Portatge, primer premi d’Especial de Fogueres 2024

ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

La foguera Florida-Portatge ha resultat guanyadora del primer premi de la secció Especial del concurs de Fogueres 2024. El monument, titulat ‘Geometria vital’, és obra de l’artista Pere Baenas.

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, juntament amb la regidora de Festes, Cristina Cutanda, i la bellesa del Foc, Alba Muñoz, ha fet públic este divendres a la vesprada la resolució del jurat en les diferents categories de les fogueres.

El monument ‘Geometria vital’ fa referència a la cultura clàssica grega, amb al·lusions a Pitàgores, Euclides o la deessa Gea, i inclou una colorida al·legoria que recorda l’afany de l’ésser humà en l’estudi del cosmos.

El monument era el que més pressupost tenia de les deu de categoria especial, amb 110.000 euros, i es tracta de la cinquena vegada que aconseguix el primer premi, després del 2008, 2009, 2010 i 2022. Per la seua banda, l’artista Baenas s’ha adjudicat en nou ocasions el guardó, l’última amb la mateixa foguera de Florida-Portatge el 2022, detalla l’Ajuntament d’Alacant.

Florida-Portatge s’ha imposat a la resta de les aspirants de la màxima categoria per 66 punts. La segona classificada ha sigut Sèneca-Autobusos, amb 61 punts, –que, a més, ha sigut distingida amb el guardó de millor crítica– mentre que Polígon de Sant Blai s’ha quedat en el tercer lloc, amb 56.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha felicitat a la foguera guanyadora i a l’artista. En un missatge en xarxes socials ha estès la seua enhorabona «a la resta de Fogueres i a les seues foguerers i barraquers pel seu treball i implicació i per mantenir aquesta festa tan viva».

RESTA DEL PALMARÈS

La resta dels llocs fins a completar les deu comissions inscrites especialment enguany han sigut els següents: 4º, Baver Els Antigons; 5º, La Ceràmica; 6º, Diputació-Renfe; 7º, Port d’Alacant; 8º, Sagrada Família; 9º, Carolinas Altes; 10º, Florida-Plaza La Vinya.

Els primers premis de les diferents categories han sigut els que segueixen: 1ª, Calvo Sotelo; 2ª, Plaza Santa María; 3ª, Doctor Bergez-Carolinas; 4ª, Avenida Costa Blanca-Entreplayas; 5ª, Sant Blai de Dalt; 6ª A, Barrio José Antonio; 6ª B, Campoamor. Per la seua banda, la barraca Els Chuanos ha sumat al seu palmarès el primer premi de la categoria Especial, seguida de El Cabasset, La Millor de Totes, Penya Los Gorilas i Trons i Bacores.

Últimes notícies

Compromís titlla de buit i pla el discurs de Pérez Llorca del 9 d’Octubre

Joan Baldoví critica el discurs institucional de Juanfran Pérez Llorca pel 9 d’Octubre, que qualifica de pla i buit, i augura un canvi de govern en la Generalitat.

Més de 3,8 milions de votants valencians podran participar en les generals del 29-N

Un total de 3.875.222 persones de la Comunitat Valenciana, 151.814 d’elles residents a l’estranger, figuren en el cens per a les eleccions generals del 29 de novembre.

El Suprem obliga Alvise a indemnitzar Ábalos per tornar a vulnerar el seu honor

El Tribunal Suprem ha confirmat que el eurodiputat Luis Pérez Fernández, Alvise, haurà de pagar 10.000 euros a l exministre i exdiputat per València José Luis Ábalos per vulnerar el seu honor i la seua imatge en xarxes socials. Es tracta de la segona condemna civil contra Alvise per atacs similars contra Ábalos.

Vox aplaudix el discurs institucional i poc polític de Juanfran Pérez Llorca pel 9 d’Octubre

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha elogiat el discurs del president Juanfran Pérez Llorca pel 9 d’Octubre, que ha qualificat de molt institucional i poc polític, i ha reivindicat la unitat dels valencians.

El pont d’octubre ompli hotels a la Comunitat Valenciana i anima el sector turístic

La Comunitat Valenciana encapçala les preferències per al pont del 12 d’octubre, amb un 85,4 % de places hoteleres ja reservades i un important augment de l’interés per València en portals com Booking.

El PP celebra el discurs de Pérez Llorca i retreu al PSPV i Compromís que no aplaudiren el premi a Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Fernando Pastor, ha elogiat el discurs de Juanfran Pérez Llorca pel 9 d’Octubre i ha acusat PSPV i Compromís de no aplaudir l’Alta Distinció concedida a la Ciutat Autònoma de Ceuta.

Nou detinguts al Perellonet per integrar una banda de narcotràfic de Gipuzkoa

Nou persones, entre elles un menor, han sigut detingudes al Perellonet acusades de formar part d’una organització de narcotràfic de Gipuzkoa que movia drogues per més de quatre milions d’euros a l’any.

La Plataforma contra el Macrovertedero de Zarra celebra l’arxiu definitiu del projecte

La Direcció General de Qualitat Ambiental ha arxivat per caducitat l’expedient del macroabocador de Zarra i la Plataforma cívica ha decidit desconvocar la manifestació prevista a València el 15 d’octubre.