Ford Almussafes acorda dos mesos més d’ERTO i UGT adverteix: «Comença el compte arrere per a aclarir incògnites»

La direcció de Ford i UGT han acordat hui un nou ERTO de dos mesos a la fàbrica d’Almussafes que afectarà 2.300 treballadors i amb el qual, per al sindicat majoritari, «comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents».

El sindicat havia avançat després de l’última reunió consultiva que el nou ERTO estarà en vigor des del 20 d’abril fins al 20 de juny i que durant deu dies afectarà a 2.300 treballadors, ja que al cessament de producció de la furgoneta Transit se suma un problema de proveïment en motors i menor demanda del mercat nord-americà.

En concret, segons va explicar ahir dimarts UGT, l’ERTO afectarà 1.400 persones diàries en la fabricació de vehicles (800 pel cessament de la Transit i 600 per la falta de producció) i 900 persones en motors.

La planta de motors no tindrà activitat en totes les seues àrees durant 10 dies; 5 dies al maig (20,21,22,27 i 28), i 5 dies al juny (3,10,11,17 i 18). Aquest impacte suposarà no treballar en vehicles durant quatre setmanes en el torn de vesprada.

Les condicions laborals de la plantilla seran «exactament» les mateixes que les acordats en els ERTO anteriors, ha explicat UGT: el 80% del salari real i el 100% d’antiguitat, pagues extres i vacances.

«DOS MESOS QUE HAN D’APORTAR TRANQUIL·LITAT»

«Des del dia de hui, podríem dir que comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents. Dos mesos, que han d’aportar-nos certa tranquil·litat en el trànsit que haurem de dur a terme fins que el nou vehicle multienergia, anunciat (pel president global de l’empresa) Jim Farley el passat dia 27 de març en Dunton a UGT, comence a fabricar-se a València», ha assenyalat el sindicat en un comunicat després de subscriure l’acord.

UGT ha reiterat que el compromís que va expressar la direcció d’assignar un nou vehicle a Almussafes «resolia el principal problema» que tenia la fàbrica i el conjunt de Ford Europa: la manca de càrrega de treball mentre la multinacional ajorna la decisió sobre les inversions per a l’electrificació, tenint en compte que precisament aquest dimecres la fàbrica valenciana deixa de produir la furgoneta Transit.

No obstant açò, el nou vehicle «no ho soluciona tot, ni molt menys», ha advertit UGT. «Ara, durant aquest període de temps, mantindrem diferents reunions i converses amb els companys del Comitè d’empresa Europeu de Ford (CEEF) i la pròpia direcció europea i local. A la mateixa vegada, iniciarem una campanya d’informació al conjunt de la nostra afiliació en aquests dos mesos que seran claus», ha avançat el sindicat majoritari.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.