Ford Almussafes acorda dos mesos més d’ERTO i UGT adverteix: “Comença el compte arrere per a aclarir incògnites”

La direcció de Ford i UGT han acordat hui un nou ERTO de dos mesos a la fàbrica d’Almussafes que afectarà 2.300 treballadors i amb el qual, per al sindicat majoritari, “comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents”.

El sindicat havia avançat després de l’última reunió consultiva que el nou ERTO estarà en vigor des del 20 d’abril fins al 20 de juny i que durant deu dies afectarà a 2.300 treballadors, ja que al cessament de producció de la furgoneta Transit se suma un problema de proveïment en motors i menor demanda del mercat nord-americà.

En concret, segons va explicar ahir dimarts UGT, l’ERTO afectarà 1.400 persones diàries en la fabricació de vehicles (800 pel cessament de la Transit i 600 per la falta de producció) i 900 persones en motors.

La planta de motors no tindrà activitat en totes les seues àrees durant 10 dies; 5 dies al maig (20,21,22,27 i 28), i 5 dies al juny (3,10,11,17 i 18). Aquest impacte suposarà no treballar en vehicles durant quatre setmanes en el torn de vesprada.

Les condicions laborals de la plantilla seran “exactament” les mateixes que les acordats en els ERTO anteriors, ha explicat UGT: el 80% del salari real i el 100% d’antiguitat, pagues extres i vacances.

“DOS MESOS QUE HAN D’APORTAR TRANQUIL·LITAT”

“Des del dia de hui, podríem dir que comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents. Dos mesos, que han d’aportar-nos certa tranquil·litat en el trànsit que haurem de dur a terme fins que el nou vehicle multienergia, anunciat (pel president global de l’empresa) Jim Farley el passat dia 27 de març en Dunton a UGT, comence a fabricar-se a València”, ha assenyalat el sindicat en un comunicat després de subscriure l’acord.

UGT ha reiterat que el compromís que va expressar la direcció d’assignar un nou vehicle a Almussafes “resolia el principal problema” que tenia la fàbrica i el conjunt de Ford Europa: la manca de càrrega de treball mentre la multinacional ajorna la decisió sobre les inversions per a l’electrificació, tenint en compte que precisament aquest dimecres la fàbrica valenciana deixa de produir la furgoneta Transit.

No obstant açò, el nou vehicle “no ho soluciona tot, ni molt menys”, ha advertit UGT. “Ara, durant aquest període de temps, mantindrem diferents reunions i converses amb els companys del Comitè d’empresa Europeu de Ford (CEEF) i la pròpia direcció europea i local. A la mateixa vegada, iniciarem una campanya d’informació al conjunt de la nostra afiliació en aquests dos mesos que seran claus”, ha avançat el sindicat majoritari.

Últimes notícies

El PSPV acusa a Barcala d’ocultar documents sobre les vivendes socials d’Alacant

El PSPV denuncia que l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, oculta informes clau sobre l'escàndol de les vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres el govern local defén que només s'entregaran els informes finals dels expedients.

Nia Coffey posa fi a la seua etapa al València Basket i torna a la WNBA

La interior estatunidenc Nia Coffey activa la clàusula d'eixida del seu contracte temporal amb el València Basket després de conquistar la Copa de la Reina i s'incorpora de nou a la WNBA.

Pérez Llorca acata que la jutgessa ves-te a Mazón en la causa per la DANA i evita valoracions

Pérez Llorca insistix que no valora decisions judicials després del veto a la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA de 2024 i reclama celeritat per a esclarir els fets.

Bernabé demana a Mazón que compte tota la veritat sobre la DANA davant la justícia

Pilar Bernabé critica la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA, li reclama que diga tota la veritat i denúncia la gestió del PP i l'ús de l'aforament.

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.