Ford Almussafes acorda dos mesos més d’ERTO i UGT adverteix: “Comença el compte arrere per a aclarir incògnites”

La direcció de Ford i UGT han acordat hui un nou ERTO de dos mesos a la fàbrica d’Almussafes que afectarà 2.300 treballadors i amb el qual, per al sindicat majoritari, “comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents”.

El sindicat havia avançat després de l’última reunió consultiva que el nou ERTO estarà en vigor des del 20 d’abril fins al 20 de juny i que durant deu dies afectarà a 2.300 treballadors, ja que al cessament de producció de la furgoneta Transit se suma un problema de proveïment en motors i menor demanda del mercat nord-americà.

En concret, segons va explicar ahir dimarts UGT, l’ERTO afectarà 1.400 persones diàries en la fabricació de vehicles (800 pel cessament de la Transit i 600 per la falta de producció) i 900 persones en motors.

La planta de motors no tindrà activitat en totes les seues àrees durant 10 dies; 5 dies al maig (20,21,22,27 i 28), i 5 dies al juny (3,10,11,17 i 18). Aquest impacte suposarà no treballar en vehicles durant quatre setmanes en el torn de vesprada.

Les condicions laborals de la plantilla seran “exactament” les mateixes que les acordats en els ERTO anteriors, ha explicat UGT: el 80% del salari real i el 100% d’antiguitat, pagues extres i vacances.

“DOS MESOS QUE HAN D’APORTAR TRANQUIL·LITAT”

“Des del dia de hui, podríem dir que comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents. Dos mesos, que han d’aportar-nos certa tranquil·litat en el trànsit que haurem de dur a terme fins que el nou vehicle multienergia, anunciat (pel president global de l’empresa) Jim Farley el passat dia 27 de març en Dunton a UGT, comence a fabricar-se a València”, ha assenyalat el sindicat en un comunicat després de subscriure l’acord.

UGT ha reiterat que el compromís que va expressar la direcció d’assignar un nou vehicle a Almussafes “resolia el principal problema” que tenia la fàbrica i el conjunt de Ford Europa: la manca de càrrega de treball mentre la multinacional ajorna la decisió sobre les inversions per a l’electrificació, tenint en compte que precisament aquest dimecres la fàbrica valenciana deixa de produir la furgoneta Transit.

No obstant açò, el nou vehicle “no ho soluciona tot, ni molt menys”, ha advertit UGT. “Ara, durant aquest període de temps, mantindrem diferents reunions i converses amb els companys del Comitè d’empresa Europeu de Ford (CEEF) i la pròpia direcció europea i local. A la mateixa vegada, iniciarem una campanya d’informació al conjunt de la nostra afiliació en aquests dos mesos que seran claus”, ha avançat el sindicat majoritari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.