12.1 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Ford Almussafes acorda dos mesos més d’ERTO i UGT adverteix: “Comença el compte arrere per a aclarir incògnites”

La direcció de Ford i UGT han acordat hui un nou ERTO de dos mesos a la fàbrica d’Almussafes que afectarà 2.300 treballadors i amb el qual, per al sindicat majoritari, “comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents”.

El sindicat havia avançat després de l’última reunió consultiva que el nou ERTO estarà en vigor des del 20 d’abril fins al 20 de juny i que durant deu dies afectarà a 2.300 treballadors, ja que al cessament de producció de la furgoneta Transit se suma un problema de proveïment en motors i menor demanda del mercat nord-americà.

En concret, segons va explicar ahir dimarts UGT, l’ERTO afectarà 1.400 persones diàries en la fabricació de vehicles (800 pel cessament de la Transit i 600 per la falta de producció) i 900 persones en motors.

La planta de motors no tindrà activitat en totes les seues àrees durant 10 dies; 5 dies al maig (20,21,22,27 i 28), i 5 dies al juny (3,10,11,17 i 18). Aquest impacte suposarà no treballar en vehicles durant quatre setmanes en el torn de vesprada.

Les condicions laborals de la plantilla seran “exactament” les mateixes que les acordats en els ERTO anteriors, ha explicat UGT: el 80% del salari real i el 100% d’antiguitat, pagues extres i vacances.

“DOS MESOS QUE HAN D’APORTAR TRANQUIL·LITAT”

“Des del dia de hui, podríem dir que comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents. Dos mesos, que han d’aportar-nos certa tranquil·litat en el trànsit que haurem de dur a terme fins que el nou vehicle multienergia, anunciat (pel president global de l’empresa) Jim Farley el passat dia 27 de març en Dunton a UGT, comence a fabricar-se a València”, ha assenyalat el sindicat en un comunicat després de subscriure l’acord.

UGT ha reiterat que el compromís que va expressar la direcció d’assignar un nou vehicle a Almussafes “resolia el principal problema” que tenia la fàbrica i el conjunt de Ford Europa: la manca de càrrega de treball mentre la multinacional ajorna la decisió sobre les inversions per a l’electrificació, tenint en compte que precisament aquest dimecres la fàbrica valenciana deixa de produir la furgoneta Transit.

No obstant açò, el nou vehicle “no ho soluciona tot, ni molt menys”, ha advertit UGT. “Ara, durant aquest període de temps, mantindrem diferents reunions i converses amb els companys del Comitè d’empresa Europeu de Ford (CEEF) i la pròpia direcció europea i local. A la mateixa vegada, iniciarem una campanya d’informació al conjunt de la nostra afiliació en aquests dos mesos que seran claus”, ha avançat el sindicat majoritari.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.