Ford Almussafes acorda dos mesos més d’ERTO i UGT adverteix: “Comença el compte arrere per a aclarir incògnites”

La direcció de Ford i UGT han acordat hui un nou ERTO de dos mesos a la fàbrica d’Almussafes que afectarà 2.300 treballadors i amb el qual, per al sindicat majoritari, “comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents”.

El sindicat havia avançat després de l’última reunió consultiva que el nou ERTO estarà en vigor des del 20 d’abril fins al 20 de juny i que durant deu dies afectarà a 2.300 treballadors, ja que al cessament de producció de la furgoneta Transit se suma un problema de proveïment en motors i menor demanda del mercat nord-americà.

En concret, segons va explicar ahir dimarts UGT, l’ERTO afectarà 1.400 persones diàries en la fabricació de vehicles (800 pel cessament de la Transit i 600 per la falta de producció) i 900 persones en motors.

La planta de motors no tindrà activitat en totes les seues àrees durant 10 dies; 5 dies al maig (20,21,22,27 i 28), i 5 dies al juny (3,10,11,17 i 18). Aquest impacte suposarà no treballar en vehicles durant quatre setmanes en el torn de vesprada.

Les condicions laborals de la plantilla seran “exactament” les mateixes que les acordats en els ERTO anteriors, ha explicat UGT: el 80% del salari real i el 100% d’antiguitat, pagues extres i vacances.

“DOS MESOS QUE HAN D’APORTAR TRANQUIL·LITAT”

“Des del dia de hui, podríem dir que comença el compte arrere per a aclarir les incògnites que encara queden pendents. Dos mesos, que han d’aportar-nos certa tranquil·litat en el trànsit que haurem de dur a terme fins que el nou vehicle multienergia, anunciat (pel president global de l’empresa) Jim Farley el passat dia 27 de març en Dunton a UGT, comence a fabricar-se a València”, ha assenyalat el sindicat en un comunicat després de subscriure l’acord.

UGT ha reiterat que el compromís que va expressar la direcció d’assignar un nou vehicle a Almussafes “resolia el principal problema” que tenia la fàbrica i el conjunt de Ford Europa: la manca de càrrega de treball mentre la multinacional ajorna la decisió sobre les inversions per a l’electrificació, tenint en compte que precisament aquest dimecres la fàbrica valenciana deixa de produir la furgoneta Transit.

No obstant açò, el nou vehicle “no ho soluciona tot, ni molt menys”, ha advertit UGT. “Ara, durant aquest període de temps, mantindrem diferents reunions i converses amb els companys del Comitè d’empresa Europeu de Ford (CEEF) i la pròpia direcció europea i local. A la mateixa vegada, iniciarem una campanya d’informació al conjunt de la nostra afiliació en aquests dos mesos que seran claus”, ha avançat el sindicat majoritari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.