Ford i UGT acorden un ERTO fins al 28 de març que afectarà a un màxim de 500 treballadors diaris en Vehicles

La direcció de Ford i UGT, el sindicat majoritari en la fàbrica d’Almussafes, han acordat establir a partir d’aquest dimarts un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) fins al 28 de març, per a adaptar-se a les baixades de producció en la factoria.

Aquest ERTO contempla parades en el torn de vesprada de les plantes de vehicles des del 13 de febrer fins al 28 de març, que no podran afectar a més de 500 treballadors diaris i en el qual, amb caràcter general, ningú haurà d’estar més de 16 dies laborables en l’ERTO. En la planta de motors, s’ha establit parades completes els dies 13 i 19 de febrer i 4 de març, segons ha detallat UGT en un comunicat.

Les condicions econòmiques d’aquest expedient seran les mateixes que en els ERTO anteriors: 80% del salari real i 100% de pagues extres, gratificació especial, vacacions, i antiguitat.

D’aquesta manera, la direcció de l’empresa ha contemplat les condicions exposades per part d’UGT durant les negociacions quant a les dates i nombre d’afectats diàriament. Per al sindicat, l’excedent de mà d’obra «solament pot estar vinculat a un problema puntual per falta de producció prevista i no per excés de personal«.

Per això, el sindicat majoritari solament estava disposat a acceptar la data del 28 de març com a últim dia de l’expedient. «El que puga succeir després, dependrà de la reunió que mantinguem per part d’UGT amb la cúpula directiva de Ford a nivell mundial«, que tindrà lloc a l’abril i en la qual els representants dels treballadors posaran sobre la taula el compromís adquirit per la multinacional amb la plantilla en l’Acord per l’Electrificació, «sobre el qual han de respondre».

Per la seua banda, STM-Intersindical no ha firmat l’acord amb l’empresa perquè ha manifestat que no recolzarà «més pèrdues salarials», ja que «la Plantilla torna a perdre un 20% del seu salari diari real«, ha indicat en un comunicat.

Aquest sindicat ha criticat «la penosa situació» a la qual, al seu juí, «ha arrossegat» a la plantilla l’acord d’electrificació. «Ja estem patint un minvament econòmic de prop d’un 10% del poder adquisitiu. Hem perdut massa», ha lamentat.

Així mateix, s’ha preguntat què ha pogut passar perquè ja no tinga lloc «el que abans era normal en els acords d’ERTO», en els quals donava el vistiplau als pactes amb complements salarials de fins al 100% i el compromís de l’abonament del subsidi d’atur dels dies d’utilització efectiva, per als casos de prejubilaciones, EROS i acomiadaments improcedents.

En eixe sentit, ha retret que se cedisca «conveni a conveni i acord després d’acord» drets «quan ni tan sols, tenim garantida una càrrega de treball que siga capaç de mantindre els llocs d’ocupació a Ford Almussafes». «Plantilla que, desgraciadament, ERO després d’ERO no per a reduir-se», ha postil·lat.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat a la planta de Ford d’Almussafes.

La fàbrica valenciana porta encadenant diferents ERTO diversos anys i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.