Ford i UGT acorden un ERTO fins al 28 de març que afectarà a un màxim de 500 treballadors diaris en Vehicles

La direcció de Ford i UGT, el sindicat majoritari en la fàbrica d’Almussafes, han acordat establir a partir d’aquest dimarts un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) fins al 28 de març, per a adaptar-se a les baixades de producció en la factoria.

Aquest ERTO contempla parades en el torn de vesprada de les plantes de vehicles des del 13 de febrer fins al 28 de març, que no podran afectar a més de 500 treballadors diaris i en el qual, amb caràcter general, ningú haurà d’estar més de 16 dies laborables en l’ERTO. En la planta de motors, s’ha establit parades completes els dies 13 i 19 de febrer i 4 de març, segons ha detallat UGT en un comunicat.

Les condicions econòmiques d’aquest expedient seran les mateixes que en els ERTO anteriors: 80% del salari real i 100% de pagues extres, gratificació especial, vacacions, i antiguitat.

D’aquesta manera, la direcció de l’empresa ha contemplat les condicions exposades per part d’UGT durant les negociacions quant a les dates i nombre d’afectats diàriament. Per al sindicat, l’excedent de mà d’obra «solament pot estar vinculat a un problema puntual per falta de producció prevista i no per excés de personal«.

Per això, el sindicat majoritari solament estava disposat a acceptar la data del 28 de març com a últim dia de l’expedient. «El que puga succeir després, dependrà de la reunió que mantinguem per part d’UGT amb la cúpula directiva de Ford a nivell mundial«, que tindrà lloc a l’abril i en la qual els representants dels treballadors posaran sobre la taula el compromís adquirit per la multinacional amb la plantilla en l’Acord per l’Electrificació, «sobre el qual han de respondre».

Per la seua banda, STM-Intersindical no ha firmat l’acord amb l’empresa perquè ha manifestat que no recolzarà «més pèrdues salarials», ja que «la Plantilla torna a perdre un 20% del seu salari diari real«, ha indicat en un comunicat.

Aquest sindicat ha criticat «la penosa situació» a la qual, al seu juí, «ha arrossegat» a la plantilla l’acord d’electrificació. «Ja estem patint un minvament econòmic de prop d’un 10% del poder adquisitiu. Hem perdut massa», ha lamentat.

Així mateix, s’ha preguntat què ha pogut passar perquè ja no tinga lloc «el que abans era normal en els acords d’ERTO», en els quals donava el vistiplau als pactes amb complements salarials de fins al 100% i el compromís de l’abonament del subsidi d’atur dels dies d’utilització efectiva, per als casos de prejubilaciones, EROS i acomiadaments improcedents.

En eixe sentit, ha retret que se cedisca «conveni a conveni i acord després d’acord» drets «quan ni tan sols, tenim garantida una càrrega de treball que siga capaç de mantindre els llocs d’ocupació a Ford Almussafes». «Plantilla que, desgraciadament, ERO després d’ERO no per a reduir-se», ha postil·lat.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat a la planta de Ford d’Almussafes.

La fàbrica valenciana porta encadenant diferents ERTO diversos anys i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Últimes notícies

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.