Ford i UGT acorden un ERTO fins al 28 de març que afectarà a un màxim de 500 treballadors diaris en Vehicles

La direcció de Ford i UGT, el sindicat majoritari en la fàbrica d’Almussafes, han acordat establir a partir d’aquest dimarts un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) fins al 28 de març, per a adaptar-se a les baixades de producció en la factoria.

Aquest ERTO contempla parades en el torn de vesprada de les plantes de vehicles des del 13 de febrer fins al 28 de març, que no podran afectar a més de 500 treballadors diaris i en el qual, amb caràcter general, ningú haurà d’estar més de 16 dies laborables en l’ERTO. En la planta de motors, s’ha establit parades completes els dies 13 i 19 de febrer i 4 de març, segons ha detallat UGT en un comunicat.

Les condicions econòmiques d’aquest expedient seran les mateixes que en els ERTO anteriors: 80% del salari real i 100% de pagues extres, gratificació especial, vacacions, i antiguitat.

D’aquesta manera, la direcció de l’empresa ha contemplat les condicions exposades per part d’UGT durant les negociacions quant a les dates i nombre d’afectats diàriament. Per al sindicat, l’excedent de mà d’obra «solament pot estar vinculat a un problema puntual per falta de producció prevista i no per excés de personal«.

Per això, el sindicat majoritari solament estava disposat a acceptar la data del 28 de març com a últim dia de l’expedient. «El que puga succeir després, dependrà de la reunió que mantinguem per part d’UGT amb la cúpula directiva de Ford a nivell mundial«, que tindrà lloc a l’abril i en la qual els representants dels treballadors posaran sobre la taula el compromís adquirit per la multinacional amb la plantilla en l’Acord per l’Electrificació, «sobre el qual han de respondre».

Per la seua banda, STM-Intersindical no ha firmat l’acord amb l’empresa perquè ha manifestat que no recolzarà «més pèrdues salarials», ja que «la Plantilla torna a perdre un 20% del seu salari diari real«, ha indicat en un comunicat.

Aquest sindicat ha criticat «la penosa situació» a la qual, al seu juí, «ha arrossegat» a la plantilla l’acord d’electrificació. «Ja estem patint un minvament econòmic de prop d’un 10% del poder adquisitiu. Hem perdut massa», ha lamentat.

Així mateix, s’ha preguntat què ha pogut passar perquè ja no tinga lloc «el que abans era normal en els acords d’ERTO», en els quals donava el vistiplau als pactes amb complements salarials de fins al 100% i el compromís de l’abonament del subsidi d’atur dels dies d’utilització efectiva, per als casos de prejubilaciones, EROS i acomiadaments improcedents.

En eixe sentit, ha retret que se cedisca «conveni a conveni i acord després d’acord» drets «quan ni tan sols, tenim garantida una càrrega de treball que siga capaç de mantindre els llocs d’ocupació a Ford Almussafes». «Plantilla que, desgraciadament, ERO després d’ERO no per a reduir-se», ha postil·lat.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat a la planta de Ford d’Almussafes.

La fàbrica valenciana porta encadenant diferents ERTO diversos anys i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.