Ford i UGT acorden un ERTO fins al 28 de març que afectarà a un màxim de 500 treballadors diaris en Vehicles

La direcció de Ford i UGT, el sindicat majoritari en la fàbrica d’Almussafes, han acordat establir a partir d’aquest dimarts un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) fins al 28 de març, per a adaptar-se a les baixades de producció en la factoria.

Aquest ERTO contempla parades en el torn de vesprada de les plantes de vehicles des del 13 de febrer fins al 28 de març, que no podran afectar a més de 500 treballadors diaris i en el qual, amb caràcter general, ningú haurà d’estar més de 16 dies laborables en l’ERTO. En la planta de motors, s’ha establit parades completes els dies 13 i 19 de febrer i 4 de març, segons ha detallat UGT en un comunicat.

Les condicions econòmiques d’aquest expedient seran les mateixes que en els ERTO anteriors: 80% del salari real i 100% de pagues extres, gratificació especial, vacacions, i antiguitat.

D’aquesta manera, la direcció de l’empresa ha contemplat les condicions exposades per part d’UGT durant les negociacions quant a les dates i nombre d’afectats diàriament. Per al sindicat, l’excedent de mà d’obra “solament pot estar vinculat a un problema puntual per falta de producció prevista i no per excés de personal“.

Per això, el sindicat majoritari solament estava disposat a acceptar la data del 28 de març com a últim dia de l’expedient. “El que puga succeir després, dependrà de la reunió que mantinguem per part d’UGT amb la cúpula directiva de Ford a nivell mundial“, que tindrà lloc a l’abril i en la qual els representants dels treballadors posaran sobre la taula el compromís adquirit per la multinacional amb la plantilla en l’Acord per l’Electrificació, “sobre el qual han de respondre”.

Per la seua banda, STM-Intersindical no ha firmat l’acord amb l’empresa perquè ha manifestat que no recolzarà “més pèrdues salarials”, ja que “la Plantilla torna a perdre un 20% del seu salari diari real“, ha indicat en un comunicat.

Aquest sindicat ha criticat “la penosa situació” a la qual, al seu juí, “ha arrossegat” a la plantilla l’acord d’electrificació. “Ja estem patint un minvament econòmic de prop d’un 10% del poder adquisitiu. Hem perdut massa”, ha lamentat.

Així mateix, s’ha preguntat què ha pogut passar perquè ja no tinga lloc “el que abans era normal en els acords d’ERTO”, en els quals donava el vistiplau als pactes amb complements salarials de fins al 100% i el compromís de l’abonament del subsidi d’atur dels dies d’utilització efectiva, per als casos de prejubilaciones, EROS i acomiadaments improcedents.

En eixe sentit, ha retret que se cedisca “conveni a conveni i acord després d’acord” drets “quan ni tan sols, tenim garantida una càrrega de treball que siga capaç de mantindre els llocs d’ocupació a Ford Almussafes”. “Plantilla que, desgraciadament, ERO després d’ERO no per a reduir-se”, ha postil·lat.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat a la planta de Ford d’Almussafes.

La fàbrica valenciana porta encadenant diferents ERTO diversos anys i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.