Ford i UGT acorden un ERTO fins al 28 de març que afectarà a un màxim de 500 treballadors diaris en Vehicles

La direcció de Ford i UGT, el sindicat majoritari en la fàbrica d’Almussafes, han acordat establir a partir d’aquest dimarts un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) fins al 28 de març, per a adaptar-se a les baixades de producció en la factoria.

Aquest ERTO contempla parades en el torn de vesprada de les plantes de vehicles des del 13 de febrer fins al 28 de març, que no podran afectar a més de 500 treballadors diaris i en el qual, amb caràcter general, ningú haurà d’estar més de 16 dies laborables en l’ERTO. En la planta de motors, s’ha establit parades completes els dies 13 i 19 de febrer i 4 de març, segons ha detallat UGT en un comunicat.

Les condicions econòmiques d’aquest expedient seran les mateixes que en els ERTO anteriors: 80% del salari real i 100% de pagues extres, gratificació especial, vacacions, i antiguitat.

D’aquesta manera, la direcció de l’empresa ha contemplat les condicions exposades per part d’UGT durant les negociacions quant a les dates i nombre d’afectats diàriament. Per al sindicat, l’excedent de mà d’obra «solament pot estar vinculat a un problema puntual per falta de producció prevista i no per excés de personal«.

Per això, el sindicat majoritari solament estava disposat a acceptar la data del 28 de març com a últim dia de l’expedient. «El que puga succeir després, dependrà de la reunió que mantinguem per part d’UGT amb la cúpula directiva de Ford a nivell mundial«, que tindrà lloc a l’abril i en la qual els representants dels treballadors posaran sobre la taula el compromís adquirit per la multinacional amb la plantilla en l’Acord per l’Electrificació, «sobre el qual han de respondre».

Per la seua banda, STM-Intersindical no ha firmat l’acord amb l’empresa perquè ha manifestat que no recolzarà «més pèrdues salarials», ja que «la Plantilla torna a perdre un 20% del seu salari diari real«, ha indicat en un comunicat.

Aquest sindicat ha criticat «la penosa situació» a la qual, al seu juí, «ha arrossegat» a la plantilla l’acord d’electrificació. «Ja estem patint un minvament econòmic de prop d’un 10% del poder adquisitiu. Hem perdut massa», ha lamentat.

Així mateix, s’ha preguntat què ha pogut passar perquè ja no tinga lloc «el que abans era normal en els acords d’ERTO», en els quals donava el vistiplau als pactes amb complements salarials de fins al 100% i el compromís de l’abonament del subsidi d’atur dels dies d’utilització efectiva, per als casos de prejubilaciones, EROS i acomiadaments improcedents.

En eixe sentit, ha retret que se cedisca «conveni a conveni i acord després d’acord» drets «quan ni tan sols, tenim garantida una càrrega de treball que siga capaç de mantindre els llocs d’ocupació a Ford Almussafes». «Plantilla que, desgraciadament, ERO després d’ERO no per a reduir-se», ha postil·lat.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat a la planta de Ford d’Almussafes.

La fàbrica valenciana porta encadenant diferents ERTO diversos anys i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Últimes notícies

Ola de calor imminent en la Comunitat amb més de 40 °C i nits a 25 °C

L’Aemet ha avançat que la calor s’intensificarà des d’este cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb màximes que superaran els 40 graus en punts del prelitoral i nits tòrrides amb mínimes de fins a 25 graus.

Domingo, Arteta i Gandía encapçalaran una gran gala lírica del FiMuVin a Requena

El Teatre Principal de Requena acollirà el 23 d’agost una gala lírica del FiMuVin amb Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía, acompanyats per l’Orquestra Filharmònica Fundació Ciutat de Requena, en l’any del seu vinté aniversari.

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.

Catalá reclama que la polarització no embrute la defensa de l’Albufera com a reserva de la Biosfera

María José Catalá demana al Govern d’Espanya un suport clar a la candidatura de l’Albufera com a reserva de la Biosfera i alerta que la polarització política no ha de contaminar este consens social.

Cues de fins a 5 quilòmetres a l’A-7 a Manises i Moncada per una avaria i un accident

L’A-7 patix este dijous retencions de fins a cinc quilòmetres a Manises i Moncada per una avaria en un camió i un accident, mentre que un altre sinistre a la V-31 a Sedaví ha causat cues de quasi tres quilòmetres.

Quatre detinguts per una sèrie de robatoris en àrees de servici de l’AP-7 entre la Comunitat Valenciana i Múrcia

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que presumptament robava en àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, València, Alacant i Múrcia, amb quatre hòmens detinguts de 35 a 45 anys.

Així és la nova equipació del Valencia CF amb detalls en roig Torino per a l’últim any a Mestalla

El Valencia CF i Puma han presentat la camiseta de la temporada 2026-27, que combina el blanc tradicional amb detalls en roig Torino i pantaló i mitjons negres, com a homenatge al Camp de Mestalla en la seua temporada de comiat.