12.6 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

Fortes plujes este dissabte als litorals sud de València i nord d’Alacant

La jornada d’este dissabte 1 de març arranca a la Comunitat Valenciana amb cel nuvolós o cobert i precipitacions moderades. Les plujes seran localment fortes als litorals sud de València i nord d’Alacant, on podrien ser persistents. A la resta del territori no es descarten precipitacions de manera més dèbil i aïllada. Així, a València pot perillar la primera ‘mascletà’ de Falles.

Així ho indica la predicció de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que també assenyala que els vents seran localment forts al litoral d’Alacant. A més, seran moderats del nord-est al litoral, amb ràfegues ocasionalment fortes o molt fortes al terç sud; a l’interior, seran de component est, fluixos en general, amb augments d’intensitat a la meitat sud durant les hores centrals del dia.

Quant a les temperatures, les mínimes experimentaran un ascens, mentre que les màximes descendiran. En concret, a la província de Castelló, els termòmetres anotaran 16° de màxima a Castelló de la Plana, 15° a la Vall d’Uixó i Vinaròs, i 9° a Morella, i les mínimes oscil·laran entre els 2° a Morella i els 12° a Castelló de la Plana.

A València, el mercuri assolirà els 15° de màxima a València i Gandia, i 11° a Ontinyent i Requena. Per la seua banda, les mínimes se situaran entre els 5° de Requena, els 7° d’Ontinyent, i els 12° de València i Gandia.

Finalment, a Alacant, s’esperen màximes de 15° a Alacant i Dénia, 14° a Elx i Oriola, i 10° a Alcoi. Les mínimes seran de 7° a Alcoi, 10° a Elx i Oriola, 11° a Dénia i 12° a Alacant.

Per a este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat el nivell de preemergència per risc d’incendis baix-mitjà a tota la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Reobertura de l’A-7 a Torrent després d’un incendi de camió

L'A-7 ha tornat a obrir-se al trànsit a Torrent després d'un incendi de camió que ha mantingut la carretera tancada durant quasi vuit hores. L'incident va ocórrer a la nit i va implicar la intervenció dels bombers i el SAMU.

Cel ras i temperatures en ascens a la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós i temperatures en ascens marquen la jornada a la Comunitat Valenciana, amb fortes ratxes de vent a Castelló.

L’Exèrcit d’Israel incrementa el seu control sobre la Franja de Gaza, arribant a un 30%

Les Forces de Defensa d'Israel (FDI) assenyalen que han assolit un control del 30% de la Franja de Gaza en el marc d'una intensa ofensiva militar. Aquaquesta maniobra segueix les agressions del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) del 7 d'octubre, que van provocar la mort d'un gran nombre d'israelians.

Argüeso Demana a la Jutgessa que Investigue Miguel Polo i Basset per la Dana

La defensa d'Emilio Argüeso sol·licita que actuals i antics càrrecs investigats pel seu paper en la gestió d'emergències durant la dana d'octubre compareguen com a investigats davant la jutgessa.

23.000 migrants sol·liciten la regularització extraordinària per la dana a València

El Govern espanyol ha rebut 23.000 sol·licituds per a la regularització de migrants afectats per la dana, amb un 95% d'aprovacions. La ministra d'Inclusió ha destacat la importància d'escoltar les necessitats de les plataformes migratòries.

Les pluges d’enguany superen el normal amb 521 l/m2 acumulats

Les pluges acumulades al període de l'1 d'octubre del 2024 al 15 d'abril del 2025 arriben als 521 l/m2, un 20% més que la mitjana. Regions com Múrcia i Andalusia destaquen en les seves xifres.

Última oportunitat per gaudir de la màgia del Teatre Escalante

Durant el maig, l'Escalante ofereix una programació variada de dansa, música i teatre d'objectes, tancant la seua 39a temporada amb grans propostes que fusionen clàssics i innovacions.

Marlaska ressalta l’honradesa de Pilar Bernabé, delegada del Govern a València

El ministre de l'Interior valora la integritat de la delegada del Govern a València, Pilar Bernabé, en resposta a qüestions sobre la seva formació acadèmica.