Fortes plujes este dissabte als litorals sud de València i nord d’Alacant

La jornada d’este dissabte 1 de març arranca a la Comunitat Valenciana amb cel nuvolós o cobert i precipitacions moderades. Les plujes seran localment fortes als litorals sud de València i nord d’Alacant, on podrien ser persistents. A la resta del territori no es descarten precipitacions de manera més dèbil i aïllada. Així, a València pot perillar la primera ‘mascletà’ de Falles.

Així ho indica la predicció de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que també assenyala que els vents seran localment forts al litoral d’Alacant. A més, seran moderats del nord-est al litoral, amb ràfegues ocasionalment fortes o molt fortes al terç sud; a l’interior, seran de component est, fluixos en general, amb augments d’intensitat a la meitat sud durant les hores centrals del dia.

Quant a les temperatures, les mínimes experimentaran un ascens, mentre que les màximes descendiran. En concret, a la província de Castelló, els termòmetres anotaran 16° de màxima a Castelló de la Plana, 15° a la Vall d’Uixó i Vinaròs, i 9° a Morella, i les mínimes oscil·laran entre els 2° a Morella i els 12° a Castelló de la Plana.

A València, el mercuri assolirà els 15° de màxima a València i Gandia, i 11° a Ontinyent i Requena. Per la seua banda, les mínimes se situaran entre els 5° de Requena, els 7° d’Ontinyent, i els 12° de València i Gandia.

Finalment, a Alacant, s’esperen màximes de 15° a Alacant i Dénia, 14° a Elx i Oriola, i 10° a Alcoi. Les mínimes seran de 7° a Alcoi, 10° a Elx i Oriola, 11° a Dénia i 12° a Alacant.

Per a este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat el nivell de preemergència per risc d’incendis baix-mitjà a tota la Comunitat Valenciana.

Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

El fiscal Anticorrupció rebutja que Sánchez fora el número u de la trama de Ábalos

El fiscal cap d'Anticorrupció sosté davant el Suprem que Pedro Sánchez no era el líder de l'organització criminal que situa entorn de l'exministre José Luis Ábalos i defén que va haver-hi una estructura delictiva nascuda en Transports.

Els sindicats docents reclamen a Pérez Llorca que medie per a frenar la vaga en Educació

Els sindicats del professorat es concentren davant el Palau de la Generalitat per a exigir la mediació de Juanfran Pérez Llorca amb Educació i Hisenda i desbloquejar la vaga general prevista.

Gátova exigix a la CHJ una neteja urgent del barranc del Carraixet per risc de riuades i incendis

L'Ajuntament de Gátova reclama a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer una intervenció urgent i integral en el barranc del Carraixet davant l'acumulació massiva de canyes invasores i l'augment del risc d'inundacions i incendis.

Elx mobilitza els seus símbols en un vídeo per a espentar a l’equip cap a la salvació

L'Elx difon un vídeo en les seues xarxes en el qual recorre a símbols il·licitans, personatges històrics i oficis tradicionals per a animar a l'equip en la lluita per la permanència en Primera Divisió.