13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Fortes plujes este dissabte als litorals sud de València i nord d’Alacant

La jornada d’este dissabte 1 de març arranca a la Comunitat Valenciana amb cel nuvolós o cobert i precipitacions moderades. Les plujes seran localment fortes als litorals sud de València i nord d’Alacant, on podrien ser persistents. A la resta del territori no es descarten precipitacions de manera més dèbil i aïllada. Així, a València pot perillar la primera ‘mascletà’ de Falles.

Així ho indica la predicció de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que també assenyala que els vents seran localment forts al litoral d’Alacant. A més, seran moderats del nord-est al litoral, amb ràfegues ocasionalment fortes o molt fortes al terç sud; a l’interior, seran de component est, fluixos en general, amb augments d’intensitat a la meitat sud durant les hores centrals del dia.

Quant a les temperatures, les mínimes experimentaran un ascens, mentre que les màximes descendiran. En concret, a la província de Castelló, els termòmetres anotaran 16° de màxima a Castelló de la Plana, 15° a la Vall d’Uixó i Vinaròs, i 9° a Morella, i les mínimes oscil·laran entre els 2° a Morella i els 12° a Castelló de la Plana.

A València, el mercuri assolirà els 15° de màxima a València i Gandia, i 11° a Ontinyent i Requena. Per la seua banda, les mínimes se situaran entre els 5° de Requena, els 7° d’Ontinyent, i els 12° de València i Gandia.

Finalment, a Alacant, s’esperen màximes de 15° a Alacant i Dénia, 14° a Elx i Oriola, i 10° a Alcoi. Les mínimes seran de 7° a Alcoi, 10° a Elx i Oriola, 11° a Dénia i 12° a Alacant.

Per a este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat el nivell de preemergència per risc d’incendis baix-mitjà a tota la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.