Fortes plujes este dissabte als litorals sud de València i nord d’Alacant

La jornada d’este dissabte 1 de març arranca a la Comunitat Valenciana amb cel nuvolós o cobert i precipitacions moderades. Les plujes seran localment fortes als litorals sud de València i nord d’Alacant, on podrien ser persistents. A la resta del territori no es descarten precipitacions de manera més dèbil i aïllada. Així, a València pot perillar la primera ‘mascletà’ de Falles.

Així ho indica la predicció de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que també assenyala que els vents seran localment forts al litoral d’Alacant. A més, seran moderats del nord-est al litoral, amb ràfegues ocasionalment fortes o molt fortes al terç sud; a l’interior, seran de component est, fluixos en general, amb augments d’intensitat a la meitat sud durant les hores centrals del dia.

Quant a les temperatures, les mínimes experimentaran un ascens, mentre que les màximes descendiran. En concret, a la província de Castelló, els termòmetres anotaran 16° de màxima a Castelló de la Plana, 15° a la Vall d’Uixó i Vinaròs, i 9° a Morella, i les mínimes oscil·laran entre els 2° a Morella i els 12° a Castelló de la Plana.

A València, el mercuri assolirà els 15° de màxima a València i Gandia, i 11° a Ontinyent i Requena. Per la seua banda, les mínimes se situaran entre els 5° de Requena, els 7° d’Ontinyent, i els 12° de València i Gandia.

Finalment, a Alacant, s’esperen màximes de 15° a Alacant i Dénia, 14° a Elx i Oriola, i 10° a Alcoi. Les mínimes seran de 7° a Alcoi, 10° a Elx i Oriola, 11° a Dénia i 12° a Alacant.

Per a este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat el nivell de preemergència per risc d’incendis baix-mitjà a tota la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.