13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Tres funcionaris de la presó de Picassent positius en coronavirus en el brot que afecta al centre penitenciari

 

Tres funcionaris d’Institucions Penitenciàries (IIPP) s’han contagiat de coronavirus en el brot que ha afectat 56 interns de la presó valenciana de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), segons ha informat en un comunicat Acaip-UGT.

 

Des de l’Administració no tenen encara les dades actualitzades dels funcionaris contagiats i han recordat que els encarregats de les proves diagnòstiques de Covid-19 als empleats públics no són ells, sinó la mútua corresponent i les CCAA.

 

No obstant això, des de la direcció del centre es va agilitar la realització de proves d’11 funcionaris en l’hospital corresponent. Segons les últimes dades conegudes pel sindicat, faltant el resultat de la prova feta a una treballadora a la que se li va fer a última hora, hi ha tres treballadors positius confirmats per PCR, ha indicat el sindicat.

A pesar d’això, Acaip-Ugt ha denunciat que l’empresa contractada per la Secretaria General de IIPP per al seguiment de contactes ha actuat de manera negligent ja que «en cap moment ha prescrit que se’ls fera cap prova, no ha rastrejat els seus possibles contactes laborals i, en les crides fetes als treballadors han demostrat un total desconeixement de l’activitat que es fa en un centre penitenciari, tractant de tirar la culpa de la situació als propis treballadors afectats». Per això des del sindicat han requerit la rescissió del contracte, ja que és «tirar els diners».

 

Peticions fetes per la organització

Dilluns passat es va reunir el Comité de Seguretat i Salut laboral del centre penitenciari després de la sol·licitud de Acaip-Ugt i es va facilitar la informació que s’havia reclamat i es van analitzar les peticions fetes per esta organització: suspensió de totes les activitats del centre en les que participen interns de més d’un departament; suspensió de trasllats d’entrada i eixida d’interns; suspensió de permisos d’eixida d’interns.

 

«Esta petició és l’única acceptada pel centre penitenciari, que ha sol·licitat autorització per a això a la Secretaria General de IIPP. A pesar de la gravetat del brot, a pesar de que es continuen detectant més positius asimptomàtics entre interns que tornen de permís, a pesar de que el presumpte origen d’este brot estava en un intern que havia tornat després d’una eixida, en data de hui encara no s’ha rebut resposta a esta petició», han lamentat.

 

El sindicat ha sol·licitat este dimecres que s’inicien els tràmits administratius oportuns per a que es reconega com a accident en acte de servici el contagi dels companys.

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.