Desmantellen una banda dedicada al furt de moniatos a la Vega Baixa

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la Policia Local de Sant Fulgenci, en el marc de les operacions contra robatoris en el camp, ha investigat a dos homes i dues dones, d’entre 51 i 64 anys, que formaven un grup dedicat al furt de moniatos a la Vega Baixa del Segura. Les diligències han estat posades a la disposició dels Jutjats d’Oriola.

Durant el mes de novembre, la Guàrdia Civil del Lloc Principal de Guardamar, juntament amb la Policia Local de Sant Fulgenci, van tenir coneixement de diversos delictes de furt en finques agrícoles de la localitat. A causa d’això, l’Equip de Robatoris en el Camp (ROCA) de Torrevella, va iniciar la recerca de l’assumpte per a esclarir els fets.

A mitjan mes de novembre, la Policia Local de Sant Fulgenci va sorprendre in fraganti diversos individus, dues dones i un home, d’entre 51 i 54 anys, recol·lectant moniatos sense permís en dues explotacions agrícoles de la localitat. Immediatament, els agents de l’Equip ROCA de Torrevella i de la Guàrdia Civil de Guardamar, van identificar a estes persones i van intervenir els fruits sostrets.

A la fi de novembre, després de realitzar les indagacions oportunes, les dues dones i l’home identificats, així com un altre home de 64 anys, van ser investigats pels delictes de furt i pertinença a grup criminal, sent remeses les diligències als Jutjats d’Instrucció d’Oriola.

La Guàrdia Civil ha retornat els 150 quilos de moniatos intervinguts durant les actuacions als seus legítims propietaris. A més, a través de la pàgina web www.guardiacivil.es es posa a la disposició dels ciutadans diversos consells de seguretat per a no ser víctimes de delictes contra el patrimoni i recorda que la millor prevenció és la informació.

Últimes notícies

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.