Desmantellen una banda dedicada al furt de moniatos a la Vega Baixa

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la Policia Local de Sant Fulgenci, en el marc de les operacions contra robatoris en el camp, ha investigat a dos homes i dues dones, d’entre 51 i 64 anys, que formaven un grup dedicat al furt de moniatos a la Vega Baixa del Segura. Les diligències han estat posades a la disposició dels Jutjats d’Oriola.

Durant el mes de novembre, la Guàrdia Civil del Lloc Principal de Guardamar, juntament amb la Policia Local de Sant Fulgenci, van tenir coneixement de diversos delictes de furt en finques agrícoles de la localitat. A causa d’això, l’Equip de Robatoris en el Camp (ROCA) de Torrevella, va iniciar la recerca de l’assumpte per a esclarir els fets.

A mitjan mes de novembre, la Policia Local de Sant Fulgenci va sorprendre in fraganti diversos individus, dues dones i un home, d’entre 51 i 54 anys, recol·lectant moniatos sense permís en dues explotacions agrícoles de la localitat. Immediatament, els agents de l’Equip ROCA de Torrevella i de la Guàrdia Civil de Guardamar, van identificar a estes persones i van intervenir els fruits sostrets.

A la fi de novembre, després de realitzar les indagacions oportunes, les dues dones i l’home identificats, així com un altre home de 64 anys, van ser investigats pels delictes de furt i pertinença a grup criminal, sent remeses les diligències als Jutjats d’Instrucció d’Oriola.

La Guàrdia Civil ha retornat els 150 quilos de moniatos intervinguts durant les actuacions als seus legítims propietaris. A més, a través de la pàgina web www.guardiacivil.es es posa a la disposició dels ciutadans diversos consells de seguretat per a no ser víctimes de delictes contra el patrimoni i recorda que la millor prevenció és la informació.

Últimes notícies

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.