Desmantellen una banda dedicada al furt de moniatos a la Vega Baixa

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la Policia Local de Sant Fulgenci, en el marc de les operacions contra robatoris en el camp, ha investigat a dos homes i dues dones, d’entre 51 i 64 anys, que formaven un grup dedicat al furt de moniatos a la Vega Baixa del Segura. Les diligències han estat posades a la disposició dels Jutjats d’Oriola.

Durant el mes de novembre, la Guàrdia Civil del Lloc Principal de Guardamar, juntament amb la Policia Local de Sant Fulgenci, van tenir coneixement de diversos delictes de furt en finques agrícoles de la localitat. A causa d’això, l’Equip de Robatoris en el Camp (ROCA) de Torrevella, va iniciar la recerca de l’assumpte per a esclarir els fets.

A mitjan mes de novembre, la Policia Local de Sant Fulgenci va sorprendre in fraganti diversos individus, dues dones i un home, d’entre 51 i 54 anys, recol·lectant moniatos sense permís en dues explotacions agrícoles de la localitat. Immediatament, els agents de l’Equip ROCA de Torrevella i de la Guàrdia Civil de Guardamar, van identificar a estes persones i van intervenir els fruits sostrets.

A la fi de novembre, després de realitzar les indagacions oportunes, les dues dones i l’home identificats, així com un altre home de 64 anys, van ser investigats pels delictes de furt i pertinença a grup criminal, sent remeses les diligències als Jutjats d’Instrucció d’Oriola.

La Guàrdia Civil ha retornat els 150 quilos de moniatos intervinguts durant les actuacions als seus legítims propietaris. A més, a través de la pàgina web www.guardiacivil.es es posa a la disposició dels ciutadans diversos consells de seguretat per a no ser víctimes de delictes contra el patrimoni i recorda que la millor prevenció és la informació.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.