Desmantellen una banda dedicada al furt de moniatos a la Vega Baixa

La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la Policia Local de Sant Fulgenci, en el marc de les operacions contra robatoris en el camp, ha investigat a dos homes i dues dones, d’entre 51 i 64 anys, que formaven un grup dedicat al furt de moniatos a la Vega Baixa del Segura. Les diligències han estat posades a la disposició dels Jutjats d’Oriola.

Durant el mes de novembre, la Guàrdia Civil del Lloc Principal de Guardamar, juntament amb la Policia Local de Sant Fulgenci, van tenir coneixement de diversos delictes de furt en finques agrícoles de la localitat. A causa d’això, l’Equip de Robatoris en el Camp (ROCA) de Torrevella, va iniciar la recerca de l’assumpte per a esclarir els fets.

A mitjan mes de novembre, la Policia Local de Sant Fulgenci va sorprendre in fraganti diversos individus, dues dones i un home, d’entre 51 i 54 anys, recol·lectant moniatos sense permís en dues explotacions agrícoles de la localitat. Immediatament, els agents de l’Equip ROCA de Torrevella i de la Guàrdia Civil de Guardamar, van identificar a estes persones i van intervenir els fruits sostrets.

A la fi de novembre, després de realitzar les indagacions oportunes, les dues dones i l’home identificats, així com un altre home de 64 anys, van ser investigats pels delictes de furt i pertinença a grup criminal, sent remeses les diligències als Jutjats d’Instrucció d’Oriola.

La Guàrdia Civil ha retornat els 150 quilos de moniatos intervinguts durant les actuacions als seus legítims propietaris. A més, a través de la pàgina web www.guardiacivil.es es posa a la disposició dels ciutadans diversos consells de seguretat per a no ser víctimes de delictes contra el patrimoni i recorda que la millor prevenció és la informació.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.