Gandia treballa per a potenciar la participació ciutadana en els barris

Reunió per a participació ciutadana

Gandia és una ciutat referent en matèria de participació | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Polítiques amb la Ciutadania, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada d’Educació i Benestar Social, Carmen Fuster, la Directora General de Participació Ciutadana de la Generalitat, María Jesús Pérez i el seu homòleg municipal en Gandia, Juanjo Giner, ha presentat este dilluns en la Casa de la Marquesa les jornades sobre el ‘Diagnòstic per a la redacció de l’estratègia de dinamització de barris de Gandia’, un document estratègic per a
l’Ajuntament de Gandia, en la comarca de la Safor (València), elaborat per l’entitat municipal ‘Estudi la Dula’, que servix com punt de partida d’un Pla d’Acció que busca promoure la participació veïnal en els barris de la ciutat.

 

Arran de les conclusions que recull este informe, González ha agraït la labor de l’equip tècnic de la Dula i ha destacat que l’anàlisi demostra «per una banda, que Gandia és una ciutat referent en matèria de participació que ha apostat durant molts anys per a que tinguera elements per a poder dialogar amb la ciutadania i amb els col·lectius socials en matèria social, cultural i veïnal, com per exemple consells, organismes de barri com les juntes de districte i un col·lectiu associatiu molt apoderat; i per d’altra, reconéixer que encara tenim molts objectius per abordar. Estem vivint una època molt difícil de pandèmia, i tot això, hem de millorar les ferramentes, hem de donar suport als col·lectius i hem de treballar per apoderar més la ciutadania perquè al final la democràcia es pot considerar democràcia si la ciutadania conseguix tindre veu i capacitat de decidir en estes matèries i en el dia a dia d’una ciutat com és Gandia».

 

De la mateixa manera, González ha volgut agrair a tots els col·lectius i agents la implicació en el «treball transversal per a fomentar la participació de la ciutadania en la nostra ciutat».

 

Necessitats de la ciutadania

D’altra banda, Fuster ha subratllat que «estes metodologies són molt importants perquè es partix de les necessitats de la ciutadania dels barris i de les associacions a les que se tracta d’adaptar-se i donar la resposta adequada».

 

Per la seua part, Pérez ha mostrat el seu suport a l’impuls de projectes com este que «són concordes al govern obert que gestiona la pròpia Generalitat Valenciana en polítiques de participació ciutadana amb la governança participativa, per tant, cal donar suport i acompanyar esta classe de polítiques que són importantíssimes i fonamentals per a la política en el seu conjunt».

 

Finalment, Giner ha incidit en el fet que este diagnòstic amb que compta Gandia serà «pioner en el País Valencià» i servix per a motivar la «dinamització dels barris i la cogestió dels espais populars i centres socials públics».

Últimes notícies

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.