Gandia treballa per a potenciar la participació ciutadana en els barris

Reunió per a participació ciutadana

Gandia és una ciutat referent en matèria de participació | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Polítiques amb la Ciutadania, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada d’Educació i Benestar Social, Carmen Fuster, la Directora General de Participació Ciutadana de la Generalitat, María Jesús Pérez i el seu homòleg municipal en Gandia, Juanjo Giner, ha presentat este dilluns en la Casa de la Marquesa les jornades sobre el ‘Diagnòstic per a la redacció de l’estratègia de dinamització de barris de Gandia’, un document estratègic per a
l’Ajuntament de Gandia, en la comarca de la Safor (València), elaborat per l’entitat municipal ‘Estudi la Dula’, que servix com punt de partida d’un Pla d’Acció que busca promoure la participació veïnal en els barris de la ciutat.

 

Arran de les conclusions que recull este informe, González ha agraït la labor de l’equip tècnic de la Dula i ha destacat que l’anàlisi demostra «per una banda, que Gandia és una ciutat referent en matèria de participació que ha apostat durant molts anys per a que tinguera elements per a poder dialogar amb la ciutadania i amb els col·lectius socials en matèria social, cultural i veïnal, com per exemple consells, organismes de barri com les juntes de districte i un col·lectiu associatiu molt apoderat; i per d’altra, reconéixer que encara tenim molts objectius per abordar. Estem vivint una època molt difícil de pandèmia, i tot això, hem de millorar les ferramentes, hem de donar suport als col·lectius i hem de treballar per apoderar més la ciutadania perquè al final la democràcia es pot considerar democràcia si la ciutadania conseguix tindre veu i capacitat de decidir en estes matèries i en el dia a dia d’una ciutat com és Gandia».

 

De la mateixa manera, González ha volgut agrair a tots els col·lectius i agents la implicació en el «treball transversal per a fomentar la participació de la ciutadania en la nostra ciutat».

 

Necessitats de la ciutadania

D’altra banda, Fuster ha subratllat que «estes metodologies són molt importants perquè es partix de les necessitats de la ciutadania dels barris i de les associacions a les que se tracta d’adaptar-se i donar la resposta adequada».

 

Per la seua part, Pérez ha mostrat el seu suport a l’impuls de projectes com este que «són concordes al govern obert que gestiona la pròpia Generalitat Valenciana en polítiques de participació ciutadana amb la governança participativa, per tant, cal donar suport i acompanyar esta classe de polítiques que són importantíssimes i fonamentals per a la política en el seu conjunt».

 

Finalment, Giner ha incidit en el fet que este diagnòstic amb que compta Gandia serà «pioner en el País Valencià» i servix per a motivar la «dinamització dels barris i la cogestió dels espais populars i centres socials públics».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Immobilitzen un autobús a València després de donar positiu en cocaïna el xofer que esperava a 25 turistes

La Policia Local de València immobilitza un autobús turístic el conductor del qual va donar positiu en cocaïna en un control rutinari quan es disposava a arreplegar a 25 turistes xinesos. El vehicle estava carregat d'equipatges i els viatgers van haver de continuar la seua ruta en taxis fins a Benicàssim.

La Plataforma de l’Ensenyament Públic recolza la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic recolza la convocatòria de vaga indefinida i noves mobilitzacions en l'educació pública valenciana i exigix a la Conselleria un canvi en la seua manera de negociar.

Jean Montero fa història en entrar en el millor quintet de l’Eurolliga

Jean Montero, escorta del València Basket, ha sigut triat en el millor quintet de l'Eurolliga i es convertix en el primer jugador del club a aconseguir este reconeixement.

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Iván Romero va firmar un doblet en el 2-0 del Llevant davant el Sevilla, un triomf que deixa als granotas a dos punts de la salvació i fica de ple als andalusos en la baralla pel descens.

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat

Detinguts dos joves per agredir persones migrants a Aldaia

Els arrestats, de 18 i 20 anys, estan acusats de delictes d’odi, lesions i contra la seguretat vial després d’atacs gravats en vídeo