16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Gandia treballa per a potenciar la participació ciutadana en els barris

Reunió per a participació ciutadana

Gandia és una ciutat referent en matèria de participació | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Polítiques amb la Ciutadania, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada d’Educació i Benestar Social, Carmen Fuster, la Directora General de Participació Ciutadana de la Generalitat, María Jesús Pérez i el seu homòleg municipal en Gandia, Juanjo Giner, ha presentat este dilluns en la Casa de la Marquesa les jornades sobre el ‘Diagnòstic per a la redacció de l’estratègia de dinamització de barris de Gandia’, un document estratègic per a
l’Ajuntament de Gandia, en la comarca de la Safor (València), elaborat per l’entitat municipal ‘Estudi la Dula’, que servix com punt de partida d’un Pla d’Acció que busca promoure la participació veïnal en els barris de la ciutat.

 

Arran de les conclusions que recull este informe, González ha agraït la labor de l’equip tècnic de la Dula i ha destacat que l’anàlisi demostra «per una banda, que Gandia és una ciutat referent en matèria de participació que ha apostat durant molts anys per a que tinguera elements per a poder dialogar amb la ciutadania i amb els col·lectius socials en matèria social, cultural i veïnal, com per exemple consells, organismes de barri com les juntes de districte i un col·lectiu associatiu molt apoderat; i per d’altra, reconéixer que encara tenim molts objectius per abordar. Estem vivint una època molt difícil de pandèmia, i tot això, hem de millorar les ferramentes, hem de donar suport als col·lectius i hem de treballar per apoderar més la ciutadania perquè al final la democràcia es pot considerar democràcia si la ciutadania conseguix tindre veu i capacitat de decidir en estes matèries i en el dia a dia d’una ciutat com és Gandia».

 

De la mateixa manera, González ha volgut agrair a tots els col·lectius i agents la implicació en el «treball transversal per a fomentar la participació de la ciutadania en la nostra ciutat».

 

Necessitats de la ciutadania

D’altra banda, Fuster ha subratllat que «estes metodologies són molt importants perquè es partix de les necessitats de la ciutadania dels barris i de les associacions a les que se tracta d’adaptar-se i donar la resposta adequada».

 

Per la seua part, Pérez ha mostrat el seu suport a l’impuls de projectes com este que «són concordes al govern obert que gestiona la pròpia Generalitat Valenciana en polítiques de participació ciutadana amb la governança participativa, per tant, cal donar suport i acompanyar esta classe de polítiques que són importantíssimes i fonamentals per a la política en el seu conjunt».

 

Finalment, Giner ha incidit en el fet que este diagnòstic amb que compta Gandia serà «pioner en el País Valencià» i servix per a motivar la «dinamització dels barris i la cogestió dels espais populars i centres socials públics».

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.