16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Gandia treballa per a potenciar la participació ciutadana en els barris

Reunió per a participació ciutadana

Gandia és una ciutat referent en matèria de participació | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Polítiques amb la Ciutadania, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada d’Educació i Benestar Social, Carmen Fuster, la Directora General de Participació Ciutadana de la Generalitat, María Jesús Pérez i el seu homòleg municipal en Gandia, Juanjo Giner, ha presentat este dilluns en la Casa de la Marquesa les jornades sobre el ‘Diagnòstic per a la redacció de l’estratègia de dinamització de barris de Gandia’, un document estratègic per a
l’Ajuntament de Gandia, en la comarca de la Safor (València), elaborat per l’entitat municipal ‘Estudi la Dula’, que servix com punt de partida d’un Pla d’Acció que busca promoure la participació veïnal en els barris de la ciutat.

 

Arran de les conclusions que recull este informe, González ha agraït la labor de l’equip tècnic de la Dula i ha destacat que l’anàlisi demostra «per una banda, que Gandia és una ciutat referent en matèria de participació que ha apostat durant molts anys per a que tinguera elements per a poder dialogar amb la ciutadania i amb els col·lectius socials en matèria social, cultural i veïnal, com per exemple consells, organismes de barri com les juntes de districte i un col·lectiu associatiu molt apoderat; i per d’altra, reconéixer que encara tenim molts objectius per abordar. Estem vivint una època molt difícil de pandèmia, i tot això, hem de millorar les ferramentes, hem de donar suport als col·lectius i hem de treballar per apoderar més la ciutadania perquè al final la democràcia es pot considerar democràcia si la ciutadania conseguix tindre veu i capacitat de decidir en estes matèries i en el dia a dia d’una ciutat com és Gandia».

 

De la mateixa manera, González ha volgut agrair a tots els col·lectius i agents la implicació en el «treball transversal per a fomentar la participació de la ciutadania en la nostra ciutat».

 

Necessitats de la ciutadania

D’altra banda, Fuster ha subratllat que «estes metodologies són molt importants perquè es partix de les necessitats de la ciutadania dels barris i de les associacions a les que se tracta d’adaptar-se i donar la resposta adequada».

 

Per la seua part, Pérez ha mostrat el seu suport a l’impuls de projectes com este que «són concordes al govern obert que gestiona la pròpia Generalitat Valenciana en polítiques de participació ciutadana amb la governança participativa, per tant, cal donar suport i acompanyar esta classe de polítiques que són importantíssimes i fonamentals per a la política en el seu conjunt».

 

Finalment, Giner ha incidit en el fet que este diagnòstic amb que compta Gandia serà «pioner en el País Valencià» i servix per a motivar la «dinamització dels barris i la cogestió dels espais populars i centres socials públics».

Últimes notícies

S’ha obert el pas subterrani que connecta les estacions de Xàtiva i Alacant

La nova passarel·la subterrània de 260 metres ha connectat des d'este dijous les estacions de Xàtiva i Alacant en uns tres minuts. L'obra, de més de 24 milions, ha reforçat el servici de Metrovalencia i l'entorn urbà del centre de València.

CCOO PV exigix activar el diàleg social i prioritza la vivenda

Ana García Alcolea ha presentat el seu informe al Consell Confederal amb un balanç socioeconòmic i un full de ruta immediat. CCOO PV ha reclamat activar ja el diàleg social i ha situat la vivenda com a prioritat, al costat d'ocupació i finançament.

Educació atorga els primers 13 milions en ajudes per a material escolar després de la DANA

Educació ha concedit 13 milions en cinc resolucions per a 26.000 alumnes afectats per la DANA. La convocatòria total ascendix a 100,6 milions per a 68.893 estudiants.

Rovira fixa com a prioritats la reforma del finançament i la baixada d’impostos

El nou conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública ha defés un nou model de finançament i mantindre la rebaixa fiscal. També ha proposat un fons d'anivellament mentres es negocia la reforma.

El subdirector d’Emergències va ser informat a les 18.32 de l’opció d’activar És-Alert

Jorge Suárez va conéixer a les 18.32 la possibilitat d'usar És-Alert durant la DANA. Els missatges del mòbil que arrepleguen eixe avís van ser incorporats a la causa judicial.

La Conselleria de Servicis Socials elevarà a 37.000 les places per a majors en 2026

Elena Albalat ha detallat que en 2026 se superaran les 37.000 places en residències i centres de dia, amb 15 noves licitacions i més inversió. També ha avançat la història social única i la creació de nous òrgans de participació.

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.