La Generalitat atorgarà 300 euros a uns 150.000 autònoms per a pal·liar la inflació

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha acordat amb les principals organitzacions professionals una ajuda de 300 euros que arribarà a les 150.000 persones autònomes més afectades per la crisi energètica i que desenvolupen el seu treball per compte propi en prop de 350 activitats econòmiques.

Així ho ha avançat després de la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb representants de les organitzacions LLIGA-CV, UPTA-PV i UATAE, a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

El president ha subratllat que la voluntat del Consell és que aquesta mesura, dotada amb 45 milions d’euros, “nasca del consens i s’adapte el màxim possible a les necessitats del sector”. “Som conscients de les dificultats que travessen moltes persones autònomes i de la incidència que la pujada del preu de l’energia ha tingut per als seus negocis, i amb aquesta mesura volem contribuir a alleujar la situació”, ha indicat.

Davant situacions de dificultat, la Generalitat sempre està al costat dels sectors productius”, com així ho ha demostrat amb les successives crisis a les quals ha hagut de fer front, perquè l’objectiu principal és que “ningú puga quedar-se al marge”, ha agregat.

Ximo Puig ha avançat a més que, des del Consell, s’estan “accelerant” els tràmits per a l’aprovació en els pròxims dies del Decret llei que regularà aquesta ajuda, i que l’objectiu és “que arribe quan abans a la butxaca de les persones que treballen per compte propi”. Ha precisat a més que la mateixa serà compatible amb l’ajuda de 200 euros anunciada pel Govern central.

Abonament en un sol pagament

Cadascuna de les persones beneficiàries rebrà 300 euros, que s’abonaran en un sol pagament, i la subvenció serà, per tant, compatible amb altres ajudes de l’Estat.

Des del Consell estem donant una resposta àgil als reptes que presenta el context macroeconòmic actual, intentant protegir al màxim les famílies, a les empreses i a les persones autònomes. Per a això estem dissenyant un ampli ventall d’ajudes que contribuïsca a més a impulsar la recuperació econòmica, el creixement i l’ocupació en la Comunitat Valenciana”, ha assenyalat Ximo Puig.

El president ha recordat que el Consell també està treballant per a destinar, a través del Pla Reactiva, altres 50 milions d’euros per a la indústria que utilitza el gas de manera intensiva, especialment taulelleres i empreses auxiliars, que tenen un gran pes en el PIB de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.
FILMOTECA D'ESTIU