La Generalitat atorgarà 300 euros a uns 150.000 autònoms per a pal·liar la inflació

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha acordat amb les principals organitzacions professionals una ajuda de 300 euros que arribarà a les 150.000 persones autònomes més afectades per la crisi energètica i que desenvolupen el seu treball per compte propi en prop de 350 activitats econòmiques.

Així ho ha avançat després de la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb representants de les organitzacions LLIGA-CV, UPTA-PV i UATAE, a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

El president ha subratllat que la voluntat del Consell és que aquesta mesura, dotada amb 45 milions d’euros, “nasca del consens i s’adapte el màxim possible a les necessitats del sector”. “Som conscients de les dificultats que travessen moltes persones autònomes i de la incidència que la pujada del preu de l’energia ha tingut per als seus negocis, i amb aquesta mesura volem contribuir a alleujar la situació”, ha indicat.

Davant situacions de dificultat, la Generalitat sempre està al costat dels sectors productius”, com així ho ha demostrat amb les successives crisis a les quals ha hagut de fer front, perquè l’objectiu principal és que “ningú puga quedar-se al marge”, ha agregat.

Ximo Puig ha avançat a més que, des del Consell, s’estan “accelerant” els tràmits per a l’aprovació en els pròxims dies del Decret llei que regularà aquesta ajuda, i que l’objectiu és “que arribe quan abans a la butxaca de les persones que treballen per compte propi”. Ha precisat a més que la mateixa serà compatible amb l’ajuda de 200 euros anunciada pel Govern central.

Abonament en un sol pagament

Cadascuna de les persones beneficiàries rebrà 300 euros, que s’abonaran en un sol pagament, i la subvenció serà, per tant, compatible amb altres ajudes de l’Estat.

Des del Consell estem donant una resposta àgil als reptes que presenta el context macroeconòmic actual, intentant protegir al màxim les famílies, a les empreses i a les persones autònomes. Per a això estem dissenyant un ampli ventall d’ajudes que contribuïsca a més a impulsar la recuperació econòmica, el creixement i l’ocupació en la Comunitat Valenciana”, ha assenyalat Ximo Puig.

El president ha recordat que el Consell també està treballant per a destinar, a través del Pla Reactiva, altres 50 milions d’euros per a la indústria que utilitza el gas de manera intensiva, especialment taulelleres i empreses auxiliars, que tenen un gran pes en el PIB de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.