La Generalitat atorgarà 300 euros a uns 150.000 autònoms per a pal·liar la inflació

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha acordat amb les principals organitzacions professionals una ajuda de 300 euros que arribarà a les 150.000 persones autònomes més afectades per la crisi energètica i que desenvolupen el seu treball per compte propi en prop de 350 activitats econòmiques.

Així ho ha avançat després de la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb representants de les organitzacions LLIGA-CV, UPTA-PV i UATAE, a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

El president ha subratllat que la voluntat del Consell és que aquesta mesura, dotada amb 45 milions d’euros, “nasca del consens i s’adapte el màxim possible a les necessitats del sector”. “Som conscients de les dificultats que travessen moltes persones autònomes i de la incidència que la pujada del preu de l’energia ha tingut per als seus negocis, i amb aquesta mesura volem contribuir a alleujar la situació”, ha indicat.

Davant situacions de dificultat, la Generalitat sempre està al costat dels sectors productius”, com així ho ha demostrat amb les successives crisis a les quals ha hagut de fer front, perquè l’objectiu principal és que “ningú puga quedar-se al marge”, ha agregat.

Ximo Puig ha avançat a més que, des del Consell, s’estan “accelerant” els tràmits per a l’aprovació en els pròxims dies del Decret llei que regularà aquesta ajuda, i que l’objectiu és “que arribe quan abans a la butxaca de les persones que treballen per compte propi”. Ha precisat a més que la mateixa serà compatible amb l’ajuda de 200 euros anunciada pel Govern central.

Abonament en un sol pagament

Cadascuna de les persones beneficiàries rebrà 300 euros, que s’abonaran en un sol pagament, i la subvenció serà, per tant, compatible amb altres ajudes de l’Estat.

Des del Consell estem donant una resposta àgil als reptes que presenta el context macroeconòmic actual, intentant protegir al màxim les famílies, a les empreses i a les persones autònomes. Per a això estem dissenyant un ampli ventall d’ajudes que contribuïsca a més a impulsar la recuperació econòmica, el creixement i l’ocupació en la Comunitat Valenciana”, ha assenyalat Ximo Puig.

El president ha recordat que el Consell també està treballant per a destinar, a través del Pla Reactiva, altres 50 milions d’euros per a la indústria que utilitza el gas de manera intensiva, especialment taulelleres i empreses auxiliars, que tenen un gran pes en el PIB de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.

Pedro Martínez rebaixa el favoritisme del València Basket davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

Pedro Martínez advertix que el València Basket no és favorit davant el Panathinaikos malgrat el factor pista i vincula eixa etiqueta al pressupost i l'experiència del rival grec.