Anuncios

La Generalitat atorgarà 300 euros a uns 150.000 autònoms per a pal·liar la inflació

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha acordat amb les principals organitzacions professionals una ajuda de 300 euros que arribarà a les 150.000 persones autònomes més afectades per la crisi energètica i que desenvolupen el seu treball per compte propi en prop de 350 activitats econòmiques.

Així ho ha avançat després de la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb representants de les organitzacions LLIGA-CV, UPTA-PV i UATAE, a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

Anuncios

El president ha subratllat que la voluntat del Consell és que aquesta mesura, dotada amb 45 milions d’euros, “nasca del consens i s’adapte el màxim possible a les necessitats del sector”. “Som conscients de les dificultats que travessen moltes persones autònomes i de la incidència que la pujada del preu de l’energia ha tingut per als seus negocis, i amb aquesta mesura volem contribuir a alleujar la situació”, ha indicat.

Davant situacions de dificultat, la Generalitat sempre està al costat dels sectors productius”, com així ho ha demostrat amb les successives crisis a les quals ha hagut de fer front, perquè l’objectiu principal és que “ningú puga quedar-se al marge”, ha agregat.

Ximo Puig ha avançat a més que, des del Consell, s’estan “accelerant” els tràmits per a l’aprovació en els pròxims dies del Decret llei que regularà aquesta ajuda, i que l’objectiu és “que arribe quan abans a la butxaca de les persones que treballen per compte propi”. Ha precisat a més que la mateixa serà compatible amb l’ajuda de 200 euros anunciada pel Govern central.

Abonament en un sol pagament

Cadascuna de les persones beneficiàries rebrà 300 euros, que s’abonaran en un sol pagament, i la subvenció serà, per tant, compatible amb altres ajudes de l’Estat.

Des del Consell estem donant una resposta àgil als reptes que presenta el context macroeconòmic actual, intentant protegir al màxim les famílies, a les empreses i a les persones autònomes. Per a això estem dissenyant un ampli ventall d’ajudes que contribuïsca a més a impulsar la recuperació econòmica, el creixement i l’ocupació en la Comunitat Valenciana”, ha assenyalat Ximo Puig.

El president ha recordat que el Consell també està treballant per a destinar, a través del Pla Reactiva, altres 50 milions d’euros per a la indústria que utilitza el gas de manera intensiva, especialment taulelleres i empreses auxiliars, que tenen un gran pes en el PIB de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.
Anuncios