9.3 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La Generalitat ha decidit congelar el 2024 les tarifes dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic. Esta mesura s’ha sumat a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobri els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament Jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny.

D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els d’autobús de metro, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les seues tarifes el 2024.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha explicat que “amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure”. 

La nostra missió és prestar amb la major qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles. L’objectiu és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i els interurbans” ha explicat Pradas.

Les persones usuàries poden beneficiar-se el 2024 dels descomptes del 50% de manera directa, sense necessitat de fer cap mena de tràmit o procés tècnic.

Pel que fa als  joves que ja disposen del títol deuen renovar-ho de manera molt fàcil a les màquines d’autovenda de la xarxa de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En el procés  cal introduir la targeta a la màquina, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

Alhora, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAJoven, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

En Castelló cal acudir a l’oficina d’atenció al client del TRAM, situada al carrer Carcagente, 1, per sol·licitar una targeta nova.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

Les joves de fins a 31 anys que encara no disposen de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, i a les oficines del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.