La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La Generalitat ha decidit congelar el 2024 les tarifes dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic. Esta mesura s’ha sumat a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobri els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament Jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny.

D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els d’autobús de metro, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les seues tarifes el 2024.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha explicat que “amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure”. 

«La nostra missió és prestar amb la major qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles. L’objectiu és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i els interurbans” ha explicat Pradas.

Les persones usuàries poden beneficiar-se el 2024 dels descomptes del 50% de manera directa, sense necessitat de fer cap mena de tràmit o procés tècnic.

Pel que fa als  joves que ja disposen del títol deuen renovar-ho de manera molt fàcil a les màquines d’autovenda de la xarxa de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En el procés  cal introduir la targeta a la màquina, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

Alhora, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAJoven, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

En Castelló cal acudir a l’oficina d’atenció al client del TRAM, situada al carrer Carcagente, 1, per sol·licitar una targeta nova.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

Les joves de fins a 31 anys que encara no disposen de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, i a les oficines del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.