24.2 C
València
Dijous, 23 octubre, 2025

La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La Generalitat ha decidit congelar el 2024 les tarifes dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic. Esta mesura s’ha sumat a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobri els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament Jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny.

D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els d’autobús de metro, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les seues tarifes el 2024.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha explicat que “amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure”. 

La nostra missió és prestar amb la major qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles. L’objectiu és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i els interurbans” ha explicat Pradas.

Les persones usuàries poden beneficiar-se el 2024 dels descomptes del 50% de manera directa, sense necessitat de fer cap mena de tràmit o procés tècnic.

Pel que fa als  joves que ja disposen del títol deuen renovar-ho de manera molt fàcil a les màquines d’autovenda de la xarxa de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En el procés  cal introduir la targeta a la màquina, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

Alhora, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAJoven, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

En Castelló cal acudir a l’oficina d’atenció al client del TRAM, situada al carrer Carcagente, 1, per sol·licitar una targeta nova.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

Les joves de fins a 31 anys que encara no disposen de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, i a les oficines del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

Antonio Tejero, condemnat pel 23F, en estat terminal en un hospital de València

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil, de 93 anys, està conscient i acompanyat per la seua família en un centre sanitari d'Alzira. Va ser condemnat pel 23F i va obtindre la llibertat condicional en 1996.

PowerCo impartirà el primer màster interuniversitari per a fabricar bateries a Espanya

PowerCo i les dos universitats públiques valencianes llançaran un màster semipresencial de 60 crèdits que replica el procés productiu per a formar talent local. El pla inclou huit mòduls, TFM alineat amb la planta i pràctiques remunerades en la gigafactoria.

La Diputació insta Govern i Consell a accelerar les ajudes després de la DANA i a reforçar la prevenció

El ple de la Diputació de València ha aprovat per unanimitat demanar a Govern i Consell que acceleren el pagament d'ajudes per la DANA i que rendisquen comptes del pla de recuperació. La sessió ha inclòs un minut de silenci per les 229 víctimes de la riuada, en vespres del seu primer aniversari.

Morant defén que les ajudes de la DANA que arriben són del Govern i qüestiona a Mazón

La ministra ha assegurat que les ajudes que ja perceben els afectats per la DANA procedixen de l'Executiu central i ha criticat la falta de transparència del Consell. Ha citat 8.000 milions transferits i més de 10.000 beneficiaris d'ajudes de 600 euros per a material educatiu.

Aldaia ha perdut el 50% dels seus vehicles i vivendes en la dana, segons Luján

L'alcalde d'Aldaia xifra en 10.000 els vehicles i en 4.000 els immobles danyats per la dana del 29 d'octubre, amb sis morts i mig municipi afectat. Denuncia retards en la reconstrucció i demana una direcció supramunicipal de l'emergència.

Camarero exigix al Govern transparència sobre les donacions després de la DANA

Camarero ha reclamat que el Govern publique el saldo i l'ús del compte de donacions oberta després de la DANA i ha acusat a Diana Morant d'opacitat i faules.

Morant veu una ocurrència permetre triar entre valencià i castellà a la PAU

La ministra ha qualificat d'ocurrència la proposta del Consell perquè l'alumnat puga triar entre les proves de castellà o valencià i ha demanat centrar-se en la qualitat docent.

A les 12h del 29-O ja es percebia el risc i hi havia rescats, segons un tècnic d’Emergències

L'operador va situar el punt crític de la DANA al migdia del 29-O, amb rescats ja en marxa i risc evident. Aemet va passar a roig sense avís i el Cecopi no es va convocar encara.