23 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La Generalitat ha decidit congelar el 2024 les tarifes dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic. Esta mesura s’ha sumat a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobri els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament Jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny.

D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els d’autobús de metro, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les seues tarifes el 2024.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha explicat que “amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure”. 

La nostra missió és prestar amb la major qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles. L’objectiu és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i els interurbans” ha explicat Pradas.

Les persones usuàries poden beneficiar-se el 2024 dels descomptes del 50% de manera directa, sense necessitat de fer cap mena de tràmit o procés tècnic.

Pel que fa als  joves que ja disposen del títol deuen renovar-ho de manera molt fàcil a les màquines d’autovenda de la xarxa de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En el procés  cal introduir la targeta a la màquina, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

Alhora, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAJoven, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

En Castelló cal acudir a l’oficina d’atenció al client del TRAM, situada al carrer Carcagente, 1, per sol·licitar una targeta nova.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

Les joves de fins a 31 anys que encara no disposen de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, i a les oficines del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.

Folgat marca el ritme en Moto2 i Moreira es queda fora de la segona classificació a Cheste

Daniel Holgado va ser el més ràpid en la pràctica oficial de Moto2 a Cheste i va batre dos vegades el rècord de la categoria. El líder Diogo Moreira va acabar 19é i haurà de passar per la primera classificació.

Els bombers de València es van reforçar com si tota la província estiguera en roig per la DANA

El Consorci Provincial de Bombers de València va blindar el seu operatiu durant la DANA amb un reforç equivalent al nivell roig en tota la província. La decisió es va sustentar en una cadena d'avisos i va quedar documentada en un informe remés al jutjat que investiga la gestió de l'episodi.

Armengol advoca per eleccions anticipades en la Comunitat Valenciana davant una situació ‘dramàtica’

Francina Armengol ha defés un avançament electoral en la Comunitat Valenciana en qualificar de 'dramàtica' la situació política i social. Ha lligat la seua postura a la dimissió de Carlos Mazón i a la necessitat que Diana Morant romanga a València.

David Almansa va manar a Cheste i set espanyols van entrar directes a la Q2 de Moto3

David Almansa (Honda) es va imposar en la pràctica oficial de Moto3 a Cheste amb 1.37.333 i va assegurar la passada directa a la Q2. Set espanyols es van situar entre els catorze més ràpids, amb Ángel Piqueras i Adrián Cruces també classificats.

MT i el Circuit Ricardo Tormo llancen un casc solidari d’edició limitada per a donar suport a la mobilitat després de la DANA

MT i el Circuit Ricardo Tormo han presentat el MT Braker SV Circuit València, un casc solidari limitat a 500 unitats el benefici de les quals es destina a Solidaritat Sobre Rodes. La iniciativa acompanya el retorn del Gran Premi de la Comunitat Valenciana després de la cancel·lació de 2024 per la DANA.