La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La Generalitat ha decidit congelar el 2024 les tarifes dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic. Esta mesura s’ha sumat a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobri els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament Jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny.

D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els d’autobús de metro, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les seues tarifes el 2024.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha explicat que “amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure”. 

«La nostra missió és prestar amb la major qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles. L’objectiu és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i els interurbans” ha explicat Pradas.

Les persones usuàries poden beneficiar-se el 2024 dels descomptes del 50% de manera directa, sense necessitat de fer cap mena de tràmit o procés tècnic.

Pel que fa als  joves que ja disposen del títol deuen renovar-ho de manera molt fàcil a les màquines d’autovenda de la xarxa de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En el procés  cal introduir la targeta a la màquina, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

Alhora, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAJoven, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

En Castelló cal acudir a l’oficina d’atenció al client del TRAM, situada al carrer Carcagente, 1, per sol·licitar una targeta nova.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

Les joves de fins a 31 anys que encara no disposen de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, i a les oficines del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.