La Generalitat ofereix serveis de 24 hores de Metrovalencia amb motiu de les Falles

La Generalitat ha previst que Metrovalència oferisca servei ininterromput de metro i tramvia del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les Falles i un ampli reforç en les línies de metro i tramvia al llarg de tota la jornada.

La Generalitat reforçarà el transport públic els dies grans de Falles oferint 120 hores de servei continuat i ajustat a la programació de les festes a les principals destinacions de la xarxa.

Es dona la circumstància que aquest any és la primera vegada que la Línia 10 (Alacant-Natzaret) té servei ordinari i especial a Falles, atés que es va posar en servei el maig de 2022 i que es converteix en el millor mitjà per accedir a la zona dels Castells Artificials i la Nit del Foc.

A més, els dos caps de setmana de març previs als dies principals de Falles s’han previst reforços al migdia per les mascletaes, que també s’oferiran durant els dies principals de les festes, a més de la prolongació a les nits, prenent com a referència el servei nocturn previ a la pandèmia.

Atenció i seguretat

FGV també reforça l’atenció als viatgers i viatgeres amb la incorporació de més de 100 agents d’atenció al client a estacions i un considerable augment en la dotació de personal de seguretat.

FGV incorpora fins al dia 20 de març 110 nous agents d’estació per prestar servei a la xarxa de Metrovalència durant la celebració de les festes de Falles.

Aquest personal ha estat seleccionat de la Borsa de Treball d’Atenció al Client de l’empresa pública, després de superar les proves pertinents. Dels 110 nous treballadors i treballadores, 75 han estat destinats a les línies de metro i 35 a les de tramvia.

En torns de matí, vesprada o nit, els 110 contractats i contractades, fan tasques d’informació i atenció al client en estacions, preferentment als vestíbuls, i si cal a les andanes, tant als serveis ordinaris com extraordinaris que l’empresa pública programa per a les Falles en els dies assenyalats.

En matèria de seguretat, respecte a les Falles del 2019, abans de la pandèmia, el reforç que es posa en marxa aquest any és un 20% superior sobre el reforç d’aquell any, sense tindre en compte la seguretat de la Línia 10 (Alacant -Natzaret), que no prestava servei llavors. Si es tinguera en compte, el percentatge pujaria al 40%.

Els esmentats reforços estan distribuïts del 4 al 20 de març, fent especial èmfasi en els dies, franges horàries i actes més importants de les Falles, com mascletaes, Ofrena i castells de focs artificials, segons les necessitats que necessite el servei a cada moment.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es compta amb el suport i col·laboració de diferents cossos i forces de seguretat de l’Estat, duent a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa cada any, perquè les falles se celebren dins l’ambient més segur possible.

Modificacions del servei i recomanacions

A Falles cal tindre en compte que, per motius de seguretat, les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades de 12:30 a 14:30 hores els dies 16, 17, 18 i 19 de març.

Es recomana aquells dies i hores que s’utilitzen les instal·lacions d’Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Alameda i Bailén, segons els orígens dels viatges.

Com a recomanació addicional es recorda que està prohibit accedir amb globus, material pirotècnic i en determinats moments i trams de la xarxa subterranis amb bicicletes.

Desplaçaments més econòmics

La Generalitat afegeix als serveis especials, per segon any els títols de transport SUMA, amb els quals pots viatjar a Metrovalencia, MetroBus, EMT i Renfe-Rodalies amb el mateix preu i una sola targeta i que des del 6 de març s’amplia a tot l’àmbit de rodalies de València i Castelló.

En aquestes Falles l’Abonament jove Temporal permet viatjar de manera gratuïta a Metrobús, Metrovalència i EMT als menors de fins a 30 anys i es manté també la reducció del 50% en tots els títols multiviatge per a la resta de persones usuàries.

Aquestes iniciatives de la Generalitat, a les quals encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat complir amb l’objectiu d’ajudar una part de la població que depén molts del transport públic al seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera molt efectiva les despeses de moltes famílies i combatre els efectes directes de la inflació a la butxaca dels ciutadans.

Últimes notícies

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.

Deixa el mòbil en la casa on ha robat a Elx i trau a la llum el furt en telefonar per a recuperar-lo

Un home de 64 anys ha sigut detingut a Elx després de deixar-se el mòbil en una vivenda on havia robat i telefonar després per intentar recuperar-lo, la qual cosa ha permés a la Policia Nacional identificar-lo i localitzar part dels objectes sostrets.

Intervenen més de mil botelles del ‘gas de la risa’ quan anaven cap a Balears des de Dénia

La Guàrdia Civil ha intervingut 1.008 botelles d’òxid nitrós en una furgoneta que anava a embarcar al port de Dénia amb destinació a les Illes Balears. El valor de la càrrega supera els 35.000 euros i s’investiga l’origen del producte.

L’alacantí Daniel Holgado farà el salt a MotoGP en 2027 amb Gresini Racing

El pilot alacantí Daniel Holgado, actual sisé del Mundial de Moto2 amb l’equip d’Aspar, ha signat amb Gresini Racing per a debutar en MotoGP en la temporada 2027.