La Generalitat ofereix serveis de 24 hores de Metrovalencia amb motiu de les Falles

La Generalitat ha previst que Metrovalència oferisca servei ininterromput de metro i tramvia del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les Falles i un ampli reforç en les línies de metro i tramvia al llarg de tota la jornada.

La Generalitat reforçarà el transport públic els dies grans de Falles oferint 120 hores de servei continuat i ajustat a la programació de les festes a les principals destinacions de la xarxa.

Es dona la circumstància que aquest any és la primera vegada que la Línia 10 (Alacant-Natzaret) té servei ordinari i especial a Falles, atés que es va posar en servei el maig de 2022 i que es converteix en el millor mitjà per accedir a la zona dels Castells Artificials i la Nit del Foc.

A més, els dos caps de setmana de març previs als dies principals de Falles s’han previst reforços al migdia per les mascletaes, que també s’oferiran durant els dies principals de les festes, a més de la prolongació a les nits, prenent com a referència el servei nocturn previ a la pandèmia.

Atenció i seguretat

FGV també reforça l’atenció als viatgers i viatgeres amb la incorporació de més de 100 agents d’atenció al client a estacions i un considerable augment en la dotació de personal de seguretat.

FGV incorpora fins al dia 20 de març 110 nous agents d’estació per prestar servei a la xarxa de Metrovalència durant la celebració de les festes de Falles.

Aquest personal ha estat seleccionat de la Borsa de Treball d’Atenció al Client de l’empresa pública, després de superar les proves pertinents. Dels 110 nous treballadors i treballadores, 75 han estat destinats a les línies de metro i 35 a les de tramvia.

En torns de matí, vesprada o nit, els 110 contractats i contractades, fan tasques d’informació i atenció al client en estacions, preferentment als vestíbuls, i si cal a les andanes, tant als serveis ordinaris com extraordinaris que l’empresa pública programa per a les Falles en els dies assenyalats.

En matèria de seguretat, respecte a les Falles del 2019, abans de la pandèmia, el reforç que es posa en marxa aquest any és un 20% superior sobre el reforç d’aquell any, sense tindre en compte la seguretat de la Línia 10 (Alacant -Natzaret), que no prestava servei llavors. Si es tinguera en compte, el percentatge pujaria al 40%.

Els esmentats reforços estan distribuïts del 4 al 20 de març, fent especial èmfasi en els dies, franges horàries i actes més importants de les Falles, com mascletaes, Ofrena i castells de focs artificials, segons les necessitats que necessite el servei a cada moment.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es compta amb el suport i col·laboració de diferents cossos i forces de seguretat de l’Estat, duent a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa cada any, perquè les falles se celebren dins l’ambient més segur possible.

Modificacions del servei i recomanacions

A Falles cal tindre en compte que, per motius de seguretat, les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades de 12:30 a 14:30 hores els dies 16, 17, 18 i 19 de març.

Es recomana aquells dies i hores que s’utilitzen les instal·lacions d’Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Alameda i Bailén, segons els orígens dels viatges.

Com a recomanació addicional es recorda que està prohibit accedir amb globus, material pirotècnic i en determinats moments i trams de la xarxa subterranis amb bicicletes.

Desplaçaments més econòmics

La Generalitat afegeix als serveis especials, per segon any els títols de transport SUMA, amb els quals pots viatjar a Metrovalencia, MetroBus, EMT i Renfe-Rodalies amb el mateix preu i una sola targeta i que des del 6 de març s’amplia a tot l’àmbit de rodalies de València i Castelló.

En aquestes Falles l’Abonament jove Temporal permet viatjar de manera gratuïta a Metrobús, Metrovalència i EMT als menors de fins a 30 anys i es manté també la reducció del 50% en tots els títols multiviatge per a la resta de persones usuàries.

Aquestes iniciatives de la Generalitat, a les quals encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat complir amb l’objectiu d’ajudar una part de la població que depén molts del transport públic al seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera molt efectiva les despeses de moltes famílies i combatre els efectes directes de la inflació a la butxaca dels ciutadans.

Últimes notícies

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.