10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

La Generalitat ofereix serveis de 24 hores de Metrovalencia amb motiu de les Falles

La Generalitat ha previst que Metrovalència oferisca servei ininterromput de metro i tramvia del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les Falles i un ampli reforç en les línies de metro i tramvia al llarg de tota la jornada.

La Generalitat reforçarà el transport públic els dies grans de Falles oferint 120 hores de servei continuat i ajustat a la programació de les festes a les principals destinacions de la xarxa.

Es dona la circumstància que aquest any és la primera vegada que la Línia 10 (Alacant-Natzaret) té servei ordinari i especial a Falles, atés que es va posar en servei el maig de 2022 i que es converteix en el millor mitjà per accedir a la zona dels Castells Artificials i la Nit del Foc.

A més, els dos caps de setmana de març previs als dies principals de Falles s’han previst reforços al migdia per les mascletaes, que també s’oferiran durant els dies principals de les festes, a més de la prolongació a les nits, prenent com a referència el servei nocturn previ a la pandèmia.

Atenció i seguretat

FGV també reforça l’atenció als viatgers i viatgeres amb la incorporació de més de 100 agents d’atenció al client a estacions i un considerable augment en la dotació de personal de seguretat.

FGV incorpora fins al dia 20 de març 110 nous agents d’estació per prestar servei a la xarxa de Metrovalència durant la celebració de les festes de Falles.

Aquest personal ha estat seleccionat de la Borsa de Treball d’Atenció al Client de l’empresa pública, després de superar les proves pertinents. Dels 110 nous treballadors i treballadores, 75 han estat destinats a les línies de metro i 35 a les de tramvia.

En torns de matí, vesprada o nit, els 110 contractats i contractades, fan tasques d’informació i atenció al client en estacions, preferentment als vestíbuls, i si cal a les andanes, tant als serveis ordinaris com extraordinaris que l’empresa pública programa per a les Falles en els dies assenyalats.

En matèria de seguretat, respecte a les Falles del 2019, abans de la pandèmia, el reforç que es posa en marxa aquest any és un 20% superior sobre el reforç d’aquell any, sense tindre en compte la seguretat de la Línia 10 (Alacant -Natzaret), que no prestava servei llavors. Si es tinguera en compte, el percentatge pujaria al 40%.

Els esmentats reforços estan distribuïts del 4 al 20 de març, fent especial èmfasi en els dies, franges horàries i actes més importants de les Falles, com mascletaes, Ofrena i castells de focs artificials, segons les necessitats que necessite el servei a cada moment.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es compta amb el suport i col·laboració de diferents cossos i forces de seguretat de l’Estat, duent a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa cada any, perquè les falles se celebren dins l’ambient més segur possible.

Modificacions del servei i recomanacions

A Falles cal tindre en compte que, per motius de seguretat, les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades de 12:30 a 14:30 hores els dies 16, 17, 18 i 19 de març.

Es recomana aquells dies i hores que s’utilitzen les instal·lacions d’Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Alameda i Bailén, segons els orígens dels viatges.

Com a recomanació addicional es recorda que està prohibit accedir amb globus, material pirotècnic i en determinats moments i trams de la xarxa subterranis amb bicicletes.

Desplaçaments més econòmics

La Generalitat afegeix als serveis especials, per segon any els títols de transport SUMA, amb els quals pots viatjar a Metrovalencia, MetroBus, EMT i Renfe-Rodalies amb el mateix preu i una sola targeta i que des del 6 de març s’amplia a tot l’àmbit de rodalies de València i Castelló.

En aquestes Falles l’Abonament jove Temporal permet viatjar de manera gratuïta a Metrobús, Metrovalència i EMT als menors de fins a 30 anys i es manté també la reducció del 50% en tots els títols multiviatge per a la resta de persones usuàries.

Aquestes iniciatives de la Generalitat, a les quals encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat complir amb l’objectiu d’ajudar una part de la població que depén molts del transport públic al seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera molt efectiva les despeses de moltes famílies i combatre els efectes directes de la inflació a la butxaca dels ciutadans.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.