La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha anunciat que la Generalitat congelarà el 2024 les tarifes als usuaris dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic.

Pradas ha destacat que “esta mesura se suma a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobre els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny”.

“Amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure. La nostra missió és prestar amb la màxima qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles”, ha assegurat Pradas.

La consellera ha realitzat este anunci després de presidir el Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els de Metrobus, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les tarifes el 2024.

FGV supera els 100 milions de viatgers  

En esta mateixa sessió del Consell d’Administració de FGV s’ha adonat del balanç de viatgers del 2023. En este exercici passat s’han superat els 108 milions d’usuaris transportats a València i Alacant.

Estes dades suposen que s’ha superat en més d’un 40% el registre de l’exercici anterior i en més del 33% els obtinguts el 2019, abans de la pandèmia.

El 2023, la xifra de persones usuàries se situa per primera vegada, als 36 anys  després  de servei de FGVper sobre dels 100 milions d’usuaris, superant els 90 milions de desplaçaments a Metrovalencia i els 18 milions a TRAM d’Alacant.

La consellera ha destacat que “este important increment en el nombre d’usuaris registrats respecte a exercicis anteriors en té una relació directa amb les diverses mesures adoptades per la Generalitat per al foment del transport públic i que, sens dubte, han tingut una gran acceptació de la societat valenciana”.

200.000 renovacions a València, Alacant i Castelló

A la sessió del Consell d’Administració, s’ha adonat, juntament amb el manteniment de les tarifes de FGV el 2024, del procés de renovació de l‘Abonament jove Gratuït.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana ja s’han completat prop de 200.000 renovacions, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

En concret, en Metrovalència s’han renovat des del 22 de desembre passat més de 165.000 abonaments, a TRAM d’Alacant s’han superat els 30.000 i amb TRAM de Castelló a prop de 5.000.

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i amb Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En este procés cal introduir la targeta a la màquina expenedora, seleccionar l’opció de “recarregar” i prémer de nou “recarregar“.

En el cas de Castelló els usuaris han d’obtindre un nou suport que es lliura a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.  A la vegada, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta.

D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cost addicional.

Aquells joves de fins a 30 anys que no disposen d’este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig

La Fonteta fulmina el rècord de públic de la Copa del Rei amb 6.125 persones

La final entre Conectabalear CV Manacor i CV Melilla va reunir 6.125 persones a la Fonteta i va batre un rècord que portava 37 anys vigent.

Una eixordadora mascletà ha obert 19 dies de Falles a València

Una mascletà clàssica en la plaça de l'Ajuntament ha inaugurat 19 dies de Falles amb milers d'assistents i perímetre de seguretat ampliat. El tret ha superat els 130 dB i ha deixat 43 atencions sanitàries.

Nova protesta exigix presó per a Mazón la setmana en què la jutgessa demana imputar-li

València ha viscut una altra marxa que reclama presó per a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana, coincidint amb la petició de la jutgessa d'imputar-li. Les víctimes han redoblat la pressió amb un manifest davant el TSJCV.