La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha anunciat que la Generalitat congelarà el 2024 les tarifes als usuaris dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic.

Pradas ha destacat que “esta mesura se suma a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobre els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny”.

“Amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure. La nostra missió és prestar amb la màxima qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles”, ha assegurat Pradas.

La consellera ha realitzat este anunci després de presidir el Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els de Metrobus, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les tarifes el 2024.

FGV supera els 100 milions de viatgers  

En esta mateixa sessió del Consell d’Administració de FGV s’ha adonat del balanç de viatgers del 2023. En este exercici passat s’han superat els 108 milions d’usuaris transportats a València i Alacant.

Estes dades suposen que s’ha superat en més d’un 40% el registre de l’exercici anterior i en més del 33% els obtinguts el 2019, abans de la pandèmia.

El 2023, la xifra de persones usuàries se situa per primera vegada, als 36 anys  després  de servei de FGVper sobre dels 100 milions d’usuaris, superant els 90 milions de desplaçaments a Metrovalencia i els 18 milions a TRAM d’Alacant.

La consellera ha destacat que “este important increment en el nombre d’usuaris registrats respecte a exercicis anteriors en té una relació directa amb les diverses mesures adoptades per la Generalitat per al foment del transport públic i que, sens dubte, han tingut una gran acceptació de la societat valenciana”.

200.000 renovacions a València, Alacant i Castelló

A la sessió del Consell d’Administració, s’ha adonat, juntament amb el manteniment de les tarifes de FGV el 2024, del procés de renovació de l‘Abonament jove Gratuït.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana ja s’han completat prop de 200.000 renovacions, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

En concret, en Metrovalència s’han renovat des del 22 de desembre passat més de 165.000 abonaments, a TRAM d’Alacant s’han superat els 30.000 i amb TRAM de Castelló a prop de 5.000.

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i amb Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En este procés cal introduir la targeta a la màquina expenedora, seleccionar l’opció de “recarregar” i prémer de nou “recarregar«.

En el cas de Castelló els usuaris han d’obtindre un nou suport que es lliura a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.  A la vegada, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta.

D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cost addicional.

Aquells joves de fins a 30 anys que no disposen d’este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.

El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d'Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomia 2026 a la Millor Direcció de Sala, atorgat per la Real Academia de Gastronomía.

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.

El Consell denuncia que la Comunitat Valenciana perd una quarta part dels reforços judicials

La consellera de Justícia, Nuria Martínez, acusa el Govern central d’obligar la Comunitat Valenciana a assumir la pèrdua de 18 dels 72 reforços judicials suprimits a tot Espanya i alerta del colp als drets dels valencians.