La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha anunciat que la Generalitat congelarà el 2024 les tarifes als usuaris dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic.

Pradas ha destacat que “esta mesura se suma a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobre els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny”.

“Amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure. La nostra missió és prestar amb la màxima qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles”, ha assegurat Pradas.

La consellera ha realitzat este anunci després de presidir el Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els de Metrobus, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les tarifes el 2024.

FGV supera els 100 milions de viatgers  

En esta mateixa sessió del Consell d’Administració de FGV s’ha adonat del balanç de viatgers del 2023. En este exercici passat s’han superat els 108 milions d’usuaris transportats a València i Alacant.

Estes dades suposen que s’ha superat en més d’un 40% el registre de l’exercici anterior i en més del 33% els obtinguts el 2019, abans de la pandèmia.

El 2023, la xifra de persones usuàries se situa per primera vegada, als 36 anys  després  de servei de FGVper sobre dels 100 milions d’usuaris, superant els 90 milions de desplaçaments a Metrovalencia i els 18 milions a TRAM d’Alacant.

La consellera ha destacat que “este important increment en el nombre d’usuaris registrats respecte a exercicis anteriors en té una relació directa amb les diverses mesures adoptades per la Generalitat per al foment del transport públic i que, sens dubte, han tingut una gran acceptació de la societat valenciana”.

200.000 renovacions a València, Alacant i Castelló

A la sessió del Consell d’Administració, s’ha adonat, juntament amb el manteniment de les tarifes de FGV el 2024, del procés de renovació de l‘Abonament jove Gratuït.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana ja s’han completat prop de 200.000 renovacions, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

En concret, en Metrovalència s’han renovat des del 22 de desembre passat més de 165.000 abonaments, a TRAM d’Alacant s’han superat els 30.000 i amb TRAM de Castelló a prop de 5.000.

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i amb Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En este procés cal introduir la targeta a la màquina expenedora, seleccionar l’opció de “recarregar” i prémer de nou “recarregar“.

En el cas de Castelló els usuaris han d’obtindre un nou suport que es lliura a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.  A la vegada, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta.

D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cost addicional.

Aquells joves de fins a 30 anys que no disposen d’este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.