La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha anunciat que la Generalitat congelarà el 2024 les tarifes als usuaris dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic.

Pradas ha destacat que “esta mesura se suma a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobre els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny”.

“Amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure. La nostra missió és prestar amb la màxima qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles”, ha assegurat Pradas.

La consellera ha realitzat este anunci després de presidir el Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els de Metrobus, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les tarifes el 2024.

FGV supera els 100 milions de viatgers  

En esta mateixa sessió del Consell d’Administració de FGV s’ha adonat del balanç de viatgers del 2023. En este exercici passat s’han superat els 108 milions d’usuaris transportats a València i Alacant.

Estes dades suposen que s’ha superat en més d’un 40% el registre de l’exercici anterior i en més del 33% els obtinguts el 2019, abans de la pandèmia.

El 2023, la xifra de persones usuàries se situa per primera vegada, als 36 anys  després  de servei de FGVper sobre dels 100 milions d’usuaris, superant els 90 milions de desplaçaments a Metrovalencia i els 18 milions a TRAM d’Alacant.

La consellera ha destacat que “este important increment en el nombre d’usuaris registrats respecte a exercicis anteriors en té una relació directa amb les diverses mesures adoptades per la Generalitat per al foment del transport públic i que, sens dubte, han tingut una gran acceptació de la societat valenciana”.

200.000 renovacions a València, Alacant i Castelló

A la sessió del Consell d’Administració, s’ha adonat, juntament amb el manteniment de les tarifes de FGV el 2024, del procés de renovació de l‘Abonament jove Gratuït.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana ja s’han completat prop de 200.000 renovacions, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

En concret, en Metrovalència s’han renovat des del 22 de desembre passat més de 165.000 abonaments, a TRAM d’Alacant s’han superat els 30.000 i amb TRAM de Castelló a prop de 5.000.

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i amb Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En este procés cal introduir la targeta a la màquina expenedora, seleccionar l’opció de “recarregar” i prémer de nou “recarregar«.

En el cas de Castelló els usuaris han d’obtindre un nou suport que es lliura a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.  A la vegada, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta.

D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cost addicional.

Aquells joves de fins a 30 anys que no disposen d’este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.