Govern d’Ayuso recorda després de les declaracions de Mazón que el PP va acordar no parlar de finançament en bilaterals

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Govern de la Comunitat de Madrid, que presidix Isabel Díaz Ayuso, ha recordat este dimecres que els dirigents autonòmics del PP van acordar divendres passat no abordar el finançament en les reunions bilaterals que el president de l’Executiu, Pedro Sánchez, pretén convocar.

Així ha respost el conseller de Presidència, Justícia i Administració Local, Miguel Ángel García Martín, a les preguntes dels periodistes sobre si entén si seguix havent-hi unitat d’acció en el partit després de les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, en les quals es va mostrar obert a acudir a parlar sobre finançament i deute.

En la roda de premsa posterior al Consell de Govern, García Martín ha posat el focus en què els dirigents territorials i el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, van ser “molt clars en la reunió del passat divendres”.

També ho ha sigut, al seu semblar, la presidenta regional quan ha exigit que el Govern convoque la Conferència de Presidents, perquè té “l’obligació legal i reglamentària” de fer-ho, i quan ha parlat que “estes coses que afecten a tots”, com pot ser el finançament o el “caos migratori”, s’han de “abordar en els òrgans creats per a tal efectes”.

“Per a parlar de les coses particulars, del que afecta a un concret territori, a una concreta comunitat, lògicament, per a això pugues haver-hi i ha d’haver-hi reunions bilaterals, per exemple, a Madrid, per a parlar del caos de les Rodalies”, ha traslladat.

El titular de Presidència ha insistit que no han de “caure en este parany” a la qual vol portar-los el president del Govern “de la bilateralitat” que simplement servix per a “justificar esta relació bilateral que necessita mantenir, no amb Catalunya, sinó amb els partits independentistes perquè són els que li mantenen a ell a La Moncloa”.

Repreguntat per este tema, ha indicat que ell respon per la Comunitat de Madrid i ell garantix que esta “es va a mantenir” en l’acordat perquè els sembla que és “el raonable” i “el que sempre ha sigut”.

En este sentit, ha insistit que de les qüestions comunes s’ha de parlar en els òrgans corresponents. “Esta és la posició que va a mantenir i que va a defensar sempre la Comunitat de Madrid i, per descomptat, a data de hui és la posició que han mantingut tant el president nacional del PP com els presidents autonòmics que van acudir a esta reunió divendres passat”, ha resolt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.