Govern d’Ayuso recorda després de les declaracions de Mazón que el PP va acordar no parlar de finançament en bilaterals

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Govern de la Comunitat de Madrid, que presidix Isabel Díaz Ayuso, ha recordat este dimecres que els dirigents autonòmics del PP van acordar divendres passat no abordar el finançament en les reunions bilaterals que el president de l’Executiu, Pedro Sánchez, pretén convocar.

Així ha respost el conseller de Presidència, Justícia i Administració Local, Miguel Ángel García Martín, a les preguntes dels periodistes sobre si entén si seguix havent-hi unitat d’acció en el partit després de les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, en les quals es va mostrar obert a acudir a parlar sobre finançament i deute.

En la roda de premsa posterior al Consell de Govern, García Martín ha posat el focus en què els dirigents territorials i el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, van ser “molt clars en la reunió del passat divendres”.

També ho ha sigut, al seu semblar, la presidenta regional quan ha exigit que el Govern convoque la Conferència de Presidents, perquè té “l’obligació legal i reglamentària” de fer-ho, i quan ha parlat que “estes coses que afecten a tots”, com pot ser el finançament o el “caos migratori”, s’han de “abordar en els òrgans creats per a tal efectes”.

“Per a parlar de les coses particulars, del que afecta a un concret territori, a una concreta comunitat, lògicament, per a això pugues haver-hi i ha d’haver-hi reunions bilaterals, per exemple, a Madrid, per a parlar del caos de les Rodalies”, ha traslladat.

El titular de Presidència ha insistit que no han de “caure en este parany” a la qual vol portar-los el president del Govern “de la bilateralitat” que simplement servix per a “justificar esta relació bilateral que necessita mantenir, no amb Catalunya, sinó amb els partits independentistes perquè són els que li mantenen a ell a La Moncloa”.

Repreguntat per este tema, ha indicat que ell respon per la Comunitat de Madrid i ell garantix que esta “es va a mantenir” en l’acordat perquè els sembla que és “el raonable” i “el que sempre ha sigut”.

En este sentit, ha insistit que de les qüestions comunes s’ha de parlar en els òrgans corresponents. “Esta és la posició que va a mantenir i que va a defensar sempre la Comunitat de Madrid i, per descomptat, a data de hui és la posició que han mantingut tant el president nacional del PP com els presidents autonòmics que van acudir a esta reunió divendres passat”, ha resolt.

Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia demana 162 anys de presó a un acusat de gravar i difondre material pedòfil a Alacant

La Fiscalia sol·licita 162 anys de presó per a un home acusat de gravar a menors mitjançant videoconferència i compartir més de 2.000 arxius pedòfils en Internet.

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.