El govern espanyol, sobre l’estat d’alarma: «No es pot mantenir indefinidament»

 

L’estat d’alarma és, en estos moments, totalment a l’ordre del dia a tot Espanya. Justament este dijous la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, ha defensat posar-hi fi el pròxim 9 de maig. «No es pot mantenir indefinidament en el temps. Tenim legislació ordinària, l’auxili dels tribunals i un espai com és el Consell Interterritorial de Salut amb cogovernança d’acord amb les autonomies», ha dit davant els mitjans.

Calvo ha argumentat que «cal anar eixint» de l’excepcionalitat i ha assegurat que confia en la «capacitat de coordinació» entre administracions. La vicepresidenta ha dit que les comunitats hauran «d’assumir les seues responsabilitats» competencials i ha assegurat que tenen les eines necessàries per a prendre decisions.

La vicepresidenta també ha afegit que els tribunals han donat suport al «99%» de les restriccions que s’han pres fora de l’estat d’alarma i ha defensat que les autoritats han de ser «capaces d’anar prenent decisions conjuntes i modulades a les dades» de cada territori.

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.