23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

El govern espanyol, sobre l’estat d’alarma: «No es pot mantenir indefinidament»

 

L’estat d’alarma és, en estos moments, totalment a l’ordre del dia a tot Espanya. Justament este dijous la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, ha defensat posar-hi fi el pròxim 9 de maig. «No es pot mantenir indefinidament en el temps. Tenim legislació ordinària, l’auxili dels tribunals i un espai com és el Consell Interterritorial de Salut amb cogovernança d’acord amb les autonomies», ha dit davant els mitjans.

Calvo ha argumentat que «cal anar eixint» de l’excepcionalitat i ha assegurat que confia en la «capacitat de coordinació» entre administracions. La vicepresidenta ha dit que les comunitats hauran «d’assumir les seues responsabilitats» competencials i ha assegurat que tenen les eines necessàries per a prendre decisions.

La vicepresidenta també ha afegit que els tribunals han donat suport al «99%» de les restriccions que s’han pres fora de l’estat d’alarma i ha defensat que les autoritats han de ser «capaces d’anar prenent decisions conjuntes i modulades a les dades» de cada territori.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant i Vila-real es juguen tres punts extra per a curar ferides

El partit ajornat de la jornada 16 enfronta a Llevant i Vila-real en el Ciutat de València. Tres punts en joc que poden moure la taula immediatament.

La Generalitat prova la xarxa 5G pública per a validar el seu ús en emergències

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport de la infraestructura d'emergències, amb quatre pilots en entorns urbans, industrial i rural. El pla, finançat amb fons europeus i coordinat per ISTEC, mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo, continuïtat en zones d'ombra i combinació amb satèl·lit.

L’oposició exigix enviar a Anticorrupció als dos adjudicataris que han renunciat a VPP a la Platja de Sant Joan

Els grups d'esquerra han urgit a Luis Barcala a enviar a Anticorrupció la identitat i l'expedient de dos adjudicataris que han renunciat. Reclamen aclarir com van accedir a les VPP dels Naus i els motius de la renúncia, i exigixen responsabilitats polítiques.

Luiz Castro no espera sanció al Llevant pel botellazo a Cömert

El tècnic del Llevant va assegurar que no preveu castic al club després del botellazo a Eray Cömert al final del derbi i va atribuir el caos a un gest previ del rival.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán este dimecres la constitució de la Comissió Mixta per la dana a Riba-roja de Túria. El president acudix amb tarannà constructiu i lamenta el retard de l'òrgan.

Emergències ha posat fi a totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències ha desactivat este dimarts tots els avisos per vent i fenòmens costaners en la Comunitat després de 30 dies de ponent i set borrasques, d'Ingrid a Oriana. Aemet preveu encara ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora més clara a partir del dimecres.

Detinguts tres menors per l’apunyalament d’un jove a la Platja de Sant Joan d’Alacant

Tres menors han sigut detinguts per apunyalar presumptament a un jove de 18 anys en la zona d'oci de la Platja de Sant Joan, a Alacant. El cas ha passat a la Fiscalia de Menors.

Alacant guarda un minut de silenci per l’últim assassinat masclista a Benicàssim

L'Ajuntament d'Alacant ha guardat un minut de silenci per a condemnar l'assassinat masclista d'una infermera de 64 anys a Benicàssim. La ciutat s'ha sumat a la convocatòria autonòmica per a visibilitzar la unitat contra la violència de gènere.