El govern espanyol, sobre l’estat d’alarma: «No es pot mantenir indefinidament»

 

L’estat d’alarma és, en estos moments, totalment a l’ordre del dia a tot Espanya. Justament este dijous la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, ha defensat posar-hi fi el pròxim 9 de maig. «No es pot mantenir indefinidament en el temps. Tenim legislació ordinària, l’auxili dels tribunals i un espai com és el Consell Interterritorial de Salut amb cogovernança d’acord amb les autonomies», ha dit davant els mitjans.

Calvo ha argumentat que «cal anar eixint» de l’excepcionalitat i ha assegurat que confia en la «capacitat de coordinació» entre administracions. La vicepresidenta ha dit que les comunitats hauran «d’assumir les seues responsabilitats» competencials i ha assegurat que tenen les eines necessàries per a prendre decisions.

La vicepresidenta també ha afegit que els tribunals han donat suport al «99%» de les restriccions que s’han pres fora de l’estat d’alarma i ha defensat que les autoritats han de ser «capaces d’anar prenent decisions conjuntes i modulades a les dades» de cada territori.

Últimes notícies

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.